24 Α' 2017

ΝΟΜΟΣ 4456/2017

Συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ, ΕΥΡΑΤΟΜ) 1141/2014 περί ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και ιδρυμάτων, μέτρα επιτάχυνσης του κυβερνητικού έργου αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ - ΜΕΤΡΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
01 Μαρτίου 2017

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 24
1 Μαρτίου 2017

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4456
Συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής του Κανονι- σμού (ΕΕ, ΕΥΡΑΤΟΜ) 1141/2014 περί ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και ιδρυμάτων, μέτρα επι- τάχυνσης του κυβερνητικού έργου αρμοδιότη- τας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ΜΕΤΡΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Άρθρο 13Εθνική Υπηρεσία ΠληροφοριώνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Μετά το άρθρο 14 του ν. 3649/2008 «Εθνική Υπηρε- σία Πληροφοριών και άλλες διατάξεις» (Α΄ 39), προστί- θεται άρθρο 14Α, ως ακολούθως: «Άρθρο 14Α Νομική Υπεράσπιση του Προσωπικού της Ε.Υ.Π. 1.α. Στο εν γένει προσωπικό της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, κατά των οποίων ασκείται ποινική δίω- ξη για αδικήματα που τους αποδίδονται κατά την εκτέ- λεση των καθηκόντων τους, παρέχεται η δυνατότητα υπεράσπισής τους ενώπιον των ποινικών δικαστηρίων, από λειτουργούς του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), με απόφαση του Προέδρου του Ν.Σ.Κ., μετά από προηγούμενη έγκριση του αρμόδιου Υπουργού, εφό- σον: α) κατά τις κείμενες, κατά περίπτωση κατηγορίας υπαλλήλου, διατάξεις περί πειθαρχικού ελέγχου, δεν διαπιστώνεται η διάπραξη πειθαρχικού παραπτώμα- τος σχετικού με την πράξη, για την οποία διώκονται και β) δεν θα εκπροσωπηθούν από δικηγόρο. Ο υπάλληλος στερείται της νομικής κάλυψης, στην περίπτωση που η άσκηση ποινικής δίωξης εναντίον του αποτελεί συνέπεια καταγγελίας εκ μέρους της Υπηρεσίας. β. Στους μετακλητούς υπαλλήλους του άρθρου 9 του ν. 3649/2008, εφόσον εξετάζονται ή διώκονται ή ενάγο- νται για αποδιδόμενες σε αυτούς πράξεις ή παραλείψεις, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, παρέχεται η δυνατότητα εκπροσώπησης και υπεράσπισής τους ενώπιον των ποινικών δικαστηρίων, από λειτουργούς του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), κατόπιν εγγράφου αιτήματος του αρμόδιου Υπουργού προς το Ν.Σ.Κ., στο οποίο βεβαιώνεται ότι: α) ο διωκόμενος ή εναγόμενος ενήργησε προς το δημόσιο συμφέρον και β) ότι δεν θα εκπροσωπηθεί από δικηγόρο. 2. Στον προϋπολογισμό της Ε.Υ.Π. εγγράφονται πιστώ- σεις για την κάλυψη των εξόδων: α. Του προσωπικού της Ε.Υ.Π., που βρίσκεται είτε σε ενέργεια είτε έχει αποχωρήσει από την Υπηρεσία, κατά του οποίου ασκείται ποινική δίωξη για αδικήματα που του αποδίδονται κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του. β. Του αναφερόμενου στο προηγούμενο εδάφιο προ- σωπικού ή των μελών των οικογενειών του, στα οποία υποβάλλονται, όταν παρίστανται, ενώπιον των Δικαστη- ρίων, ως πολιτικώς ενάγοντες για τα αδικήματα αυτά. γ. Των μετακλητών υπαλλήλων του άρθρου 9 του ν. 3649/2008, που βρίσκονται είτε σε ενέργεια είτε έχουν αποχωρήσει από την Υπηρεσία, εφόσον εξετάζονται ή διώκονται ή ενάγονται για αποδιδόμενες σε αυτούς πρά- ξεις ή παραλείψεις, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, ή των μελών των οικογενειών τους, στα οποία υπο- βάλλονται, όταν παρίστανται, ενώπιον των Δικαστηρίων, ως πολιτικώς ενάγοντες για τα αδικήματα αυτά. 3.α. Στο προσωπικό της Ε.Υ.Π. που βρίσκεται σε ενέρ- γεια δύναται να χορηγείται, από το Δημόσιο, προκατα- βολή των εξόδων στα οποία υποβάλλεται προς υπερά- σπισή του στο στάδιο της προδικασίας και ενώπιον των Δικαστηρίων, εφόσον έχει ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη για αδικήματα που του αποδίδονται κατά την εκτέ- λεση των καθηκόντων του και μετά τη διενεργηθείσα προανάκριση/ανάκριση δεν διαπιστώνεται η διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος σχετικού με την πράξη για την οποία διώκεται. β. Στους μετακλητούς υπαλλήλους του άρθρου 9 του ν. 3649/2008, που βρίσκονται σε ενέργεια, δύναται να χορηγείται από το Δημόσιο, προκαταβολή των εξόδων, στα οποία υποβάλλονται προς υπεράσπισή τους στο στάδιο της προδικασίας και ενώπιον των Δικαστηρίων, εφόσον έχει ασκηθεί σε βάρος τους ποινική δίωξη για πράξεις ή παραλείψεις, που τους αποδίδονται κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, κατόπιν εγγράφου του αρμόδιου Υπουργού, στο οποίο βεβαιώνεται ότι ο διω- κόμενος ενήργησε προς το δημόσιο συμφέρον. 4. Οι προϋποθέσεις, η διαδικασία, τα δικαιολογητικά χορήγησης των αναφερομένων στις παραγράφους 2 και 3 εξόδων, ο υπολογισμός του ύψους του ποσού που καταβάλλεται και κάθε σχετικό θέμα καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Διοικητικής Ανασυγκρότη- σης και Οικονομικών. 5. Μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου, οι διατάξεις του π.δ. 15/2007 (Α΄ 11) και του άρθρου 52Α του ν. 4249/2014 (Α΄ 73) εφαρμόζονται αναλόγως και για το προσωπικό της Ε.Υ.Π. και τους μετακλητούς υπαλλήλους του άρθρου 9 του παρόντος νόμου.».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στο άρθρο 20 του ν. 3649/2008 προστίθεται παρά- γραφος 3, ως ακολούθως: «3. Οι μισθώσεις για τη στέγαση των υπηρεσιών της Ε.Υ.Π. διενεργούνται κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης περί στεγάσεως των υπηρεσιών του Δημοσίου, κατόπιν διαπραγματεύσεων, που πραγματο- ποιούνται, κατά περίπτωση, από τους προϊσταμένους των Διευθύνσεων ή των Περιφερειακών της Μονάδων και εγκρίνονται από τον Διοικητή της Ε.Υ.Π.. Οι συμβάσεις των μισθώσεων υπογράφονται, κατά πε- ρίπτωση, από τον προϊστάμενο Διεύθυνσης ή Περιφερει- ακής Μονάδας, που εξουσιοδοτείται προς τούτο από τον Διοικητή της Ε.Υ.Π.. Η χρήση από την Υπηρεσία ακινή- του, που μισθώθηκε για στέγαση ή κάλυψη λειτουργικών αναγκών της, πέρα από το χρόνο λήξης της μίσθωσης, θεωρείται ως σιωπηρή παράταση της μίσθωσης και για τη χρήση αυτή καταβάλλεται μίσθωμα ίσο με αυτό της μίσθωσης που έληξε, το οποίο αναπροσαρμόζεται σύμ- φωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση.».

