170 Α' 2011

ΝΟΜΟΣ 3996/2011

Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις.

ΜΕΡΟΣ Β΄ - ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ - ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΑΕΔ
05 Αυγούστου 2011

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 170
5 Αυγούστου 2011

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3996
Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΑΕΔ
Άρθρο 64ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Με απόφαση του Διοικητή του ΟΑΕΔ ρυθμίζονται η ίδρυση, η επέκταση, η τροποποίηση, η μετονομασία, η κατάργηση και η συγχώνευση των τοπικού επιπέδου υπηρεσιών του ΟΑΕΔ (ΚΠΑ2, ΚΠΑ, ΤΥ), καθώς και των εκπαιδευτικών μονάδων αυτού. Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι αρμοδιότητες των ως άνω υπηρεσιών και εκπαιδευτικών μονάδων του Οργανισμού, η στελέχωσή τους, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη γενικότερη οργάνωση και λειτουργία τους. Κάθε γενική ή ειδική διάταξη νόμου και κάθε κανονιστική πράξη κατά το μέρος που αυτές έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου καταργείται.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2643/1998 (Α΄220) αντικαθίσταται ως εξής: «2. Για τον υπολογισμό των ποσοστών της προηγούμενης παραγράφου, στο προσωπικό της υπόχρεης επιχείρησης, εκμετάλλευσης ή φορέα συνυπολογίζονται: α) Οι υπάλληλοι και οι εργατοτεχνίτες που υπηρετούν σε αυτήν, ανεξάρτητα από τον τύπο και τη μορφή της σύμβασής τους. Δεν συνυπολογίζονται εκείνοι που προσλαμβάνονται για σύντομο χρονικό διάστημα. β) Τα πρόσωπα που τοποθετήθηκαν αναγκαστικά σε κάθε υπόχρεη επιχείρηση με το ν. 1648/1986 (Α΄ 147) ή με οποιαδήποτε προηγούμενη προστατευτική διάταξη ή με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. γ) Τα πρόσωπα που συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις υπαγωγής στον παρόντα νόμο, αλλά που έχουν προσληφθεί οικειοθελώς από την επιχείρηση. Από τα ως άνω πρόσωπα δεν συνυπολογίζονται εκείνα που προσλαμβάνονται για σύντομο χρονικό διάστημα. δ) Τα πρόσωπα της προηγούμενης περίπτωσης γ΄ που συνυπολογίζονται στον υπολογισμό των ποσοστώσεων απολαμβάνουν των ευεργετημάτων του ν. 2643/1998. Τυχόν κλάσμα που προκύπτει κατά τον υπολογισμό του αριθμού αυτών που προσλαμβάνονται, αν υπερβαίνει τη μισή μονάδα, υπολογίζεται ως ακέραιη μονάδα.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το νομικό καθεστώς εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ ανέργων, επιδοτουμένων ή μη, δεν μεταβάλλεται από απασχόλησή τους στη Γενική Απογραφή Πληθυσμού – Κατοικιών 2011 για λογαριασμό της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Άρθρο 65Υποβολή δήλωσης οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού

Η περίπτωση δ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2972/ 2001 (Α΄ 291) αντικαθίσταται ως εξής: «δ. Να αναγγέλλουν στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), μέσα σε οκτώ ημέρες, κάθε περίπτωση οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού, πέραν των υποχρεώσεών τους, που απορρέουν από τις διατάξεις της νομοθεσίας του ΟΑΕΔ, για αναγγελία πρόσληψης και καταγγελίας σύμβασης μισθωτού. Σε περίπτωση παράβασης της υποχρέωσης αυτής και εφόσον η αποχώρηση του μισθωτού δεν αποδεικνύεται από κανένα επίσημο έγγραφο στοιχείο, επιβάλλονται πρόστιμα στον εργοδότη. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθορίζονται τα κριτήρια επιβολής και το ύψος του προστίμου στις περιπτώσεις μη εμπρόθεσμης αναγγελίας οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού. Η επιβολή και είσπραξη του πιο πάνω προστίμου πραγματοποιείται από τα καθ’ ύλην αρμόδια όργανα και με τις διαδικασίες που ορίζονται στη νομοθεσία του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ και σε περίπτωση αμφισβήτησής του επιλύεται κατά τις διατάξεις των άρθρων 119 και 120 του Κανονισμού Ασφάλισης ΙΚΑ−ΕΤΑΜ (Κ.Α. − ΙΚΑ−ΕΤΑΜ).»

