208 Α' 2010

ΝΟΜΟΣ 3897/2010

Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ - ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
10 Δεκεμβρίου 2010

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 208
10 Δεκεμβρίου 2010

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3897
Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Άρθρο 1Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής ΑσφάλειαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Συνιστάται στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (Ε.Σ.Ο.Α.), το οποίο υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το Ε.Σ.Ο.Α. έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το Ε.Σ.Ο.Α. στο πλαίσιο της συμβουλευτικής αποστολής του: α) αξιολογεί τις μελέτες και έρευνες που θεωρεί χρήσιμες για τη ανάδειξη της γνώσης στον τομέα της οδικής ασφάλειας, β) προβαίνει σε αξιολογήσεις των ήδη ανειλημμένων δράσεων, γ) ενημερώνεται και αξιολογεί τα μέτρα που λαμβάνονται στη χώρα αλλά και διεθνώς και αφορούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και υποβάλλει σχετικές εισηγήσεις προς τη Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, δ) συνεργάζεται με τις αρμόδιες για την οδική ασφάλεια αρχές άλλων χωρών και διεθνών οργανισμών ανταλλάσσοντας πληροφορίες για την εφαρμογή σύγχρονων πρακτικών που ανταποκρίνονται στις συνθήκες της χώρας. Μεριμνά για την προβολή θεμάτων οδικής ασφάλειας με κάθε πρόσφορο τρόπο και ε) εκπονεί ετήσια έκθεση προς τη Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το Ε.Σ.Ο.Α., για τη διευκόλυνση του έργου του, ζητεί πληροφορίες και στοιχεία από τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες, που οφείλουν να τις παρέχουν εγκαίρως. Το Ε.Σ.Ο.Α. απαρτίζεται από τον Πρόεδρο και τα μέλη. Τα μέλη είναι εκπρόσωποι φορέων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της οδικής ασφάλειας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζονται ο Πρόεδρος και τα μέλη του Ε.Σ.Ο.Α. με τους αναπληρωτές τους. Με την ίδια απόφαση ορίζονται Αντιπρόεδρος και Γραμματέας, οι οποίοι προέρχονται από τα μέλη. Για το διορισμό των εκπροσώπων των φορέων της παραγράφου 3 απαιτείται η υποβολή σχετικής πρότασης των φορέων αυτών. Η θητεία των μελών του Ε.Σ.Ο.Α. είναι τριετής με δυνατότητα ανανέωσης. Η θητεία των μελών του Συμβουλίου παύει αν, για οποιονδήποτε λόγο, απολέσουν την ιδιότητα, βάσει της οποίας διορίστηκαν. Σε περίπτωση παραίτησης, θανάτου ή για οποιονδήποτε λόγο απώλειας της ιδιότητας μέλους πριν από τη λήξη της θητείας του, η αντικατάσταση γίνεται με την ίδια διαδικασία και ισχύει για το υπόλοιπο της διάρκειας της θητείας του.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Η γραμματειακή υποστήριξη του Ε.Σ.Ο.Α. ασκείται από την αρμόδια για την οδική ασφάλεια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Το Ε.Σ.Ο.Α. συγκαλείται από τον Πρόεδρό του, ο οποίος και καθορίζει την ημερήσια διάταξη. Στις συνεδριάσεις του Ε.Σ.Ο.Α. προσκαλούνται και υπηρεσιακοί παράγοντες ή εμπειρογνώμονες για θέματα της αρμοδιότητας ή της ειδικότητάς τους αντίστοιχα. Ο Πρόεδρος του Ε.Σ.Ο.Α. υπογράφει οποιοδήποτε έγγραφο για το Συμβούλιο. Στην περίπτωση απουσίας ή κωλύματος, ο Πρόεδρος αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις περί συλλογικών οργάνων του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 (ΦΕΚ 45 Α΄).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Στον Πρόεδρο και τα μέλη του Ε.Σ.Ο.Α. δεν καταβάλλεται οποιαδήποτε αμοιβή ή αποζημίωση.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Οι δαπάνες για τη λειτουργία του Ε.Σ.Ο.Α. βαρύνουν παγίως τις πιστώσεις του Προϋπολογισμού του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται τα ειδικότερα θέματα λειτουργίας του Ε.Σ.Ο.Α.. Για τη συγκρότηση και λειτουργία του Ε.Σ.Ο.Α. δεν απαιτείται η έκδοση της απόφασης της παρούσας παραγράφου.