Άρθρο 14Τροποποίηση του ν. 2713/1999 «Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας και άλλες διατάξεις» (Α΄ 89)ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 2713/1999, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 44 του ν. 3731/2008 (Α΄ 263) και την παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3938/2011 (Α΄ 61), αντικαθίσταται ως εξής: «1. Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, με την επι- φύλαξη της παραγράφου 7, στελεχώνεται από μόνιμο αστυνομικό προσωπικό, το οποίο επιλέγεται και μετα- τίθεται σε αυτή για τρία (3) έτη. Η θητεία αυτή δύναται να ανανεωθεί μέχρι τρεις (3) φορές, για ένα έτος κάθε φορά. Το αστυνομικό προσωπικό μετατίθεται στη Διεύ- θυνση Εσωτερικών Υποθέσεων ή στην Υποδιεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων Βόρειας Ελλάδας, ανάλογα με το αν η Υπηρεσία από την οποία προέρχεται, εδρεύει εντός των γεωγραφικών ορίων του Τομέα Νοτίου ή Βο- ρείου Ελλάδος, αντίστοιχα. Το ως άνω προσωπικό, μετά τη συμπλήρωση τεσσάρων (4) ετών από την αποχώρησή του από την Υπηρεσία αυτή, μπορεί να επανεπιλέγεται για τη στελέχωσή της. Ως προϊστάμενος των Υπηρεσιών Εσωτερικών Υποθέσεων ορίζεται ανώτατος ή ανώτερος αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας.».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2713/1999 αντικαθίσταται ως εξής: «β. Να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον έξι (6) έτη από την έξοδό του από την οικεία Σχολή, να έχει αξιολογηθεί με το γενικό χαρακτηρισμό ΕΞΑΙΡΕΤΟΣ κατά τη διάρκεια των πέντε (5) τελευταίων ετών και να έχει κριθεί ευμενώς από τα αρμόδια Συμβούλια Κρίσεων. 3. Οι περιπτώσεις ε΄, στ΄ και ζ΄ της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2713/1999 αντικαθίστανται ως εξής: «ε. Έχει υπηρετήσει κατά την προηγούμενη πενταετία ή υπηρετεί με οποιαδήποτε ιδιότητα, συμπεριλαμβανο- μένου του προσωπικού ασφαλείας, σε γραφεία μελών της Κυβέρνησης, Υφυπουργών, Γενικών Γραμματέων, Κομμάτων και Βουλευτών. στ. Έχει υπηρετήσει ή υπηρετεί στο γραφείο του εν ενεργεία Αρχηγού ή Υπαρχηγού της Ελληνικής Αστυνο- μίας, των Γενικών Επιθεωρητών Αστυνομίας, του Προϊ- στάμενου Επιτελείου ή των Προϊστάμενων Κλάδων του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας. ζ. Καταλαμβάνεται από το ανώτατο όριο ηλικίας πα- ραμονής του στο Σώμα μέσα στην επόμενη πενταετία από την ημερομηνία επιλογής του.». 4. Στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2713/1999, προστίθεται περίπτωση η΄ ως εξής: «η. Είναι μέλος, με οποιαδήποτε ιδιότητα, δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου της χώρας.». 5. Η περίπτωση α΄ της παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 2713/1999 αντικαθίσταται ως εξής: «α. Ο Διοικητής της Υπηρεσίας ορίζεται από τον Υπουργό Εσωτερικών, μετά από πρόταση του Ανώτατου Συμβουλίου Κρίσεων της Ελληνικής Αστυνομίας και γνώ- μη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής, για θητεία δύο (2) ετών. Επιτρέπεται η μετάθεσή του και πριν τη λήξη της θητείας του, ύστερα από αίτησή του ή με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, εφόσον συντρέχει κάποια από τις περιπτώσεις της παραγράφου 4, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Ανώτατου Συμβουλίου Κρίσεων της Ελληνικής Αστυνομίας.». 6.α. Η παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 2713/1999, όπως αντικαταστάθηκε με την περίπτωση α΄ της παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 3686/2008 (Α΄ 158), την παρ. 5 του άρθρου 5 του ν. 3938/2011 και την παρ. 3 του άρθρου 43 του ν. 4249/2014 (Α΄ 73), αντικαθίσταται ως εξής: «6. Οι αστυνομικοί της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υπο- θέσεων, μετά τη λήξη της θητείας τους, μετατίθενται σε Υπηρεσίες της περιοχής μετάθεσης από την οποία προ- ήλθαν. Κατ’ εξαίρεση, μετά τη λήξη της τριετούς ανανέω- σης της θητείας τους, οι ως άνω αστυνομικοί δύνανται να μετατίθενται και σε Υπηρεσίες της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής ή Θεσσαλονίκης, ανάλογα με το αν υπηρετούν στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων ή στην Υποδιεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων Βόρειας Ελλάδας, αντίστοιχα.». β. Η διάταξη της προηγούμενης περίπτωσης δεν κα- ταλαμβάνει τους αστυνομικούς, που υπηρετούν στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος. 7. Η παρ. 3 του άρθρου 14 του π.δ. 179/1999 (Α΄ 169) καταργείται.

Άρθρο 15Παράταση προθεσμιών πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσης

Οι προθεσμίες της έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσης (ανακλητικές πράξεις), για τις αναλήψεις που έλαβαν χώρα στα οικονομικά έτη 2015 και 2016, καθώς και της ανάρτησής τους στο Πρόγραμ- μα «Διαύγεια» των Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού και των νομικών προσώπων που υπάγονται σε αυτούς, παρατείνονται από τη λήξη τους και έως τριάντα (30) ημέρες από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

Άρθρο 16Εκκαθάριση δαπανών Περιφερειών

Δαπάνες Περιφερειών των κάτωθι περιπτώσεων: α) για την καταβολή διατροφικού επιδόματος των νε- φροπαθών και μεταμοσχευμένων, μηνών Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου 2014, β) για την αποκατάσταση των ζημιών που προέκυψαν από τους σεισμούς στις 26.1.2014 και 3.2.2014 στο Νομό Κεφαλληνίας, εφόσον οι δαπάνες αυτές πραγματοποιή- θηκαν έως τις 15.6.2014 και ο οικείος Περιφερειάρχης έχει βεβαιώσει με σχετική πράξη του την πραγματοποί- ηση και το ύψος τους, γ) για οδοιπορικά έξοδα υπαλλήλων και για καταβολή αποζημιώσεων σε μετέχοντες σε συνεδριάσεις περιφε- ρειακών συμβουλίων, εντός του έτους 2014, δ) οι οποίες πραγματοποιήθηκαν έως και το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2014 και πριν την κατα- χώρηση του προϋπολογισμού τους στο Ολοκληρωμέ- νο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (Ο.Π.Σ.Δ.Π.), ε) οι οποίες αφορούν σε δαπάνες υγρών καυσίμων κί- νησης για τα έτη 2012 και 2013, που πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με την οικεία σύμβαση, στ) οι οποίες προέκυψαν από την εκτέλεση συμβά- σεων μελετών του ν. 3316/2005 (Α΄ 42), που έχουν συ- ναφθεί μέχρι 31.12.2014 στο πλαίσιο Προγραμματικών Συμβάσεων που έχουν συναφθεί κατά τα έτη 2013 και 2014, για τις οποίες δεν τηρήθηκαν οι κείμενες διατάξεις περί διάθεσης πιστώσεων και αναλήψεως υποχρεώσεων, μπορεί να πληρωθούν, εντελώς εξαιρετικά, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού των οικείων Περιφε- ρειών του τρέχοντος ή/και του επόμενου οικονομικού έτους, τηρουμένων των λοιπών προϋποθέσεων νομιμό- τητας και κανονικότητας των δαπανών αυτών.

