ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ πρωτοκόλλου ΔΕΛΓ1159888ΕΞ2015/2015

«Παροχή οδηγιών σχετικά με τον έλεγχο των επιχειρήσεων για τις οποίες υποβλήθηκε Φορολογικό Πιστοποιητικό, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 82 του ν.2238/1994, το χρονικό διάστημα από 11.05.2013 έως και 10.10.2013».

11 Δεκεμβρίου 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Ι. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
- ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ
ΤΜΗΜΑΤΑ Γ’, Β’
- ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ Γ’
ΙΙ. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
& ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
- ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Γ.Γ.Δ.Ε
Ταχ. Δ/νση: Κ. Σερβίας 10
Ταχ. Κωδ.: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. :210 3375915
FAX :210 3375354
Αθήνα, 11 Δεκεμβρίου 2015
Αρ. Πρωτ.:ΔΕΛΓ1159888ΕΞ2015
ΠΡΟΣ: Ως Π.Δ.

ΘΕΜΑ: «Παροχή οδηγιών σχετικά με τον έλεγχο των επιχειρήσεων για τις οποίες υποβλήθηκε Φορολογικό Πιστοποιητικό, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 82 του ν.2238/1994, το χρονικό διάστημα από 11.05.2013 έως και 10.10.2013».
Σχετικά με το ως άνω θέμα σας ενημερώνουμε για τα εξής:
1. Κάθε αρμόδια Φορολογική Ελεγκτική Υπηρεσία (Φ.Ε.Υ.) μπορεί, μέσω σχετικών αναφορών που παρέχονται στο Discoverer του Ο.Π.Σ. Elenxis, να αντλεί πληροφόρηση αναφορικά με:
α) Τις υποθέσεις αρμοδιότητάς της, για τις οποίες έχει υποβληθεί φορολογικό πιστοποιητικό και
β) Τις υποθέσεις αρμοδιότητάς της, για τις οποίες δεν εκδόθηκε φορολογικό πιστοποιητικό. - Επισημαίνεται ότι, κάθε Φ.Ε.Υ., εκτός των υποθέσεων αρμοδιότητάς της, έχει πρόσβαση στις ως άνω αναφορές για τις υποθέσεις των Δ.Ο.Υ. την ελεγκτική αρμοδιότητα των οποίων έχει απορροφήσει. Ειδικότερα το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.) έχει πρόσβαση στις συγκεκριμένες αναφορές για όλες τις Δ.Ο.Υ της επικράτειας.
2. Από το σύνολο των φορολογικών πιστοποιητικών που υποβλήθηκαν το χρονικό διάστημα από 11.05.2013 έως και 10.10.2013 και αφορούν επιχειρήσεις των οποίων οι διαχειριστικές περίοδοι έληξαν από 01.11.2012 έως και την 31.03.2013, καθώς και όσων πιστοποιητικών υποβλήθηκαν εκπρόθεσμα το ως άνω διάστημα, οι υποθέσεις που επιλέχθηκαν για έλεγχο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.4174/2014, έχουν ήδη δρομολογηθεί για έλεγχο (Υποψήφιες στη Φ.Ε.Υ.), μέσω του Ο.Π.Σ. Elenxis.
3. Στο πλαίσιο αυτό, ο Προϊστάμενος κάθε αρμόδιας Φ.Ε.Υ. για τις υποθέσεις εκείνες, για τις οποίες η υποβολή του φορολογικού πιστοποιητικού έγινε από 11.05.2013 έως και 10.10.2013, θα πρέπει να εξετάσει, μέσω της αναφοράς ‘Λίστα φορολογικών πιστοποιητικών1 νέο’: Α. Τις Εκθέσεις Φορολογικής Συμμόρφωσης χωρίς επιφύλαξη, με σκοπό τον εντοπισμό, την αξιολόγηση και τον καταλογισμό τυχόν καταγεγραμμένων «μη σημαντικών φορολογικών διαφορών», από τις οποίες προκύπτουν μη αποδοθέντες φόροι. Β. Τις Εκθέσεις Φορολογικής Συμμόρφωσης με θέματα έμφασης ή επιφύλαξης ή επιφύλαξης και έμφασης και να αξιολογήσει τα θέματα που περιγράφονται σε αυτές, διενεργώντας, όπου αυτό απαιτείται, μερικό έλεγχο. Γ. Την ύπαρξη τυχόν δελτίων πληροφοριών και εφόσον υπάρχουν, να τα αξιολογήσει και ανάλογα να ενημερώσει τη Γενική Διεύθυνση Φορολογικής Διοίκησης για τις περιπτώσεις που χρήζουν, αιτιολογημένα, έλεγχο.
4. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι οι υποθέσεις που αφορούν σε επιχειρήσεις, για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί φορολογικό πιστοποιητικό, αν και υπήρχε σχετική υποχρέωση, θα δρομολογηθούν για έλεγχο μέσω του Ο.Π.Σ. Elenxis, κατόπιν διασταυρωτικών ελέγχων και επεξεργασίας που πραγματοποιεί η Υπηρεσία μας στα στοιχεία που είναι καταχωρημένα στις σχετικές αναφορές του Discoverer του Ο.Π.Σ. Elenxis (‘Λίστα φορολογούμενων με ανάθεση ΦΠ χωρίς ΦΠ’ και ‘Λίστα φορολογουμένων που αρνήθηκαν τον έλεγχο’). Σημειώνεται ότι στις περιπτώσεις αυτές, ο Προϊστάμενος της Φ.Ε.Υ. θα πρέπει να επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα, σύμφωνα με τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 82 του ν.2238/1994.
5. Τέλος, υπενθυμίζονται τα εξής:  Για τις υποθέσεις, που αφορούν σε επιχειρήσεις με διαχειριστικές περιόδους που έληξαν από 30.06.2011 έως και 31.10.2012 και για τις οποίες τα φορολογικά πιστοποιητικά υποβλήθηκαν στη βάση δεδομένων της Γ.Γ.Π.Σ. έως και 10.05.2013, έχουν παρασχεθεί οδηγίες με τα υπ’ αριθ. ΔΕΣΔ1113593ΕΞ2012/08.08.2012, ΔΕΣΔ1018407ΕΞ2013/01.02.2013 και ΔΕΣΔ1003286ΕΞ2014/31.12.2013 έγγραφα της Υπηρεσίας μας, κατόπιν των Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1165/2012 και ΠΟΛ.1211/2012 καθώς και της Απόφασης της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ.1235/2013.  Στα ως άνω έγγραφα είχαν επιπλέον παρασχεθεί οδηγίες από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γ.Γ.Δ.Ε. (Δ.ΗΛΕ.Δ.), αναφορικά με τον τρόπο ανάκτησης των φορολογικών πιστοποιητικών και πρόσβασης στις σχετικές αναφορές του Discoverer του Ο.Π.Σ. Elenxis (πληροφορίες: 210-4802942 και 210-4802322), προκειμένου να παρακολουθούνται τα στοιχεία που υποβάλλονται από τους Νόμιμους Ελεγκτές και να εφαρμόζονται οι σχετικές οδηγίες.

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΚΑΣ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