208 Α' 2010

ΝΟΜΟΣ 3897/2010

Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ - ΚΥΡΩΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ Ο.Α.Σ.Θ.
10 Δεκεμβρίου 2010

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 208
10 Δεκεμβρίου 2010

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3897
Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ΚΥΡΩΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ Ο.Α.Σ.Θ.
Άρθρο 17

Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου η κάτωθι Σύμβαση που υπογράφηκε στις 8.4.2010 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.), του Συνεταιρισμού Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης και την Κ.Τ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης Α.Ε. με σκοπό την τροποποίηση και συμπλήρωση της οικονομικής συμφωνίας για την ανάθεση, εκτέλεση και εκμετάλλευση αστικής συγκοινωνίας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης: Σ Υ Μ Β Α Σ Η Για την τροποποίηση και συμπλήρωση της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. Μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου δια των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.), που συστάθηκε και λειτουργεί με τις διατάξεις του ν.δ. 3721/1957 (ΦΕΚ 142 Α΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, νομίμως εκπροσωπούμενου δια του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου που ενεργεί για την υπογραφή της σύμβασης αυτής κατ’ εξουσιοδότηση της αριθμ. 2/5/17.3.2010 ομόφωνης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού, υπογράφεται η παρούσα σύμβαση με τους παρακάτω όρους. Επιπροσθέτως η παρούσα σύμβαση υπογράφεται από τον Συνεταιρισμό Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης νομίμως εκπροσωπούμενου δια του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου που ενεργεί για την υπογραφή της σύμβασης αυτής κατ’ εξουσιοδότηση της αριθμ. 2/15.3.2010 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού, ως και από την Κ.Τ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης Α.Ε. νομίμως εκπροσωπούμενη δια του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου που ενεργεί για την υπογραφή της σύμβασης αυτής κατ’ εξουσιοδότηση της αριθμ. 10/17.3.2010 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής.

Άρθρο πρώτοΙσχύς Συμπληρωματικής Οικονομικής Συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η παρούσα συμπληρωματική οικονομική συμφωνία, η οποία υπογράφεται μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και προσυπογράφεται από την Κ.Τ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης Α.Ε. και τον Συνεταιρισμό Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, διέπεται από τους όρους της οικονομικής συμφωνίας του άρθρου 8 του ν. 2898/2001 (ΦΕΚ 71 Α΄), ως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει με την από 4.8.2003 συμπληρωματική οικονομική συμφωνία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και την από 11.1.2008 σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. που κυρώθηκε με το ν. 3652/2008 (ΦΕΚ 45 Α΄) αρχίζει την 1η Ιανουαρίου 2011 και λήγει ταυτόχρονα με αυτήν.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η συμφωνία αυτή υπογράφεται λαμβανομένων υπόψη: α. Των ρυθμίσεων των άρθρων 4 και 5 του ν. 2898/ 2001. β. Της αριθμ. 1/146/24.9.2009 απόφασης του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Σ.Α.Σ.Θ.). γ. Της αριθμ. 2/5/17.3.2010 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Σ.Θ.. δ. Της αριθμ. 2/15.3.2010. απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνεταιρισμού Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης. ε. Της αριθμ. 10/17.3.2010 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Κ.Τ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης Α.Ε..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Κάθε συμβατική δαπάνη και κάθε συμβατικό έσοδο που προκύπτουν λόγω και εξ αιτίας της παρούσας σύμβασης, θα αναγνωρίζονται για τον καθορισμό της αντισταθμιστικής καταβολής του άρθρου έβδομου της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας, ως ισχύει.

Άρθρο δεύτεροΑπαιτούμενος αριθμός και τύπος λεωφορείωνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Για την βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης στην αστική περιοχή ευθύνης του Ο.Α.Σ.Θ., ως και για την βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης στους εννέα (9) Δήμους του Επαρχείου Λαγκαδά του Νομού Θεσσαλονίκης που βρίσκονται εκτός της αστικής περιοχής ευθύνης του Ο.Α.Σ.Θ., ο Οργανισμός θα προμηθευτεί δεκαοκτώ (18) καινούργια λεωφορεία, εκ των οποίων: α. Έξι (6) κανονικά λεωφορεία (δίθυρα) των 85 θέσεων. β. Δώδεκα (12) λεωφορεία των 85 θέσεων, κατά μέσο όρο, έκαστο.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η προμήθεια και ταξινόμηση – κυκλοφορία των ως άνω δεκαοκτώ (18) καινούργιων αστικών λεωφορείων, θα γίνει το αργότερο εντός δεκαοκτώ (18) μηνών απ’ την υπογραφή της παρούσας σύμβασης. Έως της προμήθειας, ταξινόμησης και κυκλοφορίας των ως άνω 18 καινούργιων λεωφορείων, παρατείνεται η κυκλοφορία, έως 31.12.2011 το μέγιστο, αντίστοιχου αριθμού κανονικών λεωφορείων του Ο.Α.Σ.Θ., που συμπληρώνουν τον χρόνο των 15 ετών κυκλοφορίας εντός του 2010.

Άρθρο τρίτοΟρισμός νέων ακεραίων μετοχών και διάθεση αυτώνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Ο αριθμός των νέων ακεραίων μετοχών που εκδίδονται από τον Ο.Α.Σ.Θ. ορίζονται σε εννέα (9) υπολογιζόμενες ως εξής: [18 λεωφορεία Χ×85 θέσεις ανά λεωφορείο]: 170 θέσεις ανά ακεραία μετοχή = 9 ακέραιες μετοχές.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι ως άνω 9 ακέραιες μετοχές διατίθενται ως εξής: α. Τρεις (3) στην Κ.Τ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης Α.Ε.. β. Τρεις (3) στον Συνεταιρισμό Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης. γ. Τρεις (3) στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η έκδοση και χορήγηση των ως άνω ακεραίων μετοχών γίνεται από την 1η Ιανουαρίου 2011.

