208 Α' 2010

ΝΟΜΟΣ 3897/2010

Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ - ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Άρθρο 2 - Σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας Συνιστάται στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας» με αποστολή, αρμοδιότητες και συγκρότηση, ως ακολούθως:
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3
10 Δεκεμβρίου 2010

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 208
10 Δεκεμβρίου 2010

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3897
Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας συγκροτείται από τα ακόλουθα τμήματα: α. Τμήμα Οδικής Ασφάλειας και Συντονισμού β. Τμήμα Αδειών Οδήγησης και Κανόνων Κυκλοφορίας γ. Τμήμα Επιμόρφωσης Οδηγών. Οι αρμοδιότητες κάθε τμήματος είναι οι εξής: Α) ΤΜΗΜΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ − Η κατάρτιση και παρακολούθηση της εφαρμογής του στρατηγικού σχεδιασμού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσα από σχετικά προγράμματα και δράσεις. − Η θέσπιση περιοριστικών μέτρων για την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών σε τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου. − Η θέσπιση μέτρων για την ασφαλή κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών στις σήραγγες που καλύπτονται από την κοινοτική Οδηγία 2004/54/ΕΚ όπως έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με το π.δ. 230/2007 (ΦΕΚ 264 Α΄). − Η μελέτη, παρακολούθηση και αξιολόγηση στοιχείων και δεικτών σχετικών με τα οδικά ατυχήματα, τα αίτια αυτών, καθώς και τα αποτελέσματα και τις επιπτώσεις αυτών στην ποιότητα ζωής και την εθνική οικονομία και η συνεργασία με τις ελληνικές δημόσιες αρχές που διατηρούν πρωτογενή στοιχεία οδικών ατυχημάτων. − Πιστοποίηση Πραγματογνωμόνων Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων. − Η έκδοση ετήσιων αναφορών με γενικά και ειδικά στοιχεία και αναλύσεις για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα. − Η συνεργασία και παρακολούθηση σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο στον τομέα της μεθοδολογίας και τήρησης στατιστικών στοιχείων, η παροχή αντίστοιχων πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους διεθνείς οργανισμούς. − Η παροχή πληροφόρησης σε φορείς, υπηρεσίες και πολίτες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σχετικά με το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τον τομέα της οδικής ασφάλειας. − Η συνεργασία με τις ελληνικές δημόσιες αρχές που ασκούν άμεσα ή έμμεσα ρυθμιστική αρμοδιότητα στον τομέα της οδικής ασφάλειας. − Η οργάνωση εκστρατειών ενημέρωσης και προβολής για θέματα οδικής ασφάλειας, η εφαρμογή προγραμμάτων οδικής ασφάλειας προς κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες πληθυσμού, καθώς και η συνεργασία με κρατικούς φορείς, την τοπική αυτοδιοίκηση, κοινωνικούς φορείς και μη κυβερνητικές οργανώσεις και ινστιτούτα για τη διάδοση και εμπέδωση της οδικής ασφάλειας. − Η εποπτεία των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής. − Η συνεργασία σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο στον τομέα της οδικής ασφάλειας, η παροχή πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους οργανισμούς. − Ο συντονισμός και η παρακολούθηση των προτεινόμενων, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Προγράμματος επί μέρους δράσεων, καθώς και η υποστήριξη των περιφερειακών υπηρεσιών μεταφορών που θα αναλάβουν την υλοποίησή τους. Οι επί μέρους δράσεις είναι οι εξής: • Οριστικοποίηση των δράσεων οδικής ασφάλειας που θα εντάσσονται στο ετήσιο Πρόγραμμα του Υπουργείου. • Συντονισμός (οικονομικός, διοικητικός, τεχνικός) των δράσεων οδικής ασφάλειας του Προγράμματος. • Συνεργασία με τη Διυπουργική Επιτροπή και ειδικότερα τη Γραμματεία Υποστήριξής της, καθώς και το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (Ε.