138 Α' 2005

Νόμος 3345/2005

Οικονομικά θέματα Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και ρύθμιση διοικητικών θεμάτων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α - ΚΕΦΛΑΙΟ Α ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
16 Ιουνίου 2005

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 138

ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 3345
Οικονομικά θέματα Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και ρύθμιση διοικητικών θεμάτων.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΚΕΦΛΑΙΟ Α ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Άρθρο 1Πόροι της Νομαρχιακής ΑυτοδιοίκησηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το άρθρο 2 του ν. 2672/1998 (ΦΕΚ 290 Α') αντικαθίστα­ ται ως ακολούθως: "Άρθρο 2 Έσοδα από Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους 1. Οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (Κ.Α.Π.) υπολογίζονται ως ποσοστό συμμετοχής της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στα έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού από τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) σε ποσοστό 2% και από τα τέ­ λη κυκλοφορίας αυτοκινήτων σε ποσοστό 10%. Τα ανωτέρω έσοδα εγγράφονται στον Κρατικό Προϋπολογισμό και απο­ δίδονται ετησίως στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Από τα έσοδα της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, το ένα δεύτερο (1/2) του Φ.Π.Α. διατίθεται για την κάλυψη λει­ τουργικών και λοιπών γενικών δαπανών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, ενώ το υπόλοιπο ένα δεύτερο (1/2) διατίθε­ ται προς κάλυψη δαπανών για επενδύσεις που χρηματοδο­ τούνται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους. Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων διατίθε­ νται, αποκλειστικά, προς κάλυψη δαπανών για τη βελτίωση, συντήρηση και αποκατάσταση του οδικού δικτύου των Νο­ μαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημό­ σιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικο­ νομικών, καθορίζεται ο τρόπος αναπλήρωσης των εσόδων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από τους Κεντρικούς Αυ­ τοτελείς Πόρους στην περίπτωση μείωσης των ετήσιων εσό­ δων από τον Φ.Π.Α. ή από τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων, σε σχέση με το προηγούμενο έτος είτε με αύξηση του ποσο­ στού απόδοσής τους είτε από άλλες πηγές εσόδων του Κρα­ τικού Προϋπολογισμού." 16 Ιουνίου 2005 2. Το άρθρο 3 του ν. 2672/1998 αντικαθίσταται ως ακολού­ θως: "Άρθρο 3 Κατανομή των εσόδων από Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους 1. Τα έσοδα της παραγράφου 1 του προηγούμενου άρθρου κατατίθενται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων σε αντίστοιχους ειδικούς λογαριασμούς με τίτλο "Κεντρικοί Αυ­ τοτελείς Πόροι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για κάλυ­ ψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών", "Κεντρικοί Αυ­ τοτελείς Πόροι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για κάλυ­ ψη επενδυτικών δαπανών" και "Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για κάλυψη δαπανών βελ­ τίωσης, συντήρησης και αποκατάστασης οδικού δικτύου". 2. Η απόδοση των ανωτέρω εσόδων γίνεται με ισόποσες μηνιαίες προκαταβολές, βάσει των προεκτιμώμενων εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού και η τελική τους εκκαθάρι­ ση γίνεται με βάση τα απολογιστικά στοιχεία εσόδων του αντίστοιχου οικονομικού έτους. 3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημό­ σιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικο­ νομικών, η οποία εκδίδεται κατ' έτος ύστερα από γνώμη της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (Ε.Ν.Α.Ε.), καθορίζονται τα κριτήρια και η διαδικασία κατανομής στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις των εσόδων από τους Κ.Α.Π. που προορίζονται για την κάλυψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται τα έσο­ δα της Ε.Ν.Α.Ε. σε ποσοστό από 1,4 % έως 1,6% επί του πο­ σού που κατανέμεται στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις για τις ανωτέρω κατηγορίες δαπανών. Το ποσό που αναλογεί στο παραπάνω ποσοστό κατατίθεται σε ιδιαίτερο λογαρια­ σμό στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με τίτλο "Έσο­ δα της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος".

