88 Α' 2013

ΝΟΜΟΣ 4144/2013

Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ - ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Σ.Ε.Π.Ε.), ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (Ο.Α.Ε.Δ.) ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 - ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Ο.Α.Ε.Δ.
18 Απριλίου 2013

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 88
18 Απριλίου 2013

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4144
Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Ο.Α.Ε.Δ.
Άρθρο 25Σκοπός Ο.Α.Ε.Δ.

Το άρθρο 2 του ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση Ο.Α.Ε.Δ. και άλλες διατάξεις» (Α΄258) αντικαθίσταται ως εξής: «1. Ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), ο οποίος συστάθηκε με το ν.δ. 2961/1954 «περί Συστάσεως Οργανισμού Απασχολήσεως και Ασφαλίσεως Ανεργίας» (Α΄ 197) και ο οποίος μετονομάσθηκε σε Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) με το ν.δ. 212/1969 «Περί οργανώσεως και διοικήσεως του Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού» (Α΄ 112), αποτελεί νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με έδρα την Αθήνα και τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. 2. Ο Ο.Α.Ε.Δ. έχει σκοπό την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής για την απασχόληση και την καταπολέμηση της ανεργίας, την ενίσχυση και διευκόλυνση της ένταξης του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας, την ασφάλιση κατά της ανεργίας, την προώθηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και τη σύνδεσή της με την απασχόληση, την πνευματική και κοινωνική ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού και των οικογενειών αυτού, τη χορήγηση παροχών για στεγαστική προστασία αυτού και τη συνδρομή στη συλλογική οργάνωση και δράση του, εν όψει της βελτίωσης του βιοτικού του επιπέδου. Ο Ο.Α.Ε.Δ. συμμετέχει στην εφαρμογή του εθνικού προγράμματος μεταρρυθμίσεων και δύναται να υλοποιεί και να συμμετέχει, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, σε προγράμματα που απορρέουν από το εθνικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων. 3. Ο Ο.Α.Ε.Δ. μεριμνά ιδίως: α) για την παρακολούθηση των δεδομένων της αγοράς εργασίας και την αποτελεσματική σύζευξη της προσφοράς με τη ζήτηση εργασίας, β) για την εγγραφή των ανέργων σε εθνικό και τοπικό επίπεδο και την τοποθέτησή τους, ανάλογα με τα γενικά και ειδικά προσόντα τους, σε αντίστοιχες θέσεις εργασίας με την αξιοποίηση σύγχρονων μέσων πληροφόρησης και ενημέρωσης, γ) για την εφαρμογή μέτρων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και διευκόλυνσης της κινητικότητας του εργατικού δυναμικού, δ) για την εφαρμογή μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης της ανεργίας και ιδιαίτερα μέτρων προς διασφάλιση ίσων ευκαιριών για την επαγγελματική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων, ε) για τη δημιουργία και διατήρηση θέσεων εργασίας με την παροχή οικονομικών ενισχύσεων προς τους εργοδότες, στ) για την οικονομική υποστήριξη των ανέργων με την παροχή τακτικών επιδομάτων σε όσους έχουν καταστεί άνεργοι, καθώς και την καταβολή παροχών, λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη, ζ) για τη χορήγηση οικογενειακών επιδομάτων, επιδομάτων κυήσεως και μητρότητας, εποχιακών επιδομάτων, παροχών στράτευσης και λοιπών βοηθημάτων στους δικαιούχους που συγκεντρώνουν τις νόμιμες προϋποθέσεις, η) για την εφαρμογή της δευτεροβάθμιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος και την ανάπτυξη του συστήματος της μαθητείας με σκοπό τη βελτίωση της δυνατότητας ένταξης των νέων στην ενεργό επαγγελματική ζωή, θ) για την κατάρτιση και υλοποίηση προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης για ανέργους και εργαζόμενους, ι) για τη σύσταση και λειτουργία Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.) , ια) για τη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς στη χάραξη των κατευθύνσεων του επαγγελματικού προσανατολισμού, ιβ) για τη φύλαξη και περιποίηση των παιδιών του εργατικού δυναμικού, με την ανάθεση του έργου αυτού στους νόμιμα λειτουργούντες ή ιδρυομένους για το σκοπό αυτόν βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοικήσεως ή ιδιωτών, ιγ) για την υλοποίηση προγραμμάτων υποστήριξης ανέργων ελευθέρων επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων.»

