173 Α' 2014

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 106/2014

Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
28 Αυγούστου 2014

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 173
28 Αυγούστου 2014

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ 106
Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) του άρθρου 54 του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α΄ 174), όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 27 του ν. 4210/2013 (Α΄ 254), 55 του ν. 4238/2014 (Α΄ 38), 46 του ν. 4250/2014 (Α΄ 74) και 7 του ν. 4275/2014 (Α΄ 149) και ισχύει.
β) της παραγράφου 4 του άρθρου 35 του ν. 4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο−βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις, εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012−2015» (Α΄ 226) και του άρθρου 10 του ν. 4210/2013 «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» (Α΄ 254).
γ) του άρθρου 21 του ν. 4048/2012 «Ρυθμιστική Διακυβέρνηση: Αρχές, Διαδικασίες και Μέσα Καλής Νομοθέτησης» (Α΄ 34).
δ) του άρθρου 12 του ν. 3492/2006 «Οργάνωση συστήματος ελέγχου για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του Κρατικού Προϋπολογισμού και των εκτός του Κρατικού Προϋπολογισμού φορέων και άλλες διατάξεις» (Α΄ 210).
ε) της παραγράφου Β του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013» (Α΄ 107).
στ) του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, όπως κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
2. Το π.δ. 65/2011 «Διάσπαση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στα Υπουργεία: α) Εσωτερικών και β) Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κ.λπ.» (Α΄ 147).
3. Το π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141).
4. Το π.δ. 119/2013 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 153).
5. Το π.δ. 89/2014 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 134).
6. Την υπ’ αριθμ. Υ301/25−6−2013 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός της σειράς τάξης των Υπουργείων» (Β΄ 1594).
7. Την υπ’ αριθμ. Υ48/9−7−2012 απόφαση του Πρωθυ−
πουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή
Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα (Β΄ 2105).
8. Την από 1−3−2013 απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, που αφορά στις μεταρρυθμιστικές δράσεις του Υπουργείου Υγείας, όπως τροποποιήθηκε με την από 26−11−2013 απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης.
9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
10. Την υπ’ αριθμ. 145/2014 Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας, μετά από πρόταση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και
Υγείας, αποφασίζουμε:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
Άρθρο 22Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών ΥγείαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το Σ.Ε.Υ.Υ αποτελεί υπηρεσία του Υπουργείου η οποία συστάθηκε με τις διατάξεις του ν. 2920/2001 (Α΄ 131) όπως ισχύει και λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 278/2002 (Α΄ 244). Ο επιχειρησιακός ρόλος του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας (Σ.Ε.Υ.Υ.) είναι η ανάπτυξη και λειτουργία κεντρικού και περιφερειακού μηχανισμού για τη διενέργεια συστηματικών επιθεωρήσεων και ελέγχων σε όλες τις υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας, με σκοπό τη βελτίωση και την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας και την εξάλειψη της κακοδιοίκησης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Τομείς Ελέγχου του Σ.Ε.Υ.Υ. α) Τομέας Υγειονομικού – Φαρμακευτικού β) Τομέας Διοικητικού− Οικονομικού γ) Τομέας Καπνού και Αλκοόλ

