ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ πρωτοκόλλου Δ6Α 1062351 ΕΞ 2014/2014

« Γνωστοποίηση του ΦΕΚ 865, τεύχος Β’/8.4.2014, στο οποίο δημοσιεύτηκε η αριθ. Δ6Α 1058824 ΕΞ 2014/8.4.2014 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων».

14 Απριλίου 2014

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ-ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ
ΝΑ ΣΤΑΛΕΙ ΜΕ ΦΑΞ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ
ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
ΤΜΗΜΑΤΑ: Α΄, Β΄& Δ΄
Ταχ. Δ/νση: Λεωχάρους 2
Ταχ. Κώδικας: 10184 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Σπ. Καραγκούνη
Κων.Μέξα
Αικ.Μπάκα
Τηλ.: 210 32.22.386 (Α΄)
210 32.10.432 (Β΄)
210-32.22.516 (Δ΄)
Fax:
ΠΡΟΣ: ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ
ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
210 32.30.829
Αρ. Πρωτ:Δ6Α 1062351 ΕΞ 2014

Θέμα: « Γνωστοποίηση του ΦΕΚ 865, τεύχος Β’/8.4.2014, στο οποίο δημοσιεύτηκε η αριθ. Δ6Α 1058824 ΕΞ 2014/8.4.2014 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων».
Α. Σας ενημερώνουμε ότι στο ΦΕΚ αριθ. 865, τεύχος Β’/8.4.2014, δημοσιεύτηκε η αριθ.
Δ6Α 1058824 ΕΞ 2014/8.4.2014 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) του Υπουργείου Οικονομικών, με θέμα «Ανακαθορισμός της εσωτερικής διάρθρωσης και των αρμοδιοτήτων οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών και μετονομασία ορισμένων από αυτές», η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, με αριθμό ανάρτησης ΑΔΑ:ΒΙΗ3Η-Σ8Ρ.
Β. Με την απόφαση αυτή ανακαθορίστηκε η εσωτερική διάρθρωση και οι αρμοδιότητες όλων των υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. και, ειδικότερα, επισημαίνονται, για γνώση και εφαρμογή, τα κατωτέρω:
1. Η απόφαση ισχύει από την ημερομηνία δημοσιεύσεώς της (8.4.2014), για τις Διευθύνσεις:
α) Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οικονομικής Διοίκησης και
β) Επίλυσης Διαφορών
2. Δέκα (10) ημέρες μετά από την δημοσίευση του ν. 4254/2014 (Α΄ 85/7.4.2014) θα λειτουργήσει η Διεύθυνση Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων (Δ.Ο.Σ.) ως υπηρεσία της Γ.Γ.Δ.Ε., με τις αρμοδιότητες που καθορίζονται στην απόφαση αυτή. 3.α) Από 01 Μαϊου 2014 τα Δ.Ε.Κ. Αθηνών και Θεσσαλονίκης παύουν να λειτουργούν και μέχρι την ημερομηνία αυτή εξακολουθούν να λειτουργούν με την υφιστάμενη, κατά την δημοσίευση της απόφασης, διάρθρωση. Αθήνα , 14 Απριλίου 2014 Η καθ΄ύλην και κατά τόπον αρμοδιότητα των ΔΕΚ μεταφέρεται από την ίδια ημερομηνία στις Δ.Ο.Υ Α΄ Τάξης, κατά το μέρος της καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμοδιότητας της καθεμιάς από αυτές, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.8 του άρθρου 27 της απόφασης.
β) Συστήθηκαν στην Δ.Ο.Υ ΦΑΕ Αθηνών δεύτερη (2η) Υποδιεύθυνση με τέσσερα (4) Τμήματα Ελέγχων και στις Δ.Ο.Υ ΦΑΕ Πειραιά και Θεσσαλονίκης, από δύο (2), επιπλέον, Τμήματα Ελέγχων, των οποίων η ημερομηνία έναρξης λειτουργίας θα καθορισθεί με άλλη απόφαση του Γενικού Γραμματέα.
