Απόφαση ΑΡ πρωτοκόλλου Δ6Α 1067875ΕΞ2014/2014

«Τροποποίηση της αριθ. Δ6Α 1036682 ΕΞ2014/25-2-2014 (Β΄ 478 και 558) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, όπως ισχύει, περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότησης υπογραφής “Με Εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων” σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης».

29 Απριλίου 2014


Ταχ. Δ/νση : Λεωχάρους 2
Ταχ. Κώδικας: 10184 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες:
ΠΡΟΣ: ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΠΙΝΑΚΑ
Αθήνα, 29 Απριλίου 2014
Αρ. Πρωτ: Δ6Α 1067875ΕΞ2014
ΑΔΑ: ΒΙΦ1Η-ΒΝ2

ΘΕΜΑ: «Τροποποίηση της αριθ. Δ6Α 1036682 ΕΞ2014/25-2-2014 (Β΄ 478 και 558) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, όπως ισχύει, περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότησης υπογραφής “Με Εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων” σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης». Α Π Ο Φ Α Σ

Η
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1.- Τις διατάξεις:
α) του ν. 4174/2013 (Α’ 170) «Φορολογικές διαδικασίες και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα του άρθρου 4 αυτού, όπως ισχύουν.
β) της υποπαραγράφου Ε.2 της παρ. Ε’ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 (Α’ 222) «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016. Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν.4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Πολιτικής 2013-2016», όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει.
γ) της υποπαραγράφου δ΄ της παρ. 7 του άρθρου 34 του ν. 4141/2013 (Α΄ 81) «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις», όπως προστέθηκε με τις διατάξεις ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΜΗΜΑ Α΄ Τηλ.: 210 3222386 Fax: 210 3230829 ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ-ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΦΕΚ: Β΄ 1076/30-4-2014 ΔΙΑΝΟΜΗΣ της περ. 7 της υποπαραγράφου Δ1 της παραγράφου Δ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α΄ 107) «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013».
δ) της παρ. 9 του άρθρου 13 του ν. 4111/2013 (Α’ 18) «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, τροποποιήσεις του ν.4093/2012,…….και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις».
ε) των άρθρων 50, 51, 52, 54 και 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα».
στ) του π.δ. 284/1988 (Α΄ 128 και 165) «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» και του π.δ. 551/1988 (Α΄259) «Οργανισμός Νομαρχιών (Οργάνωση Οικονομικών Υπηρεσιών)», όπως ισχύει.
ζ) του π.δ. 185/2009 (Α’ 213) «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασία του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας», μετατροπή του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης σε Γενική Γραμματεία Μακεδονίας – Θράκης και υπαγωγή στο Υπουργείο Εσωτερικών της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας – Θράκης και της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής» και του π.δ. 189/2009 (Α’ 221) «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων».
η) του άρθρου 3 του ν. 2343/1995 (Α΄211) «Αναδιοργάνωση υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει, του άρθρου 23 του ν. 3259/2004 (Α΄149) «Περαίωση εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, ρύθμιση ληξιπρόθεσμων χρεών και άλλες διατάξεις», των παρ. 1 έως 6 του άρθρου 34 του ν. 4141/2013 και των παρ. 1 έως 6 της υποπαραγράφου Δ.1 της παραγράφου Δ΄ του ν. 4152/2013.
θ) της παρ. 2 του άρθρου 55 του ν. 4002/2011 (Α΄180) «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου – Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη... Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης».
ι) του άρθρου 70Β του ν. 2238/1994 (Α΄ 151), όπως προστέθηκε με τις διατάξεις της Υποπαραγράφου Α5 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013, καθώς και των αριθ. Δ6Α 1118225ΕΞ2013/24-7-2013 (Β΄ 1893) και Δ6Α 1198069 ΕΞ2013/30-12-2013 (Β΄ 3367) αποφάσεων του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.