Σ.Ο.Α.). • Συνεργασία με τα άλλα εμπλεκόμενα με την οδική ασφάλεια Υπουργεία, υπηρεσίες και φορείς, αφού μια σειρά από δράσεις του Υπουργείου απαιτούν τη συνδυασμένη προσπάθεια με άλλους φορείς. • Συνεργασία με τους φορείς οδικής ασφάλειας των άλλων ευρωπαϊκών κρατών για την αξιοποίηση της σχετικής υπάρχουσας εμπειρίας. • Παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων του Προγράμματος. • Εκπόνηση τακτικών μελετών (ανά έτος) για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των δράσεων, καθώς και τον επανακαθορισμό των επί μέρους μέτρων που θα προταθούν για έγκριση στη Διυπουργική Επιτροπή. Β) ΤΜΗΜΑ ΑΔΕΙΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ − Η επεξεργασία και επικαιροποίηση του βασικού κανονιστικού πλαισίου οδικής κυκλοφορίας (Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας) και η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του και των αποτελεσμάτων του. − Η αποτελεσματική, σύγχρονη και με διαφάνεια άσκηση της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα της έκδοσης αδειών οδήγησης υποψήφιων οδηγών και οδηγών. − Η αποτελεσματική και με διαφάνεια άσκηση της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών. − Η επεξεργασία του σχετικού κανονιστικού πλαισίου σε ό,τι αφορά: • στις διαδικασίες χορήγησης και ανανέωσης των αδειών οδήγησης, το περιεχόμενο και τις διαδικασίες ιατρικής εξέτασης και επανεξέτασης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών κ.λπ., • στην εκπαίδευση και πιστοποίηση προσόντων υποψήφιων οδηγών και οδηγών, το περιεχόμενο και τις διαδικασίες θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης και επανεξέτασης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών για την απόκτηση της άδειας οδήγησης, • στους εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών και οδηγών. − Ο προσδιορισμός των υπέρ του Δημοσίου ανταποδοτικών τελών που αφορούν στη χορήγηση και ανανέωση αδειών οδήγησης. − Η θέσπιση διοικητικών ποινών σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης προς το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο. − Η υποστήριξη με εγκυκλίους, πληροφόρηση και εκπαίδευση των αρμόδιων περιφερειακών υπηρεσιών μεταφορών για την ορθή και αποτελεσματική εφαρμογή του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου. − Η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου για τις άδειες οδήγησης από τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών. − Η συλλογή στοιχείων σχετικά με τις άδειες οδήγησης, τους εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών και τη χορήγηση αδειών σε αυτούς. − Η νομοθετική υποστήριξη για την οργάνωση και αποτελεσματική λειτουργία του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ). − Η συνεργασία με τις ελληνικές δημόσιες αρχές που ασκούν άμεσα ή έμμεσα ρυθμιστική αρμοδιότητα και τις αντίστοιχες επαγγελματικές οργανώσεις και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στις αντίστοιχες διμερείς ή πολυμερείς σχέσεις και συλλογικά όργανα. − Η συνεργασία και παρακολούθηση των εξελίξεων στους τομείς της έκδοσης αδειών οδήγησης υποψήφιων οδηγών και οδηγών, της εκπαίδευσης, πιστοποίησης προσόντων οδηγών και παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο, η παροχή πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους διεθνείς οργανισμούς, η διεξαγωγή διαπραγματεύσεων και η επεξεργασία συμφωνιών. − Η επεξεργασία κανονιστικού πλαισίου, ο ορισμός της ύλης, η έκδοση εγχειριδίων και η σύνταξη ερωτηματολογίων και θεμάτων για τις εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών και οδηγών για την απόκτηση της άδειας