Άρθρο 2Σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας Συνιστάται στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας» με αποστολή, αρμοδιότητες και συγκρότηση, ως ακολούθως:ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Αποστολή – Αρμοδιότητες Η Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας: − Συντονίζει τη λειτουργία των υπηρεσιακών μονάδων που υπάγονται σε αυτήν, επιμελείται τον προγραμματισμό των διοικητικών δραστηριοτήτων τους και αξιολογεί την ποιότητα των παραγόμενων διοικητικών αποτελεσμάτων σε συνάρτηση με το οικονομικό και οργανωτικό κόστος άσκησης των προβλεπόμενων αρμοδιοτήτων. − Εξειδικεύει την κυβερνητική πολιτική για την οδική ασφάλεια εντός του ιεραρχικού της επιπέδου και διαμορφώνει προτάσεις για την επιλογή και οργάνωση των διοικητικών μέσων άσκησής της. − Επικοινωνεί και συνεργάζεται με τους φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο, με τις αρμόδιες υπηρεσίες των άλλων Υπουργείων, καθώς και με τους φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που ασκούν συναφείς πολιτικές, με στόχο την προώθηση δράσεων για τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στη Χώρα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Συγκρότηση Η Γενική Διεύθυνση συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες: α. Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας β. Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων γ. Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας συγκροτείται από τα ακόλουθα τμήματα: α. Τμήμα Οδικής Ασφάλειας και Συντονισμού β. Τμήμα Αδειών Οδήγησης και Κανόνων Κυκλοφορίας γ. Τμήμα Επιμόρφωσης Οδηγών. Οι αρμοδιότητες κάθε τμήματος είναι οι εξής: Α) ΤΜΗΜΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ − Η κατάρτιση και παρακολούθηση της εφαρμογής του στρατηγικού σχεδιασμού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσα από σχετικά προγράμματα και δράσεις. − Η θέσπιση περιοριστικών μέτρων για την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών σε τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου. − Η θέσπιση μέτρων για την ασφαλή κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών στις σήραγγες που καλύπτονται από την κοινοτική Οδηγία 2004/54/ΕΚ όπως έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με το π.δ. 230/2007 (ΦΕΚ 264 Α΄). − Η μελέτη, παρακολούθηση και αξιολόγηση στοιχείων και δεικτών σχετικών με τα οδικά ατυχήματα, τα αίτια αυτών, καθώς και τα αποτελέσματα και τις επιπτώσεις αυτών στην ποιότητα ζωής και την εθνική οικονομία και η συνεργασία με τις ελληνικές δημόσιες αρχές που διατηρούν πρωτογενή στοιχεία οδικών ατυχημάτων. − Πιστοποίηση Πραγματογνωμόνων Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων. − Η έκδοση ετήσιων αναφορών με γενικά και ειδικά στοιχεία και αναλύσεις για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα. − Η συνεργασία και παρακολούθηση σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο στον τομέα της μεθοδολογίας και τήρησης στατιστικών στοιχείων, η παροχή αντίστοιχων πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους διεθνείς οργανισμούς. − Η παροχή πληροφόρησης σε φορείς, υπηρεσίες και πολίτες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σχετικά με το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τον τομέα της οδικής ασφάλειας. − Η συνεργασία με τις ελληνικές δημόσιες αρχές που ασκούν άμεσα ή έμμεσα ρυθμιστική αρμοδιότητα στον τομέα της οδικής ασφάλειας. − Η οργάνωση εκστρατειών ενημέρωσης και προβολής για θέματα οδικής ασφάλειας, η εφαρμογή προγραμμάτων οδικής ασφάλειας προς κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες πληθυσμού, καθώς και η συνεργασία με κρατικούς φορείς, την τοπική αυτοδιοίκηση, κοινωνικούς φορείς και μη κυβερνητικές οργανώσεις και ινστιτούτα για τη διάδοση και εμπέδωση της οδικής ασφάλειας. − Η εποπτεία των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής. − Η συνεργασία σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο στον τομέα της οδικής ασφάλειας, η παροχή πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους οργανισμούς. − Ο συντονισμός και η παρακολούθηση των προτεινόμενων, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Προγράμματος επί μέρους δράσεων, καθώς και η υποστήριξη των περιφερειακών υπηρεσιών μεταφορών που θα αναλάβουν την υλοποίησή τους. Οι επί μέρους δράσεις είναι οι εξής: • Οριστικοποίηση των δράσεων οδικής ασφάλειας που θα εντάσσονται στο ετήσιο Πρόγραμμα του Υπουργείου. • Συντονισμός (οικονομικός, διοικητικός, τεχνικός) των δράσεων οδικής ασφάλειας του Προγράμματος. • Συνεργασία με τη Διυπουργική Επιτροπή και ειδικότερα τη Γραμματεία Υποστήριξής της, καθώς και το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (Ε.Σ.Ο.Α.). • Συνεργασία με τα άλλα εμπλεκόμενα με την οδική ασφάλεια Υπουργεία, υπηρεσίες και φορείς, αφού μια σειρά από δράσεις του Υπουργείου απαιτούν τη συνδυασμένη προσπάθεια με άλλους φορείς. • Συνεργασία με τους φορείς οδικής ασφάλειας των άλλων ευρωπαϊκών κρατών για την αξιοποίηση της σχετικής υπάρχουσας εμπειρίας. • Παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων του Προγράμματος. • Εκπόνηση τακτικών μελετών (ανά έτος) για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των δράσεων, καθώς και τον επανακαθορισμό των επί μέρους μέτρων που θα προταθούν για έγκριση στη Διυπουργική Επιτροπή. Β) ΤΜΗΜΑ ΑΔΕΙΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ − Η επεξεργασία και επικαιροποίηση του βασικού κανονιστικού πλαισίου οδικής κυκλοφορίας (Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας) και η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του και των αποτελεσμάτων του. − Η αποτελεσματική, σύγχρονη και με διαφάνεια άσκηση της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα της έκδοσης αδειών οδήγησης υποψήφιων οδηγών και οδηγών. − Η αποτελεσματική και με διαφάνεια άσκηση της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών. − Η επεξεργασία του σχετικού κανονιστικού πλαισίου σε ό,τι αφορά: • στις διαδικασίες χορήγησης και ανανέωσης των αδειών οδήγησης, το περιεχόμενο και τις διαδικασίες ιατρικής εξέτασης και επανεξέτασης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών κ.