4. Η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων, όπως έχει μετονομασθεί η Αυτοτελής Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων με τ ις διατάξεις της περ. α΄ της υποπαραγράφου 1 της παραγράφου Ε΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014 (Α΄85/7.4.2014), εξακολουθεί να λειτουργεί με την υφιστάμενη, κατά την δημοσίευση της παραπάνω απόφασης, διάρθρωση και τις ίδιες αρμοδιότητες, μέχρι ένα μήνα μετά από την δημοσίευση του ν. 4254/2014 (Α΄85/7.4.2014), ημερομηνία από την οποία θα λειτουργήσει με την διάρθρωση και τις αρμοδιότητες, που ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 7 της απόφασης.
5. Η Διεύθυνση Εποπτείας Εσωτερικού Ελέγχου και η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης της Γ.Γ.Δ.Ε., οι οποίες συγχωνεύθηκαν στην «Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου», με τις διατάξεις της περίπτωσης γ΄ της υποπαραγράφου 2 της παραγράφου Ε΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014, εξακολουθούν να λειτουργούν με την υφιστάμενη, κατά την δημοσίευση της απόφασης, διάρθρωση και τις ίδιες αρμοδιότητες, μέχρι ένα μήνα μετά από την δημοσίευση του ν. 4254/2014, οπότε θα λειτουργήσει η Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου, με την διάρθρωση και τις αρμοδιότητες, που ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 8 της απόφασης.
6. Ένα (1) μήνα μετά από την ημερομηνία δημοσίευσης (8.4.2014) της απόφασης ορίζεται ο χρόνος έναρξης λειτουργίας των υπηρεσιών:
α) Της Υπηρεσίας Έρευνας και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) και των οργανικών μονάδων αυτής,
β) του Αυτοτελούς Τμήματος Νομικής Υποστήριξης της Γ.Γ.Δ.Ε. και
γ) του Αυτοτελούς Γραφείου Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Γ.Γ.Δ.Ε.
7. Η Διεύθυνση Κρατικών Λαχείων μέχρι την 30 Σεπτεμβρίου 2014, ημερομηνία παύσης λειτουργίας της, εξακολουθεί να λειτουργεί με την υφιστάμενη, κατά την δημοσίευση της απόφασης, διάρθρωση.
8. Στο Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. συστήνεται ένα (1) νέο Τμήμα, υπαγόμενο στον Προϊστάμενο αυτού, με τίτλο «Αυτοτελές Τμήμα Διαχείρισης Σχέσεων με τους Φορολογουμένους», του οποίου οι αρμοδιότητες αναφέρονται στην υποπαράγραφο V της παραγράφου 5 του άρθρου 25 της απόφασης και η ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του οποίου θα καθορισθεί με άλλη απόφαση του Γενικού Γραμματέα.
9. Οι οργανικές μονάδες, κάθε επιπέδου, των τέως Γενικών Διευθύνσεων Φορολογίας και Φορολογικών Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, οι οποίες συγχωνεύθηκαν στην Γενική Διεύθυνση Φορολογικής Διοίκησης εξακολουθούν να λειτουργούν με την υφιστάμενη, κατά την δημοσίευση της απόφασης δομή και αρμοδιότητες, μέχρι την έκδοση απόφασης του Γενικού Γραμματέα για την έναρξη λειτουργίας των υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης, με τους τίτλους, τη δομή και τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στην απόφαση.
10. Σε κάθε Γενική Διεύθυνση συστήνεται Γραφείο Υποστήριξης του Προϊσταμένου αυτής, με αρμοδιότητες τις προβλεπόμενες στα άρθρα 10, 16,28 και 37 της απόφασης, αντίστοιχα.
