173 Α' 2014

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 106/2014

Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ - ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Άρθρο 13 - Διεύθυνση Οικονομικής Εποπτείας Φορέων Γενικής Κυβέρνησης Επιχειρησιακοί Στόχοι − Διάρθρωση
28 Αυγούστου 2014

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 173
28 Αυγούστου 2014

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ 106
Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) του άρθρου 54 του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α΄ 174), όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 27 του ν. 4210/2013 (Α΄ 254), 55 του ν. 4238/2014 (Α΄ 38), 46 του ν. 4250/2014 (Α΄ 74) και 7 του ν. 4275/2014 (Α΄ 149) και ισχύει.
β) της παραγράφου 4 του άρθρου 35 του ν. 4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο−βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις, εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012−2015» (Α΄ 226) και του άρθρου 10 του ν. 4210/2013 «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» (Α΄ 254).
γ) του άρθρου 21 του ν. 4048/2012 «Ρυθμιστική Διακυβέρνηση: Αρχές, Διαδικασίες και Μέσα Καλής Νομοθέτησης» (Α΄ 34).
δ) του άρθρου 12 του ν. 3492/2006 «Οργάνωση συστήματος ελέγχου για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του Κρατικού Προϋπολογισμού και των εκτός του Κρατικού Προϋπολογισμού φορέων και άλλες διατάξεις» (Α΄ 210).
ε) της παραγράφου Β του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013» (Α΄ 107).
στ) του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, όπως κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
2. Το π.δ. 65/2011 «Διάσπαση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στα Υπουργεία: α) Εσωτερικών και β) Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κ.λπ.» (Α΄ 147).
3. Το π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141).
4. Το π.δ. 119/2013 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 153).
5. Το π.δ. 89/2014 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 134).
6. Την υπ’ αριθμ. Υ301/25−6−2013 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός της σειράς τάξης των Υπουργείων» (Β΄ 1594).
7. Την υπ’ αριθμ. Υ48/9−7−2012 απόφαση του Πρωθυ−
πουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή
Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα (Β΄ 2105).
8. Την από 1−3−2013 απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, που αφορά στις μεταρρυθμιστικές δράσεις του Υπουργείου Υγείας, όπως τροποποιήθηκε με την από 26−11−2013 απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης.
9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
10. Την υπ’ αριθμ. 145/2014 Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας, μετά από πρόταση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και
Υγείας, αποφασίζουμε:

Άρθρο 13Διεύθυνση Οικονομικής Εποπτείας Φορέων Γενικής Κυβέρνησης Επιχειρησιακοί Στόχοι − ΔιάρθρωσηΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Διεύθυνση Οικονομικής Εποπτείας Φορέων Γενικής Κυβέρνησης έχει ως επιχειρησιακό στόχο τη δημοσιονομική παρακολούθηση και τον έλεγχο των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου. Παρακολουθεί τις οικονομικές εξελίξεις και εφαρμόζει τις οδηγίες του Υπουργείου Οικονομικών και Γ.Λ.Κ., που αναφέρονται στους φορείς Γενικής Κυβέρνησης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Διεύθυνση συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες: α) Τμήμα Οικονομικής Οργάνωσης και Προϋπολογισμού Φορέων Υπηρεσιών Υγείας β) Τμήμα Οικονομικής Οργάνωσης και Προϋπολογισμού Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.)