Άρθρο 17Ρυθμίσεις θεμάτων Διεύθυνσης ΙθαγένειαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το άρθρο 13 του π.δ. 105/2014 (Α΄ 172) αντικαθί- σταται ως ακολούθως: «Άρθρο 13 Διάρθρωση - Αρμοδιότητες Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εκλογών 1. Η Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εκλογών έχει ως στρατηγικό σκοπό την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη της λειτουργίας του Υπουργείου, το σχεδιασμό, συντονισμό και εποπτεία της αποδοτικής λειτουργίας των πληροφοριακών συστημάτων εθνικής εμβέλειας που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουρ- γείου, καθώς και εκείνων που τίθενται σε παραγωγική λειτουργία στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύ- τερου βαθμού. Επίσης, εισηγείται μέτρα και φροντίζει για την προπαρασκευή και τη διενέργεια των εκλογών για το Εθνικό Κοινοβούλιο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς και για τη μετάδοση των εκλογικών αποτελεσμάτων. Επίσης, έχει ως στρατηγικό σκοπό το σχεδιασμό και την εφαρμογή δημόσιων πολι- τικών για θέματα που αφορούν την κτήση και απώλεια της ελληνικής ιθαγένειας. 2. Η Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εκλογών συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες: α. Τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης β. Τη Διεύθυνση Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης γ. Τη Διεύθυνση Εκλογών δ. Τη Διεύθυνση Ιθαγένειας.».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στην περίπτωση β΄ της παρ. 3 του άρθρου 14 του π.δ. 105/2014 προστίθεται η υποπερίπτωση β.ια ως εξής: «β.ια. Την ηλεκτρονική πιστοποίηση των χρηστών του πληροφοριακού συστήματος ιθαγένειας ως αυθεντικών, καθώς και την παρακολούθηση της πορείας των ηλε- κτρονικών παραβολών και των διαδικασιών στα πλη- ροφοριακά συστήματα που υποστηρίζουν την πολιτική ιθαγένειας.».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Καταργείται το άρθρο 19 του π.δ. 105/2014 και μετά το άρθρο 16 αυτού προστίθεται άρθρο 16Α, ως εξής: «Άρθρο 16Α Διεύθυνση Ιθαγένειας 1. Η Διεύθυνση Ιθαγένειας έχει επιχειρησιακό στόχο το σχεδιασμό και τη διαχείριση των θεμάτων που αφο- ρούν στην κτήση, αποβολή, απώλεια, αποποίηση και ανάκτηση της ελληνικής ιθαγένειας, καθώς και την πα- ροχή οδηγιών προς τις συναρμόδιες υπηρεσίες και τον έλεγχο της ορθής εφαρμογής από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας της νομοθεσίας που διέπει την κτήση της ιθαγένειας. 2. Η Διεύθυνση Ιθαγένειας συγκροτείται από τα ακό- λουθα Τμήματα: α. Τμήμα Καθορισμού Ιθαγένειας, β. Τμήμα Πολιτογράφησης Ομογενών Αλλοδαπών, γ. Τμήμα Πολιτογράφησης Αλλογενών Αλλοδαπών, δ. Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης και Αρχείου. 3. Οι αρμοδιότητες των Τμημάτων που υπάγονται στη Διεύθυνση Ιθαγένειας κατανέμονται ως ακολούθως: α. Το Τμήμα Καθορισμού Ιθαγένειας είναι αρμόδιο για: αα. Τα ζητήματα που άπτονται της αποβολής, απώλει- ας, αποποίησης, ανάκτησης της ελληνικής ιθαγένειας, καθώς και επίλυσης περιπτώσεων αμφισβητούμενης ιθαγένειας. αβ. Την έκδοση αποφάσεων εκ νέου κτήσης της ελ- ληνικής ιθαγένειας από υπηκόους του Ισραήλ, πρώην Έλληνες πολίτες, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 13 του ν. 4018/2011, όπως κάθε φορά ισχύει. αγ. Τη μέριμνα για την ορθή εφαρμογή από τις Απο- κεντρωμένες Διοικήσεις της νομοθεσίας που διέπει την κτήση της ιθαγένειας, κατά λόγο αρμοδιότητας του Τμή- ματος. αδ. Το χειρισμό διοικητικά των δικαστικών υποθέσεων και προσφυγών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Τμήματος. αε. Τη συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων αναφορικά με τη χορήγηση της ελληνικής ιθαγένειας, κατά λόγο αρμοδιότητας του Τμήματος. αστ. Τη διοικητική υποστήριξη της λειτουργίας του Συμβουλίου Ιθαγένειας. β. Το Τμήμα Πολιτογράφησης Ομογενών Αλλοδαπών είναι αρμόδιο για: βα. Τη συγκέντρωση στοιχείων και εγγράφων από κρατικές υπηρεσίες και τους ενδιαφερόμενους, ώστε να διαπιστωθεί η συνδρομή ή μη των νόμιμων προϋποθέ- σεων για την πολιτογράφηση ομογενών που διαμένουν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, την εισήγηση προς την Επιτροπή Πολιτογράφησης περί αποδοχής ή απόρρι- ψης του αιτήματος πολιτογράφησης, εφόσον κρίνεται απαραίτητη η παραπομπή στην Επιτροπή αυτή, καθώς και την κατάρτιση των σχετικών σχεδίων αποφάσεων. ββ. Τη μέριμνα για την ορθή εφαρμογή από τις Απο- κεντρωμένες Διοικήσεις της νομοθεσίας που διέπει την κτήση της ιθαγένειας των ομογενών με πολιτογράφηση. βγ. Το χειρισμό διοικητικά των δικαστικών υποθέσεων και προσφυγών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Τμήματος. βδ. Τη συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων αναφορικά με τη χορήγηση της ελληνικής ιθαγένειας, κατά λόγο αρμοδιότητας του Τμήματος. γ. To Τμήμα Πολιτογράφησης Αλλογενών Αλλοδαπών είναι αρμόδιο για: γα. Τη συγκέντρωση στοιχείων και εγγράφων από κρα- τικές υπηρεσίες και τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να διαπιστωθεί η συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσε- ων για την πολιτογράφηση αλλοδαπών, την εισήγηση προς την Επιτροπή Πολιτογράφησης περί αποδοχής ή απόρριψης του αιτήματος πολιτογράφησης, καθώς και την κατάρτιση των σχετικών σχεδίων αποφάσεων. γβ. Τη συγκέντρωση στοιχείων και την εισήγηση στο Συμβούλιο Ιθαγένειας επί των αντιρρήσεων αλλοδαπών που υποβάλλονται ενώπιον του Υπουργού, καθώς και των υποθέσεων που παραπέμπονται από αυτόν στο Συμβούλιο. γγ. Τη μέριμνα για την ορθή εφαρμογή από τις Απο- κεντρωμένες Διοικήσεις της νομοθεσίας που διέπει την κτήση από τους αλλοδαπούς της ελληνικής ιθαγένειας με τη διαδικασία της πολιτογράφησης. γδ. Το χειρισμό διοικητικά των δικαστικών υποθέσεων και προσφυγών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Τμήματος. γε. Τη συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων αναφορικά με τη χορήγηση της ελληνικής ιθαγένειας, κατά λόγο αρμοδιότητας του Τμήματος. γστ. Τη διοικητική υποστήριξη της λειτουργίας της Επιτροπής Πολιτογράφησης. δ. Το Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης και Αρχεί- ου είναι αρμόδιο για τη γραμματειακή υποστήριξη της Διεύθυνσης Ιθαγένειας, την τήρηση, οργάνωση, ταξι- νόμηση και εν γένει διαχείριση του οικείου φυσικού και ηλεκτρονικού αρχείου, την παραλαβή, διαχείριση και διακίνηση της αλληλογραφίας, τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής, καθώς και την ενημέρωση και εν γένει εξυπηρέτηση των συναλλασσόμενων με τη Διεύθυνση πολιτών.».