Άρθρο τέταρτοΕισφερόμενο κεφάλαιο στον Ο.Α.Σ.Θ.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το ανά ακεραία μετοχή εισφερόμενο κεφάλαιο ποσού 90.561,48€ ή σύνολο ποσό 271.684,44€ για την χορήγηση των 3 ακεραίων μετοχών στην Κ.Τ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης Α.Ε., ορίζεται και καταβάλλεται από την Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. ως εξής: α. Ποσό 71.684,44€ με την απόκτηση των μετοχών απ’ την Κ.Τ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης Α.Ε. β. Ποσό 200.000,00€ σε δύο (2) συνεχείς χρήσεις από την επόμενη χρήση αυτής της χορήγησης των 3 ακεραίων μετοχών, ήτοι ποσό 100.000,00€ ανά χρήση (στις χρήσεις 2012 και 2013). Τα ποσά αυτά θα παρακρατούνται από το μέρισμα που θα αναλογεί στις χρήσεις αυτές, ανά ακεραία μετοχή και για το σύνολο των 3 ακεραίων μετοχών. Η διαφορά του ως άνω, ανά ακεραία μετοχή, εισφερόμενου κεφαλαίου (ποσού 90.561,48€) και του ανά ακεραία μετοχή επενδυμένου κεφαλαίου του Ο.Α.Σ.Θ., όπως αυτό προκύπτει από το πηλίκο της λογιστικής αξίας των πάγιων στοιχείων του ισολογισμού της 31ης Δεκεμβρίου 2009, δια του αριθμού των υπαρχόντων μετοχών προ της αύξησης αυτών κατ’ εφαρμογή της παρούσας σύμβασης (ποσού 349.037,05), ήτοι συνολικά ποσό 775.426,71€ (3 μετοχές*258.475,57€ ανά μετοχή), καταβάλλεται από το Ελληνικό Δημόσιο εντός των δύο (2) επόμενων χρήσεων απ’ την έκδοση και χορήγηση των ως άνω 3 ακεραίων μετοχών στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.(ήτοι εντός των χρήσεων 2012 και 2013).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το ανά ακεραία μετοχή εισφερόμενο κεφάλαιο ποσού 90.561,48€ ή σύνολο ποσό 271.684,44€ για την χορήγηση των 3 ακεραίων μετοχών στον Συνεταιρισμό Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, καταβάλλεται από τον Συνεταιρισμό στον Ο.Α.Σ.Θ. σε τρεις (3) συνεχείς χρήσεις από της χορήγησης των 3 ακεραίων μετοχών (ήτοι εντός των χρήσεων 2011, 2012 και 2013). Τα ως άνω ποσά θα παρακρατούνται από το μέρισμα που θα αναλογεί στις χρήσεις αυτές, ανά ακεραία και για το σύνολο των 3 ακεραίων μετοχών. Η διαφορά του ως άνω, ανά ακεραία μετοχή, εισφερόμενου κεφαλαίου ποσού 90.561,48€ και του ανά ακεραία μετοχή επενδυμένου κεφαλαίου του Ο.Α.Σ.Θ., όπως αυτό προκύπτει από το πηλίκο της λογιστικής αξίας των πάγιων στοιχείων του ισολογισμού της 31ης Δεκεμβρίου 2009, δια του αριθμού των υπαρχόντων μετοχών προ της αύξησης αυτών ποσού 349.037,05€, ήτοι συνολικά ποσό 775.426,71€ (3 μετοχές*258.475,57€ ανά μετοχή), κατ’ εφαρμογή της παρούσας σύμβασης, καταβάλλεται από το Ελληνικό Δημόσιο εντός των δύο (2) επόμενων χρήσεων απ’ την έκδοση και χορήγηση των ως άνω 3 ακεραίων μετοχών στον Συνεταιρισμό Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης (ήτοι εντός των χρήσεων 2012 και 2013).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η διαφορά μεταξύ του κόστους κτήσης των 18 νέων καινούργιων λεωφορείων, κατ’ εφαρμογή της παρούσας σύμβασης και των ως άνω καταβαλλομένων ποσών, απ’ την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., το Ελληνικό Δημόσιο και τον Συνεταιρισμό των Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, καταβάλλεται από τον Ο.Α.Σ.Θ..