λπ., • στην εκπαίδευση και πιστοποίηση προσόντων υποψήφιων οδηγών και οδηγών, το περιεχόμενο και τις διαδικασίες θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης και επανεξέτασης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών για την απόκτηση της άδειας οδήγησης, • στους εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών και οδηγών. − Ο προσδιορισμός των υπέρ του Δημοσίου ανταποδοτικών τελών που αφορούν στη χορήγηση και ανανέωση αδειών οδήγησης. − Η θέσπιση διοικητικών ποινών σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης προς το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο. − Η υποστήριξη με εγκυκλίους, πληροφόρηση και εκπαίδευση των αρμόδιων περιφερειακών υπηρεσιών μεταφορών για την ορθή και αποτελεσματική εφαρμογή του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου. − Η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου για τις άδειες οδήγησης από τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών. − Η συλλογή στοιχείων σχετικά με τις άδειες οδήγησης, τους εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών και τη χορήγηση αδειών σε αυτούς. − Η νομοθετική υποστήριξη για την οργάνωση και αποτελεσματική λειτουργία του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ). − Η συνεργασία με τις ελληνικές δημόσιες αρχές που ασκούν άμεσα ή έμμεσα ρυθμιστική αρμοδιότητα και τις αντίστοιχες επαγγελματικές οργανώσεις και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στις αντίστοιχες διμερείς ή πολυμερείς σχέσεις και συλλογικά όργανα. − Η συνεργασία και παρακολούθηση των εξελίξεων στους τομείς της έκδοσης αδειών οδήγησης υποψήφιων οδηγών και οδηγών, της εκπαίδευσης, πιστοποίησης προσόντων οδηγών και παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο, η παροχή πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους διεθνείς οργανισμούς, η διεξαγωγή διαπραγματεύσεων και η επεξεργασία συμφωνιών. − Η επεξεργασία κανονιστικού πλαισίου, ο ορισμός της ύλης, η έκδοση εγχειριδίων και η σύνταξη ερωτηματολογίων και θεμάτων για τις εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών και οδηγών για την απόκτηση της άδειας οδήγησης. − Η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου για την οδική κυκλοφορία από τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών. Γ) ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΟΔΗΓΩΝ − Η αποτελεσματική και σύγχρονη άσκηση της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα της έκδοσης των πιστοποιητικών υποψήφιων οδηγών και οδηγών για μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR) και πιστοποιητικών επαγγελματικής ικανότητας (ΠΕΙ). − Ο καθορισμός της διαδικασίας για την έκδοση των αντίστοιχων πιστοποιητικών επαγγελματικής κατάρτισης από τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών. − Η παρακολούθηση του μητρώου κατόχων πιστοποιητικών επαγγελματικής κατάρτισης (λεωφορείων, φορτηγών, ADR, ΠΕΙ). − Η συνεργασία και παρακολούθηση των εξελίξεων στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης των οδηγών λεωφορείων, φορτηγών και οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο, η παροχή πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους οργανισμούς, καθώς και η συνεργασία με άλλες αρμόδιες διευθύνσεις και Υπουργεία. − Η επεξεργασία του κανονιστικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία των σχολών για την περιοδική κατάρτιση των επαγγελματιών οδηγών για την απόκτηση των πιστοποιητικών επαγγελματικής ικανότητας (ΠΕΙ). − Η συλλογή στοιχείων σχετικά με τα πιστοποιητικά, τις σχολές εκπαίδευσης και κατάρτισης υποψήφιων οδηγών και οδηγών και τη χορήγηση των σχετικών αδειών στις σχολές αυτές. − Η επεξεργασία του κανονιστικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία των σχολών επαγγελματικής κατάρτισης των οδηγών λεωφορείων και φορτηγών, καθώς και των οδηγών οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων (ΣΕΚΟΟΜΕΕ). − Η επεξεργασία κανονιστικού πλαισίου, ο ορισμός της ύλης, η έκδοση εγχειριδίων και η σύνταξη ερωτηματολογίων και θεμάτων για τις εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών και οδηγών για την απόκτηση των προαναφερόμενων πιστοποιητικών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων συγκροτείται από τα ακόλουθα τμήματα: α. Τμήμα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων β. Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης και Εποπτείας ΚΤΕΟ γ. Τμήμα Ειδικών Ελέγχων. Οι αρμοδιότητες κάθε τμήματος είναι οι εξής: Α) ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ − Η προαγωγή ενός αποτελεσματικού συστήματος υπηρεσιών τεχνικού ελέγχου οχημάτων σύμφωνα με σύγχρονα πρότυπα και μεθόδους τεχνικού ελέγχου με τακτικούς και έκτακτους ελέγχους από αρμόδιους φορείς. − Η αποτελεσματική και με διαφάνεια άσκηση της σχετικής ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους και ειδικότερα: • Η τεκμηρίωση και παρακολούθηση των εξελίξεων στον τομέα του τεχνικού ελέγχου οχημάτων στο ελληνικό, το ευρωπαϊκό και το διεθνές περιβάλλον και η επεξεργασία πολιτικής και μέτρων για τη βελτίωση του τεχνικού ελέγχου και την άσκηση της σχετικής ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους. • Η συνεργασία σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο για τα θέματα τεχνικού ελέγχου, η παροχή πληροφοριών και στοιχείων και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους οργανισμούς, η διεξαγωγή διαπραγματεύσεων και η επεξεργασία συμφωνιών σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο. • Η συνεργασία με τις ελληνικές δημόσιες αρχές που ασκούν άμεση ή έμμεση ρυθμιστική αρμοδιότητα στον τομέα και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στις αντίστοιχες διμερείς ή πολυμερείς σχέσεις και συλλογικά όργανα. • Η επεξεργασία του κανονιστικού πλαισίου άσκησης της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα του τεχνικού ελέγχου. • Η κατάρτιση προδιαγραφών οδηγιών καλής λειτουργίας και αντίστοιχων κανονιστικών ρυθμίσεων για τους φορείς που παρέχουν υπηρεσίες τεχνικού ελέγχου σε ό,τι αφορά τη συχνότητα των ελέγχων, την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη διαφάνεια, την τεχνική επάρκεια και