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημό­ σιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικο­ νομικών, που εκδίδεται κατ' έτος ύστερα από πρόταση της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (Ε.Ν.Α.Ε.), καθορίζονται τα κριτήρια και η διαδικασία κατανομής στις Ν.Α. των εσόδων από τους Κ.Α.Π. που προορίζονται για την κάλυψη επενδυτικών δαπανών. Ως κριτήρια κατανομής στην περίπτωση αυτή λαμβάνονται υπόψη ιδίως: α) Το πληθυσμιακό μέγεθος, οι πληθυσμιακές διακυμάν­ σεις ανά εποχές και η δημογραφική τάση. β) Το μήκος και η βατότητα του οδικού δικτύου. γ) Το επίπεδο των κοινωνικών εξυπηρετήσεων. δ) Η δυνατότητα άντλησης τοπικών πόρων. ε) Οι περιβαλλοντικές συνθήκες. στ) Η οικονομική μειονεκτικότητα και οι δείκτες απασχόλη­ σης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Με όμοια απόφαση, καθορίζονται τα κριτήρια και η δια­ δικασία κατανομής στις Ν.Α. των εσόδων από τους Κ.Α.Π. που προορίζονται για την κάλυψη των δαπανών βελτίωσης, συντήρησης και αποκατάστασης του οδικού δικτύου τους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Η κατανομή των εσόδων από τους Κ.Α.Π. στις Ν.Α. και την Ε.Ν.Α.Ε., γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δη­ μόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης σύμφωνα με τα κριτή­ ρια των προηγούμενων παραγράφων του άρθρου αυτού." 3. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 2672/1998 τροποποιείται ως εξής: "Από τον Κρατικό Προϋπολογισμό καλύπτεται το σύνολο των δαπανών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την κα­ ταβολή βοηθημάτων υγειονομικής περίθαλψης και επιδομά­ των κοινωνικής πρόνοιας, καθώς και κάθε αύξηση των κάθε είδους λειτουργικών δαπανών τους, που προκαλείται από αποφάσεις των κεντρικών οργάνων του Κράτους. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στην πρώτη περίπτωση και του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού στις λοιπές περιπτώσεις, μπορούν να ρυθμίζονται θέματα με τεχνικό ή λεπτομερειακό χαρα­ κτήρα, αναγκαία για την εφαρμογή των διατάξεων της πα­ ραγράφου αυτής." 4. Η ισχύς των διατάξεων του άρθρου αυτού αρχίζει από 1.7.2005.

Άρθρο 2Διαχείριση εσόδων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και ρύθμιση επί μέρους οικονομικών ζητημάτωνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η παρ. 3 του άρθρου 89 του π.δ. 30/1996 (ΦΕΚ 21 Α') αντικαθίσταται ως εξής: "3. Οι εισπράξεις εσόδων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης κατατίθενται έντοκα σε λογαριασμούς, που ορίζει το Νο­ μαρχιακό Συμβούλιο, στην Τράπεζα της Ελλάδος ή στο Τα­ μείο Παρακαταθηκών και Δανείων ή σε άλλη Τράπεζα. Με απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου είναι δυνατόν πο­ σοστό των ανωτέρω εσόδων, που δεν μπορεί να υπερβαίνει το 30% του συνόλου αυτών, να επενδύεται μέσω του Κοινού Κεφαλαίου των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και Ασφαλιστικών Φορέων (Κ.Κ.Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ.) που διαχειρί­ ζεται η Τράπεζα της Ελλάδος σύμφωνα με την παρ. 11 του άρθρου 15 του ν. 2469/1997 (ΦΕΚ 38 Α'), όπως ισχύει. Σε βά­ ρος των λογαριασμών αυτών αναλαμβάνονται τα ποσά που απαιτούνται για την πληρωμή των εξόδων."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στους Αντινομάρχες, οι οποίοι έχουν τις ιδιότητες που προβλέπονται στην παρ. 30 του άρθρου 15 του ν. 2503/1997 (ΦΕΚ 107 Α') και στην παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 3146/2003, καταβάλλεται αδιακρίτως από 1.1.2005, το 50% των εξόδων παράστασης του Νομάρχη.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η ρύθμιση της περίπτωσης α' της παρ. 3 του άρθρου 35 του ν. 3274/2004 (ΦΕΚ 195 Α') εφαρμόζεται και για τους Επάρχους και για τους Προέδρους των Νομαρχιακών Συμ­ βουλίων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Τα εδάφια που προστέθηκαν στο άρθρο 27 του ν. 3220/2004 (ΦΕΚ 15 Α') με το άρθρο 26 του ν. 3296/2004 (ΦΕΚ 253 Α') αντικαθίστανται, από την έναρξη ισχύος του ως άνω άρθρου 27 του ν. 3220/2004, ως εξής: "Από την έναρξη ισχύος του άρθρου αυτού τα δικαιώματα του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.) ­ Τ.Σ.Α. και του Ταμείου Νομικών, που εισπράττο­ νται με βάση τη διάταξη του άρθρου 29 του ν. 2873/2000 (ΦΕΚ 285 Α') και την κοινή απόφαση 1002705/62/Τ & Ε.Φ. (ΦΕΚ 57 Β'/24.1.2002) των Υπουργών Οικονομικών και Εργα­ σίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, βαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό και αποδίδονται από το Δημόσιο. Ο τρόπος απόδοσης καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οι­ κονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Με όμοια απόφαση μπορούν να αναπροσαρ­ μόζονται τα ποσά και τα αντίστοιχα ποσοστά που καθορί­ σθηκαν με την παραπάνω κοινή υπουργική απόφαση."