Άρθρο 26Συμμετοχή του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών

Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.) στο Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. ως ισότιμου κοινωνικού εταίρου Η περίπτωση ζ΄ της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 2956/ 2001 (Α΄ 258) αντικαθίσταται ως εξής: « ζ) Πέντε (5) εκπροσώπους των εργοδοτών με τους αναπληρωτές τους, που υποδεικνύονται ως εξής: Δύο (2) από το Σ.Ε.Β., ένας (1) από τη Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., ένας (1) από την Ε.Σ.Ε.Ε. και ένας (1) από το Σ.Ε.Τ.Ε.. Ένας (1) από τους εκπροσώπους των εργοδοτών υποδεικνύεται από κοινού ως Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ.. Σε περίπτωση ασυμφωνίας, ο Αντιπρόεδρος προτείνεται από το Σ.Ε.Β..»

Άρθρο 27Ακατάσχετο των εισφορών υπέρ κλάδων και λογαριασμών του Ο.Α.Ε.Δ.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Οι εισφορές που καταβάλλονται υπέρ των κλάδων και λογαριασμών του Ο.Α.Ε.Δ. αποτελούν κοινωνικούς πόρους. Επί των τραπεζικών καταθέσεων του Ο.Α.Ε.Δ. στις οποίες περιλαμβάνονται και εισφορές όπως αυτές του προηγουμένου εδαφίου δεν είναι επιτρεπτή η κατάσχεση.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι διατάξεις του άρθρου 95 του ν. 2362/1995 (Α΄ 247) εφαρμόζονται ανάλογα και στις περιπτώσεις της κατάσχεσης εις χείρας του Ο.Α.Ε.Δ. ως τρίτου και της αναγγελίας της εκχώρησης απαιτήσεων τρίτων κατά του Ο.Α.Ε.Δ.. Στις περιπτώσεις αυτές, το κατασχετήριο ή το εκχωρητήριο έγγραφο, που προβλέπεται στο ανωτέρω άρθρο κοινοποιείται προς τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Ο.Α.Ε.Δ..

Άρθρο 28Προστασία ακίνητης περιουσίας Ο.Α.Ε.Δ. Πρωτόκολλο διοικητικής αποβολήςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η ακίνητη περιουσία του Ο.Α.Ε.Δ., σε περίπτωση κάθε μορφής παράνομης κατάληψης, προστατεύεται με την έκδοση πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 61 του ν.δ. 86/1969, όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 326 του ν. 4072/2012.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Επί διοικητικής αποβολής αποφαίνεται το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, ενώ το σχετικό πρωτόκολλο εκδίδει ο Διοικητής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Κατά του πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής, ασκείται ανακοπή, σύμφωνα με τους όρους και τη διαδικασία του άρθρου 61 του ν.δ. 86/1969, όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 326 του ν. 4072/2012.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Για την εκτέλεση του πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής μπορεί να ζητηθεί η συνδρομή της αστυνομικής αρχής, η οποία υποχρεούται να συνδράμει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ύστερα από γνώμη του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ. καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρούσας.

