225 Α' 2014

ΝΟΜΟΣ 4302/2014

Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις.

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ - ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ / ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
08 Οκτωβρίου 2014

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 225
8 Οκτωβρίου 2014

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4302
Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ / ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 14Επιχειρηματικό/Εμπορευματικό Πάρκο Εφοδιαστικής Εθνικής ΕμβέλειαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Καθορίζεται νέα μορφή επιχειρηματικού πάρκου, το Επιχειρηματικό/Εμπορευματικό Πάρκο Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας, για το οποίο έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του τρίτου μέρους του ν. 3982/2011. Ως Επιχειρηματικό/Εμπορευματικό Πάρκο Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας κατά την έννοια του παρόντος άρθρου νοείται το Επιχειρηματικό Πάρκο, στο οποίο μπορούν να εγκαθίστανται κατά κύριο λόγο επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Εφοδιαστική, και το οποίο ιδρύεται σε έκταση τουλάχιστον τριακοσίων στρεμμάτων και εξασφαλίζει υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά. Η πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά στο πλαίσιο του Επιχειρηματικού/Εμπορευματικού Πάρκου Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας εξασφαλίζεται εφόσον η έκτασή του εμπεριέχει είτε εγκατάσταση σιδηροδρομικού σταθμού με δυνατότητα διακίνησης εμπορευματικών συρμών είτε λιμενική εγκατάσταση με δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τουλάχιστον είτε αερολιμενική εγκατάσταση που εξυπηρετεί αεροσκάφη μεταφοράς φορτίων ή εφάπτεται με τέτοιες εγκαταστάσεις.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Εταιρεία Ανάπτυξης του Επιχειρηματικού/Εμπορευματικού Πάρκου Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας υποχρεούται σε κατασκευή των σιδηροδρομικών υποδομών εντός του Πάρκου υπό την εποπτεία του διαχειριστή της υποδομής ως προς την τήρηση των προδιαγραφών κατασκευής και ασφάλειας, ενώ η σύνδεση του Πάρκου με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δια παρακαμπτηρίου αναλαμβάνεται και χρηματοδοτείται από τον διαχειριστή της υποδομής, χωρίς να εμποδίζεται η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 9Α του ν. 3891/2010.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται και οι όροι δόμησης ειδικώς για τα Επιχειρηματικά/ Εμπορευματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας, με τους ακόλουθους περιορισμούς: α) Ποσοστό κάλυψης έως 70%. β) Συντελεστής δόμησης μέχρι 1,6 για τα ακίνητα στα οποία ασκούνται δραστηριότητες Εφοδιαστικής και 1,2 για τις λοιπές χρήσεις. γ) Μέγιστο ύψος οικοδομής όχι ανώτερο των είκοσι πέντε (25) μέτρων. δ) Ελάχιστο ποσοστό κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων 25% υπολογιζόμενο επί της συνολικής επιφάνειας του Επιχειρηματικού/Εμπορευματικού Πάρκου Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας. Στο ποσοστό αυτό περιλαμβάνονται χώροι εντός του Επιχειρηματικού/ Εμπορευματικού Πάρκου με ήδη διαμορφωμένη τέτοια χρήση. Οι χώροι υψηλού πρασίνου περιμετρικά του Επιχειρηματικού/Εμπορευματικού Πάρκου Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας ορίζονται σε 5% κατ’ ελάχιστον επί της συνολικής επιφάνειας του Πάρκου και συνυπολογίζονται στη συνολική έκταση των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων. Με το ίδιο προεδρικό διάταγμα καθορίζονται ειδικότερα οι δραστηριότητες που δύνανται να αναπτύσσονται και ο βαθμός ανάπτυξής τους εντός του Επιχειρηματικού/Εμπορευματικού Πάρκου Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας, στις οποίες, πέραν των Δραστηριοτήτων Εφοδιαστικής, περιλαμβάνονται και η λειτουργία εκθεσιακών κέντρων με δυνατότητα χονδρικής πώλησης εμπορευμάτων, καθώς και οι μεταποιητικές δραστηριότητες χαμηλής ή μέσης όχλησης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Για την εγκατάσταση, τη διαχείριση και τη λειτουργία Επιχειρηματικών/Εμπορευματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας εφαρμόζονται κατά τα λοιπά οι διατάξεις του Τρίτου Μέρους του ν. 3982/2011, όπως εκάστοτε ισχύουν.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Τα επενδυτικά σχέδια για την ανάπτυξη Επιχειρηματικών/Εμπορευματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας μπορούν να υπάγονται στις διατάξεις του ν. 3894/2010, όπως ισχύει. Στην περίπτωση αυτή, για τη διαδικασία αδειοδότησης του Επιχειρηματικού/Εμπορευματικού Πάρκου Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 3894/2010.