ια) του άρθρου 39 του ν. 1914/1990 (Α΄ 178) «Εκσυγχρονισμός και ανάπτυξη του δημοσίου τομέα και της κεφαλαιαγοράς, φορολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις»
ιβ) του άρθρου 81 του ν.1892/1990 (Α΄ 101) «Για τον εκσυγχρονισμό και την Ανάπτυξη και άλλες διατάξεις». 2.- Την αριθμ. 1086421/2042/0006/30.11.1990 (Β΄ 756) κοινή απόφαση των Υπουργών
Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών «Εξαίρεση διοικητικών πράξεων ή εγγράφων του Υπουργείου Οικονομικών από τον περιορισμό των υπογραφών της παρ. 1 του άρθρου 81 του ν.
1892/1990».
3.- Την αριθ. 1/16.1.2013 (Υ.Ο.Δ.Δ. 18) πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων».
ΑΔΑ: ΒΙΦ1Η-ΒΝ2
4.- Την αριθμ. Δ6Α 1015213ΕΞ2013/28.01.2013 (Β’ 130 & 372) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», όπως τροποποιήθηκε με τις αριθ. Δ6Α 1125239 ΕΞ 2013/8.8.2013 (Β΄2003) και Δ6Α 1196756ΕΞ2013/23-12-2013 (Β΄ 3317) όμοιες.
5.- Την αριθμ. Δ6Α 1126601ΕΞ2013/8-8-2013 (B΄ 2043) απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, με θέμα «Ανακαθορισμός της εσωτερικής διάρθρωσης των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)», όπως ισχύει.
6.- Την αριθ. Δ6Α 1198391 ΕΞ 2013/31.12.2013 (Β΄ 3367) απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, με θέμα «Ανακαθορισμός της κατά τόπον αρμοδιότητας των Δ.Ο.Υ. Κορωπίου, Παλλήνης, Γ΄ Πειραιά, Ε΄ Πειραιά, Α’ Πειραιά και Πλοίων, όσον αφορά ορισμένες ναυτιλιακές επιχειρήσεις.»
7.- Την αριθ. Δ6Α 1058824 ΕΞ 2014/8-4-2014 (Β΄ 865) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, με θέμα «Ανακαθορισμός της εσωτερικής διάρθρωσης και των αρμοδιοτήτων οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών και μετονομασία ορισμένων από αυτές» και ειδικότερα της παρ. 8 του άρθρου 27 και της υποπαραγράφου β΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 43 αυτής.
8.-Την αριθ. Δ6Α 1036682ΕΞ2014/25-02-2014 (Β΄ 478 και 558) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, με θέμα «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής “Με Εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων” σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης», όπως τροποποιήθηκε με την αριθ. Δ6Α 1054391ΕΞ 2014/01-04-2014 (Β΄ 796) όμοια.
9.- Το αριθ. ΔΕΛ Γ 1063625ΕΞ2014/17-4-2014 έγγραφο της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, καθώς και το από 28/04/2014 μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας της Διεύθυνσης Φορολογίας Κεφαλαίου.
10.- Την ανάγκη υλοποίησης των διατάξεων της αριθ. Δ6Α 1058824 ΕΞ 2014/8-4-2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών και διασφάλισης της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας Υπηρεσιών της Φορολογικής Διοίκησης.
11.- Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της απόφασης αυτής, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,
Αποφασίζουμε

I.- Τροποποιούμε τον Πίνακα του άρθρου 1 της αριθ. Δ6Α 1036682ΕΞ2014/25-02-2014 (Β΄ 478 και 558) απόφασής μας, με θέμα «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής “Με Εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων” σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης», όπως τροποποιήθηκε με την αριθ. Δ6Α 1054391ΕΞ 2014/01-04-2014 (Β΄ 796) όμοια και αντικαθιστούμε την περίπτωση 12 αυτού, ως εξής:
«12. Την έκδοση
εντολής ελέγχου
Εξουσιοδότηση
υπογραφής
Άρθρα 23 & 25
Ν.4174/2013
Α. Για τον φορολογικό, πλήρη και μερικό, έλεγχο ανέλεγκτων χρήσεων/φορολογικών
ετών/υποθέσεων
1) O Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην οποία ο φορολογούμενος υποβάλλει δήλωση φορολογίας
εισοδήματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περιπτώσεις 100 & 101 της παρούσας απόφασης κατά τον χρόνο έκδοσης της εντολής ελέγχου. Σε περίπτωση που έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου της Δ.Ο.Υ., ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποδοχής, στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα του ελέγχου, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις.
