Εγκύκλιος ΑΡ πρωτοκόλλου ΔΕΦΚΦ Γ 5002116ΕΞ2015/2015

Κοινοποίηση Απόφασης 14195/989/26-5-2014 (ΦΕΚ 1467/Β/5-6-2014), με θέμα «Τροποποίηση της υπ’ αρ. ΣΤ/20270/1973 (ΦΕΚ 884/Β/31-7-1973) απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας Μεταφορών και Επικοινωνιών, «περί αλλαγής κυρίων χαρακτηριστικών» όπως ισχύει» - ΑΔΑ:ΒΙΥ01-65Κ

26 Ιανουαρίου 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΕΝ .ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ.
Δ/ΝΣΗ Ε.Φ.Κ & Φ.Π.Α. - ΤΜΗΜΑ Γ΄ Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ &
ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ A΄

 Αρ.Πρωτ.:ΔΕΦΚΦ Γ 5002116ΕΞ2015

Πληροφορίες : Αθηνά Γιαννάκη - Ε. Μπίρμπιλα

Τηλέφωνο : 210 6987402 – 401 - 488

FAX : 210 6987408 - 489 e-mail : finexcis@otenet.gr
ebirbila@2001.syzefxis.gov.gr
Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10 ΠΡΟΣ: Ως Π.Δ.
Ταχ. Κώδικας : 101 84 Αθήνα
Αθήνα, 26 Ιανουαρίου 2015

ΑΔΑ: ΨΒΘΥΗ-ΟΦ9

ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση Απόφασης 14195/989/26-5-2014 (ΦΕΚ 1467/Β/5-6-2014), με θέμα «Τροποποίηση της υπ’ αρ. ΣΤ/20270/1973 (ΦΕΚ 884/Β/31-7-1973) απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας Μεταφορών και Επικοινωνιών, «περί αλλαγής κυρίων χαρακτηριστικών» όπως ισχύει» - ΑΔΑ:ΒΙΥ01-65Κ