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι αρμοδιότητες κατανέμονται μεταξύ των τομέων ως εξής: α) Τομέας Υγειονομικού – Φαρμακευτικού Ελέγχου αα) Ο έλεγχος για τη διαπίστωση της εφαρμογής των κανόνων της ιατρικής και νοσηλευτικής επιστήμης και δεοντολογίας καθώς και της εφαρμογής των ισχυουσών υγειονομικών διατάξεων. ββ) Η επιθεώρηση και ο έλεγχος για την ασφάλεια των ασθενών, του προσωπικού και των επισκεπτών των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας. γγ) Η επιθεώρηση και ο έλεγχος για τη διαπίστωση της καλής κατάστασης, από άποψη υγιεινής και ασφάλειας, των κτιριακών εγκαταστάσεων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. δδ) Ο έλεγχος της ύπαρξης και της ορθής λειτουργίας του προβλεπόμενου εξοπλισμού και ανθρωπίνου δυναμικού. εε) Ο έλεγχος της νόμιμης λειτουργίας των νοσοκομειακών και των ιδιωτικών φαρμακείων, φαρμακαποθηκών, των φαρμακευτικών βιομηχανιών και εργαστηρίων και γενικά κάθε καταστήματος που παράγει, εμπορεύεται η διακινεί φαρμακευτικό ή επιδεσμικό υλικό ή ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό. στστ) Ο συντονισμός και εποπτεία του έργου επιθεώρησης και ελέγχου των φαρμακείων, φαρμακαποθηκών και εργοστασίων το οποίο ασκείται από τις υπηρεσίες υγείας των περιφερειών και του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ). ζζ) Ο έλεγχος σε εργοστάσια εμφιάλωσης νερού και στις ιαματικές πηγές λουτροθεραπείας. β) Τομέας Διοικητικού− Οικονομικού Ελέγχου αα) Ο έλεγχος για τη διαπίστωση της νόμιμης λειτουργίας των φορέων υγείας που ανήκουν στο πεδίο παρέμβασης του Σ.Ε.Υ.Υ., ο εντοπισμός προβλημάτων και η εισήγηση για την επίλυσή τους. ββ) Η αυτεπάγγελτη έρευνα, παράλληλα και ανεξάρτητα από τις αστυνομικές αρχές, για την ανακάλυψη και ανακοίνωση στις αρμόδιες διωκτικές αρχές των ποινικών και πειθαρχικών παραβάσεων των οργάνων των φορέων που υπάγονται στο πεδίο παρέμβασης του Σ.Ε.Υ.Υ. γγ) Η διενέργεια διοικητικών ερευνών και ανακρίσεων, τακτικών και έκτακτων διαχειριστικών και οικονομικών ελέγχων των δημοσίων υπηρεσιών και των κρατικών νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου. δδ) Ο έλεγχος της διαχείρισης των υπολόγων – διαχειριστών χρημάτων και υλικών. εε) Ο καταλογισμός των ελλειμμάτων, τα οποία διαπιστώνονται από τους ελέγχους σε βάρος των υπευθύνων υπολόγων, υπαλλήλων του Υπουργείου Υγείας και των υπαγόμενων σε αυτό φορέων. γ) Τομέας Ελέγχου Καπνού και Αλκοόλ αα) Ο έλεγχος της εφαρμογής της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας και η εξέταση καταγγελιών για την προστασία από τον καπνό και το αλκοόλ, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες αρχές. ββ) Η βεβαίωση παραβάσεων και η επιβολή προστίμων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Διεύθυνση Γραμματείας Σ.Ε.Υ.Υ. Η Διεύθυνση Γραμματείας του Σ.Ε.Υ.Υ. λειτουργεί σύμφωνα με την αριθμ. ΔΥ(3−4)α/Γ.Π.οικ. 16496/12−10−2001 Απόφαση Υπουργού Υγείας (Β΄ 1372) και επικεντρώνεται στη διαμόρφωση των δράσεων για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας του Σ.Ε.Υ.Υ. και με τη γραμματειακή στήριξη του ελεγκτικού έργου των επί μέρους Τομέων του.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Η Διεύθυνση Γραμματείας του Σ.Ε.Υ.Υ. συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες α) Τμήμα Γραμματείας Τομέα Υγειονομικού – Φαρμακευτικού Ελέγχου β) Τμήμα Γραμματείας Τομέα Διοικητικού− Οικονομικού Ελέγχου γ) Τμήμα Γραμματείας Τομέα Ελέγχου Καπνού και Αλκοόλ δ) Τμήμα Γραμματείας Σ.Ε.Υ.Υ. Μακεδονίας− Θράκης (με έδρα τη Θεσσαλονίκη)

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Αρμοδιότητες των Τμημάτων (κοινές για όλα τα τμήματα): α) Η τήρηση πρωτοκόλλου εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας και η διακίνηση της. β) Η βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής και της ακρίβειας των αντιγράφων. γ) Η τήρηση αρχείου εντολών, εκθέσεων ελέγχου – επιθεώρησης – έρευνας. δ) Η μέριμνα για την έκδοση εντολών διενέργειας επιθεωρήσεων, ερευνών, ελέγχων και ανακρίσεων. ε) Η μέριμνα σε συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου για θέματα λειτουργίας του Σ.Ε.Υ.Υ.