Άρθρο πέμπτοΜεταφερόμενο προσωπικό από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. στον Ο.Α.Σ.Θ.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Για την εξυπηρέτηση του έργου που ανατίθεται με την παρούσα σύμβαση στον Ο.Α.Σ.Θ., κατά το μέρος που αφορά την βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης των εννέα (9) Δήμων του Επαρχείου Λαγκαδά του Νομού Θεσσαλονίκης και παρέχεται δια των 6 λεωφορείων, απαιτούνται είκοσι επτά (27) συνολικά άτομα, τα οποία μεταφέρονται απ’ την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. στον Ο.Α.Σ.Θ., ως εξής: α. Οδηγοί είκοσι (20) (6 λεωφορεία,×2 βάρδιες,×1,7 οδηγοί ανά λεωφορείο). β. Λοιπό προσωπικό κίνησης (Επόπτες, Σταθμάρχες, Ελεγκτές) δύο (2) (6 λεωφορεία,×0,4 άτομα ανά κυκλοφορούν λεωφορείο). γ. Διοικητικό προσωπικό δύο (2) (6 λεωφορεία,×0,3 άτομα ανά κυκλοφορούν λεωφορείο). δ. Τεχνικό και εργατικό προσωπικό τρία (3) ( λεωφορεία,×0,5 άτομα ανά λεωφορείο).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι παραπάνω θέσεις καλύπτονται, κατά προτεραιότητα με μεταφορά προσωπικού από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. στον Ο.Α.Σ.Θ.. Οι προϋποθέσεις, οι όροι και η διαδικασία για την μεταφορά καθορίζονται ως εξής: α. Δικαίωμα μεταφοράς και ένταξης στον Ο.Α.Σ.Θ. έχει το προσωπικό της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., που κατά την ισχύ της παρούσας απόφασης: αα. Έχουν εξαρτημένη σχέση εργασίας με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.. ββ. Στην περίπτωση που πρόκειται να μεταφερθούν ως οδηγοί οφείλουν να έχουν πραγματική υπηρεσία (αποδεικνυόμενη με ένσημα και βεβαίωση του ΚΤΕΛ ή πιστοποιητικό ασφάλισης ΟΑΕΕ−ΤΣΑ για τους ιδιοκτήτες ή συνιδιοκτήτες) τουλάχιστον τριών (3) ετών, συνολικά, πριν την 31.12.2009. Ο όρος της τριετούς προϋπηρεσίας δεν ισχύει για οδηγούς − ιδιοκτήτες − συνιδιοκτήτες που απέκτησαν την ιδιότητα αυτή μέχρι 31.12.2009 και δεν έχουν υπερβεί το πεντηκοστό (50) έτος της ηλικίας τους. β. Οι μεταφερόμενοι ως οδηγοί υποχρεούνται να διαθέτουν άδεια οδήγησης Δ και Ε κατηγορίας. γ. Στο εργατικό προσωπικό του Ο.Α.Σ.Θ. (εργάτης, πλύντης, τροφοδότης πετρελαίου, καθαριστής κ.λπ.) έχουν τη δυνατότητα να μεταφερθούν όσοι από το προσωπικό της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. έχουν οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα. δ. Στο λοιπό προσωπικό κίνησης του εδαφίου β΄ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, έχουν τη δυνατότητα να μεταφερθούν οι εισπράκτορες της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., που έχουν πραγματική υπηρεσία τουλάχιστον τρία (3) χρόνια συνολικά μέχρι την 31.12.2009, εφόσον οι θέσεις αυτές δεν καλύπτονται από Επόπτες, Σταθμάρχες ή Ελεγκτές. ε. Οι έχοντες το δικαίωμα της μεταφοράς και ένταξης στον Ο.Α.Σ.Θ., υποβάλλουν στον Ο.Α.Σ.Θ., εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από την ανακοίνωση της σχετικής απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Θ. στο προσωπικό της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. (τοιχοκόλληση), τα εξής δικαιολογητικά: αα. Αίτηση μεταφοράς και ένταξης στον Ο.Α.Σ.Θ.. ββ. Δήλωση: − για αποδοχή των όρων της παρ. 3 του παρόντος άρθρου. − για την πλήρωση των προϋποθέσεων καταλληλότητας του άρθρου 6 παρ. 1, εδάφιο δ΄ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού του Ο.Α.Σ.Θ.. γγ. Επικυρωμένο αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας. δδ. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. εε. Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο ισχύουσας άδειας οδήγησης Δ και Ε κατηγορίας (προκειμένου για οδηγούς) και κατεχόμενο τίτλο σπουδών για τις λοιπές κατηγορίες προσωπικού. Ειδικότερα για την κάλυψη των θέσεων τεχνικού προσωπικού της παρ. 1 του παρόντος άρθρου το προσωπικό του ΚΤΕΛ που κατέχει, επιπλέον, ως τυπικό προσόν πτυχίο τεχνίτη αυτοκινήτων των ειδικοτήτων που περιγράφονται στο άρθρο 2 του ν. 1575/1985 (ΦΕΚ 207 Α΄) δύναται να το συνυποβάλει και στην περίπτωση αυτή μεταφέρεται στις ως άνω θέσεις προς κάλυψη αναγκών της κατηγορίας του τεχνικού προσωπικού. στστ. Βεβαίωση της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. από την οποία να προκύπτει, η ημερομηνία πρόσληψης, ο συνολικός χρόνος απασχόλησης και η ειδικότητα απασχόλησης. ζζ. Κάθε άλλο στοιχείο το οποίο θα αποδεικνύει την απασχόλησή τους, σε μία από τις ειδικότητες της παρ. 1 του παρόντος άρθρου. στ. Εφόσον ο αριθμός των αιτούντων, κατά ειδικότητα, είναι μεγαλύτερος του προβλεπομένου στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, συντάσσεται πίνακας προτεραιότητας, στον οποίο προηγούνται οι πολύτεκνοι και οι έχοντες περισσότερα παιδιά και ακολουθούν κατά σειρά, οι έγγαμοι χωρίς τέκνα και οι άγαμοι. Μεταξύ των ισοβάθμων προηγούνται οι έχοντες μεγαλύτερη πραγματική υπηρεσία στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. ή σε ιδιοκτήτη υπεραστικού λεωφορείου του ΚΤΕΛ.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το, κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου και της συμπληρωματικής συμφωνίας Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., μεταφερόμενο από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. και εντασσόμενο στον Ο.Α.Σ.Θ. προσωπικό, ανεξαρτήτως των, εις το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., ισχυόντων κανονισμών ή άλλων κανόνων λειτουργίας και δικαιωμάτων – υποχρεώσεων, διέπεται, από της ημερομηνίας μεταφοράς και εντάξεώς των στον Ο.Α.Σ.Θ., από τους κάθε φορά ισχύοντες κανονισμούς για το σύνολο του προσωπικού αυτού, τόσο ως προς τα δικαιώματα όσο και ως προς τις υποχρεώσεις. Ειδικά όσον αφορά την περιοχή προσφοράς υπηρεσιών, ως έδρα, για το σύνολο των εργαζομένων, θεωρείται όλη η περιοχή αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Θ., όπως κάθε φορά ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η διαδικασία μεταφοράς του ως άνω προσωπικού διενεργείται από την κύρωση της παρούσας σύμβασης και η μεταφορά στον Ο.Α.Σ.Θ. γίνεται από την 1η Ιανουαρίου 2011.

Άρθρο έκτοΚάλυψη λοιπών αναγκών προσωπικούΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η κάλυψη των λοιπών αναγκών του Ο.Α.Σ.Θ. σε προσωπικό, λόγω της αύξησης των λεωφορείων του κατά δώδεκα (12), για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης στην υφιστάμενη αστική περιοχή, γίνεται από τον Ο.Α.Σ.Θ. με βάση τις ισχύουσες διατάξεις για την πρόσληψη προσωπικού και αυτό ορίζεται ως εξής: α. Οδηγοί 1,70 ανά βάρδια κυκλοφορούντων λεωφορείων στις ώρες αιχμής χειμερινής περιόδου. β. Λοιπό Προσωπικό Κίνησης (Επόπτες, Σταθμάρχες, Ελεγκτές) 0,40 άτομα ανά κυκλοφορούν λεωφορείο. γ. Διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό 0,30 άτομα ανά κυκλοφορούν λεωφορείο. δ. Τεχνικό και εργατικό προσωπικό 0,50 άτομα ανά λεωφορείο.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Κατά προτεραιότητα εξωτερικών προσλήψεων, οι ως άνω ανάγκες σε προσωπικό καλύπτονται με μετατάξεις υπηρετούντος προσωπικού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι προσλήψεις του ως άνω προσωπικού γίνονται από την 1η Ιανουαρίου 2011, ως στην παρούσα σύμβαση ορίζεται και με βάση τον προγραμματισμό που εγκρίνεται από το Σ.Α.Σ.Θ..

Άρθρο έβδομοΕγκαταστάσεις στέγασης – συντήρησης και εξυπηρέτησης νέων λεωφορείωνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Για τη στέγαση, φύλαξη και τεχνική υποστήριξη των 18 νέων λεωφορείων, ο Ο.Α.Σ.Θ. χρησιμοποιεί τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις του.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι δαπάνες μίσθωσης κατασκευής και λειτουργίας σύγχρονου σταθμού μετεπιβίβασης στην ευρύτερη περιοχή του Επαρχείου Λαγκαδά, προς εξυπηρέτηση των νέων αναγκών συνδυασμένης και συμπληρωματικής εξυπηρέτησης των πολιτών από τον Ο.Α.Σ.Θ. και την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., ως και κάθε συναφής δαπάνη εξυπηρέτησης των νέων αναγκών σε υποδομές, αναγνωρίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο ενδέκατο της παρούσας σύμβασης.