Άρθρο 66Επιδότηση ασφαλιστικής εισφοράς ανέργων

Οι παράγραφοι 4−7 του άρθρου 74 του ν. 3863/2010 αντικαθίστανται ως εξής: «4. α. Εργαζόμενοι, ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, ηλικίας 55 έως 64 ετών, των οποίων η σύμβαση εξηρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, πλήρους ή μερικής απασχόλησης, καταγγέλλεται, ανεξάρτητα αν πρόκειται για ομαδικές ή μεμονωμένες απολύσεις, εφόσον έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον 4.500 ημέρες ή δεκαπέντε (15) έτη ασφάλισης σε οποιονδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης και παραμένουν άνεργοι, έχουν το δικαίωμα της αυτασφάλισης στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ. Η άσκηση του δικαιώματος αυτού μπορεί να γίνει εντός εξήντα (60) ημερών από την καταγγελία της σύμβασης εξηρτημένης εργασίας. Όσοι απολυθέντες δεν άσκησαν το δικαίωμα αυτό εντός του προβλεπόμενου διμήνου μετά τη δημοσίευση του ν. 3863/2010, έχουν τη δυνατότητα να το ασκήσουν εντός εξήντα (60) ημερών από τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης της παραγράφου 5. Η δυνατότητα υπαγωγής στις ρυθμίσεις της παραγράφου αυτής και της παραγράφου 5 λήγει στις 31.12.2012. Οι απολυθέντες ασφαλίζονται για τον Κλάδο Σύνταξης και για τον Κλάδο Παροχής Ασθένειας σε είδος του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ. Ως βάση για τον υπολογισμό των μηνιαίων εισφορών, λαμβάνονται οι αποδοχές που αντιστοιχούν στον κατώτατο βασικό μισθό, όπως ορίζεται από την εκάστοτε ισχύουσα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Εξαιρούνται του μέτρου οι συνταξιούχοι από ίδιο δικαίωμα όλων των φορέων ασφάλισης και του Δημοσίου, καθώς και όσοι κατά το χρόνο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας έχουν συμπληρώσει αθροιστικά τόσο το όριο ηλικίας όσο και τις απαιτούμενες ημέρες ασφάλισης για λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος εξ ιδίου δικαιώματος. Στο κόστος της αυτασφάλισης υποχρεούται να συμμετέχει ο πρώην εργοδότης − καταγγέλλων τη σύμβαση εξηρτημένης εργασίας με: αα) Το πενήντα τοις εκατό (50%) του κόστους της αυτασφάλισης για ασφαλισμένους ηλικίας 55 ετών συμπληρωμένων έως 60 ετών και για χρονικό διάστημα μέχρι τη συμπλήρωση από τον απολυθέντα τόσο του ορίου ηλικίας όσο και των απαιτούμενων ημερών ασφάλισης για λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος εξ ιδίου δικαιώματος και μέχρι τρία (3) χρόνια κατ’ ανώτατο όριο. ββ) Το ογδόντα τοις εκατό (80%) του κόστους της αυτασφάλισης για ασφαλισμένους 60 ετών συμπληρωμένων έως 64 ετών και για χρονικό διάστημα μέχρι τη συμπλήρωση από τον απολυθέντα τόσο του ορίου ηλικίας όσο και των απαιτούμενων ημερών ασφάλισης για λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος εξ ιδίου δικαιώματος και μέχρι τρία (3) χρόνια κατ’ ανώτατο όριο. β. Υπόχρεοι είναι όλες οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα. Για τον έλεγχο της εφαρμογής των διατάξεων της παρούσας διάταξης και κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων τους, υπεύθυνοι φορείς είναι το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και ο ΟΑΕΔ. γ. Σε περιπτώσεις μη τήρησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από την παρούσα διάταξη: αα. η καταγγελία της σύμβασης εξηρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου θεωρείται άκυρη και επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από την εργατική νομοθεσία διοικητικές κυρώσεις, ββ. οι αναλογούσες εισφορές αυτασφάλισης στον υπόχρεο − καταγγέλλοντα τη σύμβαση εργοδότη επιβαρύνονται με τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ πρόσθετα τέλη, το σύνολο δε των οφειλόμενων ποσών εισπράττεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων αναγκαστικά μέτρα, γγ. οι υπόχρεοι πρώην εργοδότες δεν έχουν το δικαίωμα συμμετοχής για διάστημα έως και τρία (3) χρόνια στα επιχορηγούμενα προγράμματα που υλοποιεί ο ΟΑΕΔ, δδ. οι εργαζόμενοι που κάνουν χρήση αυτής και παράλληλα απασχολούνται παράνομα στον υπόχρεο ή σε άλλο εργοδότη, εκπίπτουν αυτοδικαίως από το ευεργέτημα που τους έχει παρασχεθεί και υφίστανται τις νόμιμες κυρώσεις. 5. α. Ο ΟΑΕΔ αναλαμβάνει την κάλυψη του υπολειπόμενου κόστους αυτασφάλισης, για όσο χρόνο υφίσταται υποχρέωση καταβολής από τον καταγγέλλοντα τη σύμβαση εργοδότη και για ποσοστό 50% ή 20% του κόστους αυτασφάλισης. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον κλάδο Λ.Α.Ε.Κ. του ΟΑΕΔ. β. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ρυθμίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η δυνατότητα επιμήκυνσης σε εξαιρετικές περιπτώσεις του χρόνου της τριετούς κάλυψης των δαπανών αυτασφάλισης με πόρους του Λ.Α.Ε.Κ., καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των παραγράφων 4 και 5α του παρόντος άρθρου. Ενστάσεις κατά των αποφάσεων των αρμόδιων οργάνων ασκούνται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή τους στους ενδιαφερομένους. Οι ανωτέρω ενστάσεις εξετάζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ ή από το όργανο ή τα όργανα που αυτό ορίζει. γ. Ειδικά οι εργαζόμενοι ηλικίας 55 έως 64 ετών των οποίων η σύμβαση εξηρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, πλήρους ή μερικής απασχόλησης, καταγγέλλεται, ανεξάρτητα αν πρόκειται για ομαδικές ή μεμονωμένες απολύσεις, και εφόσον πληρούν όλες τις λοιπές προϋποθέσεις του άρθρου 10 του ν. 2874/2000 (Α΄ 286) και της κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου αυτού υπουργικής απόφασης Φ21/οικ. 1177/31.5.2001 (Β΄ 709), δύνανται να υπαχθούν στις διατάξεις αυτές, υπό την προϋπόθεση ότι είναι άνεργοι επί τρεις (3) τουλάχιστον συνεχείς μήνες πριν από την υποβολή της σχετικής αίτησης υπαγωγής, εξακολουθούν να είναι άνεργοι και διαθέτουν κάρτα ανεργίας ανανεούμενη συνεχώς, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία του Ο.Α.Ε.Δ.. Η παρούσα ρύθμιση εφαρμόζεται για αιτήσεις που υποβάλλονται από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου μέχρι 31.12.2012. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης μπορεί να παρατείνεται η ισχύς της και πέραν της ημερομηνίας αυτής. 6. Είναι δυνατή η ένταξη των απολυομένων της παραγράφου 4 σε προγράμματα εργασίας των μακροχρόνια ανέργων ηλικίας 55 έως 64 ετών για εργασία στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται από το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 ( Α΄ 101), στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, καθώς και στις πάσης φύσεως επιχειρήσεις αυτών, κατά παρέκκλιση του άρθρου 1 του ν. 3812/2009 (Α΄ 234), με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, μετά από γνώμη του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ.. 7. Στις περιπτώσεις των εδαφίων α΄ και β΄ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, ο αριθμός των απολυομένων ηλικίας 55 έως 64 ετών δεν μπορεί να υπερβαίνει το δέκα τοις εκατό (10%) του συνολικού αριθμού των απολυομένων. Τυχόν κλάσμα στρογγυλοποιείται στον πλησιέστερο ακέραιο.»

