ΠΟΛ. 1265/2013

«Παροχή οδηγιών για τις παραγραφόμενες υποθέσεις φορολογίας Κεφαλαίου».

16 Δεκεμβρίου 2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
1. ΓΕΝ.Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ & ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

 

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ 

ΤΜΗΜA Α΄ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ 

2. ΓΕΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ 

ΤΜΗΜΑΤΑ Α’ , Β’ , ΦΜΑΠ

Τηλ. : 210 3375360-3375831-3375203-3375792

FAX : 210 3375368

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 10

Ταχ. Κωδ.: 101 84 Αθήνα

Αθήνα, 16 Δεκεμβρίου 2013
ΠΟΛ. 1265
ΠΡΟΣ: ΩΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
ΑΔΑ: ΒΛΓΕΗ-Γ5Φ


Αρ. Πρωτ.Δ.Ο.Υ………………………Ταχ. Διεύθυνση:……….Τ.Κ…………Πληροφορίες:Τηλ. :Fax:

ΘΕΜΑ: «Παροχή οδηγιών για τις παραγραφόμενες υποθέσεις φορολογίας Κεφαλαίου».

1. Από τις ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων των οποίων επίκειται ο χρόνος παραγραφής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ελέγχονται οι υποθέσεις που παρουσιάζουν φορολογικό ενδιαφέρον. Η επιλογή προς έλεγχο των ως άνω υποθέσεων γίνεται με τη χρησιμοποίηση μεθόδων ανάλυσης κινδύνου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 80 του ν. 3842/2010 (Α΄58), καθώς και τα κριτήρια που σχετίζονται με τη δυνατότητα είσπραξης των ποσών που θα βεβαιωθούν.
Με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ορίζονται τα εν γένει στοιχεία και κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό των προς έλεγχο υποθέσεων.
2. Επειδή οι δηλώσεις της φορολογίας κεφαλαίου δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά, με συνέπεια να μην υπάρχουν τα στοιχεία αυτών στα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Οικονομικών, η επιλογή των προς έλεγχο παραγραφόμενων υποθέσεων θα διενεργηθεί από τον Προϊστάμενο της κάθε Υπηρεσίας, αντλώντας τις υποθέσεις από τα τηρούμενα βιβλία αυτής, στα οποία είναι καταχωρημένες κατά έτος οι υποθέσεις της φορολογίας κεφαλαίου. Ο Προϊστάμενος αφού αξιολογήσει τις υποθέσεις κληρονομιών, γονικών παροχών, δωρεών, μεταβιβάσεων, εμπορικών ελέγχων κ.λπ. καλείται να επιλέξει τις πλέον σοβαρές, όπως:
α) Υποθέσεις φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων με προσωρινή αξία ακινήτου άνω των 80.000 ευρώ
β) Υποθέσεις φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων για τις οποίες χορηγήθηκε απαλλαγή Α΄ κατοικίας με κριτήριο το ύψος της αξίας του ακινήτου.
γ) Υποθέσεις φορολογίας κληρονομιών – δωρεών – γονικών παροχών , στις οποίες περιλαμβάνονται κινητές αξίες, μετοχές, μερίδια, μερίδες και γενικά επιχειρήσεις (μη εισηγμένες σε χρηματιστήριο), η αξία των οποίων δεν προσδιορίστηκε σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ 1055/2003 ΑΥΟ.
δ) Υποθέσεις φορολογίας μεγάλης ακίνητης περιουσίας εφόσον στην υποβληθείσα δήλωση έχουν αναγραφεί ενυπόθηκα χρέη από δάνεια (παρ. 1 άρθρου 25 ν.2459/1997) ή ο φορολογούμενος επικαλείται την απαλλαγή της περίπτωσης ια του άρθρου 23 του ν.2459/1997.
ε) Υποθέσεις ενιαίου τέλους ακινήτων, εφόσον στην υποβληθείσα δήλωση περιλαμβάνονται ειδικά κτίσματα και δεν έχουν αναγραφεί στοιχεία οικοπέδου ή αγροτεμαχίου.
στ) Υποθέσεις ειδικού φόρου επί των ακινήτων του ν.3091/2002, ως προς τα δικαιολογητικά απαλλαγής.
3. Επειδή το πλήθος των παραγραφόμενων υποθέσεων είναι πολύ μεγάλο και κατά συνέπεια καθίσταται ανέφικτο από τις υπηρεσίες να ελέγξουν όλες τις υποθέσεις φορολογίας κεφαλαίου που παραγράφονται στις 31 Δεκεμβρίου του 2013, η κάθε Υπηρεσία, θα αναθέσει προς έλεγχο τρεις (3) υποθέσεις σε κάθε ελεγκτή. Οι υποθέσεις θα ληφθούν ανά φορολογία με αυστηρή σειρά με βάση την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης.
4. Οι εντολές θα εκδοθούν χειρόγραφα, επειδή η έκδοση εντολής για τη Φορολογία Κεφαλαίου δεν υποστηρίζεται από το Ο.Π.Σ. ELENXIS. Επισημαίνεται ότι: Α. Οι εντολές που έχουν εκδοθεί πριν την παρούσα διαδικασία και ο έλεγχος έχει ξεκινήσει, αυτός θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί, πλην των υποθέσεων που προκύπτει ότι είναι ήσσονος σημασίας, οι οποίες θα ακυρωθούν και ο έλεγχος δεν θα συνεχιστεί. Β. Οι εντολές που έχουν εκδοθεί πριν την παρούσα διαδικασία και ο έλεγχος δεν έχει ξεκινήσει, θα ακυρωθούν.
5. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.5 του άρθρου 37 του ν.4141/2013 (ΦΕΚ 81Α΄) , από τις ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων των οποίων επίκειται ο χρόνος παραγραφής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, για τις οποίες έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου μέχρι το χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχου ή πράξεων, επιβολής του φόρου και λοιπών καταλογιστικών πράξεων, ήτοι έως 31.12.2013, παρατείνεται το δικαίωμα αυτό για δυο ακόμη έτη πέραν του χρόνου που ορίζεται από τις οικείες κατά περίπτωση διατάξεις. Συνεπώς οι εντολές θα πρέπει να εκδοθούν έως την ως άνω ημερομηνία, ώστε να επιτευχθεί η διετής παράταση της παραγραφής της υπόθεσης.
6. Παράλληλα με την έκδοση της εντολής ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας θα αποστείλει με συστημένη επιστολή γνωστοποίηση στον ελεγχόμενο με την πληροφορία ότι έχει επιλεγεί προς έλεγχο, αναφέροντας τον αριθμό της εντολής και την ημερομηνία έκδοσης αυτής. Υπόδειγμα επιστολής επισυνάπτεται στην παρούσα.
7. Ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας, θα ενημερώσει την Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων στα e-mail des . paragrafes @ mofadm . gr , και gdfeleghon @ mofadm . gr για τις εντολές που εξέδωσε με την ως άνω μεθοδολογία, για τις εντολές που είχαν εκδοθεί πριν από την παρούσα διαδικασία και ο έλεγχος θα συνεχιστεί καθώς επίσης και για τις εντολές που ακύρωσε, με τη μορφή των πινάκων του υποδείγματος.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων

 

 Θεοχάρης Θεοχάρης

Ακριβές Αντίγραφο

Η Προϊσταμένη της Γραμματείας