267 Α' 2007

ΝΟΜΟΣ 3614/2007

Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007 – 2013.

ΜΕΡΟΣ Ι - ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ – ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ - ΕΛΕΓΧΟΣ
03 Δεκεμβρίου 2007

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 267
3 Δεκεμβρίου 2007

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3614
Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007 – 2013.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ΕΛΕΓΧΟΣ
Άρθρο 15Αρχή ΕλέγχουΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Αρχή ελέγχου της παρ. 1 (γ) του άρθρου 59 του Κανονισμού 1083/2006 και της παρ. 1 (γ) του άρθρου 58 του Κανονισμού 1198/2006 για όλα τα επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ και του επιχειρησιακού προγράμματος «Αλιείας» ορίζεται η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ), η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου είναι επταμελής και αποτελείται από τον Γενικό Διευθυντή Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως Πρόεδρο, από προϊσταμένους των Διευθύνσεων Προγραμματισμού και Ελέγχων, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων και Δημοσιονομικών Σχέσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (ΓΛΚ), καθώς και από τρεις εμπειρογνώμονες με εμπειρία σε θέματα εφαρμογής κοινοτικού δικαίου και ελέγχου συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ή δημοσίων έργων. Με την ίδια ή όμοια απόφαση ορίζονται τα αναπληρωματικά μέλη της ΕΔΕΛ και η γραμματεία αυτής, η οποία στελεχώνεται από υπαλλήλους των ανωτέρω διευθύνσεων. Στη σύνθεση της ΕΔΕΛ δεν μπορεί να μετέχει, ως μέλος, ο προϊστάμενος της διεύθυνσης στην οποία ανήκει το συζητούμενο κατά τη συνεδρίαση θέμα. Εισηγητές της ΕΔΕΛ ορίζονται κάθε φορά οι καθ’ ύλην αρμόδιοι προϊστάμενοι διευθύνσεων, θέμα των οποίων εξετάζεται.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η ΕΔΕΛ έχει την ευθύνη για τον έλεγχο της ουσιαστικής λειτουργίας του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και του επιχειρησιακού προγράμματος «Αλιείας». Στο πλαίσιο αυτό η ΕΔΕΛ αναλαμβάνει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: (α) Διασφαλίζει τη διενέργεια ελέγχων για την επαλήθευση της αποτελεσματικής λειτουργίας του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου των επιχειρησιακών προγραμμάτων. (β) Διασφαλίζει ότι οι έλεγχοι των πράξεων πραγματοποιούνται σε κατάλληλο δείγμα για την επαλήθευση των δηλωθέντων στην Επιτροπή δαπανών, για το σκοπό αυτό διαμορφώνει μεθοδολογία δειγματοληψίας πράξεων. (γ) Υποβάλλει στην Επιτροπή, εντός εννέα μηνών από την έγκριση του επιχειρησιακού προγράμματος, στρατηγική ελέγχου που καλύπτει τους φορείς που θα εκτελέσουν τους ελέγχους που αναφέρονται στα στοιχεία (α) και (β), τη μέθοδο ελέγχου που θα χρησιμοποιηθεί, τη μέθοδο δειγματοληψίας για τους ελέγχους των πράξεων, καθώς και ενδεικτικό προγραμματισμό των ελέγχων προκειμένου να διασφαλίζεται ο έλεγχος των κυριότερων φορέων, καθώς και η ομοιόμορφη κατανομή των ελέγχων καθ’ όλη την περίοδο προγραμματισμού. Στην περίπτωση που εφαρμόζεται κοινό σύστημα σε περισσότερα του ενός επιχειρησιακά προγράμματα, είναι δυνατόν να υποβάλλεται ενιαία στρατηγική ελέγχου. (δ) Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους από το 2008 έως το 2015 υποβάλλει στην Επιτροπή: (i) Ετήσια έκθεση ελέγχου στην οποία παρατίθενται τα πορίσματα των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο δωδεκάμηνο που λήγει στις 30 Ιουνίου του συγκεκριμένου έτους σύμφωνα με τη στρατηγική ελέγχου του επιχειρησιακού προγράμματος και αναφέρονται οι τυχόν ελλείψεις που διαπιστώθηκαν στα συστήματα διαχείρισης και ελέγχου του προγράμματος. Η πρώτη έκθεση, που θα υποβληθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2008 το αργότερο, καλύπτει την περίοδο από 1ης Ιανουαρίου 2007 έως τις 30 Ιουνίου 2008. Οι πληροφορίες που αφορούν στους ελέγχους που διεξάγονται μετά την 1η Ιουλίου 2015 περιλαμβάνονται στην τελική έκθεση ελέγχου η οποία υποστηρίζει τη δήλωση