Άρθρο 67Διεύθυνση Συντονισμού ΟΑΕΔΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού συστήνεται Διεύθυνση Συντονισμού και Ανάπτυξης Δικτύου Υπηρεσιών Απασχόλησης, που υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Εργατικού Δυναμικού. Στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης ανήκει: ο σχεδιασμός, η οργάνωση, ο συντονισμός και η ανάπτυξη της αποτελεσματικής επιχειρησιακής λειτουργίας του Δικτύου Υπηρεσιών Απασχόλησης σε συνεργασία με τις λοιπές Διευθύνσεις.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Διεύθυνση της παραγράφου 1 συγκροτείται από τα ακόλουθα Τμήματα: α. Τμήμα Οργάνωσης και Παρακολούθησης Υπηρεσιών Απασχόλησης Στην αρμοδιότητα του Τμήματος ανήκει: η οργάνωση, η ανάπτυξη, ο συντονισμός, η παρακολούθηση και εποπτεία του δικτύου των Υπηρεσιών Απασχόλησης, σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εσωτερικής οργάνωσης και απόδοσης, αξιοποιώντας εθνικές και ευρωπαϊκές συνεργασίες. β. Τμήμα Δράσεων Ανθρώπινου Δυναμικού και Επιχειρήσεων Στην αρμοδιότητα του Τμήματος ανήκει: ο συντονισμός, η παρακολούθηση και η αξιολόγηση της διαδικασίας καταγραφής αναγκών των ανέργων και των επιχειρήσεων, μέσω της εξατομικευμένης προσέγγισης των χαρακτηριστικών τους. Σχεδιάζει και αναπτύσσει κατάλληλες μεθοδολογίες και εργαλεία για να ενισχύσει την ένταξη – επανένταξη – παραμονή ατόμων σε θέσεις εργασίας, καθώς και να αναπτύξει τη διασύνδεση με τις επιχειρήσεις. Παράλληλα οργανώνει και συντονίζει την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Στην ως άνω Διεύθυνση προΐσταται υπάλληλος της κατηγορίας ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού ή ΠΕ Πληροφορικής ενώ στα τμήματα προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού ή ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού ή ΤΕ Πληροφορικής ή ΔΕ Διοικητικού – Λογιστικού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Το προσωπικό που σύμφωνα με την προϊσχύουσα νομοθεσία ανήκει στην Ειδική Υπηρεσία ΚΠΑ μεταφέρεται με την ίδια εργασιακή σχέση στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ανάπτυξης Δικτύου Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Ο χρόνος υπηρεσίας, ο οποίος διανύθηκε σε θέση Υπευθύνου Τομέα της Ειδικής Υπηρεσίας ΚΠΑ, λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας σε θέση Προϊσταμένου Τμήματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, μετά από εισήγηση του Δ.Σ. του Οργανισμού, εξειδικεύονται και συμπληρώνονται οι αρμοδιότητες της ανωτέρω Διεύθυνσης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Η παρ. 8 του άρθρου 12 του ν. 3144/2003 (Α΄ 111) αντικαθίσταται ως εξής: «8. Στους σκοπούς του ΟΑΕΔ περιλαμβάνεται και ο σκοπός που σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 2956/2001 είχε η Εταιρεία «Υπηρεσίες Υποστήριξης Ανθρώπινου Δυναμικού Α.Ε.».»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Κάθε γενική ή ειδική διάταξη νόμου και κάθε κανονιστική πράξη κατά το μέρος που αυτές έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου καταργείται.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Οι οργανικές θέσεις που είχαν μεταφερθεί από τον ΟΑΕΔ στην Ειδική Υπηρεσία ΚΠΑ επαναφέρονται στον Οργανισμό.