Άρθρο 23Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων ΥγείαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας (Ε.Κ.ΕΠ.Υ.) συστάθηκε με το ν. 3370/2005 (Α΄ 176) όπως ισχύει και επικεντρώνεται στο συντονισμό των φορέων που έχουν την ευθύνη για την υλοποίηση δράσεων σχετικών με την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων, που αφορούν στη Δημόσια Υγεία και στο χώρο της Υγείας γενικότερα, η παρακολούθηση και ο συντονισμός των συστημάτων εφημερίας των Νοσοκομείων. Ο συντονισμός αντιμετώπισης εκτάκτων συνθηκών με τον καθορισμό αρμοδιοτήτων των εμπλεκομένων φορέων σε καταστάσεις κρίσεις. Το Ε.Κ.ΕΠ.Υ. λειτουργεί επί 24ωρου βάσεως και εκπονεί επιχειρησιακά σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το Ε.Κ.ΕΠ.Υ. συγκροτούν τα εξής τμήματα: α) Τμήμα Κέντρου Επιχειρήσεων, Σχεδιασμού και Διεθνών Συνεργασιών β) Τμήμα Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτου Ανάγκης (Π.Σ.Ε.Α.)

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι αρμοδιότητες κατανέμονται μεταξύ των τμημάτων ως ακολούθως: α) Τμήμα Κέντρου Επιχειρήσεων, Σχεδιασμού και Διεθνών Συνεργασιών αα) Η κατάρτιση, παρακολούθηση και ο συντονισμός των συστημάτων εφημερίας των νοσοκομείων και η επιμέλεια κοινοποίησής τους στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, καθώς και σε υπηρεσίες τηλεφωνικής ενημέρωσης των πολιτών. ββ) Η κατάρτιση του 24ώρου προγράμματος υπηρεσιών του προσωπικού. γγ) Η συνεργασία με το Ε.Κ.Α.Β. και τα νοσοκομεία για τη διακομιδή των ασθενών στα εφημερεύοντα νοσοκομεία. δδ) Η ηλεκτρονική καταγραφή των διατιθέμενων σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες κλινών των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. εε) Η εκπόνηση, μετά από εισήγηση των αρμοδίων Υ.ΠΕ., του ετησίου προγράμματος αναστολής λειτουργίας ορισμένου χρόνου, των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας της χώρας. στστ) Η συνεχής ενημέρωση για τυχόν προβλήματα που ανακύπτουν στα νοσοκομεία και η άμεση κινητοποίηση όλων των απαραίτητων μηχανισμών για την επίλυσή τους. ζζ) Η ευθύνη για την συνεχή λειτουργία και στελέχωση του Κέντρου Δηλητηριάσεων. ηη) Η ευθύνη λειτουργίας του συστήματος Τηλεϊατρικής. θθ) Ο συντονισμός στην αντιμετώπιση εκτάκτων συνθηκών. ιι) Η εκπόνηση, η επικαιροποίηση και η έγκριση επιχειρησιακών σχεδίων. ιαια) Ο σχεδιασμός και η πραγματοποίηση ασκήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος και η ευθύνη συντονισμού των εμπλεκομένων. ιβιβ) Η συμμετοχή σε εθνικές και διεθνείς ασκήσεις αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων και κρίσεων. ιγιγ) Η ευθύνη συνεχούς λειτουργίας του Υγειονομικού Χάρτη και συλλογής των απαραίτητων στοιχείων από τα νοσοκομεία, καθώς και η έκδοση ετήσιων αναφορών. ιδιδ) Η εκπροσώπηση του Υπουργείου Υγείας σε Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Οργανισμούς για θέματα διαχείρισης εκτάκτων καταστάσεων, υποδομών ζωτικής σημασίας, αναγνώρισης θυμάτων μαζικών καταστροφών και ΧΒΡΠ απειλών. ιειε) Ο συντονισμός και η υγειονομική κάλυψη μεγάλων εθνικών και διεθνών εκδηλώσεων καθώς και η μέριμνα υγειονομικής υποστήριξης επισκέψεων ξένων ηγετών και επισήμων. ιστιστ) Η ευθύνη λειτουργίας της Γραμματείας του Ε.Κ.ΕΠ.Υ. β) Τμήμα Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτου Ανάγκης (Π.Σ.Ε.Α.) Ο σχεδιασμός, η οργάνωση, η κινητοποίηση και η δράση κατά τον πόλεμο ή σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης σε καιρό ειρήνης των υπηρεσιών του Υπουργείου, καθώς και η ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις.