Άρθρο 15Ανάπτυξη Επιχειρηματικών/Εμπορευματικών

Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας στην περιοχή του Θριασίου και στο πρώην «στρατόπεδο Γκόνου» Στο ακίνητο ιδιοκτησίας της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΓΑΙΑΟΣΕ – ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ, ΚΤΗΜΑΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» και το διακριτικό τίτλο «ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.», που περιγράφεται στο από Νοέμβριο 2004 τοπογραφικό διάγραμμα κλίμακας 1:2.000 του πολιτικού τοπογράφου μηχανικού Κωνσταντίνου Ξενιού και προσαρτάται σε σμίκρυνση ως Παράρτημα Α΄ στον παρόντα νόμο, καθώς και στο ακίνητο συνολικής έκτασης 672.269,63 τ.μ., που περιγράφεται ως «Τμήμα 1 ΑΚ 11892» στο από 6.8.2007 τοπογραφικό διάγραμμα κλίμακας 1:2.000, του Ζ΄ Τμήματος της Κτηματικής Υπηρεσίας του Νομού Θεσσαλονίκης και προσαρτάται σε σμίκρυνση ως Παράρτημα Β΄ στον παρόντα νόμο, ιδιοκτησίας του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο βρίσκεται στο Δήμο Δέλτα, συνορεύει προς βορρά με ασφαλτοστρωμένη οδό που ξεκινά από την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και καταλήγει στην εσωτερική περιφερειακή οδό, νότια, ανατολικά και δυτικά με διάφορες ιδιοκτησίες μικρών γεωτεμαχίων, το οποίο παραχωρήθηκε με το άρθρο 18 του ν. 3534/2007 (Α΄ 40) προς χρήση στην εταιρεία με την επωνυμία «ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.», ως καθολική διάδοχο της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΜΙΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ» και το διακριτικό τίτλο «ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ Α.Ε.» μπορούν να αναπτύσσονται Επιχειρηματικά/Εμπορευματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας κατά τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου.

Άρθρο 16Τυποποίηση για δραστηριότητες Εφοδιαστικής και λοιπά θέματαΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Με ευθύνη του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας» προωθείται, μέσω των αρμόδιων προς τούτο λειτουργικών μονάδων αυτού, η σύνταξη, η έκδοση, η υιοθέτηση και η διάθεση προτύπων και προδιαγραφών που αναφέρονται σε δραστηριότητες Εφοδιαστικής και ιδίως σε θέματα που αφορούν σε μοναδιαία φορτία (unitloads), τη σήμανση φορτίων, τις προδιαγραφές μέσων αποθήκευσης κατά τη μεταφορά προϊόντων, όπως παλέτες, κιβώτια και τη χρήση γραμμικών κωδικών (barcodes), καθώς και σε θέματα διαχείρισης της πληροφορίας κατά την άσκηση δραστηριοτήτων Εφοδιαστικής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Για τα μηχανήματα έργου, τα οποία αποτελούν ηλεκτροκίνητα ή μηχανοκίνητα ανυψωτικά περονοφόρα μηχανήματα παντός τύπου, όπως τύπου ΚΛΑΡΚ, τα οποία εμπίπτουν στην ειδικότητα 2 (εργασίες ανύψωσης και μεταφοράς φορτίων, σύμφωνα με την 1032/166/ 5.3.2013 (Β΄ 519) απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων), δεν υφίσταται υποχρέωση έκδοσης άδειας κυκλοφορίας και κυκλοφορίας με πινακίδα αριθμού κυκλοφορίας, εφόσον δεν προορίζονται για κυκλοφορία, αλλά αποκλειστικά για χρήση εντός εγκατάστασης.