Άρθρο 68Υπηρεσιακές μεταβολές προσωπικού ΟΑΕΔΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το πλεονάζον προσωπικό του ΟΑΕΔ του κλάδου ΔΕ του Εκπαιδευτικού Προσωπικού, καθώς και του κλάδου ΔΕ του Τεχνικού Προσωπικού, που υπηρετεί με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, μπορεί να μετατάσσεται σε κενές οργανικές ή δημιουργούμενες προσωποπαγείς οργανικές θέσεις διοικητικών υπαλλήλων του ίδιου Οργανισμού σε κλάδους αντίστοιχους των τυπικών του προσόντων. Το ως άνω μετατασσόμενο προσωπικό του κλάδου ΔΕ του Εκπαιδευτικού Προσωπικού εντάσσεται σε αντίστοιχο κλάδο ΔΕ του Διοικητικού Προσωπικού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η μετάταξη γίνεται είτε με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας είτε μετά από αίτηση των υπαλλήλων. Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, κάθε μετάταξη συνεπιφέρει και τη μεταφορά της θέσης του μετατασσομένου από τον κλάδο του Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή του Τεχνικού Προσωπικού στον κλάδο του Διοικητικού Προσωπικού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Όταν η μετάταξη γίνεται με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας, για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου: α) Ως πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό θεωρείται εκείνο που κατά την έναρξη του διδακτικού έτους 2010 – 2011 (1.9.2010) υπηρετεί σε εκπαιδευτικές μονάδες του Οργανισμού, η ειδικότητα με την οποία υπηρετεί βρίσκεται σε αναντιστοιχία με την εφαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών του Οργανισμού και κατά τα δύο προηγούμενα έτη δεν έχει παράσχει σε αυτές εκπαιδευτικό έργο. β) Ως πλεονάζον τεχνικό προσωπικό θεωρείται εκείνο που έχει χρονικά μικρότερη προϋπηρεσία στον ΟΑΕΔ. Μεταξύ υπαλλήλων με ισόχρονη προϋπηρεσία στον ΟΑΕΔ, προς μετάταξη επιλέγονται όσοι συγκεντρώνουν συγκριτικά τα λιγότερα κοινωνικά κριτήρια. Εν όψει της εφαρμογής του ανωτέρω εδαφίου ως κοινωνικά κριτήρια λαμβάνονται κατά σειρά υπόψη: αα) η μόνιμη αναπηρία 67% και άνω ή η πάθηση από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία ή η σκλήρυνση κατά πλάκας ή η μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία, ββ) η μόνιμη αναπηρία 67% και άνω τέκνου, γγ) η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν, δδ) η ύπαρξη περισσότερων των δύο τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν, εε) η ύπαρξη συζύγου που είναι μακροχρόνια άνεργος και στ) η ύπαρξη συζύγου που είναι άνεργος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Για τη μετάταξη: α) Του Εκπαιδευτικού Προσωπικού της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου αποφασίζει το αρμόδιο για το διοικητικό προσωπικό του ΟΑΕΔ υπηρεσιακό συμβούλιο, μετά από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου του ΟΑΕΔ που είναι αρμόδιο για το εκπαιδευτικό προσωπικό. β) Του Τεχνικού Προσωπικού της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου αποφασίζει το αρμόδιο για το διοικητικό προσωπικό του ΟΑΕΔ υπηρεσιακό συμβούλιο. Οι μετατασσόμενοι τοποθετούνται με απόφαση του Διοικητή σε αντίστοιχες των προσόντων τους θέσεις και αμείβονται με τις αποδοχές των θέσεων, στις οποίες τοποθετούνται.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Το εκπαιδευτικό προσωπικό του ΟΑΕΔ που μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου έχει αποκτήσει τυπικά προσόντα, τα οποία αντιστοιχούν σε εκπαιδευτική βαθμίδα ανώτερη εκείνης στην οποία υπηρετεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, είναι δυνατόν κατόπιν σχετικής αίτησης να μετατάσσεται σε ανώτερη βαθμίδα. Αν στη βαθμίδα αυτή κατά το χρόνο της μετάταξης δεν υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις του κλάδου, στον οποίο ανήκει ο μετατασσόμενος, αυτός τοποθετείται σε αντίστοιχη του κλάδου του προσωποπαγή θέση της ανώτερης βαθμίδας, καταλαμβάνει δε την πρώτη οργανική θέση της κατηγορίας, του κλάδου και της ειδικότητάς του που θα κενωθεί στη βαθμίδα, στην οποία έχει μεταταχθεί, οπότε η προσωποπαγής θέση που κατείχε πριν αυτοδικαίως καταργείται.