Άρθρο 24Διεύθυνση Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Πολιτικής Υγείας Επιχειρησιακοί Στόχοι − ΔιάρθρωσηΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Διεύθυνση Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Πολιτικής Υγείας αποσκοπεί στην παρακολούθηση δράσεων και εξελίξεων στον τομέα των πολιτικών υγείας, όπως απορρέουν από οδηγίες και κανονισμούς των διεθνών οργανισμών και της Ε.Ε. και επιδιώκει διά της μεταφοράς και της απαραίτητης τεχνογνωσίας, να συμβάλλει στην επιτυχή ενσωμάτωση αυτών στην εθνική πολιτική υγείας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Διεύθυνση συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες: α) Τμήμα Ανάπτυξης Διεθνούς Συνεργασίας β) Τμήμα Ευρωπαϊκής Ένωσης και Νομοθετικής Εναρμόνισης

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι αρμοδιότητες κατανέμονται μεταξύ των τμημάτων ως ακολούθως: α) Τμήμα Ανάπτυξης Διεθνούς Συνεργασίας αα) Η παρακολούθηση των δραστηριοτήτων των Διεθνών Οργανισμών πλην Ευρωπαϊκής Ένωσης και η συνεργασία με αυτούς. ββ) Η μέριμνα για την εκπροσώπηση της Ελλάδας σε κάθε είδους διεθνείς επιστημονικές συναντήσεις (Συνέδρια, Διασκέψεις, Συμπόσια) τις Γενικές Συνελεύσεις και Συνόδους των οργάνων διοίκησης των Διεθνών Οργανισμών, ως και την οργάνωση σε συνεργασία με τους κατ’ αντικείμενο αρμοδίους φορείς και Υπηρεσίες των διενεργούμενων στην Ελλάδα διεθνών συνεδρίων. γγ) Η ανάπτυξη της διακρατικής συνεργασίας, προγραμμάτων αναπτυξιακής συνεργασίας μορφωτικών ανταλλαγών και η μελέτη και η προπαρασκευή συνάψεως διμερών ή πολυμερών διεθνών συμβάσεων και συνθηκών καθώς και πρωτοκόλλων συνεργασίας. δδ) Η μέριμνα εφαρμογής του προγράμματος Αναπτυξιακής Βοήθειας (DAC). εε) Η κατάρτιση και η εκτέλεση προγραμμάτων επισκέψεων ξένων επιστημών, εμπειρογνωμόνων, υποτρόφων ή επιστημόνων, που ενδιαφέρονται για τα επιτεύγματα της Ελλάδος στους τομείς Υγείας. στστ) Την παρακολούθηση και την μέριμνα για εκπροσώπηση σε Διεθνείς Φορείς. ζζ) Η μετάφραση αλληλογραφίας, κειμένων σχετικών με τη συνεργασία των Υπηρεσιών και των εκπροσώπων του Υπουργείου με Διεθνείς Οργανισμούς και εν γένει κειμένων σχετιζόμενων με το έργο των Υπηρεσιών του Υπουργείου. ηη) Η παροχή υπηρεσιών διερμηνείας για την εξυπηρέτηση των πάσης φύσεως αναγκών του Υπουργείου. β) Τμήμα Ευρωπαϊκής Ένωσης και Νομοθετικής Εναρμόνισης αα) Η παρακολούθηση των δραστηριοτήτων των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ββ) Η προπαρασκευή και αντιμετώπιση θεμάτων απορρεόντων εκ της συμμετοχής της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. γγ) Η αντιμετώπιση κάθε θέματος, που αναφέρεται στον τομέα της εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου στον τομέα Υγεία. δδ) Η νομική επεξεργασία σχεδίων κοινοτικών ρυθμίσεων για κάθε θέμα, που αναφέρεται στον τομέα Υγεία σε συνεργασία με τις καθ’ ύλην αρμόδιες Διευθύνσεις. εε) Η μέριμνα της διατύπωσης των τελικών θέσεων του Υπουργείου σε περίπτωση αμφισβητήσεων ενώπιον του Δικαστήριο Ευρωπαϊκής Ένωσης στστ) Η διοργάνωση στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τους κατ’ αντικείμενο αρμοδίους φορείς και Υπηρεσίες, συνεδρίων και συναντήσεων στα πλαίσια της ευρωπαϊκής συνεργασίας. ζζ) Η μέριμνα για την εκπροσώπηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στο Συμβούλιο της Ευρώπης, καθώς και την παρακολούθηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων ηη) Η μετάφραση αλληλογραφίας, κειμένων σχετικών με τη συνεργασία των Υπηρεσιών και των εκπροσώπων του Υπουργείου με Ε.Ε. και εν γένει κειμένων σχετιζόμενων με το έργο των Υπηρεσιών του Υπουργείου. θθ) Η παροχή υπηρεσιών διερμηνείας για την εξυπηρέτηση των πάσης φύσεως αναγκών του Υπουργείου.