οδήγησης. − Η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου για την οδική κυκλοφορία από τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών. Γ) ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΟΔΗΓΩΝ − Η αποτελεσματική και σύγχρονη άσκηση της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα της έκδοσης των πιστοποιητικών υποψήφιων οδηγών και οδηγών για μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR) και πιστοποιητικών επαγγελματικής ικανότητας (ΠΕΙ). − Ο καθορισμός της διαδικασίας για την έκδοση των αντίστοιχων πιστοποιητικών επαγγελματικής κατάρτισης από τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών. − Η παρακολούθηση του μητρώου κατόχων πιστοποιητικών επαγγελματικής κατάρτισης (λεωφορείων, φορτηγών, ADR, ΠΕΙ). − Η συνεργασία και παρακολούθηση των εξελίξεων στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης των οδηγών λεωφορείων, φορτηγών και οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο, η παροχή πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους οργανισμούς, καθώς και η συνεργασία με άλλες αρμόδιες διευθύνσεις και Υπουργεία. − Η επεξεργασία του κανονιστικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία των σχολών για την περιοδική κατάρτιση των επαγγελματιών οδηγών για την απόκτηση των πιστοποιητικών επαγγελματικής ικανότητας (ΠΕΙ). − Η συλλογή στοιχείων σχετικά με τα πιστοποιητικά, τις σχολές εκπαίδευσης και κατάρτισης υποψήφιων οδηγών και οδηγών και τη χορήγηση των σχετικών αδειών στις σχολές αυτές. − Η επεξεργασία του κανονιστικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία των σχολών επαγγελματικής κατάρτισης των οδηγών λεωφορείων και φορτηγών, καθώς και των οδηγών οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων (ΣΕΚΟΟΜΕΕ). − Η επεξεργασία κανονιστικού πλαισίου, ο ορισμός της ύλης, η έκδοση εγχειριδίων και η σύνταξη ερωτηματολογίων και θεμάτων για τις εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών και οδηγών για την απόκτηση των προαναφερόμενων πιστοποιητικών.

Αθήνα, 8 Απριλίου 2010
ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ
ΔΗΜΟΣΙΟ Ο.Α.Σ.Θ.
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΤΕΛ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.
ΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
Άρθρο 18
Καταργούμενες διατάξεις
1. Τα άρθρα 10, 11 και 11Α του π.δ. 293/1999 (ΦΕΚ 263 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με τα προεδρικά διατάγματα 100/2002 (ΦΕΚ 86 Α΄), 59/2003 (ΦΕΚ 60 Α΄), 99/2005 (ΦΕΚ 135 Α΄) και 186/2007 (ΦΕΚ 221 Α΄), καταργούνται.
2. Το εδάφιο ε΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 του π.δ.78/ 1988 (ΦΕΚ 34 Α΄) καταργείται.
3. Η παρ. 1.49 του άρθρου 4 του ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49 Α΄) καταργείται.
4. Το εδάφιο που προστέθηκε με την περίπτωση α΄ της παραγράφου Ι1 του άρθρου 16 του ν. 3534/2007 (ΦΕΚ 40 Α΄) στην παρ. 2 του άρθρου 34 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268 Α΄) καταργείται.
5. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη η οποία είναι
αντίθετη με τις ρυθμίσεις του.
Άρθρο 19
Ενοποίηση σταθμών είσπραξης τελών διέλευσης
Τα προβλεπόμενα από σύμβαση παραχώρησης τέλη διέλευσης από σταθμό διοδίων, του οποίου η λειτουργία αναστέλλεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μπορούν να εισπράττονται από τον εγγύτερο προς τον καταργούμενο σταθμό και να αποδίδονται από τον έχοντα το δικαίωμα λειτουργίας αυτού στον δικαιούχο. Με την ίδια απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προσδιορίζεται ο εγγύτερος σταθμός είσπραξης των διοδίων, η σχετική διαδικασία προσδιορισμού και επαλήθευσης των αντίστοιχων χρηματικών ποσών, ο χρόνος, ο τρόπος και η διαδικασία απόδοσης αυτών στον δικαιούχο και κάθε σχετική λεπτομέρεια.