Άρθρο 69Επιδότηση εισφορών από ΛΑΕΚΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Μπορεί να επιδοτούνται από πόρους του ΛΑΕΚ μέχρι και το εκατό τοις εκατό (100%) οι ασφαλιστικές εισφορές κύριας και επικουρικής ασφάλισης (εργοδοτών και εργαζομένων) για προσλαμβανόμενους μισθωτούς σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες, βάσει προγραμμάτων απασχόλησης ανέργων που καταρτίζονται με αποφάσεις της Επιτροπής Διαχείρισης του ΛΑΕΚ, οι οποίες εγκρίνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Με τα προγράμματα της παραγράφου 1 καθορίζονται: α) Ο τρόπος επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών, ο οποίος μπορεί να γίνεται και κατά παρέκκλιση των διατάξεων της κείμενης ασφαλιστικής νομοθεσίας. β) Το ποσοστό της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών για τους προσλαμβανόμενους μισθωτούς, ο ανώτατος αριθμός των ως άνω επιδοτούμενων μισθωτών ανά επιχείρηση ή εργοδότη, η διάρκεια της επιδότησης κατά τα διάφορα στάδια του προγράμματος, ο χρόνος της μετά από τη διάρκεια της επιδότησης πιθανής υποχρεωτικής απασχόλησης από τον εργοδότη των προσλαμβανομένων και η απαγόρευση της απόλυσης του υπόλοιπου προσωπικού. γ) Τα στοιχεία που οι επιχειρήσεις και οι εργοδότες υποβάλλουν στον ΟΑΕΔ ή/ και στον οικείο ασφαλιστικό φορέα, εν όψει της υπαγωγής τους στα προγράμματα απασχόλησης του παρόντος άρθρου. δ) Τα όργανα, τα οποία παράλληλα με την Επιτροπή Διαχείρισης του ΛΑΕΚ, αποφασίζουν για την ύπαρξη ή μη των προϋποθέσεων υπαγωγής των επιχειρήσεων και εργοδοτών στις διατάξεις του παρόντος άρθρου. ε) Οι ειδικές περιπτώσεις της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου. στ) Κάθε άλλο θέμα σχετικό με τους όρους και τον έλεγχο εφαρμογής των προγραμμάτων αυτών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Σε ειδικές περιπτώσεις, είναι δυνατόν τα καταρτιζόμενα κατά τη διαδικασία της παραγράφου 1 προγράμματα απασχόλησης να αφορούν επιδότηση μέχρι και του εκατό τοις εκατό (100%) των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για τη διατήρηση θέσεων σε επιχειρήσεις ή εργοδότες.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Επιχειρήσεις και εργοδότες που έχουν υπαχθεί στα καταρτιζόμενα κατά τη διαδικασία αυτού του άρθρου προγράμματα απασχόλησης και παραβαίνουν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις των προγραμμάτων απασχόλησης για την πρόσληψη, τη διατήρηση και τη μη απόλυση του υπόλοιπου προσωπικού και του προσωπικού που επιδοτείται και γενικά την εφαρμογή του προγράμματος, υποχρεούνται να καταβάλουν οι ίδιες τις ασφαλιστικές εισφορές (εργοδοτών και εργαζομένων) που αντιστοιχούν στο υπόλοιπο χρονικό διάστημα του συνολικού χρόνου απασχόλησης (επιχορηγούμενης και μη) των μισθωτών που καθορίζει το πρόγραμμα. Στην περίπτωση αυτή, η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) από τις επιχειρήσεις και εργοδότες που έχουν παραβεί τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις των προγραμμάτων γίνεται σύμφωνα με τη νομοθεσία του οικείου ασφαλιστικού φορέα, ενώ το αναλογούν ποσό της δαπάνης που καταβλήθηκε από τον ΟΑΕΔ/Κλάδο ΛΑΕΚ αχρεωστήτως για τις ως άνω ασφαλιστικές εισφορές αποδίδεται από τον οικείο ασφαλιστικό φορέα στον ΟΑΕΔ/Κλάδο ΛΑΕΚ.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Το αναλογούν ποσό που αποδίδεται στον ΟΑΕΔ/ Κλάδο ΛΑΕΚ προσδιορίζεται με απόφαση της Επιτροπής Διαχείρισης του ΛΑΕΚ, η οποία εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Tα πρόσωπα που εντάσσονται στα επιδοτούμενα προγράμματα απασχόλησης του παρόντος άρθρου δεν δικαιούνται της επιδότησης της εργατικής εισφοράς του άρθρου 14 του ν. 2837/2000 (Α΄178) για όσο χρόνο συνολικά διαρκεί το πρόγραμμα απασχόλησης.