Άρθρο 25Μονάδα Διαμόρφωσης Πολιτικών Υγείας και Τουρισμού Υγείας ΑρμοδιότητεςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Μονάδα Διαμόρφωσης Πολιτικών Υγείας και Τουρισμού Υγείας είναι αυτοτελές τμήμα και επικεντρώνεται στο σύνολο των μέτρων και των αποφάσεων της πολιτικής ηγεσίας, για την προώθηση και την ανάπτυξη του τομέα υγείας, καθώς και του τουρισμού υγείας της χώρας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Μονάδα Διαμόρφωσης Πολιτικών Υγείας και Τουρισμού Υγείας ασκεί τις εξής αρμοδιότητες: α) Το σχεδιασμό για την εφαρμογή των μέτρων υλοποίησης των προγραμμάτων υγείας β) Την ανάπτυξη και προώθηση πολιτικών ιατρικού και θεραπευτικού τουρισμού γ) Το συντονισμό και την αξιολόγηση δράσεων για την υλοποίηση των ανωτέρω πολιτικών.

Άρθρο 26Τμήμα Νομοθετικής Πρωτοβουλίας, Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και Κωδικοποίησης ΑρμοδιότητεςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το Τμήμα Νομοθετικής Πρωτοβουλίας, Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και Κωδικοποίησης επικεντρώνεται στην παρακολούθηση της Νομοθετικής Πρωτοβουλίας, του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου αρμοδιότητας των υπηρεσιών του Υπουργείου, καθώς και της Κωδικοποίησης των νομοθετημάτων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το Τμήμα Νομοθετικής Πρωτοβουλίας, Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και Κωδικοποίησης ασκεί τις εξής αρμοδιότητες: α) Παρέχει την αναγκαία τεχνογνωσία στις υπηρεσίες που αναλαμβάνουν την εκπόνηση ή την απλούστευση ρυθμίσεων, με σκοπό την τήρηση των αρχών καλής νομοθέτησης. β) Συντάσσει, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, την Ανάλυση Συνεπειών Ρυθμίσεων του άρθρου 7 του ν. 4048/2012 (Α΄ 34), επισημαίνοντας ταυτόχρονα τις συναφείς νομοθετικές ή κανονιστικές ρυθμίσεις. γ) Μεριμνά, σε συνεργασία με το Γραφείο Καλής Νομοθέτησης, για τη διενέργεια κοινωνικού διαλόγου και διαβουλεύσεων με εκπροσώπους των κοινωνικών φορέων και ενδιαφερόμενων ομάδων. δ) Επισημαίνει τις νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις του Υπουργείου που χρήζουν απλούστευσης, αναμόρφωσης, κωδικοποίησης ή επικαιροποίησης. ε) Συλλέγει, ταξινομεί και προωθεί στην Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης του ν. 3133/2003 (Α΄ 85) κωδικοποιούμενες ρυθμίσεις ή ρυθμίσεις των νομικών πεδίων, στα οποία εντοπίζεται η ανάγκη αναμόρφωσης. στ) Συντάσσει, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, την έκθεση αξιολόγησης αποτελεσμάτων εφαρμογής των ρυθμίσεων του άρθρου 9 του ν. 4048/2012 (Α΄ 34). ζ) Συμμετέχει υποχρεωτικά στις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές του Υπουργείου και τηρεί ηλεκτρονικό αρχείο των τελικών προτάσεων των εν λόγω επιτροπών. η) Συντονίζει, στο πλαίσιο άσκησης του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, τις αρμόδιες υπηρεσιακές μονάδες και φορείς του Υπουργείου για τη συλλογή πληροφοριών και την κατάρτιση σχετικών απαντήσεων, τις οποίες προωθεί, κατόπιν επεξεργασίας τους σε συνεργασία με το Γραφείο Υπουργού, στην Βουλή.