11. Η ημερομηνία έναρξης λειτουργίας των λοιπών οργανικών μονάδων, κάθε επιπέδου, όπως ορίζονται στην απόφαση και παύσης λειτουργίας των οργανικών μονάδων, με την παλαιά δομή, καθώς και όσων δεν περιλαμβάνονται σ’ αυτήν, θα ορισθεί με άλλη απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γ.Γ.Δ.Ε.. Γ.- Ύστερα από τα παραπάνω, παρακαλούμε να προβείτε στις απαραίτητες, κατά λόγο αρμοδιότητας, δικές σας ενέργειες, για την έγκαιρη, απρόσκοπτη και επιτυχή υλοποίηση της απόφασης αυτής, κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων σας. Ειδικότερα: (α) Η Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού να προβεί στ ις απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση, όπως τοποθετήσεις Προϊσταμένων, στελέχωση όλων των νέων οργανικών μονάδων, κάθε επιπέδου, μετακινήσεις προσωπικού. (β) Οι Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης, να προβούν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την επίλυση των τυχόν προβλημάτων που θα προκύψουν από την παύση λειτουργίας των ΔΕΚ και να δώσουν σχετικές οδηγίες για την μεταφορά των υποθέσεων αυτών στις Δ.Ο.Υ. (γ) Οι Προϊστάμενοι των καθ’ ύλην αρμόδιων Δ.Ο.Υ. να φροντίσουν και να επιβλέψουν για την ολοκλήρωση όλων των ενεργειών που απαιτούνται, προκειμένου να μεταφερθούν οι εκκρεμείς υποθέσεις, καθώς και το φυσικό και μαγνητικό αρχείο των ΔΕΚ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ως άνω απόφαση, σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους των ΔΕΚ. (δ) Οι Προϊστάμενοι των υπηρεσιών, που αναφέρονται στις παραγράφους 2, 4 και 5 του παρόντος εγγράφου πρέπει να προσαρμόσουν, κατά τα ανωτέρω, την προμετωπίδα των εγγράφων που θα εκδίδουν οι υπηρεσίες τους, καθώς και τα πάσης φύσεως έντυπα που θα χρησιμοποιούν. Τα υπάρχοντα προεκτυπωμένα έντυπα (που εκδίδονται μηχανογραφικά ή μη) και οι φάκελοι αλληλογραφίας θα χρησιμοποιούνται μέχρι της εξαντλήσεώς τους, πλην όμως θα αντικαθίστανται, χειρόγραφα, οι παλαιοί τίτλοι που αναγράφονται σε αυτά με τους νέους, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα. (ε) Η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οικονομικής Διοίκησης, παρακαλείται να επισπεύσει τις απαιτούμενες ενέργειες για την εξασφάλιση των πιστώσεων που θα απαιτηθούν για την εφαρμογή των διατάξεων της απόφασης.
στ) Οι Προϊστάμενοι της Διεύθυνσης Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων, της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων, της Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου, της Υπηρεσίας Έρευνας και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.), του Αυτοτελούς Τμήματος Νομικής Υποστήριξης και του Αυτοτελούς Γραφείου Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων να μεριμνήσουν για την κατασκευή στρογγυλών υπηρεσιακών σφραγίδων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.48/1975 (Α΄108), καθώς και κάθε άλλων απαιτούμενων σφραγίδων, όπως τετράγωνων κ.λ.π, που θα χρησιμοποιηθούν από τις προαναφερθείσες στο παρόν ημερομηνίες.
