181 Α' 2014

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 114/2014

Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων .

ΜΕΡΟΣ Α΄ - Αποστολή – Διάρθρωση Αρμοδιότητες
Άρθρο 15 - Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης
29 Αυγούστου 2014

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 181
29 Αυγούστου 2014

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 114
Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων .
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) του άρθρου 54 του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α΄ 174), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρων 27 του ν. 4210/2013 «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» (Α 254), 55 του ν. 4238/2014 «Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.), αλλαγή σκοπού Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και λοιπές διατάξεις» (Α 38), 46 του ν. 4250/2014 «Διοικητικές Απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα – Τροποποίηση Διατάξεων του π.δ. 318/1992 (Α΄ 161) και λοιπές ρυθμίσεις» (Α΄ 74), 26 του ν. 4272/2014 «Προσαρμογή στο εθνικό δίκαιο της Εκτελεστικής Οδηγίας 2012/25/ΕΕ της Επιτροπής της 9ης Οκτωβρίου 2012 για τη θέσπιση διαδικασιών ενημέρωσης σχετικά με την ανταλλαγή, μεταξύ των κρατών−μελών, ανθρώπινων οργάνων που προορίζονται για μεταμόσχευση − Ρυθμίσεις για την Ψυχική Υγεία και την Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 145) και 7 του ν. 4275/2014 «Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007) − Επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων και άλλες διατάξεις» (Α΄ 149).
β) του άρθρου 35, παρ. 4, του Ν.4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο−βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις, εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012−2015» (Α΄ 226) και του άρθρου 10 του Ν. 4210/2013 «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» (Α΄ 254).
γ) του άρθρου 21 του ν. 4048/2012 «Ρυθμιστική Διακυβέρνηση: Αρχές, Διαδικασίες και Μέσα Καλής Νομοθέτησης» (Α΄ 34)
δ) του άρθρου 12 του ν. 3492/2006 «Οργάνωση συστήματος ελέγχου για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του Κρατικού Προϋπολογισμού και των εκτός του Κρατικού Προϋπολογισμού φορέων και άλλες διατάξεις» (Α΄ 210).
ε) της παρ.  Β του άρθρου πρώτου του ν.  4152/13 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013» (Α΄ 107).
στ) του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
2. Την αριθ. Υ48/9.7.2012 απόφαση του Πρωθυπουργού
«Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού
Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα (Β΄ 2105).
3. Το άρθρο 3 του π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση Υπηρεσιών» (Α΄141), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 2 του π.δ. 118/2013 (Α΄ 152).
4. Τα πρακτικά της 23ης Απριλίου 2013, της 23ης Ιουλίου 2013,της 26ης Αυγούστου 2013, της 26ης Νοεμβρίου 2013 και της 27ης Μαρτίου 2014 του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης.
5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
6. Την υπ’ αριθμ. 191/2014 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με πρόταση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνη
σης,του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, αποφασίζουμε:

