118 Α' 2014

ΝΟΜΟΣ 4264/2014

Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος και άλλες διατάξεις.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ - ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
15 Μαΐου 2014

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 118
15 Μαΐου 2014

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4264
Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Άρθρο 3Λειτουργία των λαϊκών αγορώνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Οι λαϊκές αγορές λειτουργούν από Δευτέρα έως Σάββατο, εκτός των επίσημων εθνικών ή τοπικών αργιών, σε ανεξάρτητους υπαίθριους, ελεύθερους, δημόσιους ή δημοτικούς χώρους. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, λειτουργούν σε δρόμους ή πλατείες εντός αστικού ιστού. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το ωράριο λειτουργίας των λαϊκών αγορών καθορίζεται για μεν τις λαϊκές αγορές Αττικής και Θεσσαλονίκης με απόφαση του αρμόδιου κατά περίπτωση Περιφερειακού Συμβούλου, για δε τις υπόλοιπες λαϊκές αγορές της χώρας με αποφάσεις των οικείων Δημοτικών Συμβουλίων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Με αποφάσεις κανονιστικού περιεχομένου των Περιφερειακών Συμβουλίων των Περιφερειών Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, αντίστοιχα, για τις λαϊκές αγορές της Περιφέρειας Αττικής και της Mητροπολιτικής Eνότητας Θεσσαλονίκης και των Δημοτικών Συμβουλίων για τις λαϊκές αγορές των λοιπών περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, που εκδίδονται εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων της περιοχής τους για την εύρυθμη λειτουργία των λαϊκών αγορών ρυθμίζονται θέματα ιδίως όπως: α) οριοθέτηση και διαγράμμιση των χώρων λειτουργίας των λαϊκών αγορών και των θέσεων των επαγγελματιών πωλητών που δεν διαθέτουν τρόφιμα γης και θάλασσας σε οποιαδήποτε μορφή και άνθη, καθώς και των θέσεων των πωλητών που διαθέτουν τρόφιμα γης και θάλασσας σε οποιαδήποτε μορφή και άνθη, β) οριοθέτηση του χώρου που καταλαμβάνουν οι πωλητές, αρίθμηση θέσεων, καθορισμός ενιαίων μέτρων του μήκους των πάγκων κατά κατηγορία προϊόντων των πωλητών, στάθμευσης αυτοκινήτων αδειούχων πωλητών, μέριμνα για την τοποθέτηση, εντός του χώρου λειτουργίας της λαϊκής αγοράς, των ειδικά διασκευασμένων οχημάτων (αυτοκινούμενα ή ρυμουλκούμενα) και των οχημάτων ειδών κυλικείων, γ) ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των πωλητών, μεταφοράς εξοπλισμού και εμπορευμάτων, πριν και μετά από το καθορισμένο ωράριο λειτουργίας των λαϊκών αγορών, δ) καθαριότητα του χρησιμοποιούμενου χώρου από τους αδειούχους πωλητές, άμεση συλλογή των απορριμμάτων και των χαρτοκιβωτίων, τρόπος έκθεσης και πώληση των προϊόντων και ειδικότερα των νωπών ψαριών − συλλογής και απομάκρυνσης των νερών από το λιώσιμο του πάγου που χρησιμοποιείται για τη συντήρηση των ψαριών, απολύμανσης του χώρου, απαγόρευσης καθαρισμού ψαριών, ε) τις διαστάσεις, τον τύπο και το περιεχόμενο των πινακίδων που υποχρεούνται οι πωλητές να τοποθετούν σε εμφανές μέρος του σημείου πώλησης, ιδίως το ονοματεπώνυμο ή την επωνυμία, την ιδιότητα του πωλητή (παραγωγός ή επαγγελματίας ή παραγωγός βιολογικών προϊόντων), τον αριθμό μητρώου, την περιοχή παραγωγής των προϊόντων και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο, στ) ο τύπος, το χρώμα και το υλικό του εκθετηρίου των πωλούμενων προϊόντων και του στεγάστρου του, έτσι ώστε να υπάρχει ομοιομορφία και ενιαία αισθητική, καθώς και ο τρόπος εμφάνισης και συμπεριφοράς των πωλητών.

Άρθρο 4Ίδρυση, μεταφορά, επέκταση, κατάργηση λαϊκών αγορώνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Για την ίδρυση, μεταφορά, επέκταση και κατάργηση των λαϊκών αγορών της Περιφέρειας Αττικής και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης αρμόδιοι φορείς είναι η Περιφέρεια Αττικής και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αντίστοιχα. Μετά από ειδικά εμπεριστατωμένη και αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου μετά από γνώμη του οικείου Δήμου και της οικείας Αστυνομικής Αρχής, η οποία αποφαίνεται μόνον σχετικά με την κυκλοφοριακή επίπτωση από τη λειτουργία συγκεκριμένης λαϊκής αγοράς, χωροθετείται και καθορίζεται ο ακριβής τόπος λειτουργίας των λαϊκών αγορών και η τυχόν ίδρυση, μεταφορά και επέκτασή τους. Εφόσον ο Δήμος και η Αστυνομική Αρχή δεν απαντήσουν εντός τριάντα (30) ημερών από τη σχετική πρόσκληση του αρμόδιου Περιφερειάρχη, η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου εκδίδεται χωρίς τη γνώμη τους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Για τις λαϊκές αγορές της υπόλοιπης χώρας, η ίδρυση, ο ακριβής τόπος λειτουργίας τους, η τυχόν αλλαγή και επέκτασή τους καθορίζονται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου μετά από γνώμη της οικείας Αστυνομικής Αρχής, η οποία αποφαίνεται μόνον σχετικά με την κυκλοφοριακή επίπτωση από τη λειτουργία συγκεκριμένης λαϊκής αγοράς, εντός τριάντα (30) ημερών από την υποβολή της σχετικής πρόσκλησης του οικείου Δήμου. Οι Δήμοι, προκειμένου για ίδρυση νέας λαϊκής αγοράς εντός των ορίων της χωρικής τους αρμοδιότητας, γνωστοποιούν το συνολικό αριθμό των θέσεων της νέας λαϊκής και τον ακριβή τόπο λειτουργίας της λαϊκής αγοράς στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας, το οποίο παρέχει την έγκρισή του.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η κατάργηση λαϊκής αγοράς γίνεται, για τις λαϊκές αγορές Αττικής και Θεσσαλονίκης με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου της οικείας Περιφέρειας και για τις υπόλοιπες λαϊκές αγορές με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του οικείου Δήμου αντίστοιχα.

Άρθρο 5Χορήγηση θέσεων στις λαϊκές αγορέςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία εγκρίνεται από τον οικείο Περιφερειάρχη, καθορίζεται ο ανώτατος αριθμός θέσεων πωλητών για όλες τις λαϊκές αγορές που λειτουργούν στη χωρική του αρμοδιότητα, ο οποίος συναρτάται με τον πληθυσμό του δήμου βάσει τελευταίας απογραφής. Ο υφιστάμενος αριμθοός αδειών δεν δύναται να μειωθεί.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι Δήμαρχοι υποχρεούνται να παρέχουν κατά προτεραιότητα στους παραγωγούς όλης της χώρας θέσεις στις λαϊκές αγορές ευθύνης τους. Στις λαϊκές αγορές όλης της χώρας, οι παραγωγοί τοποθετούνται χωριστά από τους επαγγελματίες και κατά την κατανομή των θέσεων μεταξύ τους προκρίνονται οι παραγωγοί. Οι επαγγελματίες πωλητές, που δεν διαθέτουν τρόφιμα γης και θάλασσας σε οποιαδήποτε μορφή ή άνθη, τοποθετούνται στην αρχή ή στο τέλος των λαϊκών αγορών, με τρόπο που τους καθιστά απολύτως διακριτούς από τους υπόλοιπους. Οι πωλητές αλιευτικών προϊόντων τοποθετούνται χωριστά από τους υπόλοιπους παραγωγούς ή επαγγελματίες πωλητές και σε σημεία όπου υπάρχει αποχέτευση.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το σύστημα διακριτότητας μεταξύ παραγωγών και επαγγελματιών πωλητών λαϊκών αγορών, καθώς και ο τρόπος κατανομής των θέσεων, θα προσδιορισθούν με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας η οποία θα εκδοθεί εντός τριών μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και ενημέρωση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Με την ίδια απόφαση ορίζονται τα κριτήρια για την κατανομή των θέσεων, όπως ιδίως η παλαιότητα κατοχής της άδειας, καθώς και κοινωνικά κριτήρια, και κάθε άλλο σχετικό θέμα που προκύπτει για την κατανομή των θέσεων. Για τις νέες άδειες που θα διατίθενται σε κενούμενες θέσεις θα διενεργείται κλήρωση. Η ίδια διαδικασία θα ακολουθείται και σε περίπτωση προσθήκης νέων θέσεων − αδειών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Οι υπάλληλοι στους οποίους ανατίθεται από τους αρμόδιους φορείς, η είσπραξη του ημερήσιου τέλους του άρθρου 7 υποχρεούνται να ενημερώνουν τους οικείους φορείς για τις κενές θέσεις που προκύπτουν για οποιονδήποτε λόγο, εντός δέκα (10) ημερών από τότε που έλαβαν γνώση για την κένωση της θέσης. Σε περίπτωση παράλειψης αυτής της υποχρέωσης υπέχουν πειθαρχική ευθύνη.

Άρθρο 6Αλλαγή λαϊκής αγοράςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Αλλαγή λαϊκής αγοράς επιτρέπεται μόνο μετά την πάροδο έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος ή ανανέωσης της άδειας και μία μόνο φορά κάθε χρόνο. Η αλλαγή αυτή γίνεται, για τις μεν λαϊκές αγορές Αττικής και Θεσσαλονίκης με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, αντίστοιχα, και για τις υπόλοιπες λαϊκές αγορές με απόφαση του αρμόδιου Δημοτικού Συμβουλίου, κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου. Μεταξύ των αιτούντων για αλλαγή λαϊκής αγοράς, προκρίνονται τα αιτήματα των αδειούχων με παλαιότερη ημερομηνία έκδοσης άδειας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Αμοιβαία αλλαγή λαϊκής αγοράς μεταξύ παραγωγών πωλητών ή μεταξύ επαγγελματιών πωλητών επιτρέπεται πάντοτε με δήλωση των πωλητών στο φορέα που χορήγησε την άδεια. Σε περίπτωση αμοιβαίας αλλαγής θέσεων, οι κάτοχοι των αδειών οφείλουν να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους για τα επόμενα τρία χρόνια. Σε αντίθετη περίπτωση η αμοιβαία αλλαγή θέσεων ανακαλείται.

Άρθρο 7Ημερήσιο ΤέλοςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Οι προσερχόμενοι στις λαϊκές αγορές της χώρας κάτοχοι επαγγελματικών ή παραγωγικών αδειών υποχρεούνται να καταβάλουν ημερήσιο ανταποδοτικό τέλος στους φορείς λειτουργίας αυτών, το οποίο προορίζεται για την κάλυψη των πάσης φύσεως λειτουργικών αναγκών, τη διασφάλιση συνθηκών δημόσιας υγείας, τη φύλαξη των χώρων λειτουργίας των λαϊκών αγορών, τον εκσυγχρονισμό, τη βελτίωση και την προβολή αυτών. Το ύψος του ημερήσιου τέλους, η διαδικασία και ο τρόπος καταβολής και είσπραξής του, καθώς και κάθε σχετικό θέμα, ρυθμίζονται με αποφάσεις των Περιφερειακών Συμβουλίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αντίστοιχα, για τις λαϊκές αγορές που λειτουργούν στην Περιφέρεια Αττικής και στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες εγκρίνονται από τον αντίστοιχο Περιφερειάρχη. Για τις λοιπές λαϊκές αγορές της χώρας τα ανωτέρω ζητήματα ρυθμίζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του οικείου Δήμου. Ως προς τον καθορισμό του ύψους του τέλους, η ανωτέρω απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ή του Δημοτικού Συμβουλίου αιτιολογείται ειδικά, λαμβάνοντας υπόψη τον ανταποδοτικό χαρακτήρα αυτού. Οι υπόχρεοι καταβολής του ημερήσιου τέλους στους φορείς λειτουργίας των λαϊκών αγορών απαλλάσσονται από το τέλος υπέρ δήμων του άρθρου 21 του β.δ. 249/20.10.1958 (Α΄ 171) για την καθαριότητα και αποκομιδή των απορριμμάτων των χώρων που χρησιμοποιούνται από τις λαϊκές αγορές και από το τέλος για τη χρήση των χώρων λειτουργίας των λαϊκών αγορών της παρ. 9 του άρθρου 13 του β.δ. 24−9/20.10.1958 (Α΄ 171). Η μη καταβολή του ημερήσιου τέλους από υπόχρεο για χρονικό διάστημα πέραν των δύο (2) μηνών, συνεπάγεται την αυτοδίκαιη αναστολή ισχύος της άδειας η οποία διαπιστώνεται με απόφαση των Περιφερειακών Συμβουλίων των Περιφερειών Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας αντίστοιχα, για τις λαϊκές αγορές που λειτουργούν στην Περιφέρεια Αττικής και στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για δε τις λοιπές λαϊκές αγορές της χώρας με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του οικείου Δήμου. Σε περίπτωση μεταγενέστερης εξόφλησης των οφειλών η αναστολή αίρεται αμέσως αυτοδίκαια.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το ημερήσιο τέλος της προηγούμενης παραγράφου καταβάλλεται ως εξής: α) Οι επαγγελματίες πωλητές των λαϊκών αγορών υποχρεούνται στην καταβολή του ημερήσιου τέλους ανάλογα με τον αριθμό των ημερών που, με βάση τη σχετική άδεια, δικαιούνται να δραστηριοποιούνται κάθε ημερολογιακό μήνα. Από το ημερήσιο τέλος απαλλάσσονται οι επαγγελματίες πωλητές, οι οποίοι δεν προσέρχονται στις λαϊκές αγορές, λόγω ανικανότητας προς εργασία, η οποία διαρκεί περισσότερο από έναν (1) μήνα και βεβαιώνεται από τον αρμόδιο ασφαλιστικό φορέα ή λόγω ανωτέρας βίας. β) Οι παραγωγοί που κατέχουν άδεια προσέλευσης στις λαϊκές αγορές υποχρεούνται στην καταβολή του ημερήσιου τέλους μόνον για όσες ημέρες προσέρχονται σε αυτές.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Με απόφαση του αρμόδιου Περιφερειακού Συμβουλίου για τις λαϊκές αγορές Αττικής και Θεσσαλονίκης και με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου για τις λαϊκές αγορές της υπόλοιπης χώρας καθορίζεται το ποσό του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 4 που διανέμεται: α) Στους Δήμους της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφέρειας Ενότητας Θεσσαλονίκης για τις λαϊκές αγορές Αττικής και Θεσσαλονίκης αντίστοιχα, και στους λοιπούς Δήμους για τις υπόλοιπες λαϊκές αγορές, με εγγραφή στους αντίστοιχους προϋπολογισμούς τους για την αντιμετώπιση των λειτουργικών αναγκών που προκύπτουν από τη λειτουργία λαϊκών αγορών και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας. β) Στις Ομοσπονδίες ή τους Συλλόγους, όπου δεν υπάρχουν Ομοσπονδίες, των δραστηριοποιούμενων στις λαϊκές αγορές επαγγελματιών και παραγωγών πωλητών για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών τους και τον εκσυγχρονισμό και την προβολή των λαϊκών αγορών. Ειδικότερα: βα) Για τις λαϊκές αγορές Αττικής, δικαιούχοι είναι η Πανελλαδική Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγών Αγροτικών Προϊόντων Λαϊκών Αγορών, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Πωλητών Λαϊκών Αγορών και η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Πωλητών και Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Περιφερείας Αττικής και το ποσό εκάστης δικαιούχου καθορίζεται σε ποσοστό 3% επί του ημερήσιου τέλους που καταβάλλουν τα μέλη της. ββ) Για τις λαϊκές αγορές Θεσσαλονίκης δικαιούχοι είναι η Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας − Θεσσαλίας −Θράκης και η Ομοσπονδία Σωματείων Επαγγελματιών Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας −Θεσσαλίας − Θράκης και το ποσό εκάστης δικαιούχου καθορίζεται σε ποσοστό 5% επί του ημερήσιου τέλους που καταβάλλουν τα μέλη της. βγ) Για τις λαϊκές αγορές της υπόλοιπης χώρας δικαιούχοι είναι οι δύο αντιπροσωπευτικότερες Ομοσπονδίες ή Σύλλογοι, όπου δεν υπάρχουν Ομοσπονδίες, των επαγγελματιών και των παραγωγών πωλητών λαϊκών αγορών του οικείου Δήμου και το ποσό εκάστης δικαιούχου καθορίζεται σε ποσοστό 5% επί του ημερήσιου τέλους που καταβάλλουν τα μέλη της. Τα ποσά αυτά δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση επιχορήγηση των φορέων αυτών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Ποσοστό 40% του εισπραττόμενου ημερήσιου τέλους της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου αποτελεί αφενός μεν το μοναδικό ανταποδοτικό τέλος προς τους Δήμους για τη λειτουργία των λαϊκών αγορών στους χώρους αυτών με τη μορφή τελών καθαριότητας, τελών κατάληψης πεζοδρομίου και χρήσης κοινόχρηστων χώρων και αφετέρου τυχόν συνδρομή προς τους φορείς της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών τους και τον εκσυγχρονισμό και προβολή των λαϊκών αγορών. Στο ποσό αυτό δεν υπολογίζεται το αναλογούν χαρτόσημο και είναι ενιαίο για όλη τη χώρα. Το υπόλοιπο ποσοστό 60% του τέλους αυτού εγγράφεται ως έσοδο στους προϋπολογισμούς των αντίστοιχων Περιφερειών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Οι Ομοσπονδίες ή οι Σύλλογοι, όπου δεν υπάρχουν Ομοσπονδίες, των δραστηριοποιούμενων στις λαϊκές αγορές επαγγελματιών και παραγωγών πωλητών, για να εισπράξουν το προβλεπόμενο ποσό της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου, που τους διατίθεται με την απόφαση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου ή Δημοτικού Συμβουλίου κατά περίπτωση, υποχρεούνται να υποβάλουν προηγουμένως στον φορέα λειτουργίας των λαϊκών αγορών αίτηση με συνημμένη απόφαση του Διοικητικού τους Συμβουλίου, στην οποία ορίζεται επακριβώς ο σκοπός για τον οποίο προορίζονται τα ποσά. Οι φορείς λειτουργίας των λαϊκών αγορών, ειδικότερα τα αρμόδια Περιφερειακά Συμβούλια των Περιφερειών Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας για τις λαϊκές αγορές Αττικής και Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα, και για τις υπόλοιπες λαϊκές αγορές τα δημοτικά συμβούλια κατά περίπτωση, με αποφάσεις τους βεβαιώνουν την ύπαρξη της σχετικής πίστωσης και εγκρίνουν τη σκοπιμότητα και τη διάθεση του προβλεπόμενου ποσού. Με την απόφαση έγκρισης καθορίζεται ο σκοπός για τον οποίο διατίθεται το ποσό, το χρονικό διάστημα από την εκταμίευση, μέσα στο οποίο θα ολοκληρωθεί η διάθεσή του, και το οποίο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο των έξι (6) μηνών, καθώς και το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο υποχρεούται η Ομοσπονδία ή ο Σύλλογος να αποδώσει λογαριασμό, υποβάλλοντας όλα τα νόμιμα δικαιολογητικά και παραστατικά έγγραφα, το οποίο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο του ενός (1) μηνός. Σε περίπτωση μη τήρησης της νόμιμης διαδικασίας, η απόφαση έγκρισης ανακαλείται από το φορέα έγκρισης και η Ομοσπονδία ή ο Σύλλογος υποχρεούται να επιστρέψει το χορηγηθέν ποσό, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974, Α΄ 90) και θα αποκλείεται από κάθε διάθεση σχετικού ποσού για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Η απόφαση της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου εκδίδεται μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου έκαστου έτους, έπειτα από πρόταση των οικείων δήμων στην εδαφική περιφέρεια των οποίων λειτουργούν λαϊκές αγορές και αφορά τέλη καθαριότητας, τέλη κατάληψης πεζοδρομίου και χρήσης κοινοχρήστων χώρων τρέχουσας περιόδου. Οι προτάσεις των οικείων δήμων υποβάλλονται στον Περιφερειάρχη μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου τρέχοντος έτους. Σε περίπτωση μη υποβολής πρότασης από δήμο, η απόφαση εκδίδεται χωρίς την πρόταση αυτή.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Οικονομικών και Εσωτερικών, μπορεί να διατίθεται ποσοστό έως 10% από το ποσό του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 4 που αποτελεί έσοδο των περιφερειών, αποκλειστικά για την οικονομική ενίσχυση ανέργων, πολύτεκνων, απόρων, ατόμων με αναπηρία άνω του 67%, ατόμων τρίτης ηλικίας που έχουν εισοδήματα κάτω από το όριο της φτώχειας, οικογενειών με ανήλικα τέκνα με ειδικές ανάγκες και γονιών που προστατεύουν άτομα με νοητική υστέρηση, αυτισμό, βαριές αναπηρίες και πολλαπλές ανάγκες εξάρτησης. Η οικονομική ενίσχυση αφορά αποκλειστικά στην κάλυψη βιοτικών αναγκών των ανωτέρω με είδη που πωλούνται στις λαϊκές αγορές. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.

Αθήνα, 14 Μαΐου 2014
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ−ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΑΥΤΑΡΗΣ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ−ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 15 Μαΐου 2014
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