την πιστή εφαρμογή του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, την οργάνωση και στελέχωση και το κόστος παροχής των υπηρεσιών τεχνικού ελέγχου. • Ο προγραμματισμός των τεχνικών ελέγχων οχημάτων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων και η πληροφόρηση των υπόχρεων σε τεχνικούς ελέγχους οχημάτων. − Η υποστήριξη με εγκυκλίους, πληροφόρηση και παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών όλων των δημόσιων αρχών που ασκούν εκτελεστικές αρμοδιότητες στον τομέα της τεχνικής πιστοποίησης και του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων των κατηγοριών αυτών και ιδιαίτερα των υπηρεσιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την ορθή και αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, καθώς και η ενημέρωση των ενδιαφερόμενων φορέων (επαγγελματικών οργανώσεων και λοιπών χρηστών υπηρεσιών) σχετικά με την πολιτική, το κανονιστικό πλαίσιο και τις δραστηριότητες του Υπουργείου στον τομέα αρμοδιότητας του Τμήματος. Β) ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΚΤΕΟ − Η εποπτεία και ο έλεγχος των Δημόσιων και Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. − Η λειτουργία και η εποπτεία των κινητών ΚΤΕΟ και των κινητών μονάδων ελέγχου καυσαερίων. − Η οργάνωση, η γενική εποπτεία και έλεγχος του συστήματος της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) και της Κάρτας Ελέγχου Θορύβου (ΚΕΘ). − Η συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων για τους ελέγχους που διενεργούνται από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου, καθώς και η αποστολή αυτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. − Η τήρηση και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων που παρέχονται από τη Διεύθυνση Οργάνωσης και Πληροφορικής, για τη λειτουργία των Δημόσιων και Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και του συστήματος της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων και της Κάρτας Ελέγχου Θορύβου (ΚΕΘ). − Η αποτελεσματική τεχνική υποστήριξη των φορέων που ασκούν τεχνικούς ελέγχους οχημάτων, όπως Δημόσια ΚΤΕΟ, Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου, Εργαστήριο Ανάλυσης Καυσαερίων, Κινητά ΚΤΕΟ, Κινητές Μονάδες Ελέγχου Καυσαερίων. − Η πιστοποίηση των ελεγκτών Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. − Η υποστήριξη των φορέων που ασκούν τεχνικούς ελέγχους για τη βελτίωση των δεξιοτήτων του προσωπικού τεχνικού ελέγχου με ενημέρωση και κατάρτιση, καθώς και με συμβουλευτική υποστήριξη για την ορθή και αξιόπιστη λειτουργία και συντήρηση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων τεχνικού ελέγχου. − Η μέριμνα και εισήγηση για την κάλυψη αναγκών του τεχνικού ελέγχου οχημάτων σε εξοπλισμό, ανταλλακτικά και αναλώσιμα υλικά των Δημόσιων ΚΤΕΟ. − Η κατάρτιση ετήσιου προγράμματος αναγκών, προϋπολογισμού και προγράμματος προμηθειών σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών. − Η διαχείριση των αντίστοιχων αποθηκών του Υπουργείου. − Η χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΙΚΤΕΟ) μέχρι τη σύσταση και λειτουργία σε όλες τις περιφέρειες αρμόδιων προς τούτο υπηρεσιών. − Η χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Μοτοσικλετών μέχρι τη σύσταση και λειτουργία σε όλες τις περιφέρειες αρμόδιων προς τούτο υπηρεσιών. − Η ανάκληση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και Μοτοσικλετών μέχρι τη σύσταση και λειτουργία σε όλες τις περιφέρειες αρμόδιων προς τούτο υπηρεσιών. Γ) ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ − Η διενέργεια δοκιμών καυσαερίων σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε., τους διεθνείς κανονισμούς και τη νομοθεσία. − Η συμμετοχή στις διεθνείς οργανώσεις για θέματα ελέγχου καυσαερίων και ειδικότερα: • Η παρακολούθηση της διεθνούς πρακτικής και ιδίως των χωρών της Ε.Ε. σε θέματα δοκιμών καυσαερίων και η προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας και πρακτικής. • Η συνεχής ενημέρωση στις προδιαγραφές και μεθόδους που εφαρμόζουν άλλα κράτη και διεθνείς οργανισμοί, σχετικά με τον έλεγχο καυσαερίων. • Η μέριμνα για τη λειτουργία του ειδικού Εργαστηρίου Καυσαερίων (στο Ελληνικό) και τη διενέργεια δοκιμών σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε.. • Η μέριμνα, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, για την εκπαίδευση και μετεκπαίδευση του προσωπικού του Εργαστηρίου. − Η σχεδίαση, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, έργων απαραίτητων για το συνεχή εκσυγχρονισμό του Εργαστηρίου. − Η σύνταξη οδηγιών χρήσης, λειτουργίας και συντήρησης του εξοπλισμού, καθώς και τήρησης αρχείων και γενικότερα η εφαρμογή οποιασδήποτε διαδικασίας ή απαίτησης που προκύπτει από τις σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη διαδικασία διαπίστευσης του Εργαστηρίου ή το εγχειρίδιο ποιότητας. − Η μέριμνα, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, για την απαραίτητη συντήρηση, ρύθμιση και διακρίβωση του εξοπλισμού του Εργαστηρίου σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών, τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα διεθνή πρότυπα. − Η μέριμνα για τη συνεχή παρακαταθήκη αναλωσίμων και ανταλλακτικών του Εργαστηρίου. − Ο προγραμματισμός των διενεργούμενων από το Εργαστήριο δοκιμών και ελέγχων. − Η πραγματοποίηση ελέγχων που άπτονται σε θέματα προδιαγραφών Οδηγιών ή Κανονισμών της Ε.Ε. ή Κανονισμών της Οικονομικής Επιτροπής του Ο.Η.