Άρθρο όγδοοΓραμμές – διαδρομές – δρομολόγιαΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της αστικής περιοχής ευθύνης του Ο.Α.Σ.Θ., δια της προσθήκης των δώδεκα (12) νέων καινούργιων λεωφορείων, γίνεται με αποφάσεις του Σ.Α.Σ.Θ. ως αρμόδιου φορέα σχεδιασμού και προγραμματισμού κατά το άρθρο 1 του ν. 2898/2001, μετά από σχετικές εισηγήσεις του Ο.Α.Σ.Θ.. Το Σ.Α.Σ.Θ. δύναται, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του και με βάση τις κάθε φορά υφιστάμενες συνθήκες και ανάγκες εξυπηρέτησης των πολιτών, να επανασχεδιάζει και βελτιστοποιεί τον προβλεπόμενο σχεδιασμό – προγραμματισμό στην ως άνω μελέτη.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της ευρύτερης περιοχής του Επαρχείου Λαγκαδά και κυρίως των εννέα (9) Δήμων που βρίσκονται εκτός της αστικής περιοχής ευθύνης του Ο.Α.Σ.Θ., γίνεται ως εξής: α. Ιδρύεται στην περιοχή του Δήμου Λαγκαδά σε κατάλληλο χώρο (προβλεπόμενος χώρος του ΚΤΕΟ στην οδό προς Κολχικό και Ανάληψη), με μέριμνα και δαπάνες του Ο.Α.Σ.Θ., νέος σύγχρονος σταθμός μετεπιβίβασης, με τις αναγκαίες υποδομές και εγκαταστάσεις, για την εξυπηρέτηση των λεωφορειακών γραμμών του Ο.Α.Σ.Θ. (ως κατωτέρω περιγράφεται), των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ως επίσης κατωτέρω περιγράφεται), ως και για την εξυπηρέτηση επιβατών που θα προσέρχονται προς χρήση των αστικών ή υπεραστικών λεωφορείων με άλλα μέσα μεταφοράς (σταθμός Ε.Δ.Χ., κ.λπ.). β. Ιδρύεται από τον Ο.Α.Σ.Θ. νέα λεωφορειακή γραμμή – κορμός που έχει αφετηρία στο νέο σταθμό μετεπιβίβασης Λαγκαδά και τέρμα στο ευρύτερο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ως και τοπικές λεωφορειακές γραμμές σύνδεσης των οικισμών του Δήμου Λαγκαδά με την πόλη του Λαγκαδά. Ειδικότερα ιδρύονται: αα. Η βασική γραμμή – κορμός Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη. ββ. Λεωφορειακή γραμμή Σταθμός Μετεπιβίβασης Σταυρούπολης – Άνω Λαγυνά – Λαγυνά – Λαγκαδάς. γγ. Λαγκαδάς – Ηράκλειο – Περιβολάκι – Κάτω Λαγυνά – Λαγυνά – Καβαλάρι – Λαγκαδάς. δδ. Λαγκαδάς – Καβαλάρι – Λαγυνά – Κάτω Λαγυνά – Περιβολάκι – Ηράκλειο – Λαγκαδάς. εε. Χρυσαυγή – Παπακυριαζή – Λαγκαδάς – Κολχικό – Ανάληψη – Δρακόντιο. στστ. Λαγκαδάς – Άσσηρος – Κριθιά. Με αποφάσεις του Σ.Α.Σ.Θ. καθορίζονται οι διαδρομές, τα δρομολόγια, οι αφετηρίες – τέρματα, οι στάσεις, ως και κάθε άλλο θέμα για τη χάραξη των νέων λεωφορειακών γραμμών και τη βέλτιστη δυνατή εξυπηρέτηση των πολιτών. Το Σ.Α.Σ.Θ., μετά από εισήγηση του Ο.Α.Σ.Θ. και γνώμη των οικείων ΟΤΑ καθορίζει τα προγράμματα και τον ακριβή αριθμό των δρομολογίων σε όλες αυτές τις γραμμές, κατά τη χειμερινή και θερινή περίοδο, ως και κατά τις καθημερινές, Σάββατα, Κυριακές και αργίες. γ. Η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., στα πλαίσια της παρούσας σύμβασης αναλαμβάνει τις εξής υποχρεώσεις ως προς την παρεχόμενη εξυπηρέτηση στους εκτός της αστικής περιοχής του Ο.Α.Σ.Θ. Δήμους της Επαρχίας Λαγκαδά (Ρεντίνας, Αγ. Γεωργίου, Απολλωνίας, Αρέθουσας, Βερτίσκου, Εγνατίας, Καλλινδοίων, Μαδύτου και Σοχού): αα. Την ίδρυση και λειτουργία των εξής τοπικών – τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών προς τον Σ.Μ. Λαγκαδά, για τη συνδυασμένη εξυπηρέτηση από και προς τη Θεσσαλονίκη ή και άλλους προορισμούς δια των αστικών λεωφορειακών γραμμών του Ο.Α.Σ.Θ., με αριθμό δρομολογίων, κατ’ ελάχιστο, τους κατά λεωφορειακή γραμμή οριζόμενους δια της παρούσας σύμβασης: 1η γραμμή: Λαγκαδάς – Βερτίσκος. 2η γραμμή: Λαγκαδάς – Σοχός, ενώ επιπλέον θα εκτελούνται και δρομολόγια δια των εναλλακτικών διαδρομών Λαγκαδάς – Σοχός – Αρέθουσα και Λαγκαδάς – Σοχός – Ασκός – Αρέθουσα. 3η γραμμή : Λαγκαδάς – Προφήτης –Ασκός – Σοχός, ενώ επιπλέον θα εκτελούνται δρομολόγια δια των εναλλακτικών διαδρομών Λαγκαδάς – Προφήτης –Ασκός – Σοχός – Αρέθουσα και Λαγκαδάς – Προφήτης – Ασκός – Αρέθουσα. 4η γραμμή: Λαγκαδάς – Κολχικό – Δρακόντιο – Ανάληψη – Ευαγγελισμός – Σχολάρι – Προφήτης –Σχολάρι – Νυμφόπετρα – Ρεντίνα – Σταυρός – Ασπροβάλτα. Ο ακριβής σχεδιασμός – προγραμματισμός των ως άνω λεωφορειακών γραμμών ως και οι εναλλακτικές διαδρομές αυτών γίνεται με αποφάσεις του Σ.Α.Σ.Θ. μετά από πρόταση του Ο.Α.Σ.Θ. και γνώμη της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.. Τα δρομολόγια θα είναι προσαυξημένα τουλάχιστον κατά πενήντα τοις εκατό (50%) έναντι των έως σήμερα εκτελούμενων από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.. ββ. Την ίδρυση και λειτουργία των εξής υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών από και προς τη Θεσσαλονίκη: 1η γραμμή: Θεσσαλονίκη – Ζαγκλιβέρι, η οποία θα εξυπηρετείται απευθείας γραμμή και δια των εναλλακτικών διαδρομών Θεσσαλονίκη – Σαρακίνα – Αγ. Χαράλαμπος – Ζαγκλιβέρι – Αδάμ – Καλαμωτό και Θεσσαλονίκη – Σαρακίνα – Αγ. Χαράλαμπος – Ζαγκλιβέρι – Πετροκέρασα. 2η γραμμή: Θεσσαλονίκη – Ασπροβάλτα, η οποία θα εξυπηρετείται δια των εξής διαδρομών: − Μέσω της Εγνατίας Οδού με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ρεντίνα – Σταυρός – Ασπροβάλτα (γραμμή εξπρές). − Μέσω της παλαιάς Ε.Ο. Νο 2 με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Νικομηδινό – Στίβος – Περιστερώνας – Λουτρά Βόλβης – Απολλωνία – Ν. Μάδυτος – Ρεντίνα – Σταυρός – Ασπροβάλτα. − Μέσω της παλαιάς Ε.Ο. Νο 2 με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Νικομηδινό – Στίβος – Περιστερώνας – Λουτρά Βόλβης – Νέα Απολλωνία – Ν. Μάδυτος – Ρεντίνα – Σταυρός – Ασπροβάλτα. 3η γραμμή: Θεσσαλονίκη – Νικομηδινό – Στίβος –Περιστερώνας – Λουτρά Βόλβης – Νέα Απολλωνία – Απολλωνία – Μελισσουργός – Κοκκαλού – Ν. Μάδυτος – Μόδι. Ο ακριβής σχεδιασμός – προγραμματισμός των ως άνω λεωφορειακών γραμμών, η τροποποίηση αυτών και η ίδρυση νέων – προσθέτων γραμμών ή εναλλακτικών διαδρομών που θα κριθούν αναγκαίες κατά τον κατ’ έτος σχεδιασμό – προγραμματισμό, γίνεται από το Σ.Α.Σ.Θ. μετά από πρόταση της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. και γνώμη του Ο.Α.Σ.Θ. και εγκρίνεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του ν. 2963/ 2001. Τα δρομολόγια θα είναι προσαυξημένα τουλάχιστον κατά είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) έναντι των έως σήμερα εκτελούμενων από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε..