Άρθρο 29Διοικητική συνδρομή Ο.Α.Ε.Δ. Προστασία ελεγκτών Ο.Α.Ε.Δ.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Οι πάσης φύσεως διοικητικές αρχές, οι δικαστικές υπηρεσίες, οι δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και οι υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης υποχρεούνται να παρέχουν κάθε αιτούμενη συνδρομή ιδιαίτερα με την παροχή στον Ο.Α.Ε.Δ. μηχανογραφικών στοιχείων και πληροφοριών για τη διευκόλυνση της άσκησης των αρμοδιοτήτων του.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Κατά τη διάρκεια των επιτόπιων ελέγχων που διενεργούν υπάλληλοι του Ο.Α.Ε.Δ. η ελεγκτική διαδικασία δεν παρακωλύεται από τους ελεγχόμενους. Ενδεχόμενη παρακώληση δύναται να αποτελέσει λόγο απένταξής τους από το πρόγραμμα ή διακοπής της παροχής προς αυτούς. Οι ελεγκτές του Ο.Α.Ε.Δ. δεν διώκονται και δεν ενάγονται για γνώμη που διατύπωσαν ή πράξη που διενήργησαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Εξαιρούνται των ανωτέρω η περίπτωση δόλου, η παραβίαση του απορρήτου των πληροφοριών και στοιχείων που περιήλθαν σε γνώση τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ακόμη και μετά την αποχώρησή τους από τον Ο.Α.Ε.Δ., η παραβίαση του καθήκοντος εχεμύθειας και η τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος κατά τα οριζόμενα στο ν. 3528/2007.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι υπάλληλοι του Ο.Α.Ε.Δ. τηρούν το απόρρητο των πληροφοριών και στοιχείων που περιήλθαν στη γνώση τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ακόμη και μετά την αποχώρησή τους από τον Οργανισμό. Τηρούν, επίσης, απόρρητες τις πηγές από τις οποίες περιήλθαν στη γνώση τους καταγγελίες ή παράπονα.

Άρθρο 30Μέτρα για την αποτελεσματικότερη ένταξη/ επανένταξη των ανέργων στην αγορά εργασίαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Κάτοχοι άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, ασφαλισμένοι ή μη σε οικεία ασφαλιστικά ταμεία, που δεν ασκούν ελευθέριο ή άλλο επάγγελμα, μπορούν να εγγράφονται ως άνεργοι στο μητρώο ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η συμμετοχή των εγγεγραμμένων στα μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ. ανέργων σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης δεν αποτελεί λόγο διαγραφής τους από τα ανωτέρω μητρώα. Ο χρόνος της επαγγελματικής κατάρτισης δεν υπολογίζεται ως χρόνος ανεργίας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Στην περίπτωση εγγεγραμμένων ανέργων που έχουν τύχει τακτικής επιδότησης ανεργίας και που κατά τη διάρκεια αυτής της επιδότησης παρακολουθούν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, εφόσον η ημερήσια αποζημίωσή τους για την παρακολούθηση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης υπερβαίνει το ύψος του καταβαλλόμενου επιδόματος ανεργίας, οι ημέρες παρακολούθησης των ως άνω προγραμμάτων αφαιρούνται από το χρόνο της εγκριθείσας γι’ αυτούς τακτικής επιδότησης ανεργίας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η περίπτωση γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 1545/ 1985 (Α΄91) αντικαθίσταται ως εξής: «γ) οι μαθητευόμενοι των επαγγελματικών σχολών».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ., καθορίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των μη επιδοτουμένων ανέργων που εγγράφονται στα μητρώα του Οργανισμού και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 31Ρυθμίσεις σχετικές με την τακτική επιδότηση ανεργίαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 1545/1985 (Α΄91), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 24 του ν. 1836/1989 (Α΄89) και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «β) απασχολούμενους σε τουριστικά και άλλα εποχιακά επαγγέλματα, για τους οποίους μετά τη δεύτερη περίοδο απασχόλησης ως χρονικό διάστημα υπολογισμού των ημερομισθίων λαμβάνεται το δωδεκάμηνο πριν από τη λύση της σχέσης εργασίας, χωρίς να αφαιρούνται τα ημερομίσθια του τελευταίου διμήνου. Για την απασχόληση στο δίμηνο αυτό οι εργοδότες υποχρεούνται να χορηγούν βεβαίωση, ο τύπος και το περιεχόμενο της οποίας καθορίζονται με απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ.. Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής, ως εποχιακή θεωρείται η εργασία που παρέχεται σε επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις, υποκαταστήματα ή παραρτήματα επιχειρήσεων οι οποίες από τη φύση τους, τις καιρικές ή ιδιαίτερες συνθήκες ή λόγω των χρησιμοποιούμενων πρώτων υλών λειτουργούν κατά ημερολογιακό έτος για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από δύο και μικρότερο από εννέα μήνες, κατά το υπόλοιπο δε χρονικό διάστημα του ημερολογιακού έτους δεν απασχολούν προσωπικό που υπερβαίνει το 25% του μέσου όρου του προσωπικού, το οποίο απασχολούν κατά την περίοδο αιχμής της δραστηριότητάς τους.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στο τέλος της παρ. 7 του άρθρου 6 του ν. 1545/1985 (Α΄91) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Ημέρες εργασίας, που προηγούνται της λήξης, της πρώτης αναστολής ή διακοπής της επιδότησης, δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό νέας επιδότησης.»