Ε., για την Ευρώπη και να εκδίδει αντίστοιχα πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις για την ταξινόμηση ή την έγκριση τύπου οχημάτων, συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων ή χωριστών τεχνικών μονάδων. − Η παρακολούθηση των εξελίξεων στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος από τα καυσαέρια και το θόρυβο των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, η μελέτη και η εισήγηση για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων στις μεταφορές σε εθνικό επίπεδο, σε συνεργασία με τις αρμόδιες διευθύνσεις και φορείς του Υπουργείου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Η Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων συγκροτείται από τα ακόλουθα τμήματα: α. Τμήμα Τεχνολογίας Οχημάτων β. Τμήμα Εγκρίσεων Τύπου Οχημάτων γ. Τμήμα Εγκαταστάσεων δ. Τμήμα Προδιαγραφών και Ελέγχου Μεταφορών Επικίνδυνων Εμπορευμάτων και Ευπαθών Τροφίμων. Οι αρμοδιότητες κάθε τμήματος είναι οι εξής: Α) ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ − Η ασφάλεια στις οδικές μεταφορές με την ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονων προτύπων και κανονισμών τεχνικής πιστοποίησης για τα αυτοκίνητα οχήματα. − Η άσκηση της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα οχήματα όλων των κατηγοριών. − Η τεκμηρίωση και παρακολούθηση των εξελίξεων στον τομέα της τεχνικής πιστοποίησης στο ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον και η επεξεργασία πολιτικής και μέτρων για την ανάπτυξη της τεχνικής πιστοποίησης και την άσκηση της σχετικής ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα. − Η συνεργασία σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο στον τομέα της τεχνικής πιστοποίησης, η παροχή πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους οργανισμούς, η διεξαγωγή διαπραγματεύσεων και η επεξεργασία συμφωνιών σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο. − Η συνεργασία με τις ελληνικές δημόσιες αρχές που ασκούν άμεσα ή έμμεσα ρυθμιστική αρμοδιότητα στον τομέα της πιστοποίησης και τις αντίστοιχες επαγγελματικές οργανώσεις και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στις αντίστοιχες διμερείς ή πολυμερείς σχέσεις και συλλογικά όργανα. − Η επεξεργασία του κανονιστικού πλαισίου άσκησης της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα της τεχνικής πιστοποίησης. − Η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου από τις υπηρεσίες του Υπουργείου και τις άλλες δημόσιες αρχές και της συμμόρφωσης όλων των εμπλεκόμενων στον τομέα τεχνικών πιστοποίησης προς το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο. − Η επεξεργασία και κατάρτιση των κανονισμών για τον έλεγχο τεχνικών χαρακτηριστικών από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων σε ό,τι αφορά την κατασκευή, επισκευή και συναρμολόγηση αυτοκινήτων οχημάτων και εξαρτημάτων και τον έλεγχο των τεχνικών χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων οχημάτων για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας. − Η κατάρτιση τεχνικών προδιαγραφών για τις πινακίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων. − Η τεκμηρίωση, επεξεργασία και αξιολόγηση των τεχνικών χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα και η τήρηση μητρώου κατά εργοστάσιο κατασκευής και τύπο οχήματος. − Η υποστήριξη με εγκυκλίους, η πληροφόρηση και η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε όλες τις δημόσιες αρχές που ασκούν εκτελεστικές αρμοδιότητες στον τομέα τεχνικής πιστοποίησης και ιδιαίτερα στις υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την ορθή και αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, καθώς και η ενημέρωση των ενδιαφερόμενων φορέων (επαγγελματικών, συνδικαλιστικών οργανώσεων και λοιπών χρηστών υπηρεσιών) σχετικά με την πολιτική, το κανονιστικό πλαίσιο και τις δραστηριότητες του Υπουργείου στον τομέα αρμοδιότητας του Τμήματος. Β) ΤΜΗΜΑ ΕΓΚΡΙΣΕΩΝ ΤΥΠΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ − Η παροχή υπηρεσιών έγκρισης τύπου αυτοκινήτων οχημάτων όλων των κατηγοριών, τεχνικών ολοτήτων και των εξαρτημάτων αυτών και ειδικότερα: • Η επεξεργασία του κανονιστικού πλαισίου και η οργάνωση των διαδικασιών παροχής εγκρίσεων τύπου αυτοκινήτων σε συνεργασία με το Τμήμα Τεχνολογίας Οχημάτων. • Η συγκέντρωση και ταξινόμηση τεχνικών στοιχείων σχετικών με την έγκριση τύπου οχημάτων και η τήρηση του μητρώου εγκρίσεων. − Η έκδοση ετήσιων αναφορών με επεξεργασμένα στοιχεία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων και η υποβολή τους στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα. Γ) ΤΜΗΜΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ − Η προαγωγή της ασφάλειας στις οδικές μεταφορές με την ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονων προτύπων και κανονισμών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων. − Η άσκηση της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους σε ό,τι αφορά τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων οχημάτων, τους σταθμούς διάθεσης καυσίμων και παροχής συναφών υπηρεσιών και τα συναφή επαγγέλματα. − Η τεκμηρίωση και παρακολούθηση των εξελίξεων στον τομέα των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων στο ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον και η επεξεργασία πολιτικής και μέτρων σε ό,τι αφορά τις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων και την άσκηση της σχετικής ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα. − Η συνεργασία σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο στον τομέα των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων, η παροχή πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους οργανισμούς, η διεξαγωγή διαπραγματεύσεων και η επεξεργασία συμφωνιών σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο. − Η συνεργασία με τις ελληνικές δημόσιες αρχές που ασκούν άμεσα ή έμμεσα ρυθμιστική αρμοδιότητα στον τομέα των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων και τις αντίστοιχες επαγγελματικές οργανώσεις και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στις αντίστοιχες διμερείς ή πολυμερείς σχέσεις και συλλογικά όργανα. − Η επεξεργασία του κανονιστικού πλαισίου άσκησης της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων. − Η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου από τις υπηρεσίες του Υπουργείου και τις άλλες δημόσιες αρχές και της συμμόρφωσης προς το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο όλων των εμπλεκομένων στον τομέα των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων. − Η τεκμηρίωση, επεξεργασία και αξιολόγηση των σχετικών με τον αριθμό, τη δυναμικότητα και τη χωροταξική κατανομή των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης αυτοκινήτων οχημάτων στοιχείων. − Η τεκμηρίωση, επεξεργασία και αξιολόγηση των σχετικών με τα συναφή επαγγέλματα προς τις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης αυτοκινήτων οχημάτων