Άρθρο 17Λοιπές καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξειςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Από την έναρξη της ισχύος του Κεφαλαίου Β΄ του παρόντος νόμου καταργούνται: α) οι διατάξεις της υποπαραγράφου 3.2 του άρθρου 9 και της παρ. 2 του άρθρου 10 του π.δ. 79/2004, β) οι διατάξεις των περιπτώσεων α΄ και γ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 17 του ν. 3982/2011 με την επιφύλαξη των περιπτώσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου και οι περιπτώσεις β΄, δ΄ και ε΄ αναριθμούνται σε περιπτώσεις α΄ έως γ΄ αντίστοιχα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Από την έναρξη της ισχύος του Κεφαλαίου Β΄ του παρόντος, από την παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 3982/ 2011 διαγράφονται οι λέξεις «και αποθήκες χαμηλής όχλησης».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 1 έως 21 του ν. 3333/2005 και τα άρθρα 22 έως 26 του ίδιου νόμου αναριθμούνται σε άρθρα 1 έως 5 αντίστοιχα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Μετά την υποπερίπτωση γγ΄ της περίπτωσης δ΄ της παρ. 1 του άρθρου 41 του ν. 3982/2011 προστίθεται υποπερίπτωση δδ΄ ως εξής: «δδ. ΕΠ επιχειρήσεων εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics), όπου οι δραστηριότητες αυτού του τύπου καταλαμβάνουν τουλάχιστον το εξήντα τοις εκατό (60%) της συνολικής εκτάσεως των γηπέδων του ΕΠ, το δε υπόλοιπο καταλαμβάνεται από δραστηριότητες υπαγόμενες στο δεύτερο Μέρος.»