Άρθρο 32Ρύθμιση σχετική με ειδική επιδότηση ανεργίας

Από τη διάταξη του πρώτου εδαφίου της παρ. 8 του άρθρου 23 του ν. 3526/2007 (Α΄24) απαλείφεται, από την έναρξη ισχύος αυτής, η λέξη «κλιμακωτά».

Άρθρο 33Θέματα προσωπικού Ο.Α.Ε.Δ.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Όσοι, σύμφωνα με οριστικούς πίνακες προκηρύξεων του ΑΣΕΠ, προβλέπονται ως διοριστέοι στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου Οργανισμός Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) και Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.), που καταργήθηκαν με την παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4046/2012, όπως ισχύει, θεωρούνται ως διοριστέοι στον Ο.Α.Ε.Δ..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Όσοι, δυνάμει τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων, κρίνεται ότι πρέπει να προσληφθούν στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου Οργανισμός Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) και Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.), που καταργήθηκαν με την παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4046/2012, όπως ισχύει, προσλαμβάνονται από τον Ο.Α.Ε.Δ..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Όσοι απέκτησαν το δικαίωμα να προσληφθούν αναγκαστικά στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου Οργανισμός Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) και Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.), τα οποία καταργήθηκαν με την παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4046/2012, με βάση τη διαδικασία που προβλέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 3,4,5,6 και 7 του ν. 2643/1998 (Α΄220) προσλαμβάνονται αναγκαστικά από τον Ο.Α.Ε.Δ..