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι αρμοδιότητες κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων ως ακολούθως α) Τμήμα Οικονομικής Οργάνωσης και Προϋπολογισμού Φορέων Υπηρεσιών Υγείας αα) Η παροχή κατευθύνσεων στους εποπτευόμενους φορείς του τμήματος για την κατάρτιση του προϋπολογισμού τους σύμφωνα με το Μ.Π.Δ.Σ. ββ) Ο έλεγχος της εγκυρότητας και αξιοπιστίας των σχεδίων που υποβάλλονται για την κατάρτιση του Μ.Π.Δ.Σ. διασφαλίζοντας την εικόνα της οικονομικής πραγματικότητας των φορέων και τη μέριμνα για την ευθυγράμμιση των στόχων δημοσιονομικής πολιτικής με τους στόχους που τίθενται μέσω των σχεδίων προϋπολογισμών. γγ) Η διασφάλιση της έγκαιρης επεξεργασίας και κωδικοποίησης των προσχεδίων προϋπολογισμού των εποπτευόμενων φορέων του τμήματος σύμφωνα με τις εγκυκλίους και οδηγίες που εκδίδονται από το Υπουργείο Οικονομικών και το Γ.Λ.Κ. δδ) Η έγκριση και τροποποίηση των υποβαλλόμενων προϋπολογισμών των εποπτευόμενων φορέων του τμήματος και τη διασφάλιση ότι αυτοί ευθυγραμμίζονται με το Μ.Π.Δ.Σ. και τις εγκυκλίους και οδηγίες που εκδίδονται από το Υπουργείο Οικονομικών και το ΓΛΚ. εε) Η μελέτη, επεξεργασία και επιμέλεια καθιέρωσης γενικών κανόνων που αφορούν τους διαχειριστικούς κανονισμούς και τη λογιστική οργάνωση και λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων του τμήματος. Την παροχή οδηγιών και κατευθύνσεων για την εφαρμογή αυτών. στστ) Η παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης των εποπτευόμενων φορέων του τμήματος και την καθοδήγηση τους για τη δημιουργία υγιών συστημάτων και διαδικασιών οικονομικής διαχείρισης και συμμόρφωσης τους με αυτά. ζζ) Η σύνταξη και παρακολούθηση των προβλεπόμενων από το ν. 4111/2013 (Α΄ 18) Μνημονίων Συνεργασίας που δύνανται να συνάπτονται μεταξύ του Υπουργείου και των εποπτευόμενων του τμήματος φορέων με στόχο την ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού τους και τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση. ηη) Η παρακολούθηση των μηνιαίων και τριμηνιαίων στόχων εκτέλεσης του προϋπολογισμού των εποπτευομένων του τμήματος φορέων και σε περίπτωση που εκτιμάται ότι θα υπάρξει υπέρβαση αυτών θα μεριμνά εγκαίρως και θα προτείνει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων. θθ) Η παρακολούθηση της εκτέλεσης των προϋπολογισμών των εποπτευόμενων φορέων. ιι) Η εποπτεία της τήρησης του Μητρώου Δέσμευσης από τους εποπτευόμενους φορείς. ιαια) Η παρακολούθηση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων των εποπτευόμενων φορέων. ιβιβ) Η παρακολούθηση των επιχορηγήσεων που παρέχονται στους εποπτευόμενους φορείς. ιγιγ) Η παρακολούθηση των οικονομικών αποτελεσμάτων των εποπτευόμενων φορέων. ιδιδ) Η παρακολούθηση των ελλειμμάτων και οφειλών, των εποπτευόμενων φορέων σε τακτική (τριμηνιαία/μηνιαία) βάση. ιειε) Ο έλεγχος της εγκυρότητας και αξιοπιστίας των υποβαλλόμενων από τους εποπτευόμενους φορείς οικονομικών στοιχείων. ιστιστ) Η συνεργασία με το Τμήμα Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Αναφορών για την κατάρτιση αναφορών για τους προϋπολογισμούς των εποπτευόμενων του τμήματος φορέων. ιζιζ) Η συνεργασία με το Τμήμα ΜΠΔΣ και Προϋπολογισμού για την κατάρτιση αναφορών για τον Κοινωνικό Προϋπολογισμό. ιηιη) Η διανομή εγκαίρως εγκυκλίων για την οικονομική διαχείριση των Εποπτευόμενων Οργανισμών και Νομικών Προσώπων. β) Τμήμα Οικονομικής Οργάνωσης και Προϋπολογισμού Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αα) Η παροχή κατευθύνσεων προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του σύμφωνα με το Μ.Π.Δ.Σ. ββ) Ο έλεγχος της εγκυρότητας και αξιοπιστίας του σχεδίου που υποβάλλεται για την κατάρτιση του Μ.Π.Δ.Σ. διασφαλίζοντας την εικόνα της οικονομικής πραγματικότητας του φορέα και τη μέριμνα για την ευθυγράμμιση των στόχων δημοσιονομικής πολιτικής με τους στόχους που τίθενται μέσω του σχεδίου του προϋπολογισμού του. γγ) Η διασφάλιση της έγκαιρης επεξεργασίας και κωδικοποίησης του προσχεδίου προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σύμφωνα με τις εγκυκλίους και οδηγίες που εκδίδονται από το Υπουργείο Οικονομικών και το Γ.Λ.Κ. δδ) Η έγκριση και τροποποίηση του προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και τη διασφάλιση ότι ευθυγραμμίζεται με το Μ.Π.Δ.Σ. και τις εγκυκλίους και οδηγίες που εκδίδονται από το Υπουργείο Οικονομικών και το ΓΛΚ. εε) Η μελέτη, επεξεργασία και επιμέλεια καθιέρωσης γενικών κανόνων που αφορούν τους διαχειριστικούς κανονισμούς και τη λογιστική οργάνωση και λειτουργία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Την παροχή οδηγιών και κατευθύνσεων για την εφαρμογή αυτών. στστ) Η παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και την καθοδήγησή του για τη δημιουργία υγιών συστημάτων και διαδικασιών οικονομικής διαχείρισης και συμμόρφωσης του με αυτά. ζζ) Η σύνταξη και παρακολούθηση των προβλεπόμενων από το ν. 4111/2013 (Α΄ 18) Μνημονίων Συνεργασίας που δύνανται να συνάπτονται μεταξύ του Υπουργείου και του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., με στόχο την ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού του και τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση. ηη) Η παρακολούθηση των μηνιαίων και τριμηνιαίων στόχων εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και σε περίπτωση που εκτιμάται ότι θα υπάρξει υπέρβαση αυτών θα μεριμνά εγκαίρως και θα προτείνει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων. θθ) Η παρακολούθηση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ιι) Η εποπτεία της τήρησης του Μητρώου Δέσμευσης από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ιαια) Η παρακολούθηση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ ιβιβ) Η παρακολούθηση των επιχορηγήσεων που παρέχονται στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ιγιγ) Η παρακολούθηση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ιδιδ) Η παρακολούθηση των ελλειμμάτων και οφειλών, του Ε.Ο.Π.Υ.Υ σε τακτική (τριμηνιαία/μηνιαία) βάση. ιειε) Ο έλεγχος της εγκυρότητας και αξιοπιστίας των υποβαλλόμενων από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ οικονομικών στοιχείων. ιστιστ) Η συνεργασία με το Τμήμα Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Αναφορών για την κατάρτιση αναφορών για τον προϋπολογισμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ιζιζ) Η συνεργασία με το Τμήμα Μ.Π.Δ.Σ. και Προϋπολογισμού για την κατάρτιση αναφορών για τον Κοινωνικό Προϋπολογισμό. ιηιη) Η διανομή εγκαίρως εγκυκλίων για την οικονομική διαχείριση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

Αθήνα, 27 Αυγούστου 2014
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΥΓΕΙΑΣ
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