Άρθρο 18ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 11 του Καταστατικού της ΗΔΙΚΑ (άρθρο ΠΕΜΠΤΟ του ν. 3607/2007) αντικαθίστανται ως εξής: «Άρθρο 11 Σύνθεση − θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου Απουσία μελών του Δ.Σ. 1. Το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από πέντε (5) μέλη ως ακολούθως: τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, έναν (1) εκπρόσωπο των εργαζομένων και έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος δύναται να ασκεί παράλληλα και καθήκοντα Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή. Στην περίπτωση αυτή, ως πέμπτο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζεται ένας (1) ειδικός επιστήμονας. 2. Ο Πρόεδρος, ο Διευθύνων Σύμβουλος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζονται και παύονται αζημίως για το Δημόσιο και την Εταιρεία με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κατόπιν σχετικής εισηγήσεως του ΙΚΑ − ΕΤΑΜ, πλην του Εκπροσώπου του Υπουργείου Υγείας, για τον οποίο εισηγείται ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υγείας.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το άρθρο 11 του ν. 4225/2014 (Α΄ 2) αντικαθίσταται ως εξής: «Η «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» αποδίδει σε άμεση σύνδεση και σε πραγματικό χρόνο, ταυτόχρονα με την υποβολή της αίτησης για τη χορήγηση ληξιαρχικής πράξης γέννησης του νεογέννητου, τον Α.Μ.Κ.Α. του, ο οποίος δύναται να αποτελεί στοιχείο της ληξιαρχικής πράξης γέννησης.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Α. Στο τέλος της παρ.1 του άρθρου 5 του ν. 2458/ 1997 (Α΄ 15), όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 2 ως ακολούθως: «2. Σύνταξης γήρατος δικαιούνται και όσοι έχουν συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης με καταβολή ασφαλιστικών εισφορών σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα και το 62ο έτος της ηλικίας τους. Για τη συμπλήρωση των 40 ετών ως χρόνος ασφάλισης λογίζονται οι αναφερόμενοι στην παρ. 7 του άρθρου 4 του ν. 3029/2002 και του άρθρου 40 του ν. 2084/1992 ως αυτά τροποποιήθηκαν με το ν. 3996/2011.» Β. Η παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 2458/1997 αναριθμείται σε παράγραφο 3. Γ. Όταν ο ΟΓΑ είναι τελευταίος ασφαλιστικός φορέας, αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης από τον ΟΓΑ ή αν ο ΟΓΑ δεν είναι αρμόδιος για την κρίση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, η αίτηση συνταξιοδότησης δεν διαβιβάζεται σε προηγούμενο ασφαλιστικό φορέα, πριν τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 71 του ν. 3996/2011 (Α΄ 170) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Με την ίδια ή όμοια απόφαση, είναι δυνατόν να καθορίζονται διαδικασίες εγγραφής στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, ανανέωσης ανεργίας, υποβολής αιτήσεων τακτικής επιδότησης ανεργίας και λοιπών παροχών, μέσω του διαδικτύου, με τη χρήση κωδικών πρόσβασης.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4109/2013 (Α΄ 16) προστίθεται περίπτωση ιδ΄ ως εξής: «ιδ) Από 1.1.2015, το «Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων Ευρυτανίας» λειτουργεί ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Στην παρ. 4 του άρθρου 9 του ν. 4109/2013 (Α΄ 16) προστίθενται εδάφια ως εξής: «Ο πρόεδρος του Δ.Σ. είναι πλήρους απασχόλησης. Οι αποδοχές του Προέδρου του Δ.Σ., καθώς και οι αποζημιώσεις των Αντιπροέδρων και των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις αυτών, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Οι Αντιπρόεδροι και τα εντεταλμένα μέλη στα οποία έχει ανατεθεί ευθύνη εποπτείας παραρτήματος ή παραρτημάτων ή θεματική αρμοδιότητα, εφόσον είναι δημόσιοι λειτουργοί δύνανται με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού να λαμβάνουν άδεια προκειμένου να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους, η οποία δεν δύναται να υπερβαίνει κατ’ ανώτατο όριο τις δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες μηνιαίως. Τον Πρόεδρο αναπληρώνει στα καθήκοντά του ως προέδρου ο A΄ Αντιπρόεδρος και σε περίπτωση κωλύματος αυτού ο Β΄ Αντιπρόεδρος ενώ ως μέλος του Δ.Σ. τον αντικαθιστά το αναπληρωματικό μέλος. Ο Πρόεδρος προεδρεύει του Δ.Σ., συντάσσει την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του Δ.Σ. και ορίζει τους εισηγητές των θεμάτων. Ο Πρόεδρος μπορεί να καλεί στις συνεδριάσεις εκπροσώπους των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων, καθώς και κάθε υπηρεσιακό παράγοντα ή εκπρόσωπο επιστημονικού, ερευνητικού ή τοπικού φορέα. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας επιτρέπεται η πρόωρη λήξη της θητείας του Προέδρου, των Αντιπροέδρων και των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των Ν.Π.Δ.Δ. που συστήνονται με το παρόν άρθρο, αζημίως για το Ελληνικό Δημόσιο.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Παρατείνεται η διάρκεια ισχύος της διάταξης του άρθρου 11 του ν. 4239/2014 (Α΄ 43) με τους αυτούς όρους και προϋποθέσεις που ορίζονται σε αυτήν, μέχρι την οριστική συγκρότηση του νέου Ειδικού Σώματος Ιατρών Υγειονομικών Επιτροπών ΚΕ.Π.Α..

Άρθρο 19

Στις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 51 του ν. 4276/ 2014 (Α΄ 155 ) η λέξη «δημοσίευση» αντικαθίσταται από τις λέξεις «έναρξη ισχύος».