Άρθρο ένατοΠολιτική κομίστρων Προγραμματική σύμβαση Ο.Α.Σ.Θ. – ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Τα κόμιστρα για τις αστικές λεωφορειακές γραμμές, που εκτελούνται από τον Ο.Α.Σ.Θ., καθορίζονται, κάθε φορά, δια κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του ν. 2898/2001 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού υπογραφείσας από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., όπως ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Τα κόμιστρα των ενδονομαρχιακών υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών που εκτελούνται από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. και είναι τοπικές – τροφοδοτικές στο Σ.Μ. Λαγκαδά ή και σε οποιοδήποτε άλλο σταθμό μετεπιβίβασης του Ο.Α.Σ.Θ., είναι αντίστοιχα της αστικής περιοχής του Ο.Α.Σ.Θ.. Οι εισπράξεις από τα κόμιστρα αυτών των γραμμών αποτελούν έσοδα του Ο.Α.Σ.Θ..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Τα κόμιστρα των ενδονομαρχιακών υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών, που εκτελούνται από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. και είναι απευθείας από και προς τη Θεσσαλονίκη, είναι κατ’ ελάχιστον μειωμένα κατά πενήντα τοις εκατό (50%) των καθοριζομένων με βάση τις ρυθμίσεις του ν.2963/2001. Οι εισπράξεις από τα κόμιστρα αυτών των γραμμών αποτελούν έσοδα της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Δια προγραμματικής σύμβασης που θα υπογραφεί μεταξύ Ο.Α.Σ.Θ. και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. και η οποία θα εγκριθεί δια κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, εκτός των άλλων θα ορίζονται και τα εξής: α. Η υποχρέωση της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. να εκτελεί, κατ’ ελάχιστο, το κάθε φορά προγραμματισμένο έργο (γραμμές – διαδρομές – δρομολόγια) και το χιλιομετρικό έργο που θα παρέχει. Σε περίπτωση που αυξηθεί το έργο της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. έναντι αυτού που ορίζεται στην περίπτωση αα΄ του εδαφίου γ΄ της παρ. 2 του άρθρου ογδόου της παρούσας σύμβασης, καταβάλλεται από τον Ο.Α.Σ.Θ. στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. πρόσθετη αποζημίωση, το ύψος της οποίας εγκρίνεται δια κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Σε αυτή την περίπτωση η πρόσθετη αποζημίωση αναγνωρίζεται ως συμβατική δαπάνη του Ο.Α.Σ.Θ.. β. Η κατ’ έτος αποζημίωση της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. εκ των υπηρεσιών αυτών, ως ορίζεται στην παρ. 5 του παρόντος άρθρου. Η ως άνω αποζημίωση δύναται να αυξάνεται κατά το ποσό που θα προκύπτει, αν Ο.Α.Σ.Θ. και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. συμφωνήσουν σε περαιτέρω μείωση των κομίστρων της παρ. 3 του παρόντος άρθρου και έως του ύψους των κομίστρων των αστικών γραμμών, υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στην παρ. 6 του παρόντος άρθρου. Σε αυτή τη περίπτωση το πρόσθετο κόστος θα υπολογίζεται με βάση τους μεταφερόμενους οικονομικούς επιβάτες της προηγούμενης χρήσης. γ. Η υποχρέωση της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. για την εγκατάσταση με δαπάνες της, σε κάθε λεωφορείο που θα εκτελεί δρομολόγια στις ενδονομαρχιακές λεωφορειακές γραμμές που είναι τροφοδοτικές στο σταθμό μετεπιβίβασης Λαγκαδά, συστήματος τηλεματικής και δύο ακυρωτικών συσκευών εισιτηρίων της επιλογής του Ο.Α.Σ.Θ., για να είναι συμβατά με τα αντίστοιχα συστήματα του Ο.Α.Σ.Θ., προκειμένου να εξασφαλίζονται αξιόπιστα στοιχεία ως προς τα πραγματοποιούμενα δρομολόγια και τους εξυπηρετούμενους επιβάτες – έσοδα. δ. Η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. θα αναλάβει τη συμβατική υποχρέωση, προσωπικό της, που εργάζεται στις λεωφορειακές γραμμές που είναι τροφοδοτικές στο σταθμό μετεπιβίβασης Λαγκαδά, να είναι εφοδιασμένο με τα προτυπωμένα εισιτήρια του Ο.Α.Σ.Θ. και να τα διαθέτουν (πωλούν) στους εξυπηρετούμενους επιβάτες, λόγω των απομακρυσμένων περιοχών και της δυσκολίας διάθεσης προτυπωμένων εισιτηρίων σε όλες αυτές τις περιοχές. Τα ως άνω προτυπωμένα εισιτήρια θα προμηθεύεται η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. από τον Ο.Α.Σ.Θ. με πίστωση και με μέριμνά της θα τα διαθέτει στους οδηγούς των λεωφορείων των γραμμών αυτών, προκειμένου αυτοί να τα διαθέτουν (πωλούν) στους επιβάτες προς χρήση. ε. Η δυνατότητα και το δικαίωμα του Ο.Α.Σ.Θ. να πραγματοποιεί ελέγχους, με προσωπικό του, για τη διασφάλιση των εσόδων και την εν γένει αξιόπιστη εκτέλεση, εκ μέρους της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., του συνόλου των συμβατικών της υποχρεώσεων, που, δια της παρούσας οικονομικής συμφωνίας και δια της προγραμματικής σύμβασης, θα ορίζονται. στ. Κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της συνδυασμένης εξυπηρέτησης δια των αστικών λεωφορείων του Ο.Α.Σ.Θ. και των υπεραστικών λεωφορείων της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., στα πλαίσια της οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και των ρυθμίσεων της προγραμματικής σύμβασης Ο.Α.Σ.Θ. – ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. του παρόντος άρθρου, δια των οποίων καθορίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες και η πολιτική κομίστρου της εκτός Ο.Α.Σ.Θ. περιοχής του νομού Θεσσαλονίκης που θα εξυπηρετείται από τα υπεραστικά λεωφορεία της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Το ύψος της αποζημίωσης, που σε κάθε χρήση θα λαμβάνει η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. από τον Ο.Α.Σ.Θ., ορίζεται για τη χρήση 2011 στο ποσό των Ευρώ εννιακόσιες πενήντα χιλιάδες (950.000,00€) αναπροσαρμοζόμενη έκτοτε, κατ’ έτος, σε ποσοστό ίσο με τη μεταβολή του ετήσιου Δ.Τ.Κ. του προηγούμενου έτους. Η ως άνω αποζημίωση θα προσαυξάνεται αν και σε οποιεσδήποτε χρήσεις εφαρμοστούν τα οριζόμενα στο εδάφιο β΄ της παρ. 4 του παρόντος άρθρου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Η ως άνω προγραμματική σύμβαση και το, κατ’ έτος, κόστος για τον Ο.Α.Σ.Θ., θα αναγνωρίζεται ως συμβατική δαπάνη, δια της κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που εκδίδεται με βάση τις ρυθμίσεις της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., για την αναγνώριση των συμβατικών εσόδων, των συμβατικών δαπανών και της αντισταθμιστικής καταβολής.