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού του Τμήματος Γραμ- ματειακής Υποστήριξης και Αρχείου. α. Για την στελέχωση του Τμήματος Γραμματειακής Υποστήριξης και Αρχείου της Διεύθυνσης Ιθαγένειας του Υπουργείου Εσωτερικών μεταφέρονται δώδεκα (12) οργανικές θέσεις υπαλλήλων από το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής και ειδικότερα από τη Γενι- κή Γραμματεία Μεταναστευτικής Πολιτικής, από εκείνες που είχαν μεταφερθεί σε αυτό δυνάμει του εδαφίου α΄ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 123/2016 (Α΄ 208). β. Για την κάλυψη των θέσεων αυτών μεταφέρονται στο Υπουργείο Εσωτερικών από το Υπουργείο Μετανα- στευτικής Πολιτικής δώδεκα (12) υπάλληλοι του Τμήμα- τος Γραμματειακής Υποστήριξης της Γενικής Γραμματεί- ας Μεταναστευτικής Πολιτικής, οι οποίοι εξυπηρετούσαν γραμματειακά τη Διεύθυνση Ιθαγένειας έως το χρόνο δημοσίευσης του π.δ. 123/2016. γ. Ο προσδιορισμός των ανωτέρω υπαλλήλων γίνεται με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εσωτερι- κών και Μεταναστευτικής Πολιτικής, που εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός μηνός από τη δημοσί- ευση του παρόντος. δ. Στο Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης και Αρχείου της Διεύθυνσης Ιθαγένειας του Υπουργείου Εσωτερικών συνιστώνται, επιπλέον των αναφερομένων στο σημείο 1 της παραγράφου IV του παρόντος, δώδεκα (12) οργα- νικές θέσεις υπαλλήλων, ως ακολούθως: «α. Δέκα (10) θέσεις ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού και β. Δύο (2) θέσεις ΔΕ Προσωπικού Ηλεκτρονικών Υπο- λογιστών ή ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων.». ε. Στο Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης και Αρχείου της Διεύθυνσης Ιθαγένειας του Υπουργείου Εσωτερικών προΐσταται υπάλληλος κατηγορίας ΤΕ ή ΔΕ, ανεξαρτήτως κλάδου/ειδικότητας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Συλλογικά όργανα: α. Η περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 3284/2004, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 11 του ν. 3838/2010, αντικαθίσταται ως εξής: «β. τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών, αναπληρούμενο από τον προϊστάμενο της Γενικής Διεύ- θυνσης, στην οποία υπάγεται η Διεύθυνση Ιθαγένειας.». Στην παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 3284/2004, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 11 του ν. 3838/2010, προ- στίθεται εδάφιο στ΄ ως εξής: «στ. Έναν προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύ- θυνσης που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Μετανα- στευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής (άρθρο 25 του ν. 4375/2016, Α΄51, άρθρο 3 του π.δ. 123/2016, Α΄208).». β. Οι περιπτώσεις αα΄, αγ΄ και αδ΄ της παρ. 10 του άρ- θρου 142 του ν. 4251/2014 αντικαθίστανται ως εξής: «αα. έναν προϊστάμενο Διεύθυνσης της Γενικής Διεύ- θυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εκλογών του Υπουργείου Εσωτερικών ως Πρόεδρο, […] αγ. έναν προϊστάμενο Τμήματος της Διεύθυνσης Ιθα- γένειας του Υπουργείου Εσωτερικών, […] αδ. έναν Προϊστάμενο Διεύθυνσης ή Τμήματος που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Μεταναστευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτι- κής (άρθρο 25 του ν. 4375/2016, Α΄51, άρθρο 3 του π.δ. 123/2016, Α΄208).».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Μετονομασία και Στελέχωση Τμήματος Πληροφορι- ακών Συστημάτων Ιθαγένειας - Μετανάστευσης: α. Το Τμήμα Πληροφοριακών Συστημάτων Ιθαγένειας - Μετανάστευσης, που συστήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 30 του ν. 4375/2016 (Α΄ 51) και μεταφέρθηκε από το πρώην Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης στο Υπουργείο Μεταναστευτικής Πο- λιτικής με τις διατάξεις του άρθρου 3 του π.δ. 123/2016 (Α΄ 208), μετονομάζεται σε Τμήμα Πληροφοριακών Συ- στημάτων Μετανάστευσης. β. Για τη στελέχωση του Τμήματος Πληροφοριακών Συστημάτων Μετανάστευσης του Υπουργείου Μετανα- στευτικής Πολιτικής μεταφέρεται μία (1) οργανική θέση υπαλλήλου από το Υπουργείο Εσωτερικών και ειδικό- τερα από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου αυτού. Για την κάλυψη της θέσης αυτής μεταφέρεται στο Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής από το Υπουργείο Εσωτερικών ένας (1) υπάλληλος της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουρ- γείου Εσωτερικών, ο οποίος έχει ορισθεί αρμοδίως ως μέλος των Ομάδων Εργασίας για την εγκατάσταση, λειτουργία και διαχείριση του Ενιαίου Σημείου Επαφής (Single Point of Contact - SPOC) και της Αρχής Πιστοποί- ησης (Country Signing Certification Authority - CSCA) για την έκδοση ηλεκτρονικών εγγράφων Αδειών Διαμονής πολιτών τρίτων χωρών. Ο προσδιορισμός του ανωτέρω υπαλλήλου γίνεται με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Μεταναστευτικής Πολιτικής, που εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός μη- νός από τη δημοσίευση του παρόντος. Με την ίδια από- φαση μεταφέρονται υποχρεωτικά από την Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Εσωτε- ρικών στο Τμήμα Πληροφοριακών Συστημάτων Μετα- νάστευσης του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και υπάλληλοι που κατέχουν προσωποπαγείς θέσεις στην ανωτέρω Διεύθυνση και έχουν ορισθεί αρμοδίως ως μέλη των Ομάδων Εργασίας για την εγκατάσταση, λειτουργία και διαχείριση του Ενιαίου Σημείου Επαφής (Single Point of Contact - SPOC) και της Αρχής Πιστοποί- ησης (Country Signing Certification Authority - CSCA) για την έκδοση ηλεκτρονικών εγγράφων Αδειών Διαμονής πολιτών τρίτων χωρών.