κλεισίματος. (ii) Γνωμοδότηση, βάσει των ελέγχων που έχει πραγματοποιήσει δια των διευθύνσεων του άρθρου 16 ή έχουν διενεργηθεί υπό την ευθύνη της, ως προς το κατά πόσον το σύστημα διαχείρισης και ελέγχου λειτουργεί ουσιαστικά ώστε να διασφαλίζει επαρκώς το γεγονός ότι οι καταστάσεις δαπανών που υποβάλλονται στην Επιτροπή είναι ορθές και, συνεπώς, ότι οι σχετικές συναλλαγές είναι νόμιμες και κανονικές. (iii) Δήλωση μερικού κλεισίματος, ανάλογα με την περίπτωση κατά τα προβλεπόμενα στα άρθρα 88 του Κανονισμού 1083/2006 και 85 του Κανονισμού 1198/2006, η οποία αξιολογεί τη νομιμότητα και κανονικότητα των σχετικών δαπανών. Στην περίπτωση που ισχύει κοινό σύστημα για περισσότερα του ενός επιχειρησιακά προγράμματα, η ετήσια έκθεση, η γνωμοδότηση και η δήλωση μερικού κλεισίματος των σημείων (i), (ii) και (iii) ανωτέρω, δύνανται να καλύπτουν όλα τα σχετικά επιχειρησιακά προγράμματα. (ε) Υποβάλλει στην Επιτροπή, κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 62 του Κανονισμού 1083/2006 και 61 του Κανονισμού 1198/2006, δήλωση κλεισίματος του επιχειρησιακού προγράμματος, στην οποία αξιολογείται η εγκυρότητα της αίτησης πληρωμής του τελικού υπολοίπου, καθώς και η νομιμότητα και κανονικότητα των σχετικών συναλλαγών που καλύπτονται από την τελική κατάσταση δαπανών η οποία υποστηρίζεται από τελική έκθεση ελέγχου. (στ) Μεριμνά για την ηλεκτρονική διαβίβαση στην Επιτροπή των παρατυπιών, οι οποίες αποτέλεσαν αντικείμενο διοικητικών και δικαστικών προσφυγών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα άρθρα 27 έως 36 του Εφαρμοστικού Κανονισμού εφαρμοζομένων κατ’ αναλογίαν στις περιπτώσεις παρατυπιών που εντοπίζονται κατά τους ελέγχους του επιχειρησιακού προγράμματος που συγχρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Αλιείας. (ζ) Συνεργάζεται με την Επιτροπή για το συντονισμό των ελέγχων των επιχειρησιακών προγραμμάτων και των μεθόδων διενέργειας αυτών και ανταλλάσσει τα αποτελέσματα των ελέγχων των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου, καθώς και απόψεις επί λοιπών θεμάτων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 73 του Κανονισμού (ΕΚ) 1083/2006 του Συμβουλίου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Έχει την ευθύνη της σύνταξης έκθεσης και της διατύπωσης γνώμης που αναφέρονται στο άρθρο 71 παράγραφος 2 του Κανονισμού. Το έργο αυτό η ΕΔΕΛ δύναται να το αναθέσει και σε φορέα λειτουργικά ανεξάρτητο από τις διαχειριστικές αρχές και την αρχή πιστοποίησης. Η ανωτέρω έκθεση και διατύπωση γνώμης συντάσσεται κατόπιν αξιολόγησης που διενεργείται σύμφωνα με τα διεθνώς αποδεκτά ελεγκτικά πρότυπα και διαβιβάζεται στην εθνική αρχή συντονισμού προκειμένου να υποβληθεί στην Επιτροπή.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η ΕΔΕΛ εκπροσωπεί τη χώρα στην ομάδα ελεγκτών που επικουρεί την Αρχή Ελέγχου των επιχειρησιακών προγραμμάτων ευρωπαϊκής εδαφικής συνεργασίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 14 του Κανονισμού (ΕΚ) 1080/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Η ΕΔΕΛ διασφαλίζει ότι το έργο του ελέγχου ασκείται λαμβάνοντας υπόψη διεθνώς αποδεκτά πρότυπα ελέγχου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της η ΕΔΕΛ μεριμνά ιδιαιτέρως για τη διαφύλαξη δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και εμπιστευτικών πληροφοριών, των οποίων λαμβάνουν γνώση τα όργανα αυτής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών δύναται να συγκροτούνται επιτροπές ή ομάδες εργασίας για την υποβοήθηση του έργου της ΕΔΕΛ. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι αμοιβές των επιτροπών ή των ομάδων εργασίας σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 8 περίπτωση (γ) του άρθρου 19.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Η ΕΔΕΛ ασκεί και τις αρμοδιότητες του άρθρου 17 του ν. 2860/2000 για τους ελέγχους και τις δηλώσεις κλεισίματος των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΚΠΣ 2000−2006, των Κοινοτικών Πρωτοβουλιών και των έργων του Ταμείου Συνοχής της προγραμματικής περιόδου 2000−2006.