Σε περίπτωση συζύγων, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην οποία υποβάλλεται η δήλωση φορολογίας εισοδήματος του συζύγου, σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια.
Η υποπερίπτωση 1 ισχύει με την επιφύλαξη των κατωτέρω υποπεριπτώσεων.
2) Ο Προϊστάμενος του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων - ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ. (Άρθρ.34 Ν.4141/2013 - Α΄ 81, όπως τροποποιήθηκε με την υποπαράγραφο Δ1 του άρθρου πρώτου του Ν. 4152/2013-Α΄ 107), για:
(α) τους φορολογουμένους όλης της επικράτειας με ετήσια ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική
δραστηριότητα άνω των είκοσι εκατομμυρίων
(20.000.000,00) ευρώ κατά την διαχειριστική
περίοδο που έκλεισε εντός του έτους 2012 ή κατά την πρώτη τους διαχειριστική περίοδο, εφόσον αυτή έκλεισε μετά από την 1/1/2013.
(β) Τον / την σύζυγο του φορολογουμένου της αμέσως προηγούμενης υποπερίπτωσης (α),
ανεξαρτήτως άσκησης επιχειρηματικής
δραστηριότητας από αυτούς.
(γ) Ειδικά, για τις τραπεζικές και ασφαλιστικές εταιρείες, ανεξάρτητα από τη νομική μορφή με την οποία λειτουργούν, καθώς και για όλες τις ανώνυμες εταιρείες με μετοχές εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, το όριο της ως άνω υποπερίπτωσης (α) ανέρχεται σε δέκα εκατομμύρια (10.000.000,00) ευρώ.
(δ) για φορολογουμένους ανεξαρτήτως ετησίων
ακαθαρίστων εσόδων οι οποίοι διενεργούν
διασυνοριακές συναλλαγές με συνδεδεμένες
επιχειρήσεις, κατά την έννοια των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 39 του Ν.2238/1994 (Α΄151) ή συνδεδεμένα πρόσωπα κατά την έννοια των διατάξεων της παραγράφου ζ΄ του άρθρου 2 του Ν.4172/2013 (Α΄167) και έχουν υποχρέωση κατάρτισης φακέλου τεκμηρίωσης τιμών
ενδοομιλικών συναλλαγών και μόνο για τον έλεγχο ορθής τήρησης της αρχής των ίσων αποστάσεων στις ενδοομιλικές συναλλαγές τους.
3) Ο Προϊστάμενος του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου -Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.
(Άρθρ.34 Ν.4141/2013 – Α΄ 81 και υποπαράγραφο Δ1 του άρθρου πρώτου του Ν. 4152/2013-Α΄ 107), για:
(α) εξαιρετικά, τους φορολογουμένους, φυσικά
πρόσωπα, όλης της επικράτειας, που πληρούν οποιοδήποτε από τα παρακάτω κριτήρια,
ανεξάρτητα από το εάν οι φορολογούμενοι ασκούν και επιχειρηματική δραστηριότητα και ανεξάρτητα
από το ύψος των ακαθάριστων εσόδων από αυτή:
αα) Η αξία της ακίνητης περιουσίας του φορολογουμένου, του/της συζύγου και των
προστατευόμενων τέκνων αυτού κατά τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπερβαίνει αθροιστικά
μετά από την 1/1/2009 το ποσό των δύο εκατομμυρίων (2.000.000,00) ευρώ.
αβ) Η ετήσια δαπάνη διαβίωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν.2238/1994, που προκύπτει από τις δηλώσεις φορολογίας
εισοδήματος του οικονομικού έτους 2012,
υπερβαίνει το ποσό των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000,00) ευρώ.