Άρθρο 18Επιτροπές επίλυσης φορολογικών διαφορών

Η περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 1080/1980 (Α΄ 246) αντικαθίσταται ως εξής: «β. Προκειμένου για τους δήμους της τέως διοικήσεως πρωτευούσης, η επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου και αποτελείται από έναν δημοτικό σύμβουλο και δύο υπαλλήλους (μόνιμους ή Ι.Δ.Α.Χ.), κατηγορίας ΠΕ κλάδου Διοικητικού ή Διοικητι- κού-Οικονομικού είτε κατηγορίας ΤΕ κλάδου Διοικητι- κού-Λογιστικού που ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου Διεύθυνσης ή Τμήματος. Της επιτροπής προεδρεύει το μέλος που προΐσταται Διεύθυνσης και επί ομοιοβάθμων προϊσταμένων του ίδιου επιπέδου ο προϊστάμενος που έχει ασκήσει για περισσότερο χρόνο καθήκοντα προϊ- σταμένου. Με την ίδια απόφαση ορίζονται οι αναπλη- ρωτές των μελών της Επιτροπής. Χρέη γραμματέα της επιτροπής εκτελεί δημοτικός υπάλληλος που ορίζεται με τον αναπληρωτή του με απόφαση δημάρχου. Η επιτροπή βρίσκεται σε απαρτία όταν είναι παρόντα όλα τα μέλη ή οι αναπληρωτές τους.».

Άρθρο 19Ρυθμίσεις θεμάτων περιουσίας των καταργηθεισών σχολών δημοτικής αστυνομίαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 71 του ν. 4257/2014 (Α΄ 93) καταργείται.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στο άρθρο 71 του ν. 4257/2014 οι παράγραφοι 2 και 3 αναριθμούνται σε 4 και 5, αντίστοιχα, και προστίθενται παράγραφοι 2 και 3, ως εξής: «2.α. Η περιουσία των καταργηθέντων νομικών προ- σώπων με τις επωνυμίες « Σχολή Δημοτικής Αστυνομίας Πτολεμαΐδας» και «Σχολή Δημοτικής Αστυνομίας Κόνι- τσας», ως σύνολο, στην οποία περιλαμβάνονται και οι πάσης φύσεως υποχρεώσεις τους, περιέρχεται στους Δήμους Εορδαίας και Κόνιτσας, αντίστοιχα, οι οποίοι καθίστανται καθολικοί διάδοχοί τους, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του παρόντος. β. Η καταργηθείσα «Σχολή Δημοτικής Αστυνομίας Τσο- τυλίου», ιδρυθείσα με την υπουργική απόφαση 146/2004 (Β΄ 485) και σύμφωνα με το π.δ. 410/1995, λειτούργησε ως αμιγής δημοτική επιχείρηση και εκκαθαρίζεται σύμ- φωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί εκκαθάρισης δημο- τικών επιχειρήσεων. Μετά την εκκαθάριση της επιχείρη- σης, όσα περιουσιακά στοιχεία απομένουν, περιέρχονται στο Δήμο Βοΐου. Η απόφαση εκκαθάρισης, με ευθύνη του εκκαθαριστή, αποστέλλεται εντός προθεσμίας δε- καπέντε (15) ημερών στον Ασκούντα καθήκοντα Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος εκδίδει διαπιστωτική πράξη μεταβίβασης των πε- ριουσιακών στοιχείων της καταργούμενης επιχείρησης στον οικείο δήμο. Από την έκδοση της σχετικής πράξης, ο Δήμος Βοΐου καθίσταται αυτοδικαίως καθολικός διάδο- χος των περιουσιακών στοιχείων αυτής και υπεισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις της, συμπεριλαμ- βανομένων και των τυχόν εκκρεμών δικών. 3. Με απόφαση του Ασκούντα καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εντός προθε- σμίας ενός (1) μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος, συστήνεται, για κάθε νομικό πρόσωπο της παραγράφου 2α του παρόντος, Επιτροπή Καταγραφής με σκοπό την καταγραφή της περιουσίας του, η οποία αποτελείται από έναν εκπρόσωπο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπεί- ρου - Δυτικής Μακεδονίας, τον τελευταίο διατελέσαντα πρόεδρο εκάστου καταργηθέντος νομικού προσώπου ή έναν δημοτικό σύμβουλο που ορίζει με απόφασή του το οικείο δημοτικό συμβούλιο και έναν εκπρόσωπο του οικείου δήμου, μαζί με τους αναπληρωτές τους. Η Επιτροπή ολοκληρώνει το έργο της καταγραφής εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την ημερομηνία συγκρότησής της και εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ολοκλήρωση της καταγραφής και αποστέλλει τη σχετική έκθεση στον Ασκούντα καθήκοντα Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος εκδίδει αμελλητί διαπιστωτική πράξη μεταβίβα- σης της κινητής και ακίνητης περιουσίας που περιέρχε- ται στον οικείο δήμο. Από την έκδοση της απόφασης αυτής, ο οικείος δήμος καθίσταται καθολικός διάδοχος του καταργηθέντος νομικού προσώπου και υπεισέρχεται αυτοδικαίως σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις αυτού και διεξάγει ή συνεχίζει δίκες που το αφορούν. Για την απόδοση των περιουσιακών στοιχείων συντάσ- σεται σχετικό πρωτόκολλο. Οι αποφάσεις που αφορούν ακίνητα μεταγράφονται ατελώς στα βιβλία μεταγραφών του αρμόδιου Υποθηκοφυλακείου ή Κτηματολογικού Γραφείου. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου δεν θίγουν το περιεχόμενο και τους όρους διαθηκών, κωδικέλλων ή δωρεών ως προς τις διατάξεις τους.».

Άρθρο 20Ερμηνευτική διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 23 του ν. 3756/2009 (Α΄ 53)

Η αληθής έννοια του δεύτερου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 23 του ν. 3756/2009 (Α΄ 53) συνίσταται στην εξαίρεση όχι μόνο των επιχειρήσεων που λειτουργούν εντός καζίνο αλλά και των ίδιων των επιχειρήσεων καζίνο από τη μείωση του συντελεστή των τελών της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 339/1976 (A΄ 136).

Άρθρο 21

Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 10 της υπ’ αριθμ. 129/2534/20.1.2010 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 108) των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, προστίθεται η φράση «και τα λεωφορεία της Δημοτικής Συγκοινωνίας». Τυχόν υπερκαταναλώσεις καυσίμων των λεωφορείων της Δημοτικής Συγκοινωνίας που έχουν πραγματοποι- ηθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και είναι σύμ- φωνες με την παραπάνω διάταξη, θεωρούνται νόμιμες.

Άρθρο 22Άσκηση αρμοδιότητας από το Υπουργείο Εσωτερικών

Η αρμοδιότητα των θεμάτων στεγαστικής αποκατά- στασης παλιννοστούντων ομογενών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 του ν. 2790/2000 (A΄ 24), συ- νεχίζει να ασκείται από τις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, μετά την εφαρμογή του π.δ. 123/2016 (Α΄ 208), και όπως αυτές αποτυπώνονται ειδικότερα στον οικείο Οργανισμό αυτού.