Άρθρο 34Ενιαίος Λογαριασμός για την Εφαρμογή Κοινωνικών ΠολιτικώνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) συνιστάται κλάδος με την επωνυμία «Λογαριασμός Κοινωνικής Πολιτικής».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Ο Ειδικός Λογαριασμός Κοινωνικής Πολιτικής που συστάθηκε με το άρθρο 3 της ΠΥΣ 7/28.2.2012 (Α΄39) καταργείται και οι πόροι, τα αποθεματικά και κάθε έσοδο αυτού μεταφέρονται στον ως άνω συνιστώμενο κλάδο.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Ο κλάδος με την επωνυμία «Λογαριασμός Κοινωνικής Πολιτικής» και ο κλάδος με την επωνυμία «Λογαριασμός για την Απασχόληση και την Επαγγελματική Κατάρτιση» (ΛΑΕΚ) που συστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 2434/1996 (Α΄ 188), ενοποιούνται λειτουργικά σε λογαριασμό με την επωνυμία «Ενιαίος Λογαριασμός για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών» (Ε.Λ.Ε.Κ.Π.), ενώ οι ενοποιούμενοι κλάδοι παραμένουν απόλυτα διακριτοί υποκείμενοι σε χωριστή παρακολούθηση και με απόλυτη διαχειριστική αυτοτέλεια.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Πόροι του Ε.Λ.Ε.Κ.Π. είναι : α) Εισφορά 0,81 %, όπως αυτή καθορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 2434/1996 (Α΄188). β) Εισφορά 1,35% που βαρύνει τους εργαζόμενους και που υπολογίζεται επί των αποδοχών τους, επί των οποίων υπολογίζονται οι εισφορές του Ι.Κ.Α.. Την ως άνω εισφορά συνθέτουν: α) η προβλεπόμενη από το άρθρο 7 της παρ. 1 περίπτωση β΄ εδάφιο 1o του ν.δ. 2963/1954 (Α΄195) εισφορά 1% και β) η προβλεπόμενη από το άρθρο 3 της παρ. 1 περίπτωση α΄ του ν. 678/1977 (Α΄246), όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο 7 εδάφιο Γ΄ του ν. 3144/2003 (Α΄111) εισφορά 0,35 %, που αμφότερες συνεισπράττονται με τις εισφορές υπέρ Ι.Κ.Α.. γ) Τα προβλεπόμενα, από την περίπτωση Γ΄ του άρθρου 89 του ν. 3996/2011, όπως εξειδικεύτηκαν στην 23411/2131/30.12.2011 (Β΄29/2012) κοινή απόφαση του Υπουργού και Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, έσοδα του Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.), τα οποία διατίθενται αποκλειστικά για τους θεσπισμένους με τις διατάξεις αυτές σκοπούς. δ) Κάθε έσοδο από χαριστική αιτία. ε) Οι πρόσοδοι του Ο.Α.Ε.Δ. που ενδεχομένως προκύπτουν από την εκμετάλλευση της περιουσίας των καταργηθέντων από 14.2.2012 με την παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4046/2012, όπως ισχύει, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου με τις επωνυμίες Οργανισμός Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) και Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.), αντίστοιχα. στ) Τα πάσης φύσεως πρόστιμα που επιβάλλονται από τους εργοδότες στους μισθωτούς, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 3789/1957 (Α΄ 210), ζ) Οποιοσδήποτε άλλος πόρος προερχόμενος από οποιαδήποτε άλλη αιτία.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Οι πόροι του Ε.Λ.Ε.Κ.Π. είναι ακατάσχετοι, δεν λογίζονται ως έσοδα και απαλλάσσονται από κάθε φορολογική επιβάρυνση.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Από τα έσοδα του Ε.Λ.Ε.Κ.Π.: α) Η εισφορά 0,81 % διατίθεται αποκλειστικά για τους σκοπούς του ΛΑΕΚ. β) Η εισφορά 1,35% και οι λοιποί ανωτέρω αναφερόμενοι πόροι υπό στοιχεία β΄, δ΄, ε΄, στ΄ και ζ΄ της παραγράφου 4 διατίθενται αποκλειστικά και καλύπτουν: αα) Δαπάνες για κάθε γεγενημένη έννομη σχέση των καταργηθέντων με την παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4046/2012, όπως ισχύει, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου με την επωνυμία Οργανισμός Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) και Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.), συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για την εκκαθάριση των υποχρεώσεων που απορρέουν από