αγ) Τα ποσά δαπανών του άρθρου 17 του Ν.2238/1994 στο οικονομικό έτος 2012
υπερβαίνουν το ποσό των τετρακοσίων χιλιάδων (400.000,00) ευρώ, καθώς και τα ποσά των δαπανών για αγορά, ανέγερση, χρηματοδοτική
μίσθωση ακινήτων υπερβαίνουν τις πεντακόσιες
χιλιάδες (500.000,00) ευρώ κατά το ίδιο οικονομικό έτος.
αδ) Απέστειλαν κατά τα ημερολογιακά έτη 2009, 2010 και 2011 στο εξωτερικό χρηματικά εμβάσματα συνολικού ύψους τουλάχιστον πενήντα χιλιάδες
(50.000,00) ευρώ.
(β) τον / τη σύζυγο του φορολογουμένου της αμέσως ως άνω υποπερίπτωσης (α).
(γ) τα αλλοδαπά νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες ιδιοκτησίας ή εκμετάλλευσης ακινήτων,
τα ημεδαπά νομικά πρόσωπα κατοχής ακινήτων, εφόσον δεν πραγματοποιούν άλλη επιχειρηματική
δραστηριότητα, καθώς και τα ημεδαπά νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες στις οποίες συμμετέχει αλλοδαπό νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, χωρίς να εμφανίζεται το φυσικό πρόσωπο.
(δ) τις υποθέσεις που είχαν ανατεθεί στα Διαπεριφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα Αθηνών και
Θεσσαλονίκης με την αριθ. ΔΕΛ Α 1139975 ΕΞ 2012/10.10.2012 (Β’ 2756) Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
4) Για φορολογουμένους φυσικά πρόσωπα που απεβίωσαν και για νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που έχουν κάνει διακοπή εργασιών, πριν από την έκδοση της εντολής ελέγχου εφαρμόζονται κατά περίπτωση τα οριζόμενα στις ως άνω υποπεριπτώσεις 1 έως 3. Σε περίπτωση που για φορολογούμενο του προηγούμενου εδαφίου
εφαρμόζεται η υποπερίπτωση 1, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην οποία θα υποβαλλόταν η τελευταία δήλωση φορολογίας εισοδήματος κατά τον θάνατο ή την διακοπή.
5) Για υποθέσεις φορολογίας πλοίων, καθώς και λοιπών φορολογιών που σχετίζονται με τις υποθέσεις αυτές, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην οποία υποβάλλονται οι σχετικές δηλώσεις κατά τον χρόνο έκδοσης της εντολής ελέγχου και σε περίπτωση που έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου της Δ.Ο.Υ., ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποδοχής, στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα του ελέγχου, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις. Εφόσον το ύψος των ακαθάριστων εσόδων του
φορολογουμένου είναι μεγαλύτερο των είκοσι
εκατομμυρίων (20.000.000) ευρώ κατά την
διαχειριστική περίοδο που έκλεισε εντός του έτους 2012, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. Πλοίων Πειραιά. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται
και στην περίπτωση της διακοπής εργασιών του φορολογουμένου.
6) Για φορολογουμένους που δεν υπέχουν υποχρέωση υποβολής δήλωσης φορολογίας
εισοδήματος, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην οποία υποβάλλεται η δήλωση για την φορολογία για την οποία διενεργείται ο έλεγχος και σε περίπτωση που έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου της Δ.Ο.Υ., ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποδοχής, στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα του ελέγχου, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις.
7) Για διενέργεια μερικού ελέγχου σε υποθέσεις φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων, ο Προϊστάμενος
της Δ.Ο.Υ. στην χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται το ακίνητο και, σε περίπτωση που έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου της Δ.Ο.Υ., και ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποδοχής, στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα του ελέγχου, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις.