στοιχείων. − Η υποστήριξη με εγκυκλίους, πληροφόρηση και παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών όλων τις δημόσιων αρχών που ασκούν εκτελεστικές αρμοδιότητες στον τομέα των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων και ιδιαίτερα των υπηρεσιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την ορθή και αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων τους. Δ) ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΥΠΑΘΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ − Η τεκμηρίωση και παρακολούθηση των εξελίξεων στο ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον, η επεξεργασία πολιτικής και μέτρων και η άσκηση της σχετικής ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα της τεχνικής πιστοποίησης των οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων και ευπαθών τροφίμων. − Η συνεργασία σε ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, η παροχή πληροφοριών και η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους οργανισμούς, η διεξαγωγή διαπραγματεύσεων και η επεξεργασία συμφωνιών σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο σε ό,τι αφορά τα οχήματα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων και ευπαθών τροφίμων. − Η επεξεργασία του κανονιστικού πλαισίου άσκησης της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον τομέα του τεχνικού ελέγχου οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων και ευπαθών τροφίμων. − Η επεξεργασία και κατάρτιση κανονισμών για τον έλεγχο τεχνικών χαρακτηριστικών από τις αρμόδιες υπηρεσίες Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων σε ό,τι αφορά την κατασκευή και τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων των κατηγοριών αυτών. − Η κατάρτιση προδιαγραφών, οδηγιών καλής λειτουργίας και αντίστοιχων κανονιστικών ρυθμίσεων για τους φορείς που παρέχουν υπηρεσίες έγκρισης τύπου οχημάτων και τεχνικού ελέγχου των οχημάτων αυτών. − Η τεκμηρίωση, επεξεργασία και αξιολόγηση των τεχνικών χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων οχημάτων και των υπερκατασκευών τους, που κυκλοφορούν στη χώρα και διενεργούν μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων και ευπαθών τροφίμων, ως και η τήρηση μητρώου, αντίστοιχα. − Η συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων για τους ελέγχους που διενεργούνται στα οδικά οχήματα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων και ευπαθών τροφίμων. − Η υποστήριξη με εγκυκλίους, πληροφόρηση και παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών όλων των δημόσιων αρχών που ασκούν εκτελεστικές αρμοδιότητες στον τομέα της τεχνικής πιστοποίησης και του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων των κατηγοριών αυτών και ιδιαίτερα των υπηρεσιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την ορθή και αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, καθώς και η ενημέρωση των ενδιαφερόμενων φορέων (επαγγελματικών οργανώσεων και λοιπών χρηστών υπηρεσιών) σχετικά με την πολιτική, το κανονιστικό πλαίσιο και τις δραστηριότητες του Υπουργείου στον τομέα αρμοδιότητας του Τμήματος. − Η επεξεργασία κανονιστικού πλαισίου για τους όρους και τις προϋποθέσεις αναγνώρισης των φορέων ελέγχου οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων ADR. − Η πιστοποίηση ελεγκτών και πραγματογνωμόνων οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων και ευπαθών τροφίμων, και ο καθορισμός του προγράμματος και της διαδικασίας διεξαγωγής σεμιναρίων πραγματογνωμόνων ADR, καθώς και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν τα άτομα που τα παρακολουθούν για την πιστοποίησή τους. − Η επεξεργασία κανονιστικού πλαισίου για τους Συμβούλους Ασφάλειας που είναι επιφορτισμένοι με τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων οδικώς και σιδηροδρομικώς, καθώς και η έγκριση των οργανισμών εκπαίδευσης και εξέτασης των συμβούλων αυτών. − Η τήρηση μητρώου Συμβούλων Ασφάλειας και επιχειρήσεων που απασχολούν τους συμβούλους αυτούς. − Η παραλαβή εκθέσεων ατυχημάτων από Συμβούλους Ασφάλειας και η σύνταξη αναφορών προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη του ΟΗΕ και άλλους διεθνείς οργανισμούς. − Η συνεργασία σε ευρωπαϊκό, διεθνές και διακρατικό επίπεδο σε ό,τι αφορά τους Συμβούλους Ασφάλειας, την παροχή πληροφοριών και την εκπροσώπηση του Υπουργείου στους αντίστοιχους οργανισμούς, καθώς και η συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία και άλλους επαγγελματικούς φορείς. − Η επεξεργασία κανονιστικού πλαισίου για την εκπαίδευση, την εξέταση και την εξουσιοδότηση των πραγματογνωμόνων ADR για τις μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων και τους εμπειρογνώμονες ATP ευπαθών τροφίμων. − Η συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων για τους ελέγχους που διενεργούνται από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου σε οχήματα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων, καθώς και η αποστολή αυτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Άρθρο 3Διάρθρωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και ΔικτύωνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με αντικείμενο τις Μεταφορές και τα Δίκτυα έχουν την ακόλουθη διάρθρωση: α. Πολιτικό Γραφείο Υπουργού β. Πολιτικό Γραφείο Υφυπουργού γ. Γραφείο Γενικού Γραμματέα δ. Γραφείο Γενικού Γραμματέα Επικοινωνιών ε. Γενική Διεύθυνση Μεταφορών στ. Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας ζ. Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης η. Υπηρεσία Σχεδιασμού και Επιτελικής Υποστήριξης θ. Τμήμα Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων ι. Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου ια. Διεύθυνση Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης ιβ. Γενική Γραμματεία Επικοινωνιών ιγ. Γενική Διεύθυνση Επικοινωνιών Οι υπηρεσιακές μονάδες που αναφέρονται στις περιπτώσεις η΄, θ΄, ι΄, ια΄ και ιβ΄ υπάγονται απευθείας στον Υπουργό.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες: α. Διεύθυνση Εμπορευματικών Μεταφορών β. Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών γ. Διεύθυνση Διαρθρωτικών Προγραμμάτων και Εναέριων Μεταφορών δ. Τμήμα Διεθνών Σχέσεων Τομέα Μεταφορών.