Άρθρο 20

A) Παράταση ρύθμισης για τις μετακινήσεις προσωπικού εντός της ίδιας υγειονομικής περιφέρειας Τα εδάφια 5 και 6 του άρθρου 24 του ν. 3599/2007, όπως προστέθηκαν με το άρθρο 49 του ν. 4272/2014, αντικαθίστανται ως ακολούθως: «Με απόφαση του Διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.Πε.), δύνανται να ανανεωθούν οι τρίμηνες μετακινήσεις, πάσης φύσεως προσωπικού, του προηγούμενου εδαφίου, έως τις 31.12.2014. Η ανανέωση αφορά σε νοσοκομεία της ίδιας Υγειονομικής Περιφέρειας.» Β) Παράταση συμβάσεων θεραπευτών ιατρών του ΕΟΠΥΥ Το άρθρο 52 του ν. 4272/2014 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Οι συμβάσεις θεραπευτών ιατρών με τον ΕΟΠΥΥ, οι οποίες λήγουν στις 30.9.2014 παρατείνονται μέχρι και τις 31.12.2014.»

Άρθρο 21Υπηρεσιακή τοποθέτηση Επαγγελματιών Οπλιτών

Στην παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 2936/2001 (Α΄ 166) προστίθενται εδάφια ως εξής: «Οι γυναίκες Επαγγελματίες Οπλίτες, οι οποίες δεν έχουν μονιμοποιηθεί, έχουν συμπληρώσει πέντε (5) έτη στρατιωτικής υπηρεσίας και επιστρέφουν από άδεια κύησης−τοκετού, μπορεί να τοποθετούνται κατ’ εξαίρεση και με αίτησή τους στον τόπο προτίμησής τους, άλλως σε όμορη Περιφερειακή Ενότητα, όπου και δύνανται να παραμένουν για δύο (2) έτη, εφόσον υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις, σύμφωνα με τους Πίνακες Οργάνωσης και Υλικού (ΠΟΥ) του οικείου Κλάδου ή των Κοινών Σωμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και το επιτρέπουν οι τρέχουσες επιχειρησιακές ανάγκες. Τα θέματα συνυπηρέτησης των εν λόγω γυναικών Επαγγελματιών Οπλιτών ρυθμίζονται από τις διατάξεις που αφορούν τους μονιμοποιηθέντες Επαγγελματίες Οπλίτες.»