Άρθρο 15Διεύθυνση Οικονομικής ΔιαχείρισηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Ο επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης είναι η διασφάλιση της ομαλής εκτέλεσης του Προϋπολογισμού της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας καθώς και της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς και η εφαρμογή των κατάλληλων ελέγχων και δικλείδων ασφαλείας σχετικά με τα έσοδα, τις δαπάνες, και τις προμήθειες.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες: α) Τμήμα Α΄ Εκτέλεσης τακτικού προϋπολογισμού β) Τμήμα Β΄ Εκτέλεσης προϋπολογισμού εκπαίδευσης γ) Τμήμα Γ΄ Εκτέλεσης ΠΔΕ δ) Τμήμα Δ΄ Εκκαθάρισης αποδοχών ε) Τμήμα Ε΄ Εκκαθάρισης αποζημιώσεων στ) Τμήμα ΣΤ΄ Καταβολής δαπανών εξετάσεων ζ) Τμήμα Ζ’ Εγγραφών προβλέψεων θέσεων, οδηγιών και λοιπών θεμάτων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το Τμήμα Α΄ Εκτέλεσης Τακτικού Προϋπολογισμού είναι αρμόδιο για: α) τη συγκέντρωση δεδομένων πληρωμών από μονάδες δημοσιονομικών ελέγχων σε εβδομαδιαία/μηνιαία βάση για την τήρηση πλήρων αρχείων δεσμεύσεων, πληρωμών και δαπανών, β) τη συγκέντρωση των δημοσιονομικών στοιχείων από τα Μητρώα Δεσμεύσεων του τακτικού προϋπολογισμού και του ΠΔΕ σε συνεργασία με τα αρμόδια τμήματα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών για την τήρηση και διαχείριση του Μητρώου Δεσμεύσεων του προϋπολογισμού της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας και της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς και την υποβολή τους στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, γ) την κατάρτιση και υποβολή των προβλεπόμενων αναφορών, δ) την σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων και αναφορών για τις υπηρεσίες του υπουργείου και διαβίβαση τους στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (Γ.Λ.Κ.), στο υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για το Π.Δ.Ε. και στην Ελληνική Στατιστική Αρχή (Ελληνικής Στατιστικής Αρχής), ε) την εκτέλεση του Τακτικού Προϋπολογισμού της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας καθώς και της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς σε ετήσια βάση εντός των οριζόμενων χρονικών προθεσμιών, στ) την έκδοση αποφάσεων δέσμευσης πίστωσης, ζ) τον έλεγχο και αποστολή δικαιολογητικών, για την εκκαθάριση και πληρωμή κάθε είδους δαπάνης, όπως, νερού, ηλεκτρικού, φυσικού αερίου, μισθωμάτων, τηλεπικοινωνιακών τελών (και του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου), κοινόχρηστων δαπανών των υπηρεσιών Υπουργείου, καθώς και δαπανών από προμήθεια αγαθών και παροχή υπηρεσιών και ταχυδρομικών τελών, η) την εκκαθάριση υποχρεώσεων καταργούμενων φορέων και υπηρεσιών, θ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Το Τμήμα Β΄ Εκτέλεσης Προϋπολογισμού Εκπαίδευσης είναι αρμόδιο για: α) την πληρωμή των υποχρεώσεων, που έχουν αναληφθεί με σχετικές συμβάσεις, σε συγκοινωνιακούς φορείς (ΟΑΣΑ, αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ κ.λπ.) για τη μετακίνηση με μειωμένο κόμιστρο των μαθητών και φοιτητών της χώρας, β) την εκκαθάριση της δαπάνης των συγγραμμάτων που διανέμονται στους φοιτητές, γ) την επιδότηση επιτοκίων δανείων που χορηγούνται σε φοιτητές για μεταπτυχιακές σπουδές, δ) την έκδοση, τον έλεγχο και την μέριμνα για την απόδοση Χρηματικού Εντάλματος Πληρωμής (Χ.Ε.Π). για κάλυψη λειτουργικών εξόδων και ενοικίων Συντονιστικών Γραφείων Εκπαίδευσης στο Εξωτερικό, ε) την εξόφληση δαπάνης από προμήθεια βιβλίων σε Σχολεία Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπ/σης και σε Εκκλησιαστικά Σχολεία κ.λπ., στ) την καταβολή εισφορών σε Ιδρύματα και σε Οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στους διεθνείς οργανισμούς, βάσει συμβατικών υποχρεώσεων, ζ) την έκδοση αποφάσεων δέσμευσης πίστωσης και την τήρηση του Μητρώου δεσμεύσεων για τις δεσμεύσεις και πληρωμές των ανωτέρω υποχρεώσεων, η) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Το Τμήμα Γ΄ εκτέλεσης ΠΔΕ είναι αρμόδιο για: α) τη διαχείριση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων των Υπηρεσιών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Υπηρεσιών και Φορέων, β) την εξασφάλιση της καταχώρισης των δεσμεύσεων μόνο στην περίπτωση που υπάρχουν επαρκή διαθέσιμα κονδύλια στις πιστώσεις του προϋπολογισμού και στα ανώτατα όρια των δαπανών και της αναφοράς των δεσμεύσεων για τις οποίες δεν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια στο ΓΛΚ με αίτηση για πρόσθετα κονδύλια πριν την έγκριση παρόμοιων δεσμεύσεων/υποχρεώσεων, γ) την επεξεργασία ανακατανομών προϋπολογισμού στο Μητρώο δεσμεύσεων, δ) την παρακολούθηση των κατανομών και των απορροφήσεων των εγκεκριμένων πιστώσεων στο ΠΔΕ, καθώς και τη συγκέντρωση οικονομικών στοιχείων για τις επιμέρους κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών των έργων που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), καθώς και τον έλεγχο και επεξεργασία των γενικών απολογιστικών στοιχείων, ε) τη συγκέντρωση δεδομένων από το Μητρώο δεσμεύσεων και υποβολή αναφορών στη Δ/νση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών, στ) την τήρηση Μητρώου