170 Α' 2011

ΝΟΜΟΣ 3996/2011

Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις.

ΜΕΡΟΣ Γ΄
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ - ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 88 - Κατάργηση των ανωνύμων εταιρειών «Παρατηρητήριο Απασχόλησης Ερευνητική – Πληροφορική (ΠΑΕΠ) Α.Ε.» και «Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΚΑΕ) Α.Ε.» και σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού» (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.)
05 Αυγούστου 2011

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 170
5 Αυγούστου 2011

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3996
Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

Άρθρο 88Κατάργηση των ανωνύμων εταιρειών «Παρατηρητήριο Απασχόλησης Ερευνητική – Πληροφορική (ΠΑΕΠ) Α.Ε.» και «Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΚΑΕ) Α.Ε.» και σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού» (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.)ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Συνιστάται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού» με διακριτικό τίτλο (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.), με έδρα την Αθήνα. Το Ε.Ι.Ε.Α.Δ. εποπτεύεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Η επωνυμία του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. για τις σχέσεις του με το εξωτερικό είναι «National Institute of Labour and Human Resources (N.I.L.H.R.)».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Σκοπός του «Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού» είναι: α) η παροχή επιστημονικής τεκμηρίωσης προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σχετικώς με τις πολιτικές, οι οποίες σχεδιάζονται και εφαρμόζονται σε όλο το φάσμα αρμοδιότητάς του, πλην των εξειδικευμένων θεμάτων κοινωνικής ασφάλισης, β) η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς το εποπτεύον Υπουργείο, και κατόπιν εντολής του Υπουργού και προς άλλους φορείς του Υπουργείου, γ) η στήριξη των δράσεων και των πολιτικών του Υπουργείου με εργαλεία, μεθόδους και τεχνικές που αναπτύσσονται, συγκροτούνται και είναι διαθέσιμα από το Ε.Ι.Ε.Α.Δ., παρέχοντας κάθε δυνατή υποστήριξη στα εξειδικευμένα θέματα στα οποία καλείται να συμβάλει, σε εθνικό, περιφερειακό, τοπικό και κλαδικό επίπεδο, δ) η εκπόνηση μελετών και πλαισίων εφαρμογής στα θέματα αρμοδιότητάς του, η συλλογή και επεξεργασία στατιστικών ποιοτικών και ποσοτικών στοιχείων, όσον αφορά τα δεδομένα της αγοράς εργασίας, των εργασιακών σχέσεων και των πολιτικών απασχόλησης και κοινωνικής ένταξης, ως Εθνικού Φορέα, ε) η εκπόνηση και η έκδοση της Εθνικής Ετήσιας Έκθεσης για την Αγορά Εργασίας και την Απασχόληση στην Ελλάδα, στ) η προώθηση της επαγγελματικής κατάρτισης και της δια βίου μάθησης για το ανθρώπινο δυναμικό της χώρας σε σχέση με τις εθνικές πολιτικές απασχόλησης, ζ) η ανάπτυξη εργαλείων για την εφαρμογή και την προώθηση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και δια βίου μάθησης, η) ο σχεδιασμός και η εκτέλεση δράσεων κατάρτισης και επανακατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού και η υλοποίηση ειδικών προγραμμάτων κατάρτισης για ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την Επαγγελματική Κατάρτιση και τη Δια Βίου Μάθηση.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Για την επίτευξη των σκοπών αυτών το Ε.Ι.Ε.Α.Δ.: α) διενεργεί για λογαριασμό του Υπουργείου ερευνητικό και μελετητικό έργο στα πεδία της ανάλυσης της αγοράς εργασίας σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, των εργασιακών σχέσεων, της επαγγελματικής κατάρτισης – δια βίου μάθησης και των εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών απασχόλησης, β) καταρτίζει εκθέσεις πολιτικής με τα συμπεράσματα και τις προτάσεις και τις υποβάλλει στο Υπουργείο, γ) παρέχει πλήρη τεχνική, επιστημονική και συμβουλευτική υποστήριξη στο Υπουργείο, σε όλο το εύρος των αρμοδιοτήτων του, για την επίτευξη των βέλτιστων δυνατών αποτελεσμάτων των πρωτοβουλιών και δράσεών του, δ) παράγει δείκτες παρακολούθησης, αξιολόγησης