Άρθρο 70Διαδικασία υποβολής ενστάσεωνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Ενστάσεις κατά των διοικητικών πράξεων που εκδίδουν τα όργανα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, εκτός των πράξεων που εκδίδει ο Διοικητής ή το Διοικητικό Συμβούλιο, κρίνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού ή από το όργανο ή από τα όργανα που αυτό ορίζει. Όταν οι διοικητικές πράξεις αφορούν υπαγωγή σε προγράμματα και γενικά σε δράσεις που υλοποιούνται με πόρους του Κλάδου ΛΑΕΚ, ο ορισμός από το Διοικητικό Συμβούλιο του οργάνου ή των οργάνων για την κρίση των αντίστοιχων ενστάσεων γίνεται μετά από γνώμη της Επιτροπής Διαχείρισης του ΛΑΕΚ.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ ορίζει τις κατά περίπτωση προθεσμίες, εντός των οποίων ασκούνται οι ενστάσεις, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια αναγκαία για τη διαδικασία άσκησης και κρίσης των ενστάσεων της προηγούμενης παραγράφου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Από την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου, κάθε γενική ή ειδική διάταξη νόμου ή κανονιστικής πράξης αντίθετη προς αυτό καταργείται. Οι ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου καταλαμβάνουν και τις ενστάσεις, οι οποίες ασκήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος αυτού και των οποίων η εξέταση εκκρεμεί.