Άρθρο 23Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου ΟικονομικώνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Μετά το άρθρο 27 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), όπως ισχύει, προστίθεται άρθρο 27Α ως εξής: «Άρθρο 27Α Αναβαλλόμενη Φορολογική Απαίτηση 1. Ο φόρος εισοδήματος, ο οποίος αναλογεί: α) Στο υπολειπόμενο (αναπόσβεστο) ποσό της χρεωστικής διαφοράς της παρ. 2 του άρθρου 27, που έχει προκύψει σε βάρος των εποπτευόμενων από την Τράπεζα της Ελλάδος νομικών προσώπων των παραγράφων 5, 6 και 7 του άρθρου 26 και β) στο ποσό των συσσωρευμένων προβλέψεων και λοιπών εν γένει ζημιών, λόγω πιστωτικού κινδύνου, αναφορικά με απαιτήσεις των προαναφερθέντων νομικών προσώπων, υφιστάμενες κατά την 31η Δεκεμβρίου 2014, για το οποίο έχει ή θα λογισθεί «αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση», σύμφωνα με τις διατάξεις των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς και τις διατάξεις του παρόντος νόμου ή τις αντίστοιχες διατάξεις του προϊσχύσαντος ν. 2238/1994, εμφανίζεται στις τελευταίες εκάστοτε νομίμως ελεγμένες και εγκεκριμένες από την τακτική γενική συνέλευση των μετόχων, ετήσιες εταιρικές οικονομικές καταστάσεις των ανωτέρω νομικών προσώπων, εφόσον έχουν συνταχθεί με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, μετατρέπεται, στο σύνολό του ή μερικά με τον τρόπο που περιγράφεται κατωτέρω, κατά περίπτωση, σε οριστική και εκκαθαρισμένη απαίτηση αυτού έναντι του Δημοσίου, σε περίπτωση κατά την οποία το λογιστικό, μετά από φόρους, αποτέλεσμα χρήσης του νομικού προσώπου είναι ζημία, σύμφωνα με τις, κατά τα παραπάνω, νομίμως ελεγμένες και εγκεκριμένες εταιρικές οικονομικές καταστάσεις από την τακτική γενική συνέλευση των μετόχων. Το ποσό της οριστικής και εκκαθαρισμένης απαίτησης προσδιορίζεται δια του πολλαπλασιασμού του συνολικού ποσού της, κατά τα παραπάνω, οριζόμενης αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης με το ποσοστό που αντιπροσωπεύει η λογιστική, μετά από φόρους, ζημία χρήσης στο σύνολο των ιδίων κεφαλαίων, όπως αυτά εμφανίζονται στις εκάστοτε ετήσιες εταιρικές οικονομικές καταστάσεις του νομικού προσώπου, οι οποίες έχουν συνταχθεί για το οικείο φορολογικό έτος, μη συμπεριλαμβανομένης σε αυτά της λογιστικής ζημίας χρήσης [Φορολογική Απαίτηση = Ποσό Αναβαλλόμενης Φορολογικής Απαίτησης οικονομικών καταστάσεων X λογιστική, μετά από φόρους, ζημία χρήσης/(ίδια κεφάλαια − Λογιστική, μετά από φόρους, ζημία χρήσης)]. Η απαίτηση της παραγράφου αυτής γεννάται κατά το χρόνο έγκρισης των εκάστοτε ετήσιων εταιρικών οικονομικών καταστάσεων από την τακτική γενική συνέλευση των μετόχων και συμψηφίζεται με τον αναλογούντα φόρο εισοδήματος της χρήσης, στην οποία εγκρίθηκαν οι οικονομικές καταστάσεις, και των επόμενων χρήσεων, μέχρι την ολοσχερή εξόφλησή της. Στην περίπτωση πτώχευσης, διαδικασίας εξυγίανσης, ειδικής εκκαθάρισης ή εκκαθάρισης του νομικού προσώπου σε εφαρμογή διατάξεων της ελληνικής νομοθεσίας ή της ευρωπαϊκής, όπως αυτή έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο, το υπολειπόμενο ποσό της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, μετατρέπεται σε οριστική και εκκαθαρισμένη απαίτηση κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του παρόντος άρθρου. 2. Οι διατάξεις της παραγράφου 1 δεν εφαρμόζονται στο ποσό της αναβαλλομένης φορολογικής απαίτησης που έχει λογισθεί επί των συσσωρευμένων προβλέψεων και λοιπών εν γένει ζημιών λόγω πιστωτικού κινδύνου αναφορικά με απαιτήσεις κατά εταιρειών του ιδίου εταιρικού ομίλου, καθώς και μετόχων, εταίρων, μελών διοικητικών συμβουλίων, διευθυνόντων συμβούλων, γενικών διευθυντών και διευθυντών αυτών. Ως εταιρεία του ιδίου εταιρικού ομίλου νοείται κάθε συνδεδεμένη επιχείρηση κατά την έννοια του παρόντος νόμου. 3. Σε περίπτωση συμψηφισμού της ανωτέρω απαίτησης το σχετικό ποσό αφαιρείται από τη συνολική φορολογική απαίτηση του νομικού προσώπου, όπως η απαίτηση αυτή προσδιορίζεται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1. 4. Το μέρος της ανωτέρω απαίτησης που δεν έχει συμψηφισθεί με το φόρο εισοδήματος του νομικού προσώπου, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου εντός τριάντα (30) ετών από το χρόνο γένεσης της απαίτησης που ορίζεται στην παράγραφο 1, εξοφλείται με τη χορήγηση τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου. Με τη χορήγηση των τίτλων εξαντλείται η σχετική υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου. Στην περίπτωση αυτή, το νομικό πρόσωπο θα προβεί αντίστοιχα σε δωρεάν έκδοση κοινών μετοχών, οι οποίες θα ανήκουν κατά κυριότητα στο Ελληνικό Δημόσιο συνολικής αγοραίας αξίας ίσης με την ονομαστική αξία των εκδοθέντων τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου. Ως αγοραία αξία των τίτλων νοείται: (α) εφόσον οι μετοχές του νομικού προσώπου είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών ή σε αλλοδαπό χρηματιστήριο ή σε άλλον διεθνώς αναγνωρισμένο χρηματιστηριακό θεσμό, ο μέσος όρος της χρηματιστηριακής