Άρθρο δέκατοΕπιβατική κίνησηΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η επιπλέον επιβατική κίνηση και τα επιπλέον συμβατικά έσοδα του Ο.Α.Σ.Θ. για τη χρήση 2011, λόγω της εφαρμογής της παρούσας σύμβασης, αναγνωρίζονται τα προκύπτοντα πραγματικά από τον ισολογισμό και αποτελέσματα της χρήσης αυτής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Τα ως άνω έσοδα από την επόμενη χρήση, αναγνωρίζονται (συμβατικά) σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ..

Άρθρο ενδέκατοΔαπάνες Οι δαπάνες κάθε χρήσης, οι οποίες αναγνωρίζονται από το Ελληνικό Δημόσιο, αποκλειστικά και μόνο για τον καθορισμό της αντισταθμιστικής καταβολής, λόγω του πρόσθετου έργου που ανατίθεται στον Ο.Α.Σ.Θ. με την παρούσα σύμβαση, υπολογίζονται ως εξής: Α. ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ (Α)ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Μισθώματα Αμαξοστασίων (Α1) Το κόστος ενοικίου για την ενοικίαση του νέου σταθμού μετεπιβίβασης, μετά των παγίων εγκαταστάσεων αυτού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Δαπάνες Προσωπικού (Α2) α. Αποτελούνται από το σύνολο των ετησίων δαπανών προσωπικού, όπως αυτές ορίζονται στην παρ. 2 του ΚΕΦ. Α΄ του άρθρου τέταρτου της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ.. β. Ειδικά για την πρώτη χρήση (χρήση 2011), οι δαπάνες προσωπικού αναγνωρίζονται απολογιστικά με βάση την ένταξη και μισθοδοσία του μεταφερόμενου και λοιπού προσλαμβανόμενου προσωπικού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 ΚΕΦ. Α΄ του άρθρου τέταρτου της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας. γ. Από την επόμενη χρήση και εφεξής, οι δαπάνες προσωπικού μεταβάλλονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του ΚΕΦ. Α΄ του άρθρου τέταρτου της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Πάγιες δαπάνες (Α3) α. Περιλαμβάνονται οι δαπάνες της παρ. 3 του ΚΕΦ. Α΄ του άρθρου τέταρτου της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., ως ειδικότερα ορίζονται στην ως άνω διάταξη. β. Ως πάγιες δαπάνες αναγνωρίζονται απολογιστικά οι δαπάνες που περιγράφονται στην παρ. 3 του ΚΕΦ. Α΄ του άρθρου τέταρτου της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., που προέρχονται και οφείλονται στην υλοποίηση της παρούσας σύμβασης (εξυπηρέτηση των νέων γραμμών, ταξινόμηση και κυκλοφορία των πρόσθετων λεωφορείων, ασφαλιστική κάλυψη αυτών κ.λπ.).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Γενικές δαπάνες παροχής υπηρεσιών και προμήθειας υλικών, ανταλλακτικών και αναλωσίμων (Α4). α. Περιλαμβάνονται οι δαπάνες της παρ. 4 του ΚΕΦ. Α΄ του άρθρου τέταρτου της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., ως ειδικότερα ορίζονται στην ως άνω διάταξη. β. Για την πρώτη χρήση (χρήση 2011), οι ως άνω πρόσθετες γενικές δαπάνες (Α4), υπολογίζονται αναλογικά των ανά λεωφορείο συμβατικών γενικών δαπανών (Α4) της προηγούμενης χρήσης (χρήσης 2010) προσαυξημένες κατά τη μεταβολή του ετήσιου Δ.Τ.Κ. του προηγούμενου έτους. Β. ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ (Β) 1. Για τον υπολογισμό των μεταβλητών δαπανών για την κυκλοφορία των 18 λεωφορείων της παρούσας συμπληρωματικής οικονομικής συμφωνίας ήτοι: α. Δαπάνες καυσίμων (Β1) β. Δαπάνες λιπαντικών (Β2) γ. Δαπάνες ελαστικών (Β3) εφαρμόζονται αναλογικά οι ρυθμίσεις του ΚΕΦ. Α΄ του άρθρου τέταρτου της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας του Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ.. Γ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ (Γ) 1. Το συμβατικό επιχειρηματικό κέρδος των 9 νέων ακεραίων μετοχών για την πρώτη χρήση (χρήση 2011), που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή της παρούσας σύμβασης, είναι αναλογικό του ανά ακεραία μετοχή συμβατικού επιχειρηματικού κέρδους που, στη χρήση αυτή, θα υπήρχε για τις 415 υφιστάμενες ακέραιες μετοχές, χωρίς την εφαρμογή της παρούσας σύμβασης. 2. Για την αμέσως επόμενη χρήση (δεύτερη από την εφαρμογή της παρούσας σύμβασης) και εφεξής, το συμβατικό επιχειρηματικό κέρδος υπολογίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο τέταρτο ΚΕΦ. Γ΄ παράγραφοι 1, 2, 3 και 4 της από 30.4.2001 Οικονομικής Συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. κατά τέτοιο τρόπο ώστε: α. Το ποσοστό επί του ύψους της λογιστικής αξίας κτήσης των επενδύσεων (πάγια) που γίνονται σε εφαρμογή της παρούσας συμπληρωματικής οικονομικής συμφωνίας, όπως αυτή αποτυπώνεται στον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσης της 31ης Δεκεμβρίου της προηγούμενης χρήσης, υπολογίζεται με το ήδη καθορισθέν ποσοστό 7,001% σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του εδαφίου στ΄ παρ. 3 άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. Α−ΟΙΚ.44972/4464/ 29.6.2001 κοινής υπουργικής απόφασης. β. Το ποσοστό επί των εσόδων της προηγούμενης χρήσης από κόμιστρα και άλλες πηγές, αναπροσαρμόζεται ούτως ώστε υπολογιζόμενο επί των εσόδων να αποδώσει συμβατικό επιχειρηματικό κέρδος ποσού ίσου με αυτό που απαιτείται για την απόδοση του ανά ακεραία μετοχή συνολικού συμβατικού επιχειρηματικού κέρδους αν δεν είχε γίνει εφαρμογή της παρούσας σύμβασης. Δ. ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ Για τα περιουσιακά στοιχεία εφαρμόζονται οι ρυθμίσεις του ΚΕΦ. Α΄ του άρθρου τέταρτου της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ..