Άρθρο 71Επικοινωνία και εγγραφή ανέργων στον ΟΑΕΔΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το άρθρο 29 του ν. δ. 2961/1954 (Α΄197), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του ν. 3464/1955 (Α΄350) και το άρθρο 23 παρ. 1 του ν. 1082/1980 (Α΄250), αντικαθίσταται ως εξής: «Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, καθορίζονται τα μέτρα ελέγχου της ανεργίας, καθώς και οι επιβαλλόμενες κυρώσεις στους ανέργους που δεν συμμορφώνονται προς τις υποχρεώσεις τους.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται: α) οι περιπτώσεις που ο άνεργος υποχρεούται να προσέρχεται ο ίδιος στην Υπηρεσία του ΟΑΕΔ του τόπου της κατοικίας ή της τελευταίας απασχόλησής του, β) οι περιπτώσεις που ο άνεργος μπορεί να προσέρχεται ο ίδιος σε οποιαδήποτε Υπηρεσία του ΟΑΕΔ, γ) η περιοδικότητα της αυτοπρόσωπης εμφάνισης του ανέργου στην αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ, δ) η διαδικασία για τις ανανεώσεις εγγραφής των ανέργων στα οικεία μητρώα, ε) η διαδικασία για την καταβολή των επιδομάτων ανεργίας και στ) κάθε άλλο σχετικό θέμα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Όταν συντρέχει λόγος αναστολής της επιδότησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 παρ. 1 του Κανονισμού Παροχών Ανεργίας, ή λόγος διακοπής της επιδότησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8 παρ. 1 περιπτώσεις β΄ και γ΄ του ως άνω Κανονισμού, ο επιδοτούμενος άνεργος, εντός οκτώ (8) εργάσιμων ημερών από την ημέρα συνδρομής του λόγου αναστολής ή διακοπής της επιδότησης, υποχρεούται να ενημερώσει σχετικά την αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μπορούν να ορίζονται λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Από τη δημοσίευση της απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου, αντίστοιχα, κάθε διάταξη γενική ή ειδική αντίθετη προς το παρόν άρθρο και προς τις εκδιδόμενες δυνάμει αυτού κανονιστικές πράξεις καταργείται αυτοδικαίως.

Άρθρο 72Επιλογή στελεχών των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ

Για την επιλογή στελεχών των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) ισχύουν κατ’ αναλογία τα προβλεπόμενα από το Κεφάλαιο Β΄ του ν. 3848/2010 (Α΄71): α) Οι διατάξεις, που αναφέρονται στα προσόντα Διευθυντών και Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων, τα κριτήρια, τα υποβλητέα δικαιολογητικά, τις προθεσμίες και τη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησής τους, εφαρμόζονται αναλόγως και για την επιλογή των Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων, των Υποδιευθυντών και υπευθύνων τομέων των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). β) Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου, όπου στις διατάξεις αυτές του Κεφαλαίου Β΄ αναφέρονται Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια, νοείται το οικείο Α΄ Υπηρεσιακό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ, όπου Σύλλογος Διδασκόντων νοείται ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε Σχολικής Μονάδας, όπου Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης νοείται ο Γενικός Διευθυντής Εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ και όπου Διευθυντής Εκπαίδευσης νοείται ο Διευθυντής Εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ.