Άρθρο 3Επιχορήγηση αστικών εταιριών των Ο.Τ.Α.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στο άρθρο 75 του π.δ. 30/1996 προστίθεται παράγρα­ φος 4, η οποία έχει ως εξής: "4. Επιτρέπεται η επιχορήγηση από τη Νομαρχιακή Αυτο­ διοίκηση αστικών εταιριών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες έχει ιδρύσει ή μετέχει σε αυτές, εφόσον ο σκοπός τους αναφέρεται στην αντιμετώπιση προβλημάτων που απορρέουν από τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η παρ. 8 του άρθρου 277 του π.δ. 410/1995 (ΦΕΚ 231 Α') αντικαθίσταται ως εξής: "8. Δεν επιτρέπεται η επιχορήγηση από Δήμο ή Κοινότητα οποιασδήποτε επιχείρησης που συνιστούν ή στην οποία συμμετέχουν με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 35 του παρόντος διατάγματος. Κατ' εξαίρεση είναι δυνατή η επιχορήγηση αστικών εταιριών μη κερδοσκοπικού χαρακτή­ ρα, τις οποίες έχουν ιδρύσει ή στις οποίες συμμετέχουν, εφόσον ο σκοπός τους αναφέρεται στην αντιμετώπιση προ­ βλημάτων που απορρέουν από τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών."

Άρθρο 4Λειτουργικά θέματα της Ν.Α.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