το κατασκευαστικό πρόγραμμα του καταργηθέντος Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.). ββ) Τακτικό πόρο του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) σε ποσοστό επί των ετήσιων εσόδων του Λογαριασμού, που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ.. γγ) Τακτικό πόρο του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ) σε ποσοστό επί των ετήσιων εσόδων του Λογαριασμού, που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ.. δδ) Την εν γένει κάλυψη υποδομών, ινστιτούτων ερευνητικών και εκπαιδευτικών κέντρων της αντιπροσωπευτικής τριτοβάθμιας οργάνωσης των εργαζομένων, που υπογράφουν εθνικές γενικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας. εε) Δαπάνες για κοινωνικούς σκοπούς, ιδίως: −την πνευματική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού και των οικογενειών αυτού συμπεριλαμβανομένης και της ψυχαγωγίας των τέκνων αυτού, −την υλοποίηση προγραμμάτων για τη στεγαστική προστασία του εργατικού δυναμικού και των οικογενειών αυτού, −τη συνδρομή στη συλλογική οργάνωση και δράση του εργατικού δυναμικού, ενόψει της βελτίωσης του βιοτικού του επιπέδου. Οι ως άνω κοινωνικοί σκοποί εξειδικεύονται με αποφάσεις του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, οι οποίες εκδίδονται ύστερα από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ.. Με τις ίδιες ή όμοιες αποφάσεις ρυθμίζονται και τα θέματα που αφορούν τον τρόπο κατανομής και καταβολής των χρηματικών ποσών και τη διαδικασία πιστοποίησης της εκτέλεσης των δαπανών, ενόψει της επίτευξης των ως άνω οριζομένων κοινωνικών σκοπών. γ) Η εισφορά από την περίπτωση Γ΄ του άρθρου 89 του ν. 3996/2011 διατίθεται αποκλειστικά και καλύπτει τους θεσπισμένους με τη διάταξη αυτή σκοπούς, όπως εξειδικεύτηκαν με την 23411/2131/30.12.2011 (Β΄29/ 2012) κοινή απόφαση του Υπουργού και Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, και σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις αυτές. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, η οποία εκδίδεται σε τριάντα ημέρες από τη δημοσίευση του παρόντος, ύστερα από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ., καθορίζεται ο χρόνος έναρξης υλοποίησης και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της διάταξης αυτής, σύμφωνα και με τους όρους της περίπτωσης Γ΄ του άρθρου 89 του ν. 3996/2011.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Οι πάσης φύσεως δαπάνες για τη λειτουργία του κάθε κλάδου του Ε.Λ.Ε.Κ.Π. και την υποστήριξη των προγραμμάτων και δράσεών του καλύπτονται από το σύνολο των πόρων εκάστου κλάδου του ως άνω Λογαριασμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Για τη λειτουργία του Ε.Λ.Ε.Κ.Π. συνιστάται Επιτροπή που συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας που εκδίδεται εντός τριάντα ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος. Η Επιτροπή αποτελείται από: α) Τον Διοικητή του Ο.Α.Ε.Δ. ή τον οριζόμενο από αυτόν ως αναπληρωτή του Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ., ο οποίος και προεδρεύει της Επιτροπής Διαχείρισης. β) Τέσσερις (4) εκπροσώπους με ισάριθμους αναπληρωτές που ορίζει η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ). γ) Τέσσερις (4) εκπροσώπους με ισάριθμους αναπληρωτές που ορίζουν από κοινού ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ), η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). δ) Δύο (2) εμπειρογνώμονες με ισάριθμους αναπληρωτές που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Η Επιτροπή γνωμοδοτεί προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Α.Ε.Δ. για τον τρόπο διανομής και χρήσης των ποσών του Ε.Λ.Ε.Κ.Π. και γενικά για κάθε θέμα που αφορά την υλοποίηση των σκοπών του ως άνω Λογαριασμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10