δεσμεύσεων για το ΠΔΕ, ζ) τη μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών, η) την έκδοση εντολών κατανομής του ΠΔΕ για την πίστωση των λογαριασμών των έργων που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδας, θ) τον έλεγχο των οριστικών και πλήρων δικαιολογητικών ώστε να διασφαλίζεται η νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης και οι πληρωμές έργων του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων της κεντρικής διοίκησης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ι) τον έλεγχο των οριστικών και πλήρων δικαιολογητικών, ώστε να διασφαλίζεται η νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης και οι πληρωμές έργων του συγχρηματατοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Κεντρικής Διοίκησης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ια) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Το Τμήμα Δ΄ Εκκαθάρισης Αποδοχών είναι αρμόδιο για: α) την εκκαθάριση αποδοχών πολιτικών και μετακλητών υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας καθώς και της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, β) τις αναλήψεις δέσμευσης υποχρέωσης για δαπάνες μισθοδοσίας και ανακλήσεις όπου απαιτείται, γ) τη συγκέντρωση καταστάσεων, τον έλεγχο ορθότητας και την υποβολή στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής (ΕΑΠ) μέσω Δ24−ΓΛΚ, δ) την καταβολή μισθοδοσίας των εκπαιδευτικών Ιδιωτικής Εκπαίδευσης που βρίσκονται σε 9μηνη άδεια ανατροφής τέκνου, εκπ/κη άδεια, είναι μέλη της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), μέλη που διατίθενται στο Ινστιτούτο Εργασίας (ΙΝΕ) της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ), ε) τη συγκέντρωση παραβόλων φοίτησης στις ιδιωτικές σχολικές μονάδες, στ) την καταβολή εργοδοτικών εισφορών για αναγνώριση χρόνου δημόσιας υπηρεσίας υπαλλήλων προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν από άλλους ασφαλιστικούς οργανισμούς, ζ) την καταβολή αποζημιώσεων σε υπαλλήλους Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ) λόγω συνταξιοδότησης. η) την παροχή στοιχείων, έκδοση βεβαιώσεων και οδηγιών για τις αποδοχές, πρόσθετες αμοιβές, αποζημιώσεις, κρατήσεις κ.λπ., θ) την έκδοση αποφάσεων δέσμευσης πίστωσης και την τήρηση του Μητρώου δεσμεύσεων για τις δεσμεύσεις και πληρωμές των ανωτέρω υποχρεώσεων, ι) την έκδοση πράξεων καταλογισμού για αχρεωστήτως ληφθείσες αποδοχές, ια) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Το Τμήμα Ε΄ Εκκαθάρισης Αποζημιώσεων είναι αρμόδιο για: α) την έκδοση έλεγχο και απόδοση ΧΕΠ και ΧΕ για καταβολή του επιμισθίου και των οδοιπορικών εξόδων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων, καθώς και των συντονιστών εκπαίδευσης, β) την καταβολή οδοιπορικών εξόδων της πολιτικής ηγεσίας, πολιτικών και μετακλητών υπαλλήλων του Υπουργείου και ημερήσιας αποζημίωσης, γ) την καταβολή αποζημίωσης μελών συλλογικών οργάνων, δ) την έκδοση αποφάσεων δέσμευσης πίστωσης και την τήρηση του Μητρώου δεσμεύσεων για τις δεσμεύσεις και πληρωμές των ανωτέρω υποχρεώσεων, ε) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Το Τμήμα ΣΤ΄ Καταβολής Δαπανών Εξετάσεων είναι αρμόδιο για: α) την εκκαθάριση όλων των δαπανών που αφορούν στην οργάνωση και διενέργεια εισιτηρίων εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση, β) την εκκαθάριση όλων των δαπανών που αφορούν στην οργάνωση και διενέργεια των εξετάσεων ΚΠΓ και εξετάσεων Ελληνομάθειας, γ) την εκκαθάριση όλων των δαπανών που αφορούν στην οργάνωση και διενέργεια λοιπών εξετάσεων που διενεργούνται με ευθύνη της ΚΥ του Υπουργείου, δ) τις μεταφορές πιστώσεων γα καταβολή των ανωτέρω δαπανών από τις Δ/νσεις Εκπ/σης, ε) την έκδοση αποφάσεων δέσμευσης πίστωσης και την τήρηση του Μητρώου δεσμεύσεων για τις δεσμεύσεις και πληρωμές των ανωτέρω υποχρεώσεων, στ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Το Τμήμα Ζ’ Εγγραφών Προβλέψεων θέσεων οδηγιών και λοιπών θεμάτων είναι αρμόδιο για: α) την παροχή οδηγιών και τη διατύπωση ερωτημάτων μισθολογικού περιεχομένου, σε συνεργασία με το Τμήμα Δ΄ Εκκαθάρισης Αποδοχών της ίδιας Διεύθυνσης, β) την εγγραφή προβλέψεων θέσεων του διοικητικού προσωπικού του υπουργείου και των φορέων τους, του διοικητικού προσωπικού των ΑΕΙ και του εκπαιδευτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης καθώς και τη μεταφορά των πιστώσεων (αιτήματα − αποφάσεις) για αποσπάσεις−μετατάξεις από και προς τις υπηρεσίες και τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου, γ) την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων που αναφέρονται στο προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου των περιφερειακών Υπηρεσιών Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων καθώς και του διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού ΑΕΙ, δ) την έκδοση αποφάσεων δέσμευσης πίστωσης και την τήρηση του Μητρώου δεσμεύσεων για τις δεσμεύσεις και πληρωμές των ανωτέρω υποχρεώσεων, ε) την έκδοση πράξεων καταλογισμού για αχρεωστήτως ληφθείσες αποζημιώσεις, στ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

Αθήνα, 29 Αυγούστου 2014
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