Άρθρο 20
Έγκριση καταβολής δόσεων Χρηματοδοτικής
Συμβολής του Δημοσίου στις συμβάσεις
παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων
ανάλογων με την πρόοδο του έργου Στα έργα αυτοκινητοδρόμων που έχουν χαρακτηριστεί ως εθνικής σημασίας με την κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Χωροταξίας, Περιβάλλοντος και Δημόσιων Έργων ΟΑΠ/Φ10/οικ.
16360/ 21.8.2006 (ΦΕΚ 1339 Β΄), στις οικείες συμβάσεις παραχώρησης των οποίων προβλέπεται τμηματική καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου συναρτώμενη με την επίτευξη συγκεκριμένης Αποκλειστικής Τμηματικής Προθεσμίας, και υπό την προϋπόθεση ότι η συγκεκριμένη Αποκλειστική Τμηματική Προθεσμία δεν επετεύχθη με αποκλειστική υπαιτιότητα του Δημοσίου, επιτρέπεται, μετά από απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η καταβολή μέρους της αντίστοιχης δόσης χρηματοδοτικής συμβολής ανάλογου με την πρόοδο του αντικειμένου της οικείας προθεσμίας.
Άρθρο 21
1. Στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), τα οποία στο πλαίσιο διενέργειας προμήθειας ιατροτεχνολογικών προϊόντων απορρίπτουν προσφορά προϊόντος ή προϊόντων που διαθέτουν τη σήμανση πιστοποίησης CE και έχουν προσφερθεί από τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, χωρίς να έχουν τηρηθεί οι διαδικασίες της Οδηγίας 93/42/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 14ης Ιουνίου 1993, περί των ιατροτεχνολογικών προϊόντων, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καθώς και της Οδηγίας 93/36/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 1993, περί συντονισμού των διαδικασιών για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, όπως αντικαταστάθηκε με την Οδηγία 2004/18ΕΚ επιβάλλεται χρηματική κύρωση ως πρόστιμο που θα ανέρχεται σε ποσοστό ύψους 5% επί της προϋπολογισθείσας αξίας του διαγωνισμού και μέχρι του ποσού των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ.
2. Στα όργανα διοίκησης και στα μέλη των Επιτροπών αξιολόγησης και διενέργειας διαγωνισμών, που απορρίπτουν προσφορά προϊόντος ή προϊόντων που διαθέτουν τη σήμανση πιστοποίησης CE, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας επιβάλλεται πρόστιμο από χίλια (1.000) ευρώ έως πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ.
3. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, και μετά από γνώμη του Σώματος Επιθεωρητών Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.), καθορίζεται το ύψος του χρηματικού προστίμου κατά περίπτωση και ορίζεται ο τρόπος απόδοσης υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
4. Τα μέλη των Επιτροπών τα οποία με γνωμοδοτήσεις και αποφάσεις τους υποπίπτουν στην παραπάνω παράβαση, ελέγχονται και τιμωρούνται πειθαρχικώς για παράβαση καθήκοντος του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα και για παράβαση του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.
Άρθρο 22
Ρύθμιση θεμάτων του ν. 3843/2010
1. Η περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3843/ 2010 (ΦΕΚ 62 Α΄) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«β. Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 εις διπλούν, στην οποία περιλαμβάνονται τα ατομικά στοιχεία, ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.), η δημόσια οικονομική υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) φορολογίας του κυρίου του ακινήτου, ο αριθμός και το έτος της οικοδομικής άδειας, το εμβαδόν και η χρήση του χώρου, η ημερομηνία μετατροπής της χρήσης του, η οποία πρέπει να είναι προγενέστερη της δήλωσης αυτής, καθώς και εάν πρόκειται για ακίνητο πρώτης κατοικίας, άλλης κατοικίας ή ακίνητο άλλης χρήσης. Η δήλωση συνοδεύεται από τεχνική έκθεση μηχανικού. Στην έκθεση αυτή περιλαμβάνονται αποκλειστικά και μόνο η περιγραφή του χώρου, το εμβαδόν του, η χρήση του, καθώς και η έκταση γης που προκύπτει από τη διαίρεση του εμβαδού του δηλούμενου χώρου με τον ισχύοντα συντελεστή δόμησης του ακινήτου.