ζ) Οι Προϊστάμενοι των ΔΕΚ, της Δ.Ο.Σ, της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων, της Διεύθυνσης Εποπτείας Εσωτερικού Ελέγχου, της Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου και της Δ/νσης Κρατικών Λαχείων, οφείλουν να μεριμνήσουν, αμέσως μετά την ημερομηνία μεταφοράς των αρμοδιοτήτων τους ή παύσης λειτουργίας των υπηρεσιών τους, αντίστοιχα, για την καταστροφή όλων των (στρογγυλών) υπηρεσιακών σφραγίδων, καθώς και όσων σφραγίδων έφεραν τον τίτλο των Υπηρεσιών τους, για την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου. Ειδικά, τα ΔΕΚ να αποστείλουν το πρακτικό καταστροφής των σφραγίδων τους στην Διεύθυνση Ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης, η οποία θα το διαφυλάττει στο αρχείο της. Για διευκόλυνσή σας επισυνάπτουμε πρακτικό καταστροφής. Όσον αφορά στις υπηρεσίες των οποίων ο χρόνος έναρξης θα καθορισθεί με νεώτερη απόφαση του Γ.Γ.Δ.Ε., θα δοθούν ειδικότερες οδηγίες με την κοινοποίηση των αποφάσεων αυτών. Δ. Σας γνωρίζουμε ότι για οδηγίες και διευκρινήσεις μπορείτε να επικοινωνείτε:
1. Για θέματα που αφορούν στην μεταφορά των εκκρεμών υποθέσεων των ΔΕΚ στις Δ.Ο.Υ και για τα συναφή με αυτά θέματα, με τις καθ΄ύλην αρμόδιες Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης.
2. Για θέματα εξοπλισμού πληροφορικής, με τη Διεύθυνση Εκμετάλλευσης Συστημάτων Η/Υ .
3. Για θέματα που αφορούν στο προσωπικό, με την Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού.
4. Για θέματα κατανομής αυτοκινήτων στις οργανικές μονάδες με την Διεύθυνση Διοικητικού.
5. Για θέματα που αφορούν σε πιστώσεις/δαπάνες (π.χ. για την μεταφορά αρχείου), με την Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οικονομικής Διοίκησης.
6. Για θέματα στέγασης, μισθώματα, διαμόρφωση χώρων κ.λ.π., με το Τμήμα Ε’ – Προγραμματισμού –Μελετών Έργων και Στέγασης της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας και Εθνικών Κληροδοτημάτων .
7. Για θέματα που αφορούν στο φυσικό αρχείο (π.χ. εκκαθάριση, καταστροφή κλπ), με το Τμήμα Γ’ – Απλούστευσης Διαδικασιών και Παραγωγικότητας της Διεύθυνσης Οργάνωσης.
8. Για θέματα που αφορούν στο περιεχόμενο της απόφασης, με τα Τμήματα Α΄-Διοικητικής Οργάνωσης και Β΄-Οργάνωσης Τελωνειακών Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Οργάνωσης.
9. Για θέματα που αφορούν στα έντυπα και στις σφραγίδες, το Τμήμα Δ- Σχέσεων Διοίκησης– Πολιτών της Διεύθυνσης Οργάνωσης. Ε. Σχετικά με τον τρόπο λήψης της απόφασης επισημαίνεται ότι:
1. Όσοι από τους αποδέκτες του παρόντος είναι χρήστες του livelink, θα λάβουν την απόφαση, ως ηλεκτρονικό αρχείο, συνημμένο στο παρόν έγγραφο.
2. Οι Δ.Ο.Υ. θα λάβουν την απόφαση, ως ηλεκτρονικό αρχείο, συνημμένο, κατά την ηλεκτρονική αποστολή, στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση, που είναι καταχωρημένη στα αρχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
3. Οι υπόλοιποι αποδέκτες του παρόντος παρακαλούμε να φροντίσουν να λάβουν το αρχείο της απόφασης, είτε ως έγγραφο από την ιστοσελίδα ΔΙΑΥΓΕΙΑ (http://sites.diavgeia.gov.gr/minfin), είτε ως ΦΕΚ από την ιστοσελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου (www.et.gr), είτε από την ιστοσελίδα www.publicrevenue.gr.

Συνημμένα: Τα αναφερθέντα στο κείμενο
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΤΖΑΚΗΣ
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