Άρθρο 16Έλεγχοι Αρχής ΕλέγχουΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Για τις ανάγκες της εκτέλεσης των ελέγχων και τη λειτουργία της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου συνιστώνται στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών – Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΓΛΚ) οι διευθύνσεις: (i) Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ελέγχων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ταμείο Συνοχής, η οποία περιλαμβάνει τα κατωτέρω Τμήματα: Τμήμα Α: Προγραμματισμού και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων «Περιβάλλον − Αειφόρος Ανάπτυξη» και «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ταμείο Συνοχής. Τμήμα Β: Προγραμματισμού και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα», «Ψηφιακή Σύγκλιση» και «Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής» που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Τμήμα Γ: Προγραμματισμού και Ελέγχου των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Τμήμα Δ: Επικοινωνίας και Διοικητικής Υποστήριξης. (ii) Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ελέγχων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας και επιχειρησιακών προγραμμάτων που εντάσσονται στο στόχο Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία, η οποία περιλαμβάνει τα κατωτέρω τμήματα: Τμήμα Α: Προγραμματισμού και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» και «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Τμήμα Β: Προγραμματισμού και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων «Διοικητική Μεταρρύθμιση» και «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Τμήμα Γ: Προγραμματισμού και Ελέγχου του Επιχειρησιακού Προγράμματος που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας και των επιχειρησιακών προγραμμάτων που εντάσσονται στο στόχο Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία. Τμήμα Δ: Επικοινωνίας και Διοικητικής Υποστήριξης. (iii) Διεύθυνση Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων, η οποία περιλαμβάνει τα κατωτέρω Τμήματα: Τμήμα Α: Στρατηγικής και Μεθοδολογιών. Τμήμα Β: Παρακολούθησης των Διορθωτικών Μέτρων. Τμήμα Γ: Εκθέσεων και Γνωμοδοτήσεων. Τμήμα Δ: Δηλώσεων Κλεισίματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Των διευθύνσεων του παρόντος άρθρου προΐστανται υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ του κλάδου Δημοσιονομικών και των τμημάτων υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ των κλάδων Δημοσιονομικών, Μηχανικών, Γεωτεχνικών και Πληροφορικής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι προβλεπόμενες από την παρ. 12 του άρθρου 17 του ν. 2860/2000, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 23 του ν. 3148/2003, οργανικές θέσεις προσωπικού των Διευθύνσεων Προγραμματισμού και Ελέγχων, καθώς και Μελετών και Αξιολόγησης, μεταφέρονται αυτοδίκαια με τον παρόντα νόμο και ανακατανέμονται στις διευθύνσεις του παρόντος άρθρου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Για τη στελέχωση των διευθύνσεων της παραγράφου 1, στους υφιστάμενους κλάδους προσωπικού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους συνιστώνται επιπλέον οι παρακάτω θέσεις: 30 θέσεις υπαλλήλων με βαθμούς Δ−Α του κλάδου Δημοσιονομικών, κατηγορίας ΠΕ, 3 θέσεις υπαλλήλων με βαθμούς Δ−Α του κλάδου Δημοσιονομικών, κατηγορίας ΔΕ, 15 θέσεις υπαλλήλων με βαθμούς Δ−Α του κλάδου Μηχανικών, κατηγορίας ΠΕ.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