Άρθρο 4Προϊστάμενοι Οργανικών Μονάδων Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Το π.δ. 293/1999 (ΦΕΚ 263 Α΄) όπως τροποποιήθηκε με τα προεδρικά διατάγματα 100/2002 (ΦΕΚ 86 Α΄), 59/2003 (ΦΕΚ 60 Α΄), 99/2005 (ΦΕΚ 135 Α΄) και 186/2007 (ΦΕΚ 221 Α΄), τροποποιείται ως εξής:ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η περίπτωση 1 του άρθρου 35 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «1. Τέσσερις (4) θέσεις στο βαθμό γενικού διευθυντή για τους κλάδους ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού, ΠΕ Μηχανικών και ΠΕ Πληροφορικής.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι παράγραφοι 1 έως 7 του άρθρου 43 αντικαθίστανται ως ακολούθως: «1. Γενική Διεύθυνση Μεταφορών: ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Πληροφορικής 2. Διεύθυνση Εμπορευματικών Μεταφορών: ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών α. Τμήμα Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών β. Τμήμα Σιδηροδρομικών και Συνδυασμένων Μεταφορών ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών γ. Τμήμα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων ΠΕ Μηχανικών 3. Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών: ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών α. Τμήμα Αστικών Συγκοινωνιών ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών β. Τμήμα Υπεραστικών Συγκοινωνιών ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών 4. Διεύθυνση Διαρθρωτικών Προγραμμάτων και Εναέριων Μεταφορών: ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Πληροφορικής 5. Τμήμα Διεθνών Σχέσεων Τομέα Μεταφορών: ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών 6. Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας: ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Πληροφορικής 7. Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας: ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών α. Τμήμα Οδικής Ασφάλειας και Συντονισμού ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών β. Τμήμα Αδειών Οδήγησης και Κανόνων Κυκλοφορίας ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών γ. Τμήμα Επιμόρφωσης Οδηγών ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Πληροφορικής ή ΤΕ Μηχανικών 7α. Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων: ΠΕ Μηχανικών α. Τμήμα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ΠΕ Μηχανικών β. Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης και Εποπτείας ΚΤΕΟ ΠΕ Μηχανικών ή ΤΕ Μηχανικών γ. Τμήμα Ειδικών Ελέγχων ΠΕ Μηχανικών 7β. Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων: ΠΕ Μηχανικών α. Τμήμα Τεχνολογίας Οχημάτων ΠΕ Μηχανικών β. Τμήμα Εγκρίσεων Τύπου Οχημάτων ΠΕ Μηχανικών γ. Τμήμα Εγκαταστάσεων ΠΕ Μηχανικών ή ΤΕ Μηχανικών δ. Τμήμα Προδιαγραφών και Ελέγχου Μεταφορών Επικίνδυνων Εμπορευμάτων και Ευπαθών Τροφίμων ΠΕ Μηχανικών.»

Αθήνα, 8 Απριλίου 2010
ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ
ΔΗΜΟΣΙΟ Ο.Α.Σ.Θ.
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΤΕΛ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.
ΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
Άρθρο 18
Καταργούμενες διατάξεις
1. Τα άρθρα 10, 11 και 11Α του π.δ. 293/1999 (ΦΕΚ 263 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με τα προεδρικά διατάγματα 100/2002 (ΦΕΚ 86 Α΄), 59/2003 (ΦΕΚ 60 Α΄), 99/2005 (ΦΕΚ 135 Α΄) και 186/2007 (ΦΕΚ 221 Α΄), καταργούνται.
2. Το εδάφιο ε΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 του π.δ.78/ 1988 (ΦΕΚ 34 Α΄) καταργείται.
3. Η παρ. 1.49 του άρθρου 4 του ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49 Α΄) καταργείται.
4. Το εδάφιο που προστέθηκε με την περίπτωση α΄ της παραγράφου Ι1 του άρθρου 16 του ν. 3534/2007 (ΦΕΚ 40 Α΄) στην παρ. 2 του άρθρου 34 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268 Α΄) καταργείται.
5. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη η οποία είναι
αντίθετη με τις ρυθμίσεις του.
Άρθρο 19
Ενοποίηση σταθμών είσπραξης τελών διέλευσης
Τα προβλεπόμενα από σύμβαση παραχώρησης τέλη διέλευσης από σταθμό διοδίων, του οποίου η λειτουργία αναστέλλεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μπορούν να εισπράττονται από τον εγγύτερο προς τον καταργούμενο σταθμό και να αποδίδονται από τον έχοντα το δικαίωμα λειτουργίας αυτού στον δικαιούχο. Με την ίδια απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προσδιορίζεται ο εγγύτερος σταθμός είσπραξης των διοδίων, η σχετική διαδικασία προσδιορισμού και επαλήθευσης των αντίστοιχων χρηματικών ποσών, ο χρόνος, ο τρόπος και η διαδικασία απόδοσης αυτών στον δικαιούχο και κάθε σχετική λεπτομέρεια.
Άρθρο 20
Έγκριση καταβολής δόσεων Χρηματοδοτικής
Συμβολής του Δημοσίου στις συμβάσεις
παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων
ανάλογων με την πρόοδο του έργου Στα έργα αυτοκινητοδρόμων που έχουν χαρακτηριστεί ως εθνικής σημασίας με την κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Χωροταξίας, Περιβάλλοντος και Δημόσιων Έργων ΟΑΠ/Φ10/οικ.
16360/ 21.8.2006 (ΦΕΚ 1339 Β΄), στις οικείες συμβάσεις παραχώρησης των οποίων προβλέπεται τμηματική καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου συναρτώμενη με την επίτευξη συγκεκριμένης Αποκλειστικής Τμηματικής Προθεσμίας, και υπό την προϋπόθεση ότι η συγκεκριμένη Αποκλειστική Τμηματική Προθεσμία δεν επετεύχθη με αποκλειστική υπαιτιότητα του Δημοσίου, επιτρέπεται, μετά από απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η καταβολή μέρους της αντίστοιχης δόσης χρηματοδοτικής συμβολής ανάλογου με την πρόοδο του αντικειμένου της οικείας προθεσμίας.