Άρθρο δωδέκατοΜεταβατικές διατάξειςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας σύμβασης για τον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής, των δαπανών, των εσόδων και της αντισταθμιστικής καταβολής, ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται να υποβάλει στους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τα, από το άρθρο έβδομο της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας, προβλεπόμενα στοιχεία. Η ως άνω απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκδίδεται το αργότερο έως 31.10.2010.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. που αποτελούν και περιεχόμενο της παρούσας σύμβασης.

Άρθρο δέκατο τρίτοΤροποποιήσεις της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας του Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ.

Στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου τρίτου της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. προστίθεται το εξής εδάφιο: «Ο ως άνω αριθμός λεωφορείων δύναται να μεταβάλλεται κατά αριθμό και τύπο, χωρίς να μεταβάλλεται ο συνολικός αριθμός των διατιθέμενων θέσεων μεταφοράς, μετά από πρόταση του Σ.Α.Σ.Θ. και γνώμη του Ο.Α.Σ.Θ., με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.»

Άρθρο δέκατο τέταρτοΤελικές διατάξεις

Η παρούσα σύμβαση θα κυρωθεί με νόμο.

Αθήνα, 8 Απριλίου 2010
ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ
ΔΗΜΟΣΙΟ Ο.Α.Σ.Θ.
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΤΕΛ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.
ΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
Άρθρο 18
Καταργούμενες διατάξεις
1. Τα άρθρα 10, 11 και 11Α του π.δ. 293/1999 (ΦΕΚ 263 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με τα προεδρικά διατάγματα 100/2002 (ΦΕΚ 86 Α΄), 59/2003 (ΦΕΚ 60 Α΄), 99/2005 (ΦΕΚ 135 Α΄) και 186/2007 (ΦΕΚ 221 Α΄), καταργούνται.
2. Το εδάφιο ε΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 του π.δ.78/ 1988 (ΦΕΚ 34 Α΄) καταργείται.
3. Η παρ. 1.49 του άρθρου 4 του ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49 Α΄) καταργείται.
4. Το εδάφιο που προστέθηκε με την περίπτωση α΄ της παραγράφου Ι1 του άρθρου 16 του ν. 3534/2007 (ΦΕΚ 40 Α΄) στην παρ. 2 του άρθρου 34 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268 Α΄) καταργείται.
5. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη η οποία είναι
αντίθετη με τις ρυθμίσεις του.
Άρθρο 19
Ενοποίηση σταθμών είσπραξης τελών διέλευσης
Τα προβλεπόμενα από σύμβαση παραχώρησης τέλη διέλευσης από σταθμό διοδίων, του οποίου η λειτουργία αναστέλλεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μπορούν να εισπράττονται από τον εγγύτερο προς τον καταργούμενο σταθμό και να αποδίδονται από τον έχοντα το δικαίωμα λειτουργίας αυτού στον δικαιούχο. Με την ίδια απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προσδιορίζεται ο εγγύτερος σταθμός είσπραξης των διοδίων, η σχετική διαδικασία προσδιορισμού και επαλήθευσης των αντίστοιχων χρηματικών ποσών, ο χρόνος, ο τρόπος και η διαδικασία απόδοσης αυτών στον δικαιούχο και κάθε σχετική λεπτομέρεια.
Άρθρο 20
Έγκριση καταβολής δόσεων Χρηματοδοτικής
Συμβολής του Δημοσίου στις συμβάσεις
παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων
ανάλογων με την πρόοδο του έργου Στα έργα αυτοκινητοδρόμων που έχουν χαρακτηριστεί ως εθνικής σημασίας με την κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Χωροταξίας, Περιβάλλοντος και Δημόσιων Έργων ΟΑΠ/Φ10/οικ.
16360/ 21.8.2006 (ΦΕΚ 1339 Β΄), στις οικείες συμβάσεις παραχώρησης των οποίων προβλέπεται τμηματική καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου συναρτώμενη με την επίτευξη συγκεκριμένης Αποκλειστικής Τμηματικής Προθεσμίας, και υπό την προϋπόθεση ότι η συγκεκριμένη Αποκλειστική Τμηματική Προθεσμία δεν επετεύχθη με αποκλειστική υπαιτιότητα του Δημοσίου, επιτρέπεται, μετά από απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η καταβολή μέρους της αντίστοιχης δόσης χρηματοδοτικής συμβολής ανάλογου με την πρόοδο του αντικειμένου της οικείας προθεσμίας.
Άρθρο 21
1. Στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), τα οποία στο πλαίσιο διενέργειας προμήθειας ιατροτεχνολογικών προϊόντων απορρίπτουν προσφορά προϊόντος ή προϊόντων που διαθέτουν τη σήμανση πιστοποίησης CE και έχουν προσφερθεί από τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, χωρίς να έχουν τηρηθεί οι διαδικασίες της Οδηγίας 93/42/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 14ης Ιουνίου 1993, περί των ιατροτεχνολογικών προϊόντων, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καθώς και της Οδηγίας 93/36/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 1993, περί συντονισμού των διαδικασιών για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, όπως αντικαταστάθηκε με την Οδηγία 2004/18ΕΚ επιβάλλεται χρηματική κύρωση ως πρόστιμο που θα ανέρχεται σε ποσοστό ύψους 5% επί της προϋπολογισθείσας αξίας του διαγωνισμού και μέχρι του ποσού των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ.
2. Στα όργανα διοίκησης και στα μέλη των Επιτροπών αξιολόγησης και διενέργειας διαγωνισμών, που απορρίπτουν προσφορά προϊόντος ή προϊόντων που διαθέτουν τη σήμανση πιστοποίησης CE, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας επιβάλλεται πρόστιμο από χίλια (1.000) ευρώ έως πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ.
3. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, και μετά από γνώμη του Σώματος Επιθεωρητών Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.), καθορίζεται το ύψος του χρηματικού προστίμου κατά περίπτωση και ορίζεται ο τρόπος απόδοσης υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
4. Τα μέλη των Επιτροπών τα οποία με γνωμοδοτήσεις και αποφάσεις τους υποπίπτουν στην παραπάνω παράβαση, ελέγχονται και τιμωρούνται πειθαρχικώς για παράβαση καθήκοντος του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα και για παράβαση του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.
Άρθρο 22
Ρύθμιση θεμάτων του ν. 3843/2010
1. Η περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3843/ 2010 (ΦΕΚ 62 Α΄) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«β. Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 εις διπλούν, στην οποία περιλαμβάνονται τα ατομικά στοιχεία, ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.), η δημόσια οικονομική υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) φορολογίας του κυρίου του ακινήτου, ο αριθμός και το έτος της οικοδομικής άδειας, το εμβαδόν και η χρήση του χώρου, η ημερομηνία μετατροπής της χρήσης του, η οποία πρέπει να είναι προγενέστερη της δήλωσης αυτής, καθώς και εάν πρόκειται για ακίνητο πρώτης κατοικίας, άλλης κατοικίας ή ακίνητο άλλης χρήσης. Η δήλωση συνοδεύεται από τεχνική έκθεση μηχανικού. Στην έκθεση αυτή περιλαμβάνονται αποκλειστικά και μόνο η περιγραφή του χώρου, το εμβαδόν του, η χρήση του, καθώς και η έκταση γης που προκύπτει από τη διαίρεση του εμβαδού του δηλούμενου χώρου με τον ισχύοντα συντελεστή δόμησης του ακινήτου.
Στην τεχνική έκθεση επισυνάπτονται αντίγραφα του στελέχους της οικοδομικής άδειας, του τοπογραφικού διαγράμματος της άδειας και της κάτοψης του ορόφου, όπου εμφαίνεται ο χώρος για τον οποίο ζητείται η υπαγωγή του στη ρύθμιση αυτή.»
2. Η παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 3843/2010 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4. Το ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εντός τριάντα (30) μηνών για τα ακίνητα κατοικίας και εντός τριάντα δύο (32) μηνών για τα ακίνητα άλλης χρήσης (πλην κατοικίας) από την έναρξη ισχύος του ν. 3843/2010, ολόκληρο ή τμηματικά σε δέκα (10) και οκτώ (8) ισόποσες δόσεις αντίστοιχα, εκ των οποίων η πρώτη δόση καταβάλλεται εντός προθεσμίας δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη ισχύος του ίδιου ως άνω νόμου. Σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής κατά το χρόνο καταβολής της πρώτης δόσης παρέχεται έκπτωση 10%.»
3. Η παρ. 8 του άρθρου 6 του ν. 3843/2010 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«8. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι πολεοδομικές υπηρεσίες αποστέλλουν χωρίς καθυστέρηση
σε ηλεκτρονική μορφή στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής συγκεντρωτικά
στοιχεία ανά πρωτοβάθμιο Ο.Τ.Α. για το σύνολο των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, τη συνολική επιφάνεια των χώρων που διατηρούνται, τη συνολική αναγκαία γη, τα συνολικά ποσά των ειδικών προστίμων, καθώς και ακριβή αντίγραφα του ηλεκτρονικού αρχείου ή ειδικού βιβλίου όπου καταχωρήθηκαν οι δηλώσεις.»
4. Η προβλεπόμενη στην παρ. 3 του άρθρου 5 του ν.3843/2010 (ΦΕΚ 62 Α΄) προθεσμία των έξι (6) μηνών, για την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2 του άρθρου 5 του ίδιου ως άνω νόμου με συστημένη επιστολή στην πολεοδομική υπηρεσία παρατείνεται αφότου
έληξε κατά δύο (2) μήνες.
5.α. Για τους χώρους που διατηρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3843/2010 δεν οφείλεται αναδρομικά οποιοσδήποτε φόρος. Τυχόν ήδη καταβληθέντες φόροι δεν αναζητούνται.
β. Οι χώροι που διατηρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3843/2010 δεν λαμβάνονται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων της κείμενης ασφαλιστικής νομοθεσίας. Ειδικά ως προς το φόρο ακίνητης περιουσίας και για την υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων, οι τακτοποιούμενοι χώροι συνεχίζουν να λαμβάνονται φορολογικά υπόψη όπως ήταν προ της τακτοποίησής τους.
γ. Η αλλαγή της χρήσης του ακινήτου που επέρχεται με την υπαγωγή στις διατάξεις του ν. 3843/2010 δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των τελών του ν. 25/1975 και του άρθρου 25 του ν. 1828/1989, όπως ισχύει.
Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν αναδρομικά από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 3843/2010.
Άρθρο 23
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε επί μέρους διατάξεις του.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2010
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ι. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ Κ. ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Δ. ΡΕΠΠΑΣ Λ.−Τ. ΚΑΤΣΕΛΗ
ΥΓΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ
ΑΝΑΠΛ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ,
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Χ. ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2010
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