(α) Η στελέχωση των θέσεων των διευθύνσεων μπορεί να γίνεται και με υπαλλήλους που αποσπώνται ή μετατάσσονται ή μετακινούνται από το Δημόσιο, τους Ο.Τ.Α. και τα Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ. του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετήθηκε από το ν. 1256/ 1982 (ΦΕΚ 65 Α΄), με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων ή και κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερόμενου υπαλλήλου. (β) Για τη μετάταξη απαιτείται οι υπάλληλοι να κατέχουν τα τυπικά προσόντα της θέσης στην οποία μετατάσσονται. Η μετάταξη γίνεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του κατά περίπτωση οικείου Υπουργού, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων. Για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, το οποίο υπηρετεί στο Δημόσιο ή σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, που κατέχει τα τυπικά προσόντα που προβλέπονται στις ανωτέρω θέσεις μόνιμου προσωπικού, η μεταφορά γίνεται σε συνιστώμενες με τη σχετική πράξη αντίστοιχης εξειδίκευσης θέσεις ιδιωτικού δικαίου, με ταυτόχρονη δέσμευση μόνιμων θέσεων. Το εν λόγω προσωπικό διατηρεί το δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικού καθεστώτος κύριας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας, καθώς και υγειονομικής περίθαλψης. Ο χρόνος υπηρεσίας των κατά τα ανωτέρω μετατασσόμενων ή μεταφερόμενων υπαλλήλων, στους φορείς από τους οποίους προέρχονται, θεωρείται ως διανυθείς στην υπηρεσία που τοποθετούνται, για τη μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Οι έλεγχοι της περίπτωσης (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 15 πραγματοποιούνται επιτόπου, βάσει εγγράφων και αρχείων που τηρούνται από τον δικαιούχο. Οι έλεγχοι επαληθεύουν ότι πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις: (α) η πράξη ικανοποιεί τα κριτήρια επιλογής για το επιχειρησιακό πρόγραμμα, υλοποιήθηκε σύμφωνα με την απόφαση ένταξης και πληροί οποιονδήποτε ισχύοντα όρο ως προς τη λειτουργικότητα και τη χρήση της ή σχετικά με τους επιδιωκόμενους στόχους· (β) οι δηλωθείσες στην Επιτροπή δαπάνες αντιστοιχούν στα λογιστικά έγγραφα και τα δικαιολογητικά που τηρούνται από τον δικαιούχο· (γ) οι δηλωθείσες στην Επιτροπή δαπάνες συνάδουν προς τους κοινοτικούς και τους εθνικούς κανόνες· (δ) η δημόσια συνεισφορά έχει καταβληθεί στον δικαιούχο σύμφωνα με το άρθρο 80 του Κανονισμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Οι έλεγχοι διενεργούνται με εντολή του προέδρου της ΕΔΕΛ βάσει ετήσιου προγραμματισμού που εγκρίνεται από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου στο πλαίσιο της στρατηγικής ελέγχου, ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Ελέγχων. Επίσης διενεργούνται έκτακτοι έλεγχοι εκτός προγραμματισμού, όταν αυτό απαιτείται.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Οι έλεγχοι διενεργούνται από ελεγκτικές ομάδες που συγκροτούνται από υπαλλήλους των διευθύνσεων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Στις ελεγκτικές ομάδες μπορούν να συμμετέχουν και υπάλληλοι των λοιπών υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής. Οι ανωτέρω ελεγκτικές ομάδες δύναται να συνεπικουρούνται στο έργο τους από εμπειρογνώμονες. Οι εμπειρογνώμονες μπορεί να είναι δημόσιοι υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ, υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της ΜΟΔ ΑΕ και ιδιώτες εμπειρογνώμονες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο εμπειρογνωμόνων. Για τους συμμετέχοντες στις ελεγκτικές ομάδες διασφαλίζεται η λειτουργική ανεξαρτησία τους από τις διαχειριστικές αρχές, τους ενδιάμεσους φορείς διαχείρισης και την αρχή πιστοποίησης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Στο μητρώο εμπειρογνωμόνων, που καταρτίζεται και τηρείται από τη Γενική Διεύθυνση Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εγγράφονται με απόφαση του προϊσταμένου αυτής, ύστερα από δημόσια πρόσκληση και αξιολόγηση από την ΕΔΕΛ, πρόσωπα, τα οποία έχουν ειδικές γνώσεις και εμπειρία σχετική με τους διενεργούμενους υπό την ευθύνη της ελέγχους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10