τιμής τους κατά τις προηγούμενες τριάντα (30) ημέρες ή (β) εφόσον οι μετοχές δεν είναι εισηγμένες, η εσωτερική λογιστική αξία τους, όπως προκύπτει από τον νόμιμα συνταγμένο τελευταίο ισολογισμό της επιχείρησης αφού ληφθούν υπόψη τυχόν παρατηρήσεις στην έκθεση ελέγχου του ανεξάρτητου ορκωτού ελεγκτή. Σε περίπτωση που το νομικό πρόσωπο τεθεί σε εκκαθάριση, ειδική εκκαθάριση, διαδικασία εξυγίανσης ή κηρυχθεί σε πτώχευση, μέχρι την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών, εφόσον αυτή λάβει χώρα νωρίτερα από τη λήξη της τριακονταετίας, το μέρος της ανωτέρω απαίτησης που δεν έχει συμψηφισθεί με φορολογικές υποχρεώσεις του νομικού προσώπου καθίσταται εισπράξιμο από το Δημόσιο. Η εκπλήρωση της υποχρέωσης του Δημοσίου πραγματοποιείται με τη χορήγηση τίτλων Ελληνικού Δημοσίου, η οποία εξαντλεί τη σχετική υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου και αποτελεί την τελευταία πράξη της κατά περίπτωση διαδικασίας εκκαθάρισης, ειδικής εκκαθάρισης, εξυγίανσης ή πτώχευσης. 5. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ορίζονται: (α) κάθε σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου θέμα και ιδίως η διαδικασία και το αρμόδιο όργανο για τον κατ’ έτος προσδιορισμό του ποσού της οριστικής και εκκαθαρισμένης απαίτησης κατά του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1, την παρακολούθηση και πιστοποίηση του μη συμψηφισθέντος ετήσιου υπόλοιπου της φορολογικής απαίτησης της παραγράφου 1, καθώς και την πιστοποίηση της εξόφλησης της απαίτησης αυτής από το Ελληνικό Δημόσιο κατά τα αναφερόμενα στην παράγραφο 4 και (β) κάθε σχετικό με την εφαρμογή της παραγράφου 4 θέμα και ιδίως οι βασικοί όροι που διέπουν τους εκδιδόμενους τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου, όπως η διάρκεια και το επιτόκιό τους, σύμφωνα με τις συνθήκες αγοράς κατά το χρόνο έκδοσης των τίτλων αυτών, με την προϋπόθεση ότι η αγοραία αξία τους δεν θα υπερβαίνει την ονομαστική και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια αναφορικά με την έκδοση δωρεάν μετοχών των νομικών προσώπων προς το Ελληνικό Δημόσιο. 6. Από τη θέση σε ισχύ του παρόντος άρθρου, δεν εφαρμόζεται ως προς τις, σε αυτό αναφερόμενες, φορολογικές απαιτήσεις, κάθε άλλη διάταξη νόμου, η οποία τυχόν θέτει διαφορετικές προϋποθέσεις, αιρέσεις ή προθεσμίες στην επιστροφή από το Δημόσιο, φόρου εισοδήματος. Η Φορολογική Διοίκηση δύναται να προβεί σε έλεγχο της φορολογικής απαίτησης, ο οποίος μπορεί να διενεργηθεί εντός τριάντα (30) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου και να εκδώσει πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου εισοδήματος κάθε χρήσης για την οποία δεν προσδιορίστηκε ορθά η απαίτηση. 7. Σε περίπτωση μετατροπής της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης επί του ποσού των συσσωρευμένων προβλέψεων και λοιπών εν γένει ζημιών λόγω κάλυψης πιστωτικού κινδύνου κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 σε οριστική και εκκαθαρισμένη απαίτηση έναντι του Δημοσίου, το δικαιούχο νομικό πρόσωπο δεν μπορεί να εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδά του, το ποσό των προβλέψεων και λοιπών εν γένει ζημιών λόγω κάλυψης πιστωτικού κινδύνου, που αφορούν στο ποσό της κατά τα ανωτέρω μετατραπείσας φορολογικής απαίτησης σε οριστική. 8. Το ποσό της χρεωστικής διαφοράς, για το οποίο έχει πραγματοποιηθεί μετατροπή της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης σε οριστική και εκκαθαρισμένη απαίτηση έναντι του Δημοσίου, αφαιρείται από το υπολειπόμενο (αναπόσβεστο) ποσό της χρεωστικής διαφοράς, που εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα του νομικού προσώπου κατά τις διατάξεις του άρθρου 27 παράγραφος 2. 9. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου αφορούν φορολογικές απαιτήσεις που γεννώνται από το φορολογικό έτος 2016 και εφεξής.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το τρίτο εδάφιο της περίπτωσης στ΄ της παρ. 7 του άρθρου 13 του ν. 4111/2013 (Α΄ 18), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 παρ. 1 του ν. 4224/2013 (Α΄ 288), αντικαθίσταται ως εξής: «Δεκαπέντε (15) ημέρες μετά τη θέση σε ισχύ της σύμβασης παραχώρησης της περίπτωσης β΄ της παρούσας παραγράφου και πάντως το αργότερο μέχρι τις 31 Μαρτίου 2015, η ΟΔΙΕ Α.Ε. τίθεται εκ του νόμου σε λύση και εκκαθάριση.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών μεταφέρονται το σύνολο των αρμοδιοτήτων, ο μηχανογραφικός και λοιπός εξοπλισμός, οι διαθέσιμοι πόροι και ο προϋπολογισμός της Διεύθυνσης Κρατικών Λαχείων του ιδίου Υπουργείου. Το υφιστάμενο προσωπικό της Διεύθυνσης Κρατικών Λαχείων παρέχει τις υπηρεσίες του στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης, μέχρι τις 31.12.2014 με την ίδια σχέση εργασίας. Αποσπάσεις υπαλλήλων στη Διεύθυνση Κρατικών Λαχείων διατηρούνται σε ισχύ μέχρι λήξεως του χρόνου απόσπασης και οι αποσπασμένοι συνεχίζουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης, μέχρι τη λήξη της απόσπασής τους.