α) Η πλήρωση των κενών ή κενούμενων οργανικών θέ­ σεων του τακτικού προσωπικού όλων των κατηγοριών, κλά­ δων και ειδικοτήτων των Ο.Τ.Α. δεύτερου βαθμού διενεργεί­ ται με τη διαδικασία και τα κριτήρια του άρθρου 18 του ν. 2190/2004 (ΦΕΚ 28 Α'), όπως ισχύει κάθε φορά, μετά την έγκριση της Τριμελούς εξ Υπουργών Επιτροπής της ΠΥΣ 55/1998 (ΦΕΚ 252 Α'), όπως ισχύει. β) Για την πρόσληψη του προσωπικού εκδίδεται απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, με την οποία αποφασίζεται η πραγματοποίηση των προσλήψεων. Η απόφαση αυτή περι­ λαμβάνει τις οργανικές θέσεις, για τις οποίες προορίζεται το προσωπικό, τον αριθμό των προκηρυσσόμενων θέσεων κα­ τά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα και τα απαιτούμενα προ­ σόντα. γ) Με βάση αυτή την απόφαση εκδίδεται προκήρυξη από τον Νομάρχη, η οποία πριν τη δημοσίευσή της αποστέλλεται στο Α.Σ.Ε.Π., που οφείλει να την ελέγξει από άποψη νομιμό­ τητας εντός είκοσι εργάσιμων ημερών. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των είκοσι εργάσιμων ημερών τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του Α.Σ.Ε.Π.. Η σχετική προκήρυξη δημοσι­ εύεται ολόκληρη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (τεύχος προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π.). Μετά την παρέλευση δέκα τουλάχι­ στον ημερών από την παραπάνω δημοσίευση, περίληψη της προκήρυξης δημοσιεύεται σε μία τουλάχιστον τοπική εφη­ μερίδα, εφόσον εκδίδεται, και σε δύο ημερήσιες της έδρας του νομού. Η προκήρυξη αναρτάται στο κατάστημα της Νο­ μαρχιακής Αυτοδιοίκησης ή του Νομαρχιακού Διαμερίσμα­ τος. Για την ανάρτηση συντάσσεται πρακτικό. δ) Στην περίληψη αναφέρεται ο αριθμός των θέσεων που προκηρύσσονται κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, τα απαιτούμενα προσόντα, ο αριθμός του φύλλου της Εφημε­ ρίδας της Κυβερνήσεως που έχει δημοσιευθεί η προκήρυξη, η υπηρεσία, στην οποία υποβάλλονται οι αιτήσεις και η προ­ θεσμία υποβολής αιτήσεων, η οποία είναι εικοσαήμερη και αρχίζει από την επόμενη της τελευταίας δημοσίευσης της περίληψης στον τύπο. Η δημοσίευση της περίληψης γίνεται μετά από δέκα ημέρες τουλάχιστον από τη δημοσίευση της προκήρυξης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (τεύχος προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π.). Το περιεχόμενο της περίληψης με­ ταδίδεται παραλλήλως και όπου αυτό είναι δυνατόν και από ραδιοτηλεοπτικά μέσα. ε) Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75 Α') και η ανακρίβεια των δηλού­ μενων στοιχείων επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές κυ­ ρώσεις. στ) Οι πίνακες κατάταξης των υποψηφίων καταρτίζονται από τριμελή επιτροπή, η οποία συνιστάται σε κάθε Νομαρ­ χιακή Αυτοδιοίκηση ή Νομαρχιακό Διαμέρισμα και αποτελεί­ ται από έναν νομαρχιακό σύμβουλο ως Πρόεδρο, και δύο προϊσταμένους Διευθύνσεων ή Τμημάτων της οικείας Νο­ μαρχιακής Αυτοδιοίκησης ή του οικείου Νομαρχιακού Δια­ μερίσματος ως μέλη και ελλείψει τούτων από άλλους μόνι­ μους υπαλλήλους της οικείας υπηρεσίας. Η Επιτροπή συ­ γκροτείται με απόφαση του Νομάρχη. Με την ίδια απόφαση ορίζεται και ο Γραμματέας της Επιτροπής. Με κοινή απόφα­ ση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζεται η αποζημίωση για τον πρόεδρο, τα μέλη και τον γραμματέα της Επιτροπής. ζ) Οι σχετικοί πίνακες κατάταξης των υποψηφίων απο­ στέλλονται στο Α.Σ.Ε.Π., το οποίο ασκεί έλεγχο αυτεπαγγέλ­ τως ή μετά από ένσταση των υποψηφίων. Μετά τον έλεγχο ο οικείος φορέας καταρτίζει τους οριστικούς πίνακες κατάτα­ ξης, καθώς και τους πίνακες διοριστέων, τους οποίους και αποστέλλει για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνή­ σεως (τεύχος προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π.). Η πρόσληψη όμως του προσωπικού μπορεί να γίνεται αμέσως μετά την κατάρ­ τιση των πινάκων κατάταξης των υποψηφίων και πριν από τον αυτεπάγγελτο ή κατ' ένσταση έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π.. Μετά τη δημοσίευση των οριστικών πινάκων διοριστέων, οι τυχόν ήδη προσληφθέντες που δεν περιλαμβάνονται σε αυτούς απο­ λύονται. Οι απολυόμενοι λαμβάνουν τις αποδοχές που προ­ βλέπονται για την απασχόλησή τους έως την ημέρα της από­ λυσης χωρίς οποιαδήποτε αποζημίωση από την αιτία αυτή.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

α. Οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις μπορούν να πραγμα­ τοποιούν πολιτιστικές, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και ανταλ­ λαγές αποστολών, καθώς και να συμμετέχουν ή να συνι­ στούν ευρωπαϊκά ή διεθνή δίκτυα συνεργασίας, αντίστοιχου ή παρεμφερούς διοικητικού επιπέδου, με σκοπό τη συνερ­ γασία και αντιμετώπιση θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος, ιδίως στους τομείς της ανάπτυξης, αξιοποίησης προγραμ­ μάτων, δημόσιας υγείας, έκτακτων φυσικών φαινομένων, κα­ θώς και της προστασίας του περιβάλλοντος. Οι παραπάνω συνεργασίες και συμμετοχές τελούν υπό τον περιορισμό του σεβασμού της εθνικής και της κοινοτικής νομοθεσίας και πο­ λιτικής, καθώς και των ευρωπαϊκών και διεθνών υποχρεώσε­ ων της Χώρας. β. Η δράση αυτή των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων αφο­ ρά μόνο σε θέματα των αρμοδιοτήτων τους, όπως αυτές κα­ θορίζονται ρητά στο νόμο και μπορεί να αναπτύσσεται μόνο μέσα στο πλαίσιο της εθνικής εξωτερικής πολιτικής και των διακρατικών συμφωνιών. Η συμβατότητα της δράσης τους με τις εθνικές πολιτικές και το εύρος των αρμοδιοτήτων τους κρίνεται από τριμελή Επιτροπή που συνιστάται για το σκοπό αυτόν με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημό­ σιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εξωτερικών. Στην Επι­ τροπή συμμετέχει και εκπρόσωπος της Ε.Ν.Α.Ε.. Με την ίδια απόφαση ρυθμίζεται το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της Επιτροπής και αμοιβής των μελών της, καθώς και του γραμ­ ματέα της, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 του ν. 3205/2003 (ΦΕΚ 297 Α'), όπως ισχύει. γ. Για την προώθηση της ενεργούς συμμετοχής των τοπι­ κών κοινωνιών στη νομοπαρασκευαστική διαδικασία της Ευ­ ρωπαϊκής Ένωσης, στους τομείς που ενδέχεται να έχουν συ­ νέπειες σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις εκπροσωπούνται στην αντιπροσωπευτική συνέλευση της Επιτροπής των Περιφερειών, σύμφωνα με τις διατάξεις του εθνικού και του κοινοτικού δικαίου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 30 του ν. 3274/2004 εφαρμόζονται και για το καλλιτεχνικό προσωπικό των Ο.Τ.Α. δεύτερου βαθμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η Ε.Ν.Α.Ε. μπορεί να προσλαμβάνει έως τρεις ειδικούς συμβούλους ή ειδικούς συνεργάτες. Οι ανωτέρω προσλαμ­ βάνονται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, η διάρκεια της οποίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τη θητεία του οργάνου που τους προσλαμβάνει. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι δια­ τάξεις των παραγράφων 2 έως και 7 του άρθρου 31 του ν. 3274/2004.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 15 του π.δ. 30/1996, όπως αυτό έχει αντικατασταθεί με την παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 3274/2004, προστίθεται εδάφιο ως εξής: "Ο πρόεδρος των ανωτέρω Νομαρχιακών Επιτροπών ορί­ ζεται με απόφαση του Προέδρου της Νομαρχιακής Αυτοδι­ οίκησης μεταξύ των μελών του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Δεν επιτρέπεται να ορισθεί Πρόεδρος νομαρχιακός σύμβου­ λος που έχει ορισθεί Αντινομάρχης. Οι διατάξεις που αφο­ ρούν τη λειτουργία των Νομαρχιακών Επιτροπών, καθώς και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των προέδρων και των μελών τους εφαρμόζονται αναλόγως και στις Νομαρχιακές Επιτροπές της παραγράφου αυτής."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2218/1994 (ΦΕΚ 90 Α'), όπως έχει κωδικοποιηθεί αντιστοίχως με το άρθρο 21 του π.δ. 30/1996 (ΦΕΚ 21 Α'), καταργείται.

Αθήνα, 16 Ιουνίου 2005
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Π. ΜΟΛΥΒΙΑΤΗΣ Δ. ΣΙΟΥΦΑΣ
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Π. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ Ν. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
Α. ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 16 Ιουνίου 2005
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Α. ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