Η διαχείριση του Ε.Λ.Ε.Κ.Π. υπάγεται στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Α.Ε.Δ. και ενεργείται σύμφωνα με τις διατάξεις περί δημοσίου λογιστικού και τις διατάξεις του κανονισμού ταμειακής και λογιστικής διαχείρισης του Ο.Α.Ε.Δ. (β.δ. 410/1971/Α΄124). Για την εξασφάλιση της λειτουργίας, διαχείρισης και παρακολούθησης του Ε.Λ.Ε.Κ.Π. προβλέπονται διακεκριμένοι κωδικοί αριθμοί εσόδων και δαπανών στον Προϋπολογισμό και Απολογισμό του Οργανισμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 11

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ., καθορίζονται: α) Η διαδικασία, τα όργανα, οι κατηγορίες προσωπικού του Ο.Α.Ε.Δ. και η αποζημίωσή τους για τη διενέργεια ελέγχων που αφορούν προγράμματα και παροχές, β) ο αριθμός των ατόμων από το προσωπικό του Ο.Α.Ε.Δ. που υποστηρίζουν τη λειτουργία της Επιτροπής και το ύψος αποζημίωσής τους για την πρόσθετη απασχόλησή τους, γ) το ύψος της αποζημίωσης των μελών της Επιτροπής για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις της, και δ) δαπάνες για κάθε άλλη ενέργεια, αναγκαία για την υλοποίηση των σκοπών του Λογαριασμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 12

Για την αντιμετώπιση των προαναφερόμενων δαπανών, καθώς και του διαχειριστικού κόστους του Ο.Α.Ε.Δ., εγγράφεται κατ’ έτος στον προϋπολογισμό του Ο.Α.Ε.Δ. ειδική πίστωση από έσοδο προερχόμενο από απόδοση ποσοστού από 5% έως 10% επί του συνολικού ποσού των εισφορών υπέρ του Ε.Λ.Ε.Κ.Π. που εισπράχθηκαν το προηγούμενο έτος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 13

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ύστερα από γνώμη του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ. ανατίθενται στις υφιστάμενες υπηρεσιακές δομές του Ο.Α.Ε.Δ. οι αρμοδιότητες που αναφέρονται στην ολοκλήρωση των αναληφθέντων τεχνικών έργων των καταργηθέντων οργανισμών Εστίας και Κατοικίας, καθώς και όλες οι ενέργειες παραχώρησης των κατοικιών στους δικαιούχους και η σύνταξη των αναγκαίων πράξεων προς την εκπλήρωση των σκοπών αυτών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 14

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, που εκδίδεται μετά από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ., και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορεί να ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 15

Μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας περί συγκρότησης της συνιστώμενης με την παράγραφο 8 του παρόντος άρθρου Επιτροπής, ο ΛΑΕΚ εξακολουθεί να λειτουργεί ως μεμονωμένος Λογαριασμός, σύμφωνα με τη νομοθεσία που τον διέπει, όπως επίσης και ο Ειδικός Λογαριασμός Κοινωνικής Πολιτικής που συστάθηκε με το άρθρο 3 της ΠΥΣ 7/28.2.2012 (Α΄39), καθώς και ο Ε.Λ.Π.Κ., όπως αυτός συστάθηκε με τις διατάξεις της περίπτωσης Γ΄ του άρθρου 89 του ν. 3996/2011 όπως εξειδικεύτηκαν στην 23411/2131/30.12.2011 (Β΄29/ 2012) κοινή απόφαση του Υπουργού και Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 16

Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 4 και η παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 2434/1996 (Α΄188), καθώς και η παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 2639/1998 (Α΄205), καταργούνται.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 17

Η παρ. 10 του άρθρου 1 του ν. 2434/1996 (Α΄188), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 21 του ν. 2639/1998 (Α΄205) και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «10. Από τον ΛΑΕΚ επιχορηγούνται το Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας, καθώς και ινστιτούτα και εκπαιδευτικά κέντρα, τα οποία έχουν ιδρυθεί ή θα ιδρυθούν με τη συμμετοχή της ΓΣΕΕ, του ΣΕΒ, της ΓΣΕΒΕΕ, της ΕΣΕΕ, του ΣΕΤΕ. Για τους ανωτέρω φορείς η επιχορήγηση από τον ΛΑΕΚ μπορεί να ανέρχεται μέχρι ποσοστού 15% επί του συνόλου των ετήσιων εισφορών που εισπράχθηκαν υπέρ του ΛΑΕΚ.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 18

Η παρ. 2 του άρθρου 19 του ν. 2639/1998 (Α΄295) καταργείται.