και μέτρησης επιπτώσεων των μέτρων και πολιτικών αγοράς εργασίας που υλοποιούνται από το Υπουργείο, εκδίδει τα αντίστοιχα πορίσματα και υποβάλλει σχετικές προτάσεις στο Υπουργείο, ε) εκπονεί ειδικά προγράμματα εφαρμογής για την υποστήριξη των δράσεων του Υπουργείου, λαμβάνοντας υπόψη καλές πρακτικές της διεθνούς εμπειρίας, και υποβάλλει στο Υπουργείο εκθέσεις με προτάσεις εφαρμογής, στ) παρακολουθεί συστηματικά τις εξελίξεις των θεμάτων αγοράς εργασίας και εφαρμογής πολιτικών και μέτρων απασχόλησης, καταπολέμησης της ανεργίας και των κοινωνικών ανισοτήτων σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο και μεταφέρει την τεχνογνωσία που απορρέει από την παρακολούθηση αυτή στα ελληνικά δεδομένα, ζ) υποστηρίζει τη διάχυση πληροφόρησης για θέματα πολιτικών και δράσεων του Υπουργείου σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, μέσω της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, τακτικών και έκτακτων εκδόσεων και επιστημονικών συναντήσεων, η) αναπτύσσει δίκτυο διασύνδεσής του με διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς μετέχοντας σε διεθνή συμπόσια και συνέδρια συζήτησης και ανταλλαγής επιστημονικών δεδομένων και εναλλακτικών στρατηγικών για θέματα πολιτικών απασχόλησης, κοινωνικής συνοχής και ανάπτυξης εργαλείων για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς εργασίας, θ) σχεδιάζει και εκτελεί επιχειρησιακά σχέδια ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της επαγγελματικής κατάρτισης και δια βίου μάθησης σε σύνδεση με την απασχόληση και προώθηση των ανέργων στην αγορά εργασίας και αξιοποιεί τους διαθέσιμους πόρους των κοινοτικών κονδυλίων (Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, ΕΣΠΑ κ.ά.), εθνικών πόρων και άλλων πηγών σε διεθνές επίπεδο για την υλοποίηση προγραμμάτων που απευθύνονται στο ανθρώπινο δυναμικό, ι) υποστηρίζει το ρόλο του ως θεσμικού φορέα του Υπουργείου για τη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την απασχόληση, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Γενικές και Ειδικές Γραμματείες και Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ια) αναπτύσσει, μέσω των αποκεντρωμένων μονάδων του στις έδρες των Περιφερειών, δράσεις της αρμοδιότητάς του, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες μονάδες ή διευθύνσεις απασχόλησης των Περιφερειών και με άλλους τοπικούς φορείς της αυτοδιοίκησης ή αναπτυξιακά δίκτυα, ιβ) συμμετέχει σε ανταγωνιστικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα πεδία της απασχόλησης, των κοινωνικών υποθέσεων και της ισότητας ευκαιριών, αυτοδύναμα ή σε συνεργασία με άλλους ενδιαφερόμενους φορείς, ιγ) συγκροτεί και διατηρεί δίκτυα διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους για θέματα που άπτονται της αρμοδιότητάς του, καθώς και ειδικές επιτροπές ή ομάδες εργασίας με καθορισμένο αντικείμενο, χρονοδιάγραμμα και παραδοτέα, σε συνεργασία με το Υπουργείο ή άλλο Υπουργείο ή φορέα του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα, ανάλογα το αντικείμενο, ιδ) μπορεί να συμπράττει με διεθνή ή ευρωπαϊκό οργανισμό αντίστοιχων αρμοδιοτήτων και συναφών ενδιαφερόντων, ιε) συστήνει και λειτουργεί κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης, ιστ) σχεδιάζει, εκτελεί και διαχειρίζεται προγράμματα, δράσεις και ενέργειες συναφείς με το σκοπό του, που του ανατίθενται από άλλους φορείς ή από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ή τις αρμόδιες Γενικές Γραμματείες του ή μετά από εισήγηση της Επιτροπής Διαχείρισης του Λ.Α.Ε.Κ., ιζ) εφαρμόζει στοχευόμενες και ευέλικτες δράσεις κατάρτισης για ειδικές ομάδες, ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, μετανάστες / πρόσφυγες, μαζικά απολυμένους, κατοίκους απομακρυσμένων γεωγραφικά περιοχών αξιοποιώντας και τεχνολογίες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκατάρτισης, ιη) υλοποιεί ενέργειες διάχυσης των πολιτικών και πρακτικών που συμβάλλουν στη προσβασιμότητα της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης μέσω των περιφερειακών γραφείων του και με τη συνέργεια της τοπικής αγοράς εργασίας, ιθ) συγκεντρώνει