Άρθρο 21
1. Στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), τα οποία στο πλαίσιο διενέργειας προμήθειας ιατροτεχνολογικών προϊόντων απορρίπτουν προσφορά προϊόντος ή προϊόντων που διαθέτουν τη σήμανση πιστοποίησης CE και έχουν προσφερθεί από τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, χωρίς να έχουν τηρηθεί οι διαδικασίες της Οδηγίας 93/42/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 14ης Ιουνίου 1993, περί των ιατροτεχνολογικών προϊόντων, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καθώς και της Οδηγίας 93/36/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 1993, περί συντονισμού των διαδικασιών για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, όπως αντικαταστάθηκε με την Οδηγία 2004/18ΕΚ επιβάλλεται χρηματική κύρωση ως πρόστιμο που θα ανέρχεται σε ποσοστό ύψους 5% επί της προϋπολογισθείσας αξίας του διαγωνισμού και μέχρι του ποσού των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ.
2. Στα όργανα διοίκησης και στα μέλη των Επιτροπών αξιολόγησης και διενέργειας διαγωνισμών, που απορρίπτουν προσφορά προϊόντος ή προϊόντων που διαθέτουν τη σήμανση πιστοποίησης CE, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας επιβάλλεται πρόστιμο από χίλια (1.000) ευρώ έως πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ.
3. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, και μετά από γνώμη του Σώματος Επιθεωρητών Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.), καθορίζεται το ύψος του χρηματικού προστίμου κατά περίπτωση και ορίζεται ο τρόπος απόδοσης υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
4. Τα μέλη των Επιτροπών τα οποία με γνωμοδοτήσεις και αποφάσεις τους υποπίπτουν στην παραπάνω παράβαση, ελέγχονται και τιμωρούνται πειθαρχικώς για παράβαση καθήκοντος του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα και για παράβαση του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.
Άρθρο 22
Ρύθμιση θεμάτων του ν. 3843/2010
1. Η περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3843/ 2010 (ΦΕΚ 62 Α΄) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«β. Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 εις διπλούν, στην οποία περιλαμβάνονται τα ατομικά στοιχεία, ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.), η δημόσια οικονομική υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) φορολογίας του κυρίου του ακινήτου, ο αριθμός και το έτος της οικοδομικής άδειας, το εμβαδόν και η χρήση του χώρου, η ημερομηνία μετατροπής της χρήσης του, η οποία πρέπει να είναι προγενέστερη της δήλωσης αυτής, καθώς και εάν πρόκειται για ακίνητο πρώτης κατοικίας, άλλης κατοικίας ή ακίνητο άλλης χρήσης. Η δήλωση συνοδεύεται από τεχνική έκθεση μηχανικού. Στην έκθεση αυτή περιλαμβάνονται αποκλειστικά και μόνο η περιγραφή του χώρου, το εμβαδόν του, η χρήση του, καθώς και η έκταση γης που προκύπτει από τη διαίρεση του εμβαδού του δηλούμενου χώρου με τον ισχύοντα συντελεστή δόμησης του ακινήτου.
Στην τεχνική έκθεση επισυνάπτονται αντίγραφα του στελέχους της οικοδομικής άδειας, του τοπογραφικού διαγράμματος της άδειας και της κάτοψης του ορόφου, όπου εμφαίνεται ο χώρος για τον οποίο ζητείται η υπαγωγή του στη ρύθμιση αυτή.»
2. Η παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 3843/2010 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4. Το ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εντός τριάντα (30) μηνών για τα ακίνητα κατοικίας και εντός τριάντα δύο (32) μηνών για τα ακίνητα άλλης χρήσης (πλην κατοικίας) από την έναρξη ισχύος του ν. 3843/2010, ολόκληρο ή τμηματικά σε δέκα (10) και οκτώ (8) ισόποσες δόσεις αντίστοιχα, εκ των οποίων η πρώτη δόση καταβάλλεται εντός προθεσμίας δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη ισχύος του ίδιου ως άνω νόμου. Σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής κατά το χρόνο καταβολής της πρώτης δόσης παρέχεται έκπτωση 10%.»
3. Η παρ. 8 του άρθρου 6 του ν. 3843/2010 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«8. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι πολεοδομικές υπηρεσίες αποστέλλουν χωρίς καθυστέρηση
σε ηλεκτρονική μορφή στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής συγκεντρωτικά
στοιχεία ανά πρωτοβάθμιο Ο.Τ.Α. για το σύνολο των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, τη συνολική επιφάνεια των χώρων που διατηρούνται, τη συνολική αναγκαία γη, τα συνολικά ποσά των ειδικών προστίμων, καθώς και ακριβή αντίγραφα του ηλεκτρονικού αρχείου ή ειδικού βιβλίου όπου καταχωρήθηκαν οι δηλώσεις.»
4. Η προβλεπόμενη στην παρ. 3 του άρθρου 5 του ν.3843/2010 (ΦΕΚ 62 Α΄) προθεσμία των έξι (6) μηνών, για την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2 του άρθρου 5 του ίδιου ως άνω νόμου με συστημένη επιστολή στην πολεοδομική υπηρεσία παρατείνεται αφότου
έληξε κατά δύο (2) μήνες.
5.α. Για τους χώρους που διατηρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3843/2010 δεν οφείλεται αναδρομικά οποιοσδήποτε φόρος. Τυχόν ήδη καταβληθέντες φόροι δεν αναζητούνται.
β. Οι χώροι που διατηρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3843/2010 δεν λαμβάνονται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων της κείμενης ασφαλιστικής νομοθεσίας. Ειδικά ως προς το φόρο ακίνητης περιουσίας και για την υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων, οι τακτοποιούμενοι χώροι συνεχίζουν να λαμβάνονται φορολογικά υπόψη όπως ήταν προ της τακτοποίησής τους.
γ. Η αλλαγή της χρήσης του ακινήτου που επέρχεται με την υπαγωγή στις διατάξεις του ν. 3843/2010 δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των τελών του ν. 25/1975 και του άρθρου 25 του ν. 1828/1989, όπως ισχύει.
Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν αναδρομικά από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 3843/2010.
Άρθρο 23
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε επί μέρους διατάξεις του.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2010
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ι. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ Κ. ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Δ. ΡΕΠΠΑΣ Λ.−Τ. ΚΑΤΣΕΛΗ
ΥΓΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ
ΑΝΑΠΛ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ,
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Χ. ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2010
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