8) Εξαιρετικά, σε περιπτώσεις που απαιτείται η διενέργεια μερικού ελέγχου, προκειμένου να
πραγματοποιηθούν επιστροφές φόρων, τελών και
εισφορών, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην οποία υπεβλήθη η σχετική δήλωση και σε περίπτωση που έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου της Δ.Ο.Υ. ή έχει παύσει η λειτουργία αυτής, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποδοχής, στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα του ελέγχου ή της Δ.Ο.Υ. της οποίας έπαυσε η λειτουργία, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις. Σε περίπτωση που στον φορολογούμενο διενεργείται ήδη έλεγχος για την περίοδο που αφορά η αίτηση επιστροφής από άλλη ελεγκτική υπηρεσία, ο Προϊστάμενος της υπηρεσίας αυτής.
Β. Για λοιπές περιπτώσεις ελέγχου
1) Για διενέργεια επανελέγχου σε
χρήση/φορολογικό έτος που, ενώ έχει ελεγχθεί / περαιωθεί, προκύπτουν νέα - συμπληρωματικά
στοιχεία, ο Προϊστάμενος της Ελεγκτικής Υπηρεσίας που είχε διενεργήσει τον αρχικό φορολογικό έλεγχο και σε περίπτωση Δ.Ο.Υ., της οποίας έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου ή έχει παύσει η λειτουργία αυτής, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ.
υποδοχής στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα του ελέγχου ή της Δ.Ο.Υ. της οποίας έπαυσε η λειτουργία, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις.
Για διενέργεια επανελέγχου σε χρήση που ενώ έχει ελεγχθεί/περαιωθεί από τα Διαπεριφερειακά
Ελεγκτικά Κέντρα προκύπτουν νέα-συμπληρωματικά
στοιχεία ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην οποία ο φορολογούμενος υποβάλλει δήλωση φορολογίας
εισοδήματος σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περιπτώσεις 100 και 101 της παρούσας απόφασης, κατά το χρόνο έκδοσης της εντολής ελέγχου και σε περίπτωση που έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου της Δ.Ο.Υ., ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποδοχής στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα ελέγχου, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις.
Κατ’ εξαίρεση και ανεξάρτητα των οριζομένων στο προηγούμενο εδάφιο το ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ δύναται να ελέγχει το νέο-συμπληρωματικό στοιχείο σε
υποθέσεις που ελέγχθηκαν από τα Διαπεριφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα, εφόσον τα νέα-συμπληρωματικά
στοιχεία περιέρχονται σε γνώση αυτού το χρόνο διεξαγωγής φορολογικού ελέγχου από το
ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ., ανέλεγκτων χρήσεων του ιδίου
υποχρέου.
2) Για υποθέσεις που είχαν ελεγχθεί με τακτικό φορολογικό έλεγχο και είχαν εκδοθεί μερικά φύλλα ελέγχου - πράξεις για την συνέχιση του ελέγχου και την έκδοση οριστικών πράξεων, ο Προϊστάμενος της Ελεγκτικής Υπηρεσίας που είχε διενεργήσει τον αρχικό φορολογικό έλεγχο και είχε εκδώσει το μερικό φύλλο-πράξη και σε περίπτωση Δ.Ο.Υ. της οποίας έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου ή έχει παύσει η λειτουργία αυτής, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποδοχής, στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα του ελέγχου ή της Δ.Ο.Υ. της οποίας έπαυσε η λειτουργία, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις.
Επί υποθέσεων για τις οποίες ύστερα από τακτικό έλεγχο είχαν εκδοθεί μερικά φύλλα ελέγχου-πράξεις από τα Διαπεριφερειακά Ελεγκτικά
Κέντρα, για τη συνέχιση του ελέγχου και τον προσδιορισμό της υπόλοιπης φορολογητέας ύλης ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην οποία ο φορολογούμενος υποβάλλει δηλώσεις φορολογίας
εισοδήματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περιπτώσεις 100 και 101 της παρούσας απόφασης, κατά το χρόνο έκδοσης της εντολής ελέγχου και σε περίπτωση που έχει καταργηθεί το τμήμα ελέγχου της Δ.Ο.Υ., ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποδοχής στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα ελέγχου, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις.