Άρθρο 73Επιταγή απόκτησης επαγγελματικών προσόντωνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

O ΟΑΕΔ μπορεί να χορηγεί σε εγγεγραμμένους ανέργους «επιταγή απόκτησης επαγγελματικών προσόντων», με την οποία οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι αποκτούν δικαίωμα πρόσβασης σε προγράμματα αρχικής ή συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, τα οποία επιλέγουν οι ίδιοι και για την παρακολούθηση των οποίων πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση της «επιταγής απόκτησης επαγγελματικών προσόντων» καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΕΔ. Με όμοια απόφαση μπορεί να προβλέπεται ότι η χρήση της «επιταγής απόκτησης επαγγελματικών προσόντων» μπορεί να συνδυάζεται με προγράμματα ενεργητικών απασχόλησης, συμβουλευτικής και γενικά δράσεων καταπολέμησης της ανεργίας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, μετά από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΕΔ, καθορίζεται η αξία, η μορφή και το περιεχόμενο της «επιταγής απόκτησης επαγγελματικών προσόντων» και κάθε άλλο σχετικό θέμα με την «επιταγή απόκτησης επαγγελματικών προσόντων».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η «επιταγή απόκτησης επαγγελματικών προσόντων» δεν υπόκειται σε φόρο και γενικά σε κρατήσεις για το Δημόσιο και τρίτους, δεν εκχωρείται και δεν κατάσχεται.

Άρθρο 74Προγράμματα ΟΑΕΔΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΕΔ, ο Οργανισμός μπορεί να καταρτίζει και να υλοποιεί προγράμματα κατ’ εφαρμογή των κατευθυντήριων γραμμών για τις πολιτικές απασχόλησης των κρατών − μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ισχύουν κάθε φορά.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η παρ. 1 του άρθρου 33 του ν. 3762/2009 (Α΄75) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «1. Οι εργαζόμενοι στην «Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης Α.Ε.», των οποίων η σύμβαση λύεται εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση της παραγράφου αυτής και οι οποίοι μέχρι 31.12.2016 συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις πλήρους ή μειωμένης συνταξιοδότησης, εντάσσονται σε πρόγραμμα ειδικής επιδότησης ανεργίας, κατόπιν αιτήσεώς τους στον ΟΑΕΔ.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η τελευταία πρόταση της παρ. 3 του άρθρου 33 του ν. 3762/2009 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Η μηνιαία αυτή ειδική επιδότηση ανεργίας θα αναπροσαρμόζεται κατ’ έτος κατά το ποσοστό μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή της ΕΛΣΤΑΤ, αρχής γενομένης από 1.1.2012.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Επιχειρήσεις ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίων, οι οποίες ασκούν τη δραστηριότητά τους στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά Δραπετσώνας, Κερατσινίου, Περάματος, Σαλαμίνας και είναι εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, είναι δυνατόν να επιδοτούνται από τον ΟΑΕΔ για την κάλυψη μέρους ή του συνόλου των εισφορών κύριας και επικουρικής ασφάλισης (εργοδότη και εργαζομένου) για εργαζόμενους, τους οποίους απασχολούν εντός της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Πειραιά Δραπετσώνας, Κερατσινίου, Περάματος, Σαλαμίνας και τους οποίους αμείβουν με τις οικείες τοπικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Με αποφάσεις του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, μετά από γνώμη του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι, οι προϋποθέσεις, η διάρκεια της επιδότησης και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου 4.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Στο τέλος της παρ. 2Α του άρθρου 32 του ν. 3762/ 2009, προστίθεται εδάφιο δ΄, ως εξής: «ή δ) πληρούν την προϋπόθεση του εδαφίου α΄ ως προς τον αριθμό και το χρόνο πραγματοποίησης των απαιτούμενων ημερών ασφάλισης, είναι άνεργοι κατά την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας τροποποίησης, διανύουν το πεντηκοστό (50ό) έτος της ηλικίας τους μέχρι 31.12.2010 και θα αναγγελθούν στον ΟΑΕΔ εντός του πρώτου (1ου) τριμήνου από τη δημοσίευση της παρούσας τροποποίησης».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Στο τέλος του άρθρου 18 του ν. 3833/2010 (Α΄ 178) προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής: «6. Tα πρόσωπα που εντάσσονται στα επιδοτούμενα προγράμματα απασχόλησης του παρόντος άρθρου δεν δικαιούνται της επιδότησης της εργατικής εισφοράς του άρθρου 14 του ν. 2837/2000 (Α΄178) για όσο χρόνο συνολικά διαρκεί το πρόγραμμα απασχόλησης.»