269 Α' 2013

ΝΟΜΟΣ 4219/2013

Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων.

Άρθρο πέμπτο - Ρυθμίσεις για τον οδικό άξονα «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα−Πύργος−Τσακώνα»
11 Δεκεμβρίου 2013

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 269
11 Δεκεμβρίου 2013

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4219
Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

Άρθρο πέμπτοΡυθμίσεις για τον οδικό άξονα «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα−Πύργος−Τσακώνα»ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Ο οδικός άξονας «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα−ΠύργοςΤσακώνα» χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας, προκειμένου, αμέσως μετά την εξαίρεσή του από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (η Σύμβαση Παραχώρησης), όπως αυτή θα ισχύσει μετά την τροποποίησή της σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο τέταρτο του παρόντος νόμου, να δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους 2014. Ειδικά: α) το τμήμα από Α/Κ Μυντιλογλίου (πέρας παράκαμψης Πάτρας) έως Α/Κ Πύργου θα κατασκευασθεί σύμφωνα με τις έρευνες και μελέτες που υποχρεούται να εκπονήσει ο Παραχωρησιούχος δυνάμει της παραγράφου 18.2.3 της τροποποιημένης Σύμβασης Παραχώρησης, μέσω της αξιοποίησης εθνικών και κοινοτικών πόρων, με στόχο η κατασκευή του να έχει ολοκληρωθεί όχι αργότερα από την ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης Παραχώρησης, β) το τμήμα από κόμβο Καλού Νερού έως Α/Κ Κυπαρισσίας θα κατασκευασθεί με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, με βάση τους ήδη εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, τις υφιστάμενες πλήρεις μελέτες οδοποιίας και αυτές που θα εκπονηθούν κατά προτεραιότητα, προκειμένου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016, γ) το τμήμα Πύργος − Καλό Νερό παραμένει έργο προτεραιότητας, το οποίο περιλαμβάνεται στον εθνικό σχεδιασμό για τη σύνδεση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα − Πύργος − Τσακώνα με τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος − Τρίπολη − Καλαμάτα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Τα Αναβαλλόμενα Τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 4.2.3 της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου της Μελέτης − Κατασκευής − Χρηματοδότησης − Λειτουργίας − Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), όπως αυτή θα ισχύσει μετά την τροποποίησή της, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Άρθρο δεύτερο του παρόντος νόμου, χαρακτηρίζονται ως έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας τα οποία περιλαμβάνονται στον εθνικό σχεδιασμό για τη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. με την Εγνατία Οδό και θα ολοκληρωθούν με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και ειδικότερα τα μεν τμήματα του άρθρου 4.2.2 (α) (i) και (iii) εντός τριών (3) ετών, το δε τμήμα του άρθρου 4.2.2 (α) (iv) εντός πέντε (5) ετών. Η διάταξη της κατωτέρω παραγράφου 3 εφαρμόζεται και για την κατασκευή των ανωτέρω τμημάτων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι υπολειπόμενες αναγκαίες αναγκαστικές απαλλοτριώσεις για την κατασκευή των ως άνω τμημάτων του αυτοκινητόδρομου Πάτρα−Πύργος−Τσακώνα, ο οποίος έχει χαρακτηρισθεί ως έργο Εθνικής Σημασίας, θα κηρυχθούν σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων.