Κοινοτικών Υπαλλήλων, όπως καταρτίσθηκε από την
Επιτροπή του άρθρου 20 του ν. 3320/2005, του οποίου
το κείμενο έχει ως εξής:
«ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 1
Αρχές του Κώδικα
Σκοπός του παρόντος Κώδικα είναι η καθιέρωση ενι−
αίων και ομοιόμορφων κανόνων που διέπουν την πρό−
σληψη και την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων
των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού, σύμφωνα ιδίως με τις αρχές της
ισότητας, της αξιοκρατίας και της κοινωνικής αλληλεγ−
γύης και την ανάγκη διασφάλισης της μέγιστης δυνατής
απόδοσης κατά την εργασία τους.
Άρθρο 2
Έννοια όρων
1. Όπου στον παρόντα Κώδικα αναφέρονται «Οργανι−
σμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης» (Ο.Τ.Α.), νοούνται οι Δήμοι,
οι Κοινότητες, τα Δημοτικά, Κοινοτικά Ιδρύματα και τα
Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου αυτών, καθώς και
οι Σύνδεσμοι Δήμων, Κοινοτήτων και Δήμων και Κοι−
νοτήτων.
2. Όπου για την εφαρμογή των διατάξεων του παρό−
ντος λαμβάνεται υπόψη ο πληθυσμός, νοείται ο πραγ−
ματικός πληθυσμός, όπως αυτός εμφανίζεται στους
δημοσιευθέντες επίσημους πίνακες της τελευταίας
απογραφής.
Άρθρο 3
Έκταση εφαρμογής − Διαίρεση ύλης
Στις διατάξεις του παρόντος Κώδικα υπάγεται το πά−
σης φύσεως προσωπικό των Ο.Τ.Α., ως κατωτέρω:
1. Στις διατάξεις του πρώτου μέρους υπάγεται το μό−
νιμο προσωπικό:
α. των Δήμων,
β. των Κοινοτήτων,
γ. των Δημοτικών και Κοινοτικών Ιδρυμάτων και
δ. των Συνδέσμων και των λοιπών Ν.Π.Δ.Δ. των
Ο.Τ.Α.
2. Στις διατάξεις του δεύτερου μέρους υπάγεται το
προσωπικό Ειδικών Θέσεων και το προσωπικό με σχέση
εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ − ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ− ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
Α. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ
ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
Άρθρο 4
Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο
Στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και
Αποκέντρωσης συνιστάται Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβού−
λιο, που αποτελείται από:
1. Τον Νομικό Σύμβουλο του Κράτους στο Υπουργείο
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης
ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του Σύμβουλο του
Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που υποδεικνύεται
από τον Πρόεδρο του Σώματος.
2. Έναν Καθηγητή Δημοσίου Δικαίου ή Διοικητικής ή
Πολιτικής Επιστήμης του Εθνικού Καποδιστριακού Πα−
νεπιστημίου Αθηνών ή του τμήματος Οικονομικής και
Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου
με αναπληρωτή του επίσης Καθηγητή των ίδιων Πα−
νεπιστημίων που υποδεικνύονται από τους Πρυτάνεις
αυτών.
3. Τον Γενικό Διευθυντή Τοπικής Αυτοδιοίκησης του
Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Απο−
κέντρωσης με αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή του ίδιου
Υπουργείου που ορίζεται από τον Υπουργό Εσωτερικών,
Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
4. Έναν Γενικό Διευθυντή Δήμου με αναπληρωτή του
Γενικό Διευθυντή Δήμου που ορίζονται από τον Υπουργό
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης,
μετά από προηγούμενη γνώμη της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.
5. Έναν εκπρόσωπο της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. που ορίζεται μαζί
με τον αναπληρωτή του με απόφαση της εκτελεστικής
επιτροπής.
6. Τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ερ−
γαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Π.Ο.Ε.−
Ο.Τ.Α.), με αναπληρωτή του μέλος της Εκτελεστικής
Επιτροπής, το οποίο ορίζει η Επιτροπή αυτή.
7. Τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προ−
σωπικού Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Π.Ο.Π.−
Ο.Τ.Α.), με αναπληρωτή του μέλος της Εκτελεστικής
Επιτροπής, το οποίο ορίζει η Επιτροπή αυτή.
Καθήκοντα Γραμματέα εκτελεί διοικητικός υπάλληλος
κατηγορίας ΠΕ με βαθμό Α΄ του Τμήματος Προσωπικού
Ο.Τ.Α. της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Ο.Τ.Α.
του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και
Αποκέντρωσης, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του,
με την απόφαση ορισμού των μελών του Συμβουλίου.
8. Το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο λειτουργεί:
α. Ως Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο για τους
Γενικούς Διευθυντές Δήμων και Συνδέσμων.
β. Για την επιλογή Γενικών Διευθυντών Δήμων και για
τα λοιπά θέματα υπηρεσιακής τους κατάστασης για τα
οποία απαιτείται γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.
9. Ο ορισμός των μελών του ανωτέρω Συμβουλίου γί−
νεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
10. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών,
Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας
και Οικονομικών καθορίζεται, κατά παρέκκλιση των κει−
μένων διατάξεων, αποζημίωση των μελών και του γραμ−
ματέως ανάλογα με τις συνεδριάσεις που μετέχουν.
11. Για τη θητεία, τη λειτουργία, την τήρηση πρακτικών
και τα λοιπά θέματα του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβου−
λίου, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των άρθρων
7 και 8 του παρόντος.
Άρθρο 5
Υπηρεσιακά Συμβούλια
1. Σε κάθε Νομό και Νομαρχία συνιστάται Υπηρεσιακό
Συμβούλιο, για το προσωπικό του άρθρου 3 του παρό−
ντος συγκροτούμενο με απόφαση του οικείου Γενικού
Γραμματέα Περιφέρειας το οποίο αποτελείται από:
α. Τρεις (3) υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. κατηγορίας ΠΕ με
Α΄ βαθμό και εν ελλείψει με Β΄ βαθμό που ορίζονται από
τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας, μετά από γνώμη
της Διοικούσας Επιτροπής της Τοπικής Ένωσης Δή−
μων και Κοινοτήτων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν
υπάλληλοι της ανωτέρω κατηγορίας ορίζονται υπάλ−
ληλοι κατηγορίας ΤΕ με Α΄ βαθμό και εν ελλείψει με Β΄
βαθμό. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν υπάλληλοι των
ανωτέρω κατηγοριών ορίζονται υπάλληλοι κατηγορίας
ΔΕ με Α΄ βαθμό.
β. Δύο (2) αιρετούς εκπροσώπους των υπαλλήλων
κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ τουλάχιστον με βαθμό Β΄, που
εκλέγονται με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία.
Ο τρόπος, η διαδικασία και οι λοιπές προϋποθέσεις της
εκλογής καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσω−
τερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης που
εκδίδεται μετά από γνώμη των Π.Ο.Ε.−Ο.Τ.Α. και Π.Ο.Π.−
Ο.Τ.Α. Οι γνώμες της Π.Ο.Ε.−Ο.Τ.Α. και της Π.Ο.Π.−Ο.Τ.Α.
παρέχονται μέσα σε εύλογη προθεσμία που τάσσεται
από τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και
Αποκέντρωσης και δεν μπορεί να είναι μικρότερη από
δεκαπέντε (15) ημέρες. Μετά την πάροδο της προθε−
σμίας αυτής η απόφαση εκδίδεται χωρίς τη γνώμη των
ανωτέρω Ομοσπονδιών.
Καθήκοντα γραμματέα του συμβουλίου εκτελεί υπάλ−
ληλος κλάδου ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού ή ΤΕ Δι−
οικητικού − Λογιστικού ή ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων
με βαθμό τουλάχιστον Γ΄ του Δήμου της έδρας του
Νομού, με εξαίρεση τα συμβούλια των Νομαρχιών του
Νομού Αττικής, του Νομού Θεσσαλονίκης και των Δήμων
Αθηναίων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης.
Καθήκοντα γραμματέα για τα συμβούλια των Νομαρ−
χιών του Νομού Αττικής και του Νομού Θεσσαλονίκης
εκτελεί υπάλληλος κλάδου ΠΕ Διοικητικού − Οικονομικού
ή ΤΕ Διοικητικού − Λογιστικού ή ΔΕ Διοικητικών Γραμ−
ματέων με βαθμό τουλάχιστον Γ΄ του πολυπληθέστερου
Δήμου που ορίζεται από τον Γενικό Γραμματέα της
οικείας Περιφέρειας.
Ως τόπος συνεδρίασης του συμβουλίου ορίζεται το
κατάστημα του Δήμου της έδρας του Νομού με εξαί−
ρεση τα συμβούλια των Νομαρχιών του Νομού Αττικής,
του Νομού Θεσσαλονίκης και των Δήμων Αθηναίων,
Πειραιώς και Θεσσαλονίκης.
Ως τόπος συνεδρίασης των συμβουλίων των Νομαρ−
χιών του Νομού Αττικής και του Νομού Θεσσαλονίκης
ορίζεται το κατάστημα του πολυπληθέστερου Δήμου.
2. Στη διοικητική περιφέρεια της Νομαρχίας Αθηνών
συνιστώνται τέσσερα (4) υπηρεσιακά συμβούλια με αρ−
μοδιότητα τους κατωτέρω Ο.Τ.Α.:
Α΄. Υπηρεσιακό Συμβούλιο:
Αλίμου, Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Ελληνικού, Καλλι−
θέας, Μοσχάτου, Ν. Σμύρνης, Π. Φαλήρου και Ταύρου.
Β΄. Υπηρεσιακό Συμβούλιο:
Αγ. Βαρβάρας, Αγ. Αναργύρων, Αιγάλεω, Ιλίου, Καμα−
τερού, Περιστερίου, Πετρούπολης και Χαϊδαρίου.
Γ΄. Υπηρεσιακό Συμβούλιο:
Αγ. Παρασκευής, Αγ. Δημητρίου, Βύρωνα, Δάφνης, Ζω−
γράφου, Ηλιούπολης, Καισαριανής, Παπάγου, Υμηττού
και Χολαργού.
Δ΄. Υπηρεσιακό Συμβούλιο:
Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Γαλατσίου, Ηρακλείου, Κη−
φισιάς, Λυκόβρυσης, Μελισσίων, Μεταμόρφωσης, Νέας
Ερυθραίας, Ν. Ιωνίας, Ν. Φιλαδέλφειας, Νέας Χαλκηδό−
νας, Ν. Ψυχικού, Πεύκης, Φιλοθέης, Χαλανδρίου, Ψυχικού,
Εκάλης, Ν. Πεντέλης και Πεντέλης.
Το προσωπικό των συνδέσμων υπάγεται στο αντίστοι−
χο υπηρεσιακό συμβούλιο της έδρας του.
Ειδικά το προσωπικό των Συνδέσμων που έχουν την
έδρα τους στους Δήμους Θεσσαλονίκης και Πειραιά
υπάγεται στο υπηρεσιακό συμβούλιο της παρ. 1 του πα−
ρόντος άρθρου, το δε προσωπικό των Συνδέσμων που
έχουν την έδρα τους στο Δήμο Αθηναίων, υπάγεται στο
υπηρεσιακό συμβούλιο που θα καθορίσει με απόφασή
του ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας.
Τα ανωτέρω Υπηρεσιακά Συμβούλια της Νομαρχίας
Αθηνών συγκροτούνται με απόφαση του Γενικού Γραμ−
ματέα Περιφέρειας κατά την ειδικότερη πρόβλεψη της
παρ. 1 του παρόντος.
Καθήκοντα Γραμματέα εκτελεί υπάλληλος του πολυ−
πληθέστερου Δήμου, κλάδου ΠΕ Διοικητικού − Οικονο−
μικού ή ΤΕ Διοικητικού − Λογιστικού ή ΔΕ Διοικητικών
Γραμματέων με βαθμό τουλάχιστον Γ΄ που ορίζεται από
τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας.
Ως τόπος συνεδρίασης των ανωτέρω συμβουλίων ορί−
ζεται το κατάστημα του πολυπληθέστερου Δήμου.
3. Σε καθέναν από τους Δήμους Αθηναίων, Πειραιώς
και Θεσσαλονίκης συνιστάται Υπηρεσιακό Συμβούλιο
που συγκροτείται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα
Περιφέρειας και αποτελείται από:
α. Τρεις (3) δημοτικούς υπαλλήλους που ορίζονται από
το Δημοτικό Συμβούλιο σύμφωνα με τους όρους και τις
προϋποθέσεις της περίπτωσης Α΄ της παραγράφου (1)
αυτού του άρθρου.
Εάν τα Δημοτικά Συμβούλια δεν ορίσουν τα μέλη τους
μέχρι την 20ή Δεκεμβρίου, αυτά ορίζονται από τον Γε−
νικό Γραμματέα της Περιφέρειας.
β. Δύο (2) αιρετούς εκπροσώπους των υπαλλήλων του
οικείου Δήμου που εκλέγονται σύμφωνα με τα οριζό−
μενα στην περίπτωση Β΄ της παραγράφου (1) αυτού
του άρθρου.
γ. Ως τόπος συνεδρίασης ορίζεται το κατάστημα του
οικείου Δήμου.
Καθήκοντα Γραμματέα εκτελεί υπάλληλος κλάδου ΠΕ
Διοικητικού − Οικονομικού ή ΤΕ Διοικητικού − Λογιστικού
ή ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων του οικείου Δήμου, με
βαθμό τουλάχιστον Γ΄, που προτείνεται από τον Δή−
μαρχο.
4. Για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια των παραγράφων (1),
(2) και (3) του άρθρου αυτού ισχύουν τα ακόλουθα:
α. Τα μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου ορίζονται
ή εκλέγονται με ισάριθμους αναπληρωτές. Αν λυθεί η
υπαλληλική σχέση αιρετού μέλους του Συμβουλίου, τα−
κτικό μέλος ορίζεται ο επόμενος στη σειρά εκλογής για
το υπόλοιπο χρονικό διάστημα της θητείας.
β. Με την απόφαση συγκρότησης του Υπηρεσιακού
Συμβουλίου ορίζεται ο Πρόεδρος και ο αναπληρωτής
του μεταξύ των τακτικών μελών του Υπηρεσιακού Συμ−
βουλίου.
γ. Αν μέλος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου κρίνεται για
κατάληψη θέσης προϊσταμένου οργανικής μονάδας, η
κρίση για αυτόν διενεργείται στην αρχή της συνεδρί−
ασης και δεν μπορεί να συμμετέχει στην κρίση που
τον αφορά. Στη συνέχεια επανέρχεται στην αίθουσα,
και συνεχίζεται η κρίση και η συζήτηση των λοιπών
θεμάτων.
Αν και το αναπληρωματικό μέλος έχει το ίδιο κώλυμα,
το Υπηρεσιακό Συμβούλιο συνεδριάζει με τα υπόλοιπα
μέλη.
δ. Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια του παρόντος άρθρου
λειτουργούν και ως Πειθαρχικά Συμβούλια.
ε. Η αποζημίωση των μελών των ανωτέρω Συμβουλίων,
καθώς και του Γραμματέα καθορίζεται σύμφωνα με τις
ρυθμίσεις του άρθρου 17 του ν. 3205/2006 (ΦΕΚ 297 Α΄),
όπως ισχύει.
Άρθρο 6
Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο
1. Συνιστάται στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης Δευτεροβάθμιο Πειθαρ−
χικό Συμβούλιο.
Το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο κρίνει σε
δεύτερο βαθμό τις αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβου−
λίων, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 145 του παρόντος.
2.α. Το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο συγκρο−
τείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσι−
ας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και αποτελείται από:
i. έναν Αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κρά−
τους, ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή του Σύμβουλο του
Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που υποδεικνύονται
από τον Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ.,
ii. έναν Σύμβουλο του Νομικού Συμβουλίου του Κρά−
τους, με τον αναπληρωτή του, που υποδεικνύονται από
τον Πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,
iii. έναν Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Εσωτερικών,
Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, με αναπληρωτή
Γενικό Διευθυντή του ίδιου Υπουργείου,
iv. δύο Γενικούς Διευθυντές Δήμων, με αναπληρωτές
Γενικούς Διευθυντές Δήμων, που υποδεικνύονται από
την εκτελεστική επιτροπή της Κεντρικής Ενωσης Δήμων
και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.),
ν. έναν εκπρόσωπο της Π.Ο.Ε.−Ο.Τ.Α., με τον αναπλη−
ρωτή του, που υποδεικνύονται με απόφαση της εκτε−
λεστικής επιτροπής,
νi. έναν εκπρόσωπο της Π.Ο.Π.−Ο.Τ.Α., με τον αναπλη−
ρωτή του, που υποδεικνύονται με απόφαση της εκτε−
λεστικής επιτροπής.
β. Εάν η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., η Π.Ο.Ε.−Ο.Τ.Α. και η Π.Ο.Π.−Ο.Τ.Α. δεν
υποδείξουν τους Γενικούς Διευθυντές Δήμων και τους
εκπροσώπους, αντιστοίχως, εντός προθεσμίας είκοσι
(20) ημερών από την περιέλευση του σχετικού εγγρά−
φου ερωτήματος του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης, τα μέλη αυτά, μαζί με
τους αναπληρωτές τους, ορίζονται με την ανωτέρω
απόφαση συγκρότησης.
γ. Τα μέλη του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλί−
ου και ο γραμματέας του Συμβουλίου μαζί με τους ανα−
πληρωτές τους, ορίζονται για θητεία δύο ετών, η οποία
αρχίζει την 1η Ιανουαρίου, με απόφαση του Υπουργού
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης,
που εκδίδεται κατά το Δεκέμβριο του προηγούμενου
έτους. Κατά τη διάρκεια της θητείας τους απαγορεύεται
η αντικατάσταση μελών, εκτός εάν συντρέχουν αποδε−
δειγμένα σοβαροί υπηρεσιακοί ή προσωπικοί λόγοι.
δ. Καθήκοντα Γραμματέα εκτελεί διοικητικός υπάλλη−
λος κατηγορίας ΠΕ με βαθμό Α΄ του Τμήματος Προσωπι−
κού Ο.Τ.Α. της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας
Ο.Τ.Α. του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης
και Αποκέντρωσης, που ορίζεται με τον αναπληρωτή
του.
ε. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δη−
μόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και
Οικονομικών καθορίζεται, κατά παρέκκλιση των κειμέ−
νων διατάξεων, αποζημίωση των μελών και του Γραμ−
ματέα του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου
ανάλογα με τις συνεδριάσεις που μετέχουν.
3. Για τη διαδικασία ενώπιον του Δευτεροβάθμιου
Πειθαρχικού Συμβουλίου εφαρμόζονται αναλόγως οι
διατάξεις των άρθρων 140, 141, 142, 143, 144 και 145 του
παρόντος Κώδικα.
4. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης καθορίζεται ο ειδικότερος
τρόπος λειτουργίας του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού
Συμβουλίου και κάθε σχετική λεπτομέρεια εφαρμογής
του παρόντος άρθρου.
5. Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια είναι υποχρεωμένα να
ενημερώνουν κάθε έξι μήνες το Δευτεροβάθμιο Πει−
θαρχικό Συμβούλιο για την πορεία και την έκβαση των
πειθαρχικών υποθέσεων, από την εισαγωγή τους σε
αυτά μέχρι την έκδοση της πειθαρχικής απόφασης.
6. Με απόφαση του Προέδρου του Δευτεροβάθμιου
Πειθαρχικού Συμβουλίου ασκείται πειθαρχική δίωξη
ενώπιον του Συμβουλίου αυτού κατά των μελών Υπη−
ρεσιακών Συμβουλίων που παραβαίνουν τις διατάξεις
της παρ. 3 του άρθρου 126 του παρόντος, καθώς και τις
διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.
Άρθρο 7
Θητεία − Συγκρότηση
1. Τα μέλη κάθε Υπηρεσιακού Συμβουλίου, με ισάριθ−
μους αναπληρωτές τους, ορίζονται για θητεία δύο (2)
ετών, που αρχίζει την 1η Ιανουαρίου, με απόφαση του
αρμόδιου για τη συγκρότηση οργάνου, που εκδίδεται
κατά το Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους.
Η θητεία των μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων
λήγει την 31η Δεκεμβρίου των ετών των οποίων ο τε−
λευταίος αριθμός είναι άρτιος.
2. Κατά τη διάρκεια της διετίας απαγορεύεται η αντι−
κατάσταση μελών, εκτός αν συντρέχουν αποδεδειγμένα
σοβαροί υπηρεσιακοί ή προσωπικοί λόγοι.
3. Με την απόφαση συγκρότησης των Υπηρεσιακών
Συμβουλίων ορίζονται οι γραμματείς αυτών με τους
αναπληρωτές τους.
4. Εάν η γνώμη της Τ.Ε.Δ.Κ., κατά τις ειδικότερες προ−
βλέψεις του άρθρου 5, δεν δοθεί εντός προθεσμίας
δεκαπέντε (15) ημερών αφότου περιέλθει σε αυτήν το
σχετικό έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Περιφέρει−
ας, ο ορισμός των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. γίνεται από
αυτόν.
5. Σε κάθε Υπηρεσιακό Συμβούλιο ο αριθμός των ορι−
ζόμενων από την Υπηρεσία μελών κάθε φύλου ανέρχεται
σε ποσοστό ίσο τουλάχιστον με το 1/3 των οριζομένων,
σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, εφόσον στην οικεία
υπηρεσία υπηρετεί επαρκής αριθμός υπαλλήλων που
συγκεντρώνει τις νόμιμες προϋποθέσεις για ορισμό, και
τα μέλη που ορίζονται είναι περισσότερα από ένα (1).
Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην
επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι ίσο
τουλάχιστον με το ήμισυ της μονάδας (άρθρο 6 παρ.
1α του ν. 2839/2000, ΦΕΚ 196 Α΄).
Άρθρο 8
Λειτουργία
1. Τα αναπληρωματικά μέλη μετέχουν σε περίπτωση
απουσίας ή κωλύματος των τακτικών μελών.
2. Σε όλα τα Υπηρεσιακά Συμβούλια των Ο.Τ.Α., στο
Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο και στο Δευτεροβάθμιο
Πειθαρχικό Συμβούλιο ως εισηγητές ορίζονται με πράξη
των Προέδρων τους μόνο μέλη τους.
3. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του Προέ−
δρου ή του αναπληρωτή του, προεδρεύει ο κατά βαθμό
ανώτερος και, επί ισοβαθμών, ο αρχαιότερος. Σε κάθε
περίπτωση τηρείται το προβάδισμα των κατηγοριών.
4. Όλα τα Υπηρεσιακά Συμβούλια βρίσκονται σε απαρ−
τία, όταν είναι παρόντα τρία (3) τουλάχιστον μέλη τους,
εκτός από το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο και Δευτε−
ροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, που συνεδριάζουν με
την παρουσία πέντε τουλάχιστον μελών. Τα Υπηρεσιακά
Συμβούλια αποφασίζουν ή γνωμοδοτούν με απόλυτη
πλειοψηφία των παρόντων μελών, στα οποία συμπερι−
λαμβάνεται οπωσδήποτε ο πρόεδρος ή ο αναπληρωτής
του. Σε περίπτωση ισοψηφίας, υπερισχύει η ψήφος του
Προέδρου. Εάν σχηματισθούν περισσότερες από δύο
γνώμες, όσοι ακολουθούν την ασθενέστερη, οφείλουν
να προσχωρήσουν στη μία από τις επικρατέστερες.
5. Οι πράξεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων διατυ−
πώνονται σε πρακτικά που υπογράφονται από τον
Πρόεδρο και τον Γραμματέα. Εως την υπογραφή των
πρακτικών, μπορεί να χορηγείται στην οικεία υπηρε−
σία βεβαίωση για τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί, η
οποία υπογράφεται από τον Πρόεδρο του Υπηρεσια−
κού Συμβουλίου. Βάσει της βεβαιώσεως αυτής μπορεί
να γίνονται από τον Ο.Τ.Α. οι απαιτούμενες περαιτέρω
ενέργειες για την εκτέλεση των πράξεων των Υπηρε−
σιακών Συμβουλίων.
Όμοια βεβαίωση μπορεί να χορηγείται και στους ενδι−
αφερόμενους υπαλλήλους, ύστερα από αίτησή τους.
Στα πρακτικά καταχωρίζεται και η γνώμη των τυχόν
μειοψηφούντων.
6. Η ψηφοφορία των μελών των Υπηρεσιακών Συμ−
βουλίων γίνεται κατά σειρά αντίστροφη από εκείνη της
απόφασης ορισμού τους.
7. Η λειτουργία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων διέ−
πεται συμπληρωματικά από τις γενικές διατάξεις για
τα συλλογικά όργανα της Διοίκησης, όπως εκάστοτε
αυτές ισχύουν.
8. Ο υπάλληλος μπορεί να παρίσταται ενώπιον των
Υπηρεσιακών Συμβουλίων που κρίνουν πειθαρχική του
υπόθεση αυτοπροσώπως, με συμπαράσταση δικηγόρου
ή μόνο δια δικηγόρου.
Άρθρο 9
Υγειονομικές Επιτροπές
1. Οι κατά τις διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δη−
μοσίων Διοικητικών Υπαλλήλων Υγειονομικές Επιτροπές
γνωματεύουν και για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. στις
περιπτώσεις που απαιτείται γνωμάτευση κατά τις δια−
τάξεις του παρόντος.
2. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις
των άρθρων 164, 165, 166 και 167 του Κώδικα Κατάστα−
σης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και
Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., όπως ισχύουν.
Β. ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Άρθρο 10
Οργανισμοί Εσωτερικής Υπηρεσίας −
Συγκρότηση υπηρεσιών
1. Με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας καθο−
ρίζονται η εσωτερική διάρθρωση των υπηρεσιών σε
Γενικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις, Τμήματα και Αυτοτελή
Γραφεία, οι αρμοδιότητες τους και οι θέσεις κατά κα−
τηγορίες και κλάδους προσωπικού. Επίσης, ορίζονται
οι κλάδοι ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ των οποίων οι υπάλληλοι κρί−
νονται για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων των
κατά περίπτωση οργανικών μονάδων, ανάλογα με την
ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο των συγκε−
κριμένων οργανικών μονάδων.
2. Με απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού ή Διοι−
κητικού Συμβουλίου ψηφίζονται οι Οργανισμοί Εσωτε−
ρικής Υπηρεσίας των Δήμων, Κοινοτήτων, Δημοτικών
και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου,
Ιδρυμάτων και Συνδέσμων Δήμων και Δήμων και Κοινο−
τήτων, αντίστοιχα. Η απόφαση εγκρίνεται με πράξη του
Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας ύστερα από γνώμη του
οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η οποία δημοσιεύεται
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
3. Η σύσταση θέσεων προσωπικού με τους Οργανι−
σμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των Ο.Τ.Α. γίνεται μετά
από εκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών και με την προ−
ϋπόθεση ότι για τη σύσταση κάθε νέας οργανικής θέσης
θα πρέπει ο μέσος όρος των τακτικών εσόδων των δύο
τελευταίων ετών να είναι διπλάσιος του ποσού στο οποίο
ανέρχεται η ετήσια δαπάνη του βασικού μισθού του κα−
ταληκτικού κλιμακίου των προτεινόμενων νέων θέσεων
πολλαπλασιαζόμενης της δαπάνης αυτής επί δύο.
4. Με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας, σε Δή−
μους που έχουν πληθυσμό 50.000 κατοίκους και άνω,
καθώς και σε Συνδέσμους με συνολικό πληθυσμό των
μελών τους πάνω από 300.000 κατοίκους μπορεί να συ−
σταθεί μία Γενική Διεύθυνση. Ειδικά στο Δήμο Αθηναίων
μπορεί να συσταθούν μέχρι τρεις Γενικές Διευθύνσεις,
για δε τους Δήμους Πειραιώς, Νικαίας, Περιστερίου,
Καλλιθέας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Ηρακλείου Κρή−
της, Πάτρας, Βόλου και Ιωαννίνων, μέχρι δύο Γενικές
Διευθύνσεις.
5. Τροποποίηση των Οργανισμών Εσωτερικής Υπη−
ρεσίας των Ο.Τ.Α. γίνεται με την ανωτέρω διαδικασία.
Δεν επιτρέπεται η τροποποίηση των Οργανισμών κατά
το τελευταίο εξάμηνο της Δημοτικής ή Κοινοτικής πε−
ριόδου, με εξαίρεση την περίπτωση ανάθεσης ή μετα−
βίβασης νέων αρμοδιοτήτων και σε συμμόρφωση με
τελεσίδικη δικαστική απόφαση.
6. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες, για την κάλυψη
αναγκών των Ο.Τ.Α., απαιτείται η πρόσληψη υπαλλή−
λων κλάδων που δεν προβλέπονται από τις σχετικές
ρυθμίσεις, η ονομασία του κλάδου καθορίζεται με βάση
τη λειτουργία που θα καλυφθεί και τα σχετικά τυπικά
προσόντα.
7. Για την κατάρτιση ή τροποποίηση του Οργανισμού
Εσωτερικής Υπηρεσίας των Ιδρυμάτων και Νομικών Προ−
σώπων Δημοσίου Δικαίου, απαιτείται και σύμφωνη γνώ−
μη του οικείου Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου.
8. Νομικά πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου που συγχω−
νεύονται σε ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου,
σύμφωνα με τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού
Κώδικα, μπορεί να οργανώνονται σε επίπεδο Διεύθυν−
σης ή αυτοτελούς Τμήματος ανάλογα με τον αριθμό
των υπηρετούντων τακτικών υπαλλήλων. Νομικά Πρό−
σωπα Δημοσίου Δικαίου που δεν συγχωνεύονται σε
ένα Νομικό Πρόσωπο και των οποίων ο αριθμός των
υπηρετούντων τακτικών υπαλλήλων είναι μέχρι δέκα
(10) μπορεί να οργανώνονται σε επίπεδο αυτοτελούς
Γραφείου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ
Α. ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΑΙ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ
Άρθρο 11
Χρόνος συνδρομής των προϋποθέσεων διορισμού
1. Οι υποψήφιοι υπάλληλοι πρέπει να έχουν τα προ−
σόντα του διορισμού τόσο κατά το χρόνο λήξεως της
προθεσμίας υποβολής αιτήσεων όσο και κατά το χρόνο
του διορισμού. Το ανώτατο όριο της ηλικίας διορισμού,
όπου υπάρχει, πρέπει να συντρέχει κατά το πρώτο,
σύμφωνα με τα ανωτέρω, χρονικό σημείο.
2. Οι διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του
παρόντος άρθρου ισχύουν και για τα κωλύματα διο−
ρισμού.
Άρθρο 12
Ιθαγένεια
1. Ως υπάλληλοι διορίζονται μόνο Έλληνες και Ελλη−
νίδες πολίτες.
2. Οι πολίτες των κρατών − μελών της Ευρωπαϊκής
Ένωσης επιτρέπεται να διορίζονται σε θέσεις οι οποίες
δεν εμπίπτουν στην εξαίρεση της παρ. 4 του άρθρου
39 της Συνθ. Ε.Κ., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για
αυτούς σε ειδικό νόμο.
3. Ο διορισμός αλλοδαπών πολιτών των κρατών που
δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής ’Ενωσης επιτρέπεται
μόνο στις προβλεπόμενες από ειδικούς νόμους περι−
πτώσεις.
4. Όσοι αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια με πολιτο−
γράφηση, δεν μπορούν να διορισθούν ως υπάλληλοι
πριν από τη συμπλήρωση ενός (1) έτους από την από−
κτησή της.
Άρθρο 13
Ηλικία διορισμού
1. Το κατώτατο όριο ηλικίας διορισμού, κατά κατηγο−
ρία, ορίζεται ως ακολούθως:
Για τις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ ορίζεται το 21ο έτος
της ηλικίας και για την ΥΕ το 20ό έτος της ηλικίας.
2. Ανώτατα όρια ηλικίας διορισμού όπου απαιτούνται
από τη φύση και τις ιδιαιτερότητες των καθηκόντων
μπορεί να καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης
κατά κατηγορίες και κλάδους, ύστερα από γνώμη της
Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., της Π.Ο.Ε.−Ο.Τ.Α. και της Π.Ο.Π.−Ο.Τ.Α.
3. Παρεκκλίσεις από το κατώτατο όριο ηλικίας της
παρ. 1 του παρόντος άρθρου μπορεί να καθορίζονται
μόνο για εξαιρετικούς υπηρεσιακούς λόγους με απόφα−
ση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και
Αποκέντρωσης ύστερα από γνώμη της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., της
Π.Ο.Ε.−Ο.Τ.Α. και της Π.Ο.Π.−Ο.Τ.Α..
4. Για τη συμπλήρωση των προβλεπόμενων από τις
παρ. 1 και 2 κατώτατων και ανώτατων ορίων ηλικίας για
διορισμό, ως ημέρα γέννησης θεωρείται η 1η Ιανουαρίου
του έτους γέννησης για το κατώτατο όριο και η 31η
Δεκεμβρίου του αντίστοιχου έτους για το ανώτατο.
5. Η ηλικία αποδεικνύεται από το δελτίο αστυνομικής
ταυτότητας και, σε περίπτωση αμφισβήτησης, από τη
ληξιαρχική πράξη γεννήσεως που έχει συνταχθεί εντός
ενενήντα (90) ημερών από τη γέννηση. Αν δεν υπάρχει
τέτοια πράξη, η ηλικία αποδεικνύεται από τα μητρώα
αρρένων για τους άνδρες και από το γενικό μητρώο
δημοτών (δημοτολόγιο) για τις γυναίκες.
6. Εάν υπάρχουν περισσότερες εγγραφές στο οικείο
μητρώο, επικρατεί η πρώτη εγγραφή.
7. Βεβαίωση της ηλικίας ή διόρθωση της εγγραφής
με οποιονδήποτε άλλον τρόπο ουδέποτε λαμβάνεται
υπόψη.
8. Διατάξεις που προβλέπουν κατώτατα όρια ηλικίας
διορισμού μικρότερα από τα οριζόμενα στην παράγρα−
φο 1 του άρθρου αυτού εξακολουθούν να ισχύουν.
Άρθρο 14
Υγεία
1. Υπάλληλοι διορίζονται όσοι έχουν την υγεία που τους
επιτρέπει την εκτέλεση των καθηκόντων της αντίστοι−
χης θέσης. Η έλλειψη φυσικών σωματικών δεξιοτήτων
δεν εμποδίζει το διορισμό, εφόσον ο υπάλληλος, με την
κατάλληλη και δικαιολογημένη τεχνική υποστήριξη, μπο−
ρεί να ασκήσει τα καθήκοντα της αντίστοιχης θέσης.
Ειδικές διατάξεις για το διορισμό ατόμων με ειδικές
ανάγκες δεν θίγονται.
2. Η υγεία και η φυσική καταλληλότητα των υποψη−
φίων υπαλλήλων να ασκήσουν τα καθήκοντα της αντί−
στοιχης θέσης πιστοποιούνται από τις αρμόδιες υγει−
ονομικές επιτροπές, με βάση παραπεμπτικό έγγραφο,
στο οποίο περιγράφονται από την υπηρεσία, σε γενικές
γραμμές, τα καθήκοντα της θέσης που πρόκειται να
καταληφθεί.
Άρθρο 15
Μη εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων
Δεν διορίζονται υπάλληλοι:
α. όσοι δεν έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους
υποχρεώσεις ή δεν έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές,
β. όσοι έχουν αναγνωρισθεί ως αντιρρησίες συνείδη−
σης και δεν έχουν εκπληρώσει, σύμφωνα με τις ειδικές
διατάξεις της στρατολογικής νομοθεσίας, άοπλη θητεία
ή εναλλακτική πολιτική κοινωνική υπηρεσία.
Άρθρο 16
Ποινική καταδίκη, στερητική ή επικουρική
δικαστική συμπαράσταση
1. Δεν διορίζονται υπάλληλοι:
α. όσοι καταδικάσθηκαν για κακούργημα και σε οποι−
αδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση (κοινή ή στην
υπηρεσία), απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, απιστία δικη−
γόρου, δωροδοκία, καταπίεση, απιστία περί την υπηρε−
σία, παράβαση καθήκοντος, καθ’ υποτροπή συκοφαντική
δυσφήμηση, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά
της γενετήσιας ελευθερίας ή έγκλημα οικονομικής εκ−
μετάλλευσης της γενετήσιας ζωής,
β. οι υπόδικοι που έχουν παραπεμφθεί με τελεσίδικο
βούλευμα για κακούργημα ή για πλημμέλημα της περί−
πτωσης Α΄, έστω και αν το αδίκημα έχει παραγραφεί,
γ. όσοι, λόγω καταδίκης, έχουν στερηθεί τα πολιτικά
τους δικαιώματα και για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση
αυτή,
δ. όσοι τελούν υπό στερητική δικαστική συμπαρά−
σταση (πλήρη ή μερική), υπό επικουρική δικαστική συ−
μπαράσταση (πλήρη ή μερική) και υπό τις δύο αυτές
καταστάσεις.
2. Η ανικανότητα προς διορισμό αίρεται μόνο με την
έκδοση του κατά το άρθρο 47 παρ. 1 του Συντάγματος
διατάγματος που αίρει τις συνέπειες της ποινής.
Άρθρο 17
Απόλυση από άλλη θέση για πειθαρχικούς λόγους
Δεν διορίζονται υπάλληλοι όσοι απολύθηκαν από
θέση δημόσιας υπηρεσίας ή Ο.Τ.Α. ή άλλου Νομικού
Προσώπου του δημόσιου τομέα, λόγω επιβολής της
πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσεως ή λόγω κα−
ταγγελίας της σύμβασης εργασίας για σπουδαίο λόγο,
οφειλόμενο σε υπαιτιότητα του εργαζομένου, αν δεν
παρέλθει πενταετία από την απόλυση.
Β. ΠΛΗΡΩΣΗ ΘΕΣΕΩΝ − ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ
Άρθρο 18
Τρόπος πλήρωσης θέσεων
1. Οι Ο.Τ.Α. μετά από απόφαση του συλλογικού ορ−
γάνου διοίκησης αποφασίζουν για την πλήρωση των
κενών οργανικών θέσεων, μετά από γνώμη των οικείων
συνδικαλιστικών οργανώσεων.
2. Η πλήρωση των θέσεων διέπεται από τις αρχές
της ίσης ευκαιρίας συμμετοχής, της αξιοκρατίας, της
αντικειμενικότητας, της κοινωνικής αλληλεγγύης, της
διαφάνειας και της δημοσιότητας.
3. Η πλήρωση των θέσεων γίνεται από τους ίδιους
τους Ο.Τ.Α. και βάσει σαφώς καθορισμένων και αντικει−
μενικών κριτηρίων, σύμφωνα με τις αρχές του άρθρου
1 του παρόντος και όπως ο νόμος ορίζει.
4. Ειδικές διατάξεις που ρυθμίζουν κατ’ εξαίρεση δι−
ορισμό, χωρίς την τήρηση των διατάξεων της παρ. 3
του παρόντος, ισχύουν.
Άρθρο 19
Αρμόδιο όργανο
1. Η διαδικασία διενέργειας της πρόσληψης από ανε−
ξάρτητη διοικητική αρχή ή σε σύμπραξη με αυτήν γί−
νεται κατά τις ειδικότερες προβλέψεις της σχετικής
νομοθεσίας.
2. Κατά των πράξεων της ανεξάρτητης αρχής επι−
τρέπεται η άσκηση αίτησης ακυρώσεως ενώπιον του
αρμόδιου διοικητικού δικαστηρίου και από τον οικείο
Ο.Τ.Α.
Άρθρο 20
Προκήρυξη πλήρωσης θέσεων
1. Κάθε διαδικασία διορισμού προϋποθέτει προηγού−
μενη προκήρυξη, η οποία δημοσιεύεται υποχρεωτικά σε
ειδικό τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Για
την εξασφάλιση της ευρύτερης δυνατής πληροφόρησης
των υποψηφίων, περίληψη της προκήρυξης δημοσιεύεται
δια του Τύπου και ανακοινώνεται με άλλα μέσα μαζικής
ενημέρωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νόμο για
τις προσλήψεις, όπως εκάστοτε αυτός ισχύει.
2. Δεν επιτρέπεται η έκδοση προκήρυξης χωρίς προ−
ηγούμενη απόφαση του οικείου Συμβουλίου του Ο.Τ.Α.,
με την οποία προσδιορίζονται οι κενές προς πλήρωση
οργανικές θέσεις κατά κατηγορία και κλάδο, καθώς και
βεβαίωση ύπαρξης των σχετικών πιστώσεων.
3. Ειδικές διατάξεις που προβλέπουν κατ’ εξαίρεση
πλήρωση κενής θέσης χωρίς την πρόβλεψη σχετικής
προκήρυξης εξακολουθούν να ισχύουν.
Άρθρο 21
Διαδικασία πλήρωσης θέσεων
1. Κενές ή κενούμενες οργανικές θέσεις μόνιμου προ−
σωπικού καλύπτονται με προσωπικό που προσλαμβά−
νεται χωρίς τη διαδικασία έγκρισης της ΠΥΣ 33/2006
(ΦΕΚ 280 Α΄), όπως εκάστοτε ισχύει.
2. Η πρόσληψη του προσωπικού της παρ. 1 του παρό−
ντος γίνεται από τους ίδιους τους Ο.Τ.Α. με τη διαδι−
κασία και τα κριτήρια του άρθρου 18 του ν. 2190/1994
(ΦΕΚ 28 Α΄), όπως ισχύει.
Για την πρόσληψη του ανωτέρω προσωπικού εκδίδε−
ται απόφαση του συμβουλίου του οικείου Ο.Τ.Α., με την
οποία αποφασίζεται η πραγματοποίηση των προσλή−
ψεων. Η απόφαση αυτή περιλαμβάνει τις συγκεκριμένες
κενές οργανικές θέσεις, για τις οποίες προορίζεται το
προσωπικό, τον αριθμό των προκηρυσσόμενων θέσεων
κατά κατηγορία και κλάδο και τα απαιτούμενα προσό−
ντα. Βάσει της αποφάσεως αυτής εκδίδεται προκήρυξη
από το αρμόδιο όργανο.
Με απόφαση του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου
συγκροτείται τριμελής επιτροπή, η οποία αποτελείται
από έναν (1) Δημοτικό ή Κοινοτικό Σύμβουλο ή μέλος
του Διοικητικού Συμβουλίου του Νομικού Προσώπου
Δημοσίου Δικαίου ή του Συνδέσμου, ως Πρόεδρο, και
δύο (2) προϊσταμένους Διευθύνσεων ή Τμημάτων του
οικείου Ο.Τ.Α., ως μέλη, και εν ελλείψει αυτών, από άλ−
λους μόνιμους υπαλλήλους του ιδίου Ο.Τ.Α.
Σε περίπτωση που δεν επαρκούν οι υπάλληλοι του
οικείου Ο.Τ.Α., ορίζονται υπάλληλοι από την οικεία Περι−
φέρεια. Με την ίδια απόφαση ορίζεται και ο γραμματέας
καθώς και τα αναπληρωματικά μέλη.
Έργο της Επιτροπής είναι ο έλεγχος των δικαιολογη−
τικών και η κατάρτιση των πινάκων κατάταξης των υπο−
ψηφίων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών,
Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας
και Οικονομικών καθορίζεται αποζημίωση για τον Πρόε−
δρο, τα μέλη και τον Γραμματέα της Επιτροπής.
3. Η προκήρυξη δημοσιεύεται ολόκληρη στο προβλε−
πόμενο ειδικό τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως
και αναρτάται στο κατάστημα του οικείου φορέα. Για
την ανάρτηση συντάσσεται πρακτικό.
Μετά την παραπάνω δημοσίευση, περίληψη της προ−
κήρυξης δημοσιεύεται σε μία τουλάχιστον τοπική εφη−
μερίδα, εφόσον εκδίδεται, και σε δύο ημερήσιες της
έδρας του νομού.
Στην περίληψη αναφέρεται ο αριθμός των θέσεων που
προκηρύσσονται κατά κατηγορία και κλάδο, τα απαιτού−
μενα προσόντα, ο αριθμός του φύλλου της Εφημερίδας
της Κυβερνήσεως, που έχει δημοσιευθεί η προκήρυξη,
η υπηρεσία στην οποία υποβάλλονται οι αιτήσεις και
η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, η οποία είναι εικο−
σαήμερη και αρχίζει από την επόμενη της τελευταίας
δημοσίευσης της περίληψης στον τύπο. Η αίτηση συμ−
μετοχής επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης.
Η τελευταία δημοσίευση της περίληψης γίνεται μετά
από δέκα (10) ημέρες τουλάχιστον από τη δημοσίευση
της προκήρυξης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Το περιεχόμενο της περίληψης μεταδίδεται, όπου
αυτό είναι δυνατόν και από ραδιοτηλεοπτικά μέσα.
4. Η προκήρυξη αποστέλλεται πριν τη δημοσίευση
στο Α.Σ.Ε.Π., το οποίο οφείλει να την ελέγξει από άπο−
ψη νομιμότητας εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών,
από την περιέλευσή της σε αυτό. Αν παρέλθει άπρα−
κτη η προθεσμία των είκοσι (20) ημερών, τεκμαίρεται
η σύμφωνη γνώμη του Α.Σ.Ε.Π. Οι σχετικοί πίνακες κα−
τάταξης των υποψηφίων αποστέλλονται στο Α.Σ.Ε.Π.,
το οποίο ασκεί έλεγχο αυτεπαγγέλτως ή μετά από
ένσταση υποψηφίων. Μετά τον έλεγχο ο οικείος φο−
ρέας καταρτίζει τους οριστικούς πίνακες κατάταξης,
καθώς και τους πίνακες διοριστέων, τους οποίους και
αποστέλλει για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυ−
βερνήσεως (τεύχος Προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π.). Η πρόσληψη
όμως του προσωπικού μπορεί να γίνεται αμέσως μετά
την κατάρτιση των πινάκων κατάταξης των υποψηφίων
και πριν τον αυτεπάγγελτο ή κατ’ ένσταση έλεγχο του
Α.Σ.Ε.Π. και θα διαρκέσει κατ’ ανώτατο όριο μέχρι την
προηγούμενη της δημοσίευσης των ατομικών πράξεων
διορισμού των περιλαμβανομένων στον πίνακα διορι−
στέων. Οι απολυόμενοι λαμβάνουν τις αποδοχές που
προβλέπονται για την απασχόληση τους έως την ημέρα
της απόλυσης χωρίς οποιαδήποτε αποζημίωση από την
αιτία αυτή. Οι προσληφθέντες που περιλαμβάνονται και
στον πίνακα διοριστέων συνεχίζουν να απασχολούνται
μέχρι την προηγούμενη της ορκωμοσίας τους, που θα
γίνει μετά τη δημοσίευση της πράξης διορισμού στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η πράξη διορισμού των
περιλαμβανομένων στον πίνακα διοριστέων, οι οποίοι
είχαν προσληφθεί με βάση τον πίνακα κατάταξης θα
έχει αναδρομική ισχύ από την ημερομηνία της αρχικής
κατά τα ανωτέρω πρόσληψής τους. Ο χρόνος που δι−
ανύουν οι ανωτέρω στους Ο.Τ.Α. μέχρι την ορκωμοσία
τους θεωρείται πραγματική δημόσια υπηρεσία.
Άρθρο 22
Υποχρέωση διορισμού
Οι περιλαμβανόμενοι στον πίνακα διοριστέων διορί−
ζονται υποχρεωτικά μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από
τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δικαιολογητικών
και το αργότερο μέσα σε τέσσερις (4) μήνες από την
έκδοση των πινάκων διοριστέων.
Άρθρο 23
Πράξη διορισμού − Δημοσίευση
1. Ο διορισμός − εάν δεν ορίζεται διαφορετικά από τις
διατάξεις του παρόντος − ενεργείται με απόφαση:
α. του Δημάρχου, προκειμένου περί δημοτικών υπαλ−
λήλων,
β. του προέδρου του Κοινοτικού Συμβουλίου, προκει−
μένου περί κοινοτικών υπαλλήλων,
γ. του Προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του Ιδρύ−
ματος, του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου και
των Συνδέσμων, προκειμένου περί υπαλλήλων Ιδρυμά−
των, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και Συνδέ−
σμων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
2. Περίληψη της πράξης διορισμού δημοσιεύεται στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με μέριμνα του Γενικού
Γραμματέα Περιφέρειας, πριν να κοινοποιηθεί στον δι−
οριζόμενο.
Άρθρο 24
Κοινοποίηση διορισμού
1. Ο διορισμός κοινοποιείται μέσα σε τριάντα (30)
ημέρες το αργότερο από τη δημοσίευσή του με έγγρα−
φο του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου, το οποίο
επιδίδεται στον διοριζόμενο ή αποστέλλεται στην κα−
τοικία του με απόδειξη. Το έγγραφο της κοινοποίησης
μνημονεύει απαραιτήτως το φύλλο της Εφημερίδας
της Κυβερνήσεως στο οποίο δημοσιεύθηκε η πράξη
διορισμού.
2. Με το έγγραφο τάσσεται εύλογη προθεσμία, η
οποία δεν μπορεί να υπερβεί τις τριάντα (30) ημέρες
προς ορκωμοσία του διοριζομένου και ανάληψη υπη−
ρεσίας. Εάν παραλειφθεί ο καθορισμός προθεσμίας,
θεωρείται ταχθείσα προθεσμία τριάντα (30) ημερών. Η
προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί έως δύο (2) μήνες,
μόνο για μία φορά, για εξαιρετικούς λόγους.
3. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία της παρ. 1, η
πράξη διορισμού θεωρείται ότι έχει κοινοποιηθεί την
τριακοστή ημέρα από τη δημοσίευση, και από την ημέρα
αυτή αρχίζει η προθεσμία των τριάντα (30) ημερών προς
ορκωμοσία του διοριζομένου και ανάληψη υπηρεσίας.
Άρθρο 25
Κατάρτιση υπαλληλικής σχέσης
1. Η υπαλληλική σχέση καταρτίζεται με το διορισμό
και την αποδοχή του.
2. Η αποδοχή δηλώνεται με την ορκωμοσία.
Άρθρο 26
Ορκωμοσία − Ανάληψη Υπηρεσίας − Τύπος όρκου
1. Ο όρκος δίδεται ενώπιον του οργάνου που έχει εκ−
δώσει την πράξη διορισμού ή του οργάνου που ορίζεται
στο έγγραφο της κοινοποίησης.
α. Ο όρκος έχει ως εξής:
«Ορκίζομαι να φυλάττω πίστη στην πατρίδα, υπακοή
στο Σύνταγμα και τους νόμους και να εκπληρώνω τιμίως
και ευσυνειδήτως τα καθήκοντά μου».
β. Ο όρκος των αλλοδαπών έχει ως εξής:
«Ορκίζομαι να φυλάττω πίστη στην Ελλάδα, υπακοή
στο Σύνταγμα και τους νόμους της και να εκπληρώνω
τιμίως και ευσυνειδήτως τα καθήκοντά μου».
γ. Όσοι δηλώνουν ότι δεν πρεσβεύουν καμία θρησκεία
ή πρεσβεύουν θρησκεία που δεν επιτρέπει τον όρκο,
παρέχουν, αντί όρκου, την ακόλουθη διαβεβαίωση:
«Δηλώνω, επικαλούμενος την τιμή και τη συνείδηση
μου, ότι θα φυλάττω πίστη στην Ελλάδα, υπακοή στο
Σύνταγμα και τους νόμους και ότι θα εκπληρώνω τιμίως
και ευσυνειδήτως τα καθήκοντά μου».
2. Η ορκωμοσία βεβαιώνεται με πρωτόκολλο, που χρο−
νολογείται και υπογράφεται από τον ορκιζόμενο και
το όργανο ενώπιον του οποίου ορκίζεται. Η ανάληψη
καθηκόντων πιστοποιείται με έκθεση, που υπογράφεται
από τον προϊστάμενο της οικείας υπηρεσίας και τον
υπάλληλο. Η έκθεση φέρει αριθμό πρωτοκόλλου της
χρονολογίας ανάληψης καθηκόντων.
3. Αν αυτός που διορίσθηκε δεν γίνει δεκτός για ορκω−
μοσία κατά τη διαδικασία που ορίζουν οι διατάξεις του
άρθρου 24 του παρόντος, θεωρείται για όλες τις συνέ−
πειες ότι ανέλαβε υπηρεσία μετά την παρέλευση τριών
(3) μηνών από τη δημοσίευση της πράξεως διορισμού
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και ο όρκος δίδεται
ενώπιον του οικείου Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας.
Σε περίπτωση άρνησης καταβολής των αποδοχών από
τον εκπροσωπούντα τον οικείο Ο.Τ.Α., αυτές καταβάλ−
λονται με εντολή του Προϊσταμένου της Οικονομικής
Υπηρεσίας του οικείου οργανισμού ή του Προϊσταμένου
της οικείας Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.)
σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οι−
κείου Ο.Τ.Α.
4. Αφετηρία υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας των
υπαλλήλων αποτελεί η χρονολογία δημοσίευσης στο
φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως της πράξεως
διορισμού, με την προϋπόθεση ότι η ανάληψη υπηρεσίας
γίνεται εντός ενός (1) μηνός από την κοινοποίηση της
πράξεως διορισμού, διαφορετικά η ημερομηνία ανάλη−
ψης υπηρεσίας.