Άρθρο 24

Οι τιμές εκκίνησης και οι συντελεστές αυξομείωσης, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 57 του ν. 4223/2013 (Α΄ 287) εφαρμόζονται και σε υποθέσεις φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και μεταβίβασης ακινήτων, φορολογίας εισοδήματος και φόρου προστιθέμενης αξίας, στις οποίες η φορολογική υποχρέωση γεννάται από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου ισχύουν και στον υπολογισμό του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 2130/1993 (Α΄ 62). Οι διατάξεις των προηγουμένων εδαφίων δεν εφαρμόζονται για ακίνητα περιοχών που εντάχθηκαν στο σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού για πρώτη φορά μετά τις 31.12.2008.

Άρθρο 25

Από τη δημοσίευση του παρόντος οι δικαιούχοι των κατοικιών του Ηλιακού Χωριού στην Πεύκη καθίστανται αυτοδικαίως και αδαπάνως συγκύριοι κατ’ ιδανικά μερίδια του Ενεργειακού Κέντρου που βρίσκονται στο Ο.Τ. 1 του ως άνω Ηλιακού Χωριού. Οι δικαιούχοι στους οποίους θα αποδοθούν οι οριστικοί τίτλοι παραχώρησης ιδιοκτησίας των κατοικιών, υπάγονται στην παρ. 15 (α) του άρθρου 23 του ν. 4178/2013.

Άρθρο 26Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του Κεφαλαίου Β΄ του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 8 του άρθρου 8 του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Κατά τα λοιπά, η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 7 Οκτωβρίου 2014
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΚΙΚΑΣ ΧΑΡΔΟΥΒΕΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ − ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 8 Οκτωβρίου 2014
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