Άρθρο 23Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας - ΘράκηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η παρ. 3 του άρθρου 26 του ν. 4030/2011 (Α΄ 249) αντικαθίσταται, ως ακολούθως: «3. Συστήνεται στο Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας - Θράκης) Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτο- νικής Μακεδονίας - Θράκης (ΚΕ.Σ.Α.ΜΑ.Θ.).».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4030/2011 αντικαθί- σταται, ως ακολούθως: «3. Το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής Μακεδονί- ας - Θράκης έχει τις εξής αρμοδιότητες: α. εισηγείται και γνωμοδοτεί στον αρμόδιο για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης Υπουργό, για θέματα που έχουν σχέση με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από σχετικό ερώτημα του ίδιου Υπουργού, β. γνωμοδοτεί, σε ειδικές περιπτώσεις και ύστερα από εμπεριστατωμένη αιτιολογία επί των αρχιτεκτο- νικών μελετών της περίπτωσης ε΄ του άρθρου 21 του ν. 4030/2011 (Α΄ 249), καθώς και στις περιπτώσεις του άρθρου 10 του ν. 4067/2012 (Α΄ 79), που διαβιβάζονται σε αυτό από τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, γ. αποφασίζει επί των ενστάσεων που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής, στην περίπτωση ε΄ του άρθρου 21 του ν. 4030/2011 (Α΄ 249) και στις περιπτώσεις του άρθρου 10 του ν. 4067/2012 (Α΄ 79).».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η παρ. 3 του άρθρου 28 του ν. 4030/2011 αντικαθί- σταται, ως ακολούθως: «3.1. Το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής Μακε- δονίας και Θράκης είναι επταμελές με διετή θητεία και συγκροτείται ως ακολούθως: α. Έναν (1) Νομικό Σύμβουλο του Κράτους, ο οποίος υπηρετεί στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου στο πρώην Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, ο οποίος αναπληρώνε- ται από άλλο Νομικό Σύμβουλο ή Πάρεδρο που υπηρετεί στο ίδιο Γραφείο, ως πρόεδρο. β. Δύο (2) Αρχιτέκτονες, Προϊστάμενους Διευθύνσε- ων ή Τμημάτων ή υπαλλήλους Α΄ βαθμού του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης ή, αν δεν υπάρχουν, άλλης δημόσιας υπηρεσίας που εδρεύει και έχει χωρική αρμοδιότητα στη Μακεδονία και Θράκη, με τους ανα- πληρωτές τους αρχιτέκτονες. γ. Έναν (1) Αρχιτέκτονα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με τον αναπληρωτή του. δ. Έναν (1) Αρχιτέκτονα καθηγητή οποιασδήποτε βαθ- μίδας ή υπηρετούντα λέκτορα πανεπιστημίου με τον αναπληρωτή του. ε. Δύο (2) Αρχιτέκτονες εκπροσώπους του ΤΕΕ και ΣΑ- ΔΑΣ-ΠΕΑ, αντίστοιχα με τους αναπληρωτές τους. Οι εκπρόσωποι του ΤΕΕ και ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ επιλέγονται από καταλόγους που υποβάλλουν και πρέπει να έχουν τα προσόντα του άρθρου 24 του ν. 4030/2011 και ειδίκευση ή εμπειρία σε θέματα βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής ή αρ- χιτεκτονικής κληρονομιάς. Μέλος που έχει συμπληρώσει μία (1) θητεία δεν μπορεί να επιλεγεί εκ νέου από οποιον- δήποτε εκ των καταλόγων κατά την αμέσως επόμενη θητεία. Δεν έχει σημασία για την ισχύ της απαγόρευσης εάν ο εκπρόσωπος δεν ολοκλήρωσε για οποιονδήποτε λόγο πλήρη θητεία. 2. Ο ορισμός των μελών του Κεντρικού Συμβούλιου Αρχιτεκτονικής Μακεδονίας και Θράκης γίνεται με από- φαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του αρμόδιου για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης Υπουργού. 3. Γραμματέας του Συμβουλίου, καθώς και ο αναπληρω- τής του, ορίζεται με την ως άνω απόφαση υπάλληλος του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας - Θράκης).».

Άρθρο 24Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας - ΘράκηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η παρ. 3 του άρθρου 35 του ν. 4030/2011 (Α΄ 249) αντικαθίσταται ως εξής: «3. Συστήνεται στο Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας Θράκης) Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομι- κών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων, Μακεδονίας - Θράκης (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. ΜΑ.Θ.).».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η παρ. 3 του άρθρου 36 του ν. 4030/2011 αντικαθί- σταται, ως εξής: «3. Το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Μακεδονίας - Θράκης ασκεί τις αρμοδιότητες του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος, του άρθρου 2 της με αριθ- μό 75724/1151/1983 κοινής απόφασης των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος (Β΄ 767), για τις περιοχές αρμοδιότη- τας του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας Θράκης,), καθώς και τις αρμοδιότητες της παρ. 9β του άρθρου 25 του ν. 2508/1997 και της παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 4067/2012.».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η παρ. 3 του άρθρου 37 του ν. 4030/2011 αντικαθί- σταται, ως εξής: «3.1. Το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Μακεδονίας και Θράκης είναι πεντα- μελές με διετή θητεία και συγκροτείται ως ακολούθως: α. Έναν (1) Νομικό Σύμβουλο του Κράτους, ο οποίος υπηρετεί στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου στο πρώην Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, ο οποίος αναπλη- ρώνεται από άλλο Νομικό Σύμβουλο ή Πάρεδρο, που υπηρετεί στο ίδιο Γραφείο, ως Πρόεδρο. β. Δύο (2) Μηχανικούς, Προϊστάμενους Διευθύνσε- ων ή Τμημάτων ή υπαλλήλους Α΄ βαθμού του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης, ή αν δεν υπάρχουν, άλλης δημόσιας Υπηρεσίας, που εδρεύει και έχει χωρική αρμοδιότητα στη Μακεδονία και Θράκη, με τους ανα- πληρωτές τους μηχανικούς. γ. Έναν (1) Μηχανικό, εκπρόσωπο του ΤΕΕ, με εμπειρία σε θέματα χωροταξίας, πολεοδομίας και περιφερειακής ανάπτυξης, με τον αναπληρωτή του. Μέλος που έχει συ- μπληρώσει μία (1) θητεία δεν μπορεί να επιλεγεί εκ νέου κατά την αμέσως επόμενη θητεία. Δεν έχει σημασία για την ισχύ της απαγόρευσης εάν ο εκπρόσωπος δεν ολο- κλήρωσε για οποιονδήποτε λόγο πλήρη θητεία. δ. Έναν (1) Μηχανικό, εκπρόσωπο της Ένωσης Περι- φερειών Ελλάδας, προερχόμενο από τις Περιφέρειες της Μακεδονίας και Θράκης, με τον αναπληρωτή του. 2. Ο ορισμός των μελών του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Μακεδο- νίας και Θράκης, γίνεται με απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του αρμόδιου για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του πρώην Υπουργείου Μα- κεδονίας - Θράκης Υπουργού. 3. Ο Γραμματέας του Συμβουλίου και ο αναπληρωτής του, ορίζονται με την ως άνω απόφαση, από υπαλλή- λους του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας Θράκης).».

Άρθρο 25Διευθέτηση ζητημάτων δαπανών καθαριότητας δημοσίων υπηρεσιών και κτιρίωνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Δαπάνες για την καθαριότητα των κτιρίων των δημο- σίων υπηρεσιών, των ανεξάρτητων αρχών, των Ν.Π.Δ.Δ., των Ν.Π.Ι.Δ. και των Ο.Τ.Α. και των νομικών τους προσώ- πων, όπως επίσης και για κάθε είδους ανταποδοτικές υπηρεσίες των Ο.Τ.Α., συνδέσμων Ο.Τ.Α. ή των νομικών τους προσώπων, σχετικές με την καθαριότητα, οι οποί- ες έχουν προκύψει από ατομικές συμβάσεις, οι οποίες παρατάθηκαν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρ- θρου 49 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47), του άρθρου 50 του ν. 4351/2015 (A΄164), του άρθρου 12 της από 30.12.2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4366/2016 (Α΄ 18), του άρθρου 97 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21), του άρθρου 72 του ν. 4369/2016 (Α΄ 33), του άρθρου 44 του ν. 4403/2016 (Α΄ 125), του άρθρου 48 του ν. 4410/2016 (A΄ 141), του άρθρου 81 του ν. 4413/2016 (Α΄ 148), καθώς και του άρθρου 16 του ν. 4429/2016 (Α΄ 199), θεωρούνται σύννομες και εκκαθα- ρίζονται σε βάρος των πιστώσεων των προϋπολογισμών των οικείων φορέων. Οι δαπάνες των συμβάσεων που έχουν παραταθεί, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του προηγούμενου εδαφίου, θεωρούνται σύννομες και για υπηρεσίες που θα παρασχεθούν μέχρι την 31η.12.2017 και μπορούν να πληρώνονται μέχρι την ημερομηνία αυτή.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Ειδικά για την περίπτωση των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, οι δαπάνες της προηγούμενης παραγράφου που αφορούν σε ανταποδοτικές υπηρεσίες εκκαθαρίζονται κατά προ- τεραιότητα από τα έσοδα των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και, αν αυτά δεν επαρκούν, από τα κάθε είδους, γενικά και μη προοριζόμενα για την κάλυψη των δαπανών αυτών, έσοδά τους.

Άρθρο 26Κατάταξη πρώην προσωπικού της δημοτικής αστυνομίας που έχει ενταχθεί στην ΕΛ.ΑΣ.ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Οι πρώην δημοτικοί αστυνομικοί που είχαν εντα- χθεί στην Ελληνική Αστυνομία με την υπ’ αριθμ. 6000/2/5250/8-π από 12.12.2014 απόφαση του Προϊ- σταμένου Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώ- πινου Δυναμικού/Α.Ε.Α. (Β΄ 3595) και υπηρετούν σε αυτή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47), ως ιδιαίτερης κατηγορίας ένστολο πολιτικό προσωπικό, κατατάσσονται ως ειδικοί φρουροί ή ως μόνιμο πολιτικό προσωπικό, σύμφωνα με τα προ- βλεπόμενα στις επόμενες παραγράφους. Η κατάταξη των ως άνω υπαλλήλων στις δύο κατηγορίες προσω- πικού γίνεται με βάση τη σχετική ανέκκλητη δήλωση προτίμησης που υπέβαλαν, σύμφωνα με τη διαδικασία της υπ’ αριθμ. 1647/16/2416113 από 5.12.2016 διαταγής του Προϊσταμένου Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού/Α.Ε.Α..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η κατάταξη στην κατηγορία των ειδικών φρουρών πραγματοποιείται με διαπιστωτική πράξη του Προϊστα- μένου Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού/Α.Ε.Α., εφόσον οι δηλούντες δεν έχουν υπερ- βεί το 40ό έτος της ηλικίας τους τις 31.12.2016, έχουν ανάστημα τουλάχιστον ένα (1) μέτρο και εβδομήντα (70) εκατοστά χωρίς υποδήματα, κριθούν ικανοί ότι παρέ- χουν τα εχέγγυα για την ορθή χρήση όπλου από τις αρ- μόδιες ειδικές επιτροπές ψυχοτεχνικών δοκιμασιών στις οποίες παραπέμπονται και ολοκληρώσουν επιτυχώς την εκπαίδευση που προβλέπεται στην υπ’ αριθμ. 7002/12/1- στ/27.9.1999 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομι- κών και Δημόσιας Τάξης (Β΄1845), η οποία εφαρμόζεται αναλόγως. Κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην προα- ναφερθείσα κοινή υπουργική απόφαση, η υλοποίηση της εκπαίδευσης ανατίθεται στη Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης της Ελληνικής Αστυνομίας, η διάρκειά της ορίζεται σε τέσσερις (4) μήνες, εκ των οποίων οι δύο (2) πρώτοι μήνες αποτελούν στάδιο θεωρητικής και οι επόμενοι δύο (2) μήνες στάδιο πρακτικής εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια της θεωρητικής εκπαίδευσης οι εκπαι- δευόμενοι διαμένουν και σιτίζονται εκτός των κέντρων εκπαίδευσης. Για τον υπολογισμό της ηλικίας των ανω- τέρω ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 31η Δεκεμ- βρίου του έτους γέννησης. Με απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας ρυθμίζονται ειδικότερα τα θέματα που αφορούν στη διαδικασία κατάταξης στην κατηγορία των ειδικών φρουρών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι κατατασσόμενοι στην κατηγορία των ειδικών φρουρών αποτελούν μόνιμο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας και εντάσσονται στο αστυνομικό προσωπικό ως αστυφύλακες, με τη συμπλήρωση οκτώ (8) ετών υπη- ρεσίας ως ειδικοί φρουροί. Για τη μισθολογική εξέλιξή τους, τη χορήγηση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, την ασφάλισή τους για παροχές υγειονομικής περίθαλ- ψης, την ασφάλισή τους στα ταμεία επικουρικής ασφά- λισης και πρόνοιας του αστυνομικού προσωπικού και λοιπά θέματα που αφορούν στην εν γένει υπηρεσιακή τους κατάσταση εφαρμόζονται οι διατάξεις που αφο- ρούν στους ειδικούς φρουρούς.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η κατάταξη στο μόνιμο πολιτικό προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας πραγματοποιείται από τους κλάδους ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ Ιδιαίτερης Κατηγορίας Ένστολου Πολιτικού Προσωπικού στους κλάδους ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού, ΤΕ Διοικητικού - Λογιστικού και ΔΕ Διοικη- τικού - Λογιστικού, αντίστοιχα. Για την κατάταξη εκδίδε- ται διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εσωτερικών, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ, κατά τα λοιπά, ισχύουν οι διατάξεις του Κώδικα Κα- τάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Το ιδιαίτερης κατηγορίας ένστολο πολιτικό προσω- πικό της παραγράφου 1 που δεν πληροί τις προϋποθέ- σεις της παραγράφου 2 για κατάταξη στην κατηγορία των ειδικών φρουρών ή δεν υπέβαλε την απαιτούμενη στην παράγραφο 1 δήλωση, κατατάσσεται αυτοδικαίως στην κατηγορία του μόνιμου πολιτικού προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στην προηγούμενη παράγραφο.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάταξης του ιδιαίτερης κατηγορίας ένστολου πολιτικού προσωπικού, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγούμενων παρα- γράφων, συνιστώνται στην Ελληνική Αστυνομία οργανι- κές θέσεις ειδικών φρουρών και μόνιμου πολιτικού προ- σωπικού, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία τελική επιτυγχάνεται η κατάταξη, οι οποίες θα κατανεμηθούν στις επιμέρους Υπηρεσίες με απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 18 του ν. 2800/2000 (Α΄ 41). Ο αριθμός των θέσεων ανά κατηγορία προσδιορίζεται με διαπιστωτική πράξη του Προϊσταμένου Κλάδου Διοι- κητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού/Α.Ε.Α. που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την έκδοση της πράξης αυτής, καταργούνται οι οργανικές θέσεις ιδιαίτερης κατηγορίας ένστολου πολιτικού προ- σωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας και οι περιπτώσεις γ΄ και δ΄ της παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47) παύουν να ισχύουν.