Άρθρο 27Διεύθυνση Επιστημονικής Τεκμηρίωσης και Διοικητικής και Γραμματειακής Υποστήριξης Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας Επιχειρησιακοί Στόχοι − ΔιάρθρωσηΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Διεύθυνση Επιστημονικής Τεκμηρίωσης και Διοικητικής και Γραμματειακής Υποστήριξης Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) συστήθηκε και λειτουργεί με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 1278/1982 (Α΄ 105) και του άρθρου 13 του ν. 3209/2003 (Α΄ 304). Έχει ως επιχειρησιακό στόχο τη διερεύνηση και μελέτη θεμάτων υγείας που παραπέμπονται σε αυτό από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου και την επιστημονική τεκμηρίωση των θέσεων και προτάσεων για την αντιμετώπιση των εν λόγω θεμάτων καθώς και τη γραμματειακή υποστήριξή του.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Διεύθυνση συγκροτείται από τις ακόλουθες υπηρεσιακές μονάδες: α) Τμήμα Επιστημονικής Τεκμηρίωσης β) Τμήμα Διοικητικής και Γραμματειακής Υποστήριξης

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι αρμοδιότητες κατανέμονται μεταξύ των τμημάτων ως ακολούθως: α) Τμήμα Επιστημονικής Τεκμηρίωσης αα) Η συλλογή και ανάλυση στοιχείων που είναι απαραίτητα για το σχεδιασμό των υπηρεσιών υγείας, η διερεύνηση και μελέτη των θεμάτων που παραπέμπονται στο ΚΕ.Σ.Υ. και η επιστημονική τεκμηρίωση των θέσεων και των προτάσεων για την αντιμετώπιση των θεμάτων. ββ) Η συγκέντρωση πληροφοριών για στοιχεία ασθενειών και κωδικοποίηση τους βάσει του πίνακα ταξινόμησης νόσων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. γγ) Η συγκέντρωση, ο έλεγχος, η ηλεκτρονική αρχειοθέτηση και η επεξεργασία στοιχείων που προκύπτουν στα πλαίσια λειτουργία των Επιτροπών και των ομάδων εργασίας του ΚΕ.Σ.Υ. και η διάθεση τους προς χρήση και αξιοποίηση από την ολομέλεια και την εκτελεστική επιτροπή. β) Τμήμα Διοικητικής και Γραμματειακής Υποστήριξης αα) Η γραμματειακή υποστήριξη του ΚΕ.Σ.Υ. ββ) Η διενέργεια εξετάσεων για άδεια άσκησης φαρμακοποιών και η τήρηση Μητρώου φαρμακοποιών για άδεια άσκησης επαγγέλματος (για το Ν. Αττικής). γγ) Η σύναψη σύμβασης για το έργο της μαγνητοφώνησης των συνεδριάσεων της Ολομέλειας. δδ) Η συγκέντρωση για υποβολή στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών δικαιολογητικών πληρωμής οδοιπορικών εξόδων και λοιπών δαπανών μελών Επιτροπών, Εκτελεστικής Επιτροπής και Ολομέλειας. εε) Η διατήρηση αρχείου ερευνητικών προγραμμάτων για τις ανάγκες του ΚΕ.Σ.Υ.