Μετά το πέρας του ελέγχου, το όργανο ελέγχου των παραγράφων 8 και 12 συντάσσει έκθεση προσωρινών αποτελεσμάτων ελέγχου, την οποία υποβάλλει στην αρμόδια Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ελέγχων. Η Διεύθυνση αυτή, αφού ελέγξει την πληρότητα της έκθεσης, τη διαβιβάζει στον Γενικό Διευθυντή Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο οποίος τη θεωρεί. Μετά τη θεώρηση η αρμόδια Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ελέγχων την κοινοποιεί στον ελεγχόμενο, στην οικεία διαχειριστική αρχή και στον κατά περίπτωση ενδιάμεσο φορέα διαχείρισης, στην αρχή πιστοποίησης και στην εθνική αρχή συντονισμού. Οι ανωτέρω φορείς έχουν δικαίωμα να υποβάλουν, εγγράφως, αντιρρήσεις ή και παρατηρήσεις εντός σαράντα (40) ημερών από την ημέρα επίδοσης της έκθεσης ελέγχου. Μετά την παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας, οι εκθέσεις προσωρινών αποτελεσμάτων ελέγχου με τις τυχόν αντιρρήσεις ή και παρατηρήσεις των ανωτέρω φορέων και σχετική εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Ελέγχων εξετάζονται από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου, η οποία εγκρίνει και οριστικοποιεί τα αποτελέσματα ελέγχων. Στη συνεδρίαση της ΕΔΕΛ δύναται να παρευρίσκονται, μετά από πρόσκλησή της, οι φορείς που υπέβαλαν αντιρρήσεις ή και παρατηρήσεις, για υποστήριξη των θέσεών τους. Τα οριστικά αποτελέσματα της ΕΔΕΛ κοινοποιούνται αρμοδίως και εφόσον προκύψει θέμα ανάκτησης αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών, αυτά αναζητούνται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 11

Όταν τα προβλήματα που διαπιστώνονται εντοπίζονται στη λειτουργία των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου και εφόσον συνεπάγονται κίνδυνο για άλλες πράξεις στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος, η ΕΔΕΛ αποφασίζει τη διενέργεια περαιτέρω εξέτασης, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων ελέγχων, προκειμένου να προσδιοριστεί το μέγεθος αυτών των προβλημάτων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 12

Με απόφαση της ΕΔΕΛ μετά από εισήγηση του αρμόδιου προϊσταμένου Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Ελέγχων, οι έλεγχοι πράξεων της παραγράφου 2 περίπτωση (β) του άρθρου 15 δύναται να ανατίθενται σύμφωνα με την κοινοτική και εθνική νομοθεσία, σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που βάσει του καταστατικού τους ασκούν ελεγκτικό έργο και δεν σχετίζονται, με οποιονδήποτε τρόπο, με τη διαχείριση των προγραμμάτων, την υλοποίηση των έργων και την πιστοποίηση των δαπανών. Ο πρόεδρος της ΕΔΕΛ είναι αρμόδιος για την τήρηση των διαδικασιών ανάθεσης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 13

Από την έναρξη λειτουργίας των διευθύνσεων της παραγράφου 1, η διαδικασία διενέργειας των ελέγχων και έγκρισης των εκθέσεων αποτελεσμάτων ελέγχου του ΚΠΣ 2000−2006, των Κοινοτικών Πρωτοβουλιών και του Ταμείου Συνοχής της προγραμματικής περιόδου 2000−2006, πραγματοποιούνται κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 14

Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζονται: α) Οι ειδικότερες αρμοδιότητες της ΕΔΕΛ και τα θέματα λειτουργίας αυτής. β) Η κατανομή των αρμοδιοτήτων των διευθύνσεων στα τμήματα της παραγράφου 1 και ο χρόνος έναρξης λειτουργίας των διευθύνσεων αυτών, καθώς και η ανακατανομή των αρμοδιοτήτων των διευθύνσεων που συστάθηκαν με την παρ. 10 του άρθρου 17 του ν. 2860/2000. γ) Το ειδικό επίδομα των αποσπασμένων υπαλλήλων της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου. δ) Τα επί μέρους θέματα για την κατάρτιση του μητρώου εμπειρογνωμόνων της παραγράφου 9. ε) Οι σχετικές διαδικασίες ανάκτησης αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών. στ) Η αποζημίωση των μελών, των εισηγητών και των μελών της γραμματείας της ΕΔΕΛ, καθώς και η αποζημίωση των ελεγκτών (δημοσίων υπαλλήλων και ιδιωτών) της παραγράφου 9 για τη συμμετοχή τους στους ελέγχους, το ύψος της εκτός έδρας αποζημίωσης και τα έξοδα μετακίνησης αυτών, σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 6 του ν. 2860/2000, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί οδοιπορικών εξόδων. ζ) Κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των άρθρων 15 και 16 του παρόντος νόμου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 15

Οι διευθύνσεις της παραγράφου 1 ασκούν παράλληλα και τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στην παρ. 10 του άρθρου 17 του ν. 2860/2000.

Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2007
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΧΡ. ΦΩΛΙΑΣ Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ Β. ΜΑΓΓΙΝΑΣ
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
Α. ΚΟΝΤΟΣ Σ. ΧΑΤΖΗΓΑΚΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Μ. ΛΙΑΠΗΣ Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του
Κράτους