Αθήνα, 1 Μαρτίου 2017
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Υπουργοί
Αναπληρωτής Υπουργός
Εσωτερικών Εσωτερικών Οικονομίας και Ανάπτυξης
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΟΣΚΑΣ ΔΗΜΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Αναπληρωτής Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής,
Οικονομίας και Ανάπτυξης Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Εθνικής Άμυνας ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΡΙΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Έρευνας Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης Εθνικής Άμυνας και Θρησκευμάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ Υφυπουργός Υφυπουργός
Εξωτερικών Εξωτερικών Εξωτερικών
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΤΖΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ ΤΕΡΕΝΣ - ΣΠΕΝΣΕΡ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ Αναπληρωτής Υπουργός
Δικαιοσύνης, Διαφάνειας Δικαιοσύνης, Διαφάνειας
και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Οικονομικών ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΝΤΟΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ Αναπληρωτής Υπουργός Υφυπουργός
Οικονομικών Οικονομικών Υγείας
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ ΞΑΝΘΟΣ Αναπληρωτής Υπουργός
Υγείας Διοικητικής Ανασυγκρότησης Πολιτισμού και Αθλητισμού ΠΑΥΛΟΣ ΠΟΛΑΚΗΣ ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ Αναπληρωτής Υπουργός
Περιβάλλοντος και Ενέργειας Περιβάλλοντος και Ενέργειας Υποδομών και Μεταφορών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΦΑΜΕΛΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ Ναυτιλίας Αγροτικής Ανάπτυξης
Μεταναστευτικής Πολιτικής και Νησιωτικής Πολιτικής και Τροφίμων ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΟΥΖΑΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Επικρατείας
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 1 Μαρτίου 2017
Ο επί της Δικαιοσύνης Υπουργός
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΝΤΟΝΗΣ
Την ευθύνη για την εκτύπωση, διαχείριση και κυκλοφορία των φύλλων της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, (ΦΕΚ) στην έντυπη και ηλεκτρονική έκδοση, έχει το Εθνικό Tυπογραφείο το οποίο αποτελεί δημόσια υπηρεσία η οποία υπάγεται στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυ- γκρότησης. Το Εθνικό Τυπογραφείο έχει επίσης την ευθύνη για την κάλυψη των εκτυπωτικών αναγκών του Δημοσίου. (ν. 3469/2006, Α΄ 131).
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ
1. ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΦΕΚ) Η ηλεκτρονική μορφή των ΦΕΚ διατίθεται δωρεάν από την ιστοσελίδα www.et.gr. Για τα ΦΕΚ που δεν έχουν ψηφιοποιηθεί και καταχωρισθεί στην πιο πάνω ιστοσελίδα δίνεται η δυνατότητα δωρεάν αποστολής με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, μετά από αίτηση που υποβάλ- λεται ηλεκτρονικά με τη συμπλήρωση ειδικής φόρμας. Η έντυπη μορφή των ΦΕΚ διατίθεται για μεμονωμένα φύλλα με το ανάλογο κόστος από το τμήμα Πωλήσεων απευθείας ή με ταχυδρομική αποστολή μέσω αίτησης παραγγελίας στα ΚΕΠ, ενώ για ετήσια συνδρομή από το τμήμα Συνδρομητών. Tο κόστος για ασπρόμαυρο ΦΕΚ από 1 έως 16 σελίδες είναι 1€, προσαυξανόμενο κατά 0,20€ για κάθε επιπλέον οκτασέλιδο ή μέρος αυτού. Το κόστος για έγχρωμο ΦΕΚ είναι 1,50€ από 1 έως 16 σελίδες, προσαυξανόμενο κατά 0,30€ για κάθε επιπλέον οκτασέλιδο ή μέρος αυτού. Τρόπος αποστολής κειμένων προς δημοσίευση - Τα κείμενα για δημοσίευση στο ΦΕΚ, από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και τους φορείς του δημόσιου τομέα, αποστέλλονται στην διεύθυνση webmaster.et@et.gr με χρήση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής και χρονοσήμανσης. - Οι περιλήψεις Διακηρύξεων Δημοσίων Συμβάσεων, αποστέλλονται στην ηλεκτρονική δι- εύθυνση dds@et.gr με τη χρήση απλού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. - Κατ’ εξαίρεση, πολίτες οι οποίοι δεν έχουν αποκτήσει προηγμένη ηλεκτρονική υπογρα- φή, μπορούν να αποστέλλουν ταχυδρομικά ή να καταθέτουν με εκπρόσωπό τους κείμε- να προς δημοσίευση αποτυπωμένα σε χαρτί, στο Τμήμα Παραλαβής Δημοσιευτέας Ύλης. Πληροφορίες σχετικά με την αποστολή/κατάθεση εγγράφων προς δημοσίευση, την πώληση των τευχών και τους ισχύοντες τιμοκαταλόγους για όλες τις υπηρεσίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα μας και στη διαδρομή Εξυπηρέτηση κοινού - τμήμα πωλήσεων ή συν- δρομητών. Επίσης στην ιστοσελίδα μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με την πορεία δημοσίευσης των εγγράφων, εφόσον γνωρίζετε τον Κωδικό Αριθμό Δημοσιεύμα- τος (ΚΑΔ). Τον ΚΑΔ εκδίδει το Εθνικό Tυπογραφείο για όλα τα κείμενα που πληρούν τις προ- ϋποθέσεις δημοσίευσης.
2. ΚΑΛΥΨΗ ΕΚΤΥΠΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ του Δημοσίου και των φορέων του Το Εθνικό Τυπογραφείο μετά από αίτημα φορέα του Δημοσίου αναλαμβάνει να σχεδιάσει και να εκτυπώσει κάρτες, βιβλία, αφίσες, μπλοκ, μηχανογραφικά έντυπα, φακέλους, φακέλους
αλληλογραφίας, κ.ά. Επίσης σχεδιάζει και κατασκευάζει σφραγίδες.
EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ
Ταχυδρομική Διεύθυνση: Καποδιστρίου 34, τ.κ. 10432, Αθήνα ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: 210 5279000 - fax: 210 5279054 ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΥ
Πωλήσεων: (Ισόγειο, τηλ. 210 5279178 - 180) Συνδρομητών: (Ημιόροφος, τηλ. 210 5279136)
Πληροφοριών: (Ισόγειο, Γρ. 3 και τηλεφ. κέντρο 210 5279000) Παραλαβής Δημ. Ύλης: (Ισόγειο, τηλ. 210 5279167, 210 5279139) Ωράριο για το κοινό: Δευτέρα ως Παρασκευή: 8:00 - 13:30 Ιστοσελίδα: www.et.gr
Πληροφορίες σχετικά με την λειτουργία
της ιστοσελίδας: helpdesk.et@et.gr
Αποστολή ψηφιακά υπογεγραμμένων
εγγράφων προς δημοσίευση στο ΦΕΚ:
webmaster.et@et.gr
Πληροφορίες για γενικό πρωτόκολλο
και αλληλογραφία: grammateia@et.gr