Άρθρο 28Μονάδα Εσωτερικού ΕλέγχουΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου είναι αυτοτελές τμήμα και επικεντρώνεται στην ανεξάρτητη ελεγκτικήσυμβουλευτική δραστηριότητα παροχής διαβεβαίωσης περί της επάρκειας των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου των υπηρεσιών και των εποπτευομένων φορέων του Υπουργείου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου ασκεί τις εξής αρμοδιότητες: α). Η παροχή ελεγκτικών−συμβουλευτικών αρμοδιοτήτων, όπως: αα) ο έλεγχος επάρκειας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου (internal control) του Υπουργείου και η εισήγηση των σχετικών βελτιωτικών προτάσεων, ββ) o έλεγχος εφαρμογής των κανόνων δικαίου, ο έλεγχος της νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών (INTOSAI 3.4, INTOSAI 1.0.39 Ευρωπαϊκή κατευθυντήρια γραμμή εφαρμογής αριθ. 52), όπως και του εσωτερικού κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας του Υπουργείου, γγ) η αξιολόγηση της οικονομίας, της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των δραστηριοτήτων του Υπουργείου (δηλαδή η αξιολόγηση της λειτουργίας του βάσει της αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης), δδ) η αξιολόγηση του προγραμματισμού, του σχεδιασμού και της εκτέλεσης των λειτουργιών του Υπουργείου, εε) ο έλεγχος της ορθής διενέργειας των δαπανών, της ορθής είσπραξης και εμφάνισης των εσόδων, της διαχείρισης κινδύνων, όπως και της διαχείρισης της περιουσίας του φορέα με την εξακρίβωση του ενεργητικού και παθητικού και του μισθολογικού κόστους, για τον εντοπισμό τυχόν φαινομένων κακοδιοίκησης και κακοδιαχείρισης, κατάχρησης, σπατάλης, απάτης ή διαφθοράς και την αποτροπή τους στο μέλλον, στστ) ο έλεγχος πληροφοριακών συστημάτων, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσον επιτυγχάνουν τους σκοπούς τους και εάν έχουν ενσωματωθεί σε αυτά επαρκείς ασφαλιστικές δικλίδες/μηχανισμοί ελέγχου, ζζ) η διαβεβαίωση περί της ακρίβειας, της αξιοπιστίας και της έγκαιρης προετοιμασίας των χρηματοοικονομικών (και λοιπών) αναφορών. β) Η παροχή διαβεβαίωσης περί της επάρκειας των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου του Υπουργείου. γ) Η διενέργεια τακτικού ελέγχου των παγίων προκαταβολών του Υπουργείου. δ) Η διενέργεια οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου των δημοσίων υπολόγων και δημοσίων διαχειρίσεων που υπάγονται στο Υπουργείο. ε) Η διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης σε περίπτωση απώλειας δικαιολογητικών πληρωμής δημόσιας δαπάνης πριν την έκδοση τίτλου πληρωμής. στ) Η έρευνα της ύπαρξης αντικειμενικής αδυναμίας απόδοσης λογαριασμού χρηματικού εντάλματος προπληρωμής. ζ) Η επιβολή δημοσιονομικών διορθώσεων στις περιπτώσεις που εντοπιστούν μεμονωμένες ή συστημικές παρατυπίες σε υπηρεσίες του Υπουργείου ή σε εποπτευόμενους φορείς του, εφόσον οι φορείς αυτοί δεν διαθέτουν μονάδα εσωτερικού ελέγχου, και η παρακολούθηση της εκτέλεσης τους.

Αθήνα, 27 Αυγούστου 2014
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΥΓΕΙΑΣ
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