3) Για επανάληψη διαδικασίας έκδοσης πράξεων προσδιορισμού φόρου, τέλους, εισφοράς,
προστίμου και λοιπών καταλογιστικών πράξεων,
λόγω ακύρωσης αυτών για νομική ή τυπική πλημμέλεια, με βάση δικαστική απόφαση ή απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών
(Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης), ο
Προϊστάμενος της Ελεγκτικής Υπηρεσίας που είχε εκδώσει την καταλογιστική πράξη που ακυρώθηκε και, σε περίπτωση Δ.Ο.Υ. της οποίας έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου ή έχει παύσει η λειτουργία αυτής, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ.
υποδοχής, στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα του ελέγχου ή της Δ.Ο.Υ. της οποίας έπαυσε η λειτουργία, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις.
Στις περιπτώσεις που η καταλογιστική πράξη είχε εκδοθεί από τα Διαπεριφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην οποία ο φορολογούμενος υποβάλλει δήλωση φορολογίας
εισοδήματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περιπτώσεις 100 και 101 της παρούσας απόφασης κατά το χρόνο έκδοσης της εντολής ελέγχου και, σε περίπτωση που έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου της Δ.Ο.Υ., ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποδοχής στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα ελέγχου, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις.
4) Για την διενέργεια μερικού επιτόπιου ελέγχου διαπίστωσης της εκπλήρωσης των φορολογικών
υποχρεώσεων, της τήρησης των βιβλίων και της έκδοσης των φορολογικών στοιχείων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, για φορολογουμένους που ασκούν οποιαδήποτε δραστηριότητα ή διακινούν
αγαθά, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην χωρική αρμοδιότητα της οποίας αυτοί δραστηριοποιούνται
ή διακινούν τα αγαθά και, σε περίπτωση που έχει καταργηθεί το Τμήμα Ελέγχου της Δ.Ο.Υ. αυτής, και ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποδοχής στην οποία περιήλθε η αρμοδιότητα του ελέγχου, σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις.
5) O Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην οποία ο φορολογούμενος υποβάλλει δήλωση φορολογίας
εισοδήματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περιπτώσεις 100 & 101 της παρούσας απόφασης κατά τον χρόνο έκδοσης της εντολής ελέγχου, στις περιπτώσεις που απαιτείται μερικός έλεγχος για την διασταύρωση φορολογικών στοιχείων ή
εγγραφών στα βιβλία του, μετά από αίτημα ελεγκτικής υπηρεσίας που η έδρα της είναι σε άλλο Νομό από την έδρα της Δ.Ο.Υ. και διενεργεί έλεγχο σε συναλλασσόμενο με αυτόν φορολογούμενο.
6)Για την διενέργεια μερικού ελέγχου για αυτοψία σε ακίνητο μετά από αίτημα Δ.Ο.Υ. που η έδρα της βρίσκεται σε άλλο Νομό από το εν λόγω ακίνητο, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. στην χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται το ακίνητο. Στην περίπτωση αυτή, καθώς και στην προηγούμενη θα συντάσσεται έκθεση ελέγχου η οποία θα υπογράφεται τουλάχιστον από τον υπάλληλο που φέρει την εντολή ελέγχου και τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. και θα αποστέλλεται στην υπηρεσία που ζήτησε την αυτοψία ή την διασταύρωση για την περαιτέρω διαδικασία.
7) Ο Προϊστάμενος της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης (άρθρ. 55 Ν.4002/2011 - Α΄180), για οποιαδήποτε υπόθεση αρμοδιότητάς του, σύμφωνα
με τις διατάξεις της περ. ΣΤ΄ της παρ. 2 του άρθρου 55 του Ν.4002/2011, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 19 του Ν. 4223/2013 (Α΄ 287).» II.- Ορίζουμε ως ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης την 02/05/2014.
III.- Κατά τα λοιπά ισχύει η αριθ. Δ6Α 1036682ΕΞ2014/25-02-2014 (Β΄ 478 και 558) απόφασή μας, όπως τροποποιήθηκε την αριθ. Δ6Α 1054391ΕΞ 2014/01-04-2014 (Β΄ 796) ομοία.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