ΣΧΕΤ. : α. Η αρ. πρωτ. 20055/1370/16-6-2014 εγκύκλιος της Δ/νσης Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων β. H aρ.πρωτ. Δ.957/430/12-9-1985 Ε.Δ.Υ.Ο.
Κοινοποιούμε την ανωτέρω (α) σχετική εγκύκλιο και την εν θέματι Απόφαση του Υπουργού Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων, με την οποία επέρχονται τροποποιήσεις αναφορικά με τη μετατροπή οχημάτων σε φορτηγά και σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Α. Γενικά
Με την εν λόγω απόφαση καθορίζονται πλέον συγκεκριμένες κατηγορίες και τύποι αμαξωμάτων των οχημάτων για τα οποία είναι επιτρεπτή η μετατροπή σε ανοικτά ή κλειστά φορτηγά και εξαιρούνται συγκεκριμένες κατηγορίες και τύποι αμαξωμάτων, όπως επιβατικά αυτοκίνητα κουπέ, με ανοιχτή οροφή κ.α. Επίσης, ορίζονται ελάχιστες προδιαγραφές σχετικά με τις θύρες και το χώρο φόρτωσης του φορτηγού οχήματος, μετά τη μετατροπή, με βάση τις αντίστοιχες προδιαγραφές που ορίζονται για τα φορτηγά από την Οδηγία 2007/46/ΕΚ και τέλος καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά προκειμένου να εκδοθεί νέα άδεια κυκλοφορίας για τα διασκευασθέντα οχήματα.
Β. Ως προς τα δικαιολογητικά για την έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας Ως γνωστόν, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7 του Κεφαλαίου Γ΄, του ν.1573/85 (ΦΕΚ 201/Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, σε συνδυασμό με τη (β) σχετική
2 | Σ ε λ ί δ α Ε.Δ.Υ.Ο., ταξινόμηση αυτοκινήτου, για τη λήψη άδειας κυκλοφορίας, με χαρακτηριστικά διάφορα από εκείνα που αναφέρονται στο πιστοποιητικό ταξινόμησης, δεν επιτρέπεται χωρίς την προηγούμενη καταβολή τυχόν οφειλόμενης διαφοράς φόρου ή την προσκόμιση βεβαίωσης της τελωνειακής αρχής για μη οφειλή τέτοιας διαφοράς. Ως εκ τούτου, η εκδιδόμενη βεβαίωση από την αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, στις εν λόγω περιπτώσεις, θα επέχει θέση δικαιολογητικού της περίπτωσης ε) της παραγράφου 5α του κεφαλαίου ΙΙ της υπ΄αριθμ.ΣΤ/20270/1973 Υ.Α., όπως τροποποιήθηκε με την εν θέματι απόφαση.
Η Δ/νση Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων παρακαλείται για την ενημέρωση των αρμοδίων αρχών στις Περιφέρειες, σχετικά.
Γ. Ως προς τη δασμολογική κατάταξη Επισημαίνουμε ότι, τα διαλαμβανόμενα στην κοινοποιούμενη ΑΥΟ, δεν τροποποιούν ούτε επηρεάζουν κατά οποιοδήποτε τρόπο τα κριτήρια που εφαρμόζονται για τη δασμολογική κατάταξη των οχημάτων μικτής χρήσης κατά τον τελωνισμό τους, στο Κοινό Δασμολόγιο της Ε.Ε. (καν. 2658/87 του Συμβουλίου, όπως ισχύει). Υπενθυμίζουμε ότι τα κριτήρια αυτά έχουν τεθεί από την Ε.Ε. και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τελωνείων και εφαρμόζονται ανεξάρτητα από κάθε λοιπή εθνική ρύθμιση, όπως είναι η παρούσα ΑΥΟ, ή κοινοτική διάταξη που δεν άπτεται της δασμολογικής κατάταξης αυτών (π.χ. οδηγίες της Ε.Ε. περί τεχνικών χαρακτηριστικών των οχημάτων κλπ.).
Για τη διευκόλυνσή σας, παραθέτουμε εν συντομία τα κριτήρια αυτά καθώς και τις αντίστοιχες ΔΥΟ με τις οποίες κοινοποιήθηκαν:
α) Οχήματα τύπου pick-up με ανοικτό ή καλυμμένο χώρο φόρτωσης, με περισσότερες από μία σειρές καθισμάτων. Σύμφωνα με τις επεξηγηματικές σημειώσεις της Συνδυασμένης Ονοματολογίας της Ε.Επιτροπής (C137/2011), τα οχήματα αυτά κατατάσσονται ως εξής: - Στην κλάση 87.03, εφόσον το μέγιστο εσωτερικό μήκος του δαπέδου του χώρου φόρτωσης, είναι μικρότερο από το 50% του μήκους του μεταξονίου. - Στην κλάση 87.04, εφόσον το μέγιστο εσωτερικό μήκος του δαπέδου του χώρου φόρτωσης, είναι μεγαλύτερο από το 50% του μήκους του μεταξονίου ή εφόσον διαθέτουν περισσότερους από δύο άξονες.
β) Οχήματα τύπου pick-up με μία μόνο σειρά καθισμάτων: Στην περίπτωση αυτή δεν εφαρμόζονται τα ανωτέρω κριτήρια αλλά το όχημα κατατάσσεται κατά περίπτωση στην κλάση 87.03 ή 87.04, ανάλογα με τα αντικειμενικά του χαρακτηριστικά που υποδηλώνουν αν το όχημα προορίζεται κυρίως για μεταφορά προσώπων ή εμπορευμάτων.
γ) Οχήματα τύπου βαν με περισσότερες από μία σειρές καθισμάτων. Τα οχήματα αυτά κατατάσσονται με βάση τα κριτήρια που διαλαμβάνονται στις επεξηγηματικές σημειώσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων για τις κλάσεις 87.03 και 87.04.
δ) Οχήματα τύπου βαν με μία μόνο σειρά καθισμάτων. Αυτά κατατάσσονται ως εξής: 3 | Σ ε λ ί δ α - Στην κλάση 87.04, εφόσον δεν διαθέτουν μόνιμα σημεία στήριξης και διατάξεις για την εγκατάσταση καθισμάτων, ούτε και διατάξεις ασφαλείας στο οπίσθιο τμήμα του οχήματος. Εφόσον πληρείται το κριτήριο αυτό, δεν εξετάζονται για σκοπούς δασμολογικής κατάταξης άλλα χαρακτηριστικά του οχήματος, όπως π.χ. η ύπαρξη πλευρικών παραθύρων ή μόνιμου χωρίσματος του χώρου φόρτωσης κλπ. - Εφόσον διαθέτουν τέτοια σημεία στήριξης ή/και διατάξεις ασφαλείας, εφαρμόζονται τα κριτήρια των προαναφερόμενων Επεξηγηματικών Σημειώσεων του Π.Ο.Τ. για την κατάταξη στην κλάση 87.03 ή 87.04, κατά περίπτωση. Τα ανωτέρω έχουν κοινοποιηθεί με τις ακόλουθες ΔΥΟ: - Δ.996/631/8-6-2007 ΔΥΟ (κοινοποίηση επεξηγηματικών Σημειώσεων της Σ.Ο. για τα οχήματα μικτής χρήσης). - Δ17Α 5020523 ΕΞ 2014/29-8-2014 ΔΥΟ για τη δασμολογική κατάταξη οχημάτων τύπου βαν με μία σειρά καθισμάτων. - Δ17Α 5000250 ΕΞ/7-1-2014 ΔΥΟ (κοινοποίηση επεξηγηματικών σημειώσεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων για το κεφάλαιο 87). Τέλος εφιστούμε την προσοχή σας στο ότι, για την εφαρμογή των ανωτέρω κριτηρίων δασμολογικής κατάταξης, λαμβάνονται πάντοτε υπόψη τα αντικειμενικά – τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος κατά τη στιγμή του τελωνισμού του. Έτσι π.χ., αν το όχημα έχει υποστεί διασκευή, για τη δασμολογική του κατάταξη κατά τη στιγμή του τελωνισμού, θα εξεταστεί η μορφή και ο τύπος του διασκευασμένου οχήματος και όχι η έγκριση τύπου του εργοστασίου για το αρχικό όχημα (πριν τη διασκευή του).

Η ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΤΡΙΑ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & ΕΦΚ
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΛΟΥΡΗ

Ο Τμηματάρχης

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ
Ø Η με αρ.πρωτ. 20055/1370/16-06-2014 εγκύκλιος του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών
& Δικτύων, με συνημμένη την υπ’ αρ. 14195/989/26-5-2014 (ΦΕΚ 1467 Β/5-6-2014) ΥΑ
4 | Σ ε λ ί δ α