Άρθρο 35Λοιπές διατάξεις σχετικές με τον Ο.Ε.Κ. και τον Ο.Ε.Ε.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Ο Ο.Α.Ε.Δ. καθίσταται καθολικός διάδοχος και υπεισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καταργηθέντων από 14.2.2012 με την παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4046/2012, όπως ισχύει, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου με τις επωνυμίες Οργανισμός Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) και Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.). Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου λήγει η θητεία των μελών της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της παραγράφου 1 του άρθρου 1 της ΠΥΣ 7/28.2.2012 (Α΄ 39). Οι πράξεις διαχείρισης και εκπροσώπησης των μελών της Διοικούσας Επιτροπής θεωρούνται νόμιμες.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Εκκρεμείς δίκες των καταργηθέντων Ν.Π.Δ.Δ. με τις επωνυμίες Οργανισμός Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) και Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.) συνεχίζονται από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), χωρίς να επέρχεται βίαιη διακοπή τους και χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη διατύπωση για τη συνέχισή τους. Απαιτήσεις, υποχρεώσεις και πάσης φύσεως εκκρεμείς υποθέσεις που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού μεταφέρονται από τα ως άνω καταργηθέντα Ν.Π.Δ.Δ. στον Ο.Α.Ε.Δ..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Ο Ο.Α.Ε.Δ. απαλλάσσεται από την καταβολή κάθε είδους τελών για την εγγραφή στο Εθνικό Κτηματολόγιο εμπραγμάτων δικαιωμάτων του Ο.Ε.Κ. που περιέρχονται σε αυτόν.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Μετά την παρ. 6 του άρθρου 24 του ν. 3983/2011 (Α΄144) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Η προθεσμία για την άσκηση αναγνωριστικής ή διεκδικητικής αγωγής από τον Ο.Α.Ε.Δ. για δικαιώματα που έχουν περιέλθει σε αυτόν από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.) είναι δώδεκα έτη.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

α. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν. 4014/2011 προστίθεται περίπτωση ζ΄ ως εξής: «που η κυριότητά τους ανήκε στους καταργηθέντες Οργανισμούς Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.) και Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.). Για τη μεταβίβαση ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος των ακινήτων αυτών, δεν απαιτείται Υπεύθυνη Δήλωση του Ιδιοκτήτη και Μηχανικού όπως προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 4014/2011». β. Τα υφιστάμενα κτίρια των Κ.Ε.Τ.Ε.Κ. του ΟΑΕΔ που έχουν κατασκευαστεί μετά από δημόσιο διαγωνισμό, αλλά που στερούνται οικοδομικής άδειας, καθώς και τα κτίρια των Κ.Ε.Τ.Ε.Κ. με οικοδομική άδεια στα οποία έχουν γίνει αυθαίρετες κατασκευές ή/και αλλαγή χρήσης σε τμήμα τους, υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4014/2011, χωρίς να απαιτείται καμία διαδικασία ή πρόστιμο. γ. Για την έκδοση και μεταγραφή παραχωρητηρίων διαμερισμάτων οικισμών που ανήκαν στον Ο.Ε.Κ., ή για μεταβιβάσεις κτιρίων που ανήκαν στον Ο.Ε.Κ. ή κτιρίων που ανήκαν στον Ο.Ε.Ε., εφαρμόζεται η εξαίρεση της παρ. 2 του άρθρου 23 του ν. 4014/2011. Επίσης δεν απαιτείται η έκδοση πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης του άρθρου 6 του ν. 3661/2008 και του άρθρου 2 του Κ.Ε.Ν.Α.Κ. (Β΄407/9.4.2010) στις περιπτώσεις μισθώσεων ή μεταβιβάσεων κτιρίων του τ. Ο.Ε.Κ. ή του τ. Ο.Ε.Ε..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Το πάσης φύσεως προσωπικό των καταργηθέντων από 14.2.2012 με την παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4046/ 2012 Ν.Π.Δ.Δ. με τις επωνυμίες «Οργανισμός Εργατικής Εστίας (ΟΕΕ)» και «Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ)» μεταφέρεται με την ίδια σχέση εργασίας στον Ο.Α.Ε.Δ..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Η ως άνω μεταφορά για όλες τις συνέπειες της παραγράφου 6 λογίζεται ότι επήλθε αυτοδικαίως από 14.2.2012.