Στην τεχνική έκθεση επισυνάπτονται αντίγραφα του στελέχους της οικοδομικής άδειας, του τοπογραφικού διαγράμματος της άδειας και της κάτοψης του ορόφου, όπου εμφαίνεται ο χώρος για τον οποίο ζητείται η υπαγωγή του στη ρύθμιση αυτή.»
2. Η παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 3843/2010 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4. Το ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εντός τριάντα (30) μηνών για τα ακίνητα κατοικίας και εντός τριάντα δύο (32) μηνών για τα ακίνητα άλλης χρήσης (πλην κατοικίας) από την έναρξη ισχύος του ν. 3843/2010, ολόκληρο ή τμηματικά σε δέκα (10) και οκτώ (8) ισόποσες δόσεις αντίστοιχα, εκ των οποίων η πρώτη δόση καταβάλλεται εντός προθεσμίας δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη ισχύος του ίδιου ως άνω νόμου. Σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής κατά το χρόνο καταβολής της πρώτης δόσης παρέχεται έκπτωση 10%.»
3. Η παρ. 8 του άρθρου 6 του ν. 3843/2010 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«8. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι πολεοδομικές υπηρεσίες αποστέλλουν χωρίς καθυστέρηση
σε ηλεκτρονική μορφή στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής συγκεντρωτικά
στοιχεία ανά πρωτοβάθμιο Ο.Τ.Α. για το σύνολο των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, τη συνολική επιφάνεια των χώρων που διατηρούνται, τη συνολική αναγκαία γη, τα συνολικά ποσά των ειδικών προστίμων, καθώς και ακριβή αντίγραφα του ηλεκτρονικού αρχείου ή ειδικού βιβλίου όπου καταχωρήθηκαν οι δηλώσεις.»
4. Η προβλεπόμενη στην παρ. 3 του άρθρου 5 του ν.3843/2010 (ΦΕΚ 62 Α΄) προθεσμία των έξι (6) μηνών, για την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2 του άρθρου 5 του ίδιου ως άνω νόμου με συστημένη επιστολή στην πολεοδομική υπηρεσία παρατείνεται αφότου
έληξε κατά δύο (2) μήνες.
5.α. Για τους χώρους που διατηρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3843/2010 δεν οφείλεται αναδρομικά οποιοσδήποτε φόρος. Τυχόν ήδη καταβληθέντες φόροι δεν αναζητούνται.
β. Οι χώροι που διατηρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3843/2010 δεν λαμβάνονται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων της κείμενης ασφαλιστικής νομοθεσίας. Ειδικά ως προς το φόρο ακίνητης περιουσίας και για την υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων, οι τακτοποιούμενοι χώροι συνεχίζουν να λαμβάνονται φορολογικά υπόψη όπως ήταν προ της τακτοποίησής τους.
γ. Η αλλαγή της χρήσης του ακινήτου που επέρχεται με την υπαγωγή στις διατάξεις του ν. 3843/2010 δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των τελών του ν. 25/1975 και του άρθρου 25 του ν. 1828/1989, όπως ισχύει.
Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν αναδρομικά από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 3843/2010.
Άρθρο 23
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε επί μέρους διατάξεις του.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2010
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ι. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ Κ. ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Δ. ΡΕΠΠΑΣ Λ.−Τ. ΚΑΤΣΕΛΗ
ΥΓΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ
ΑΝΑΠΛ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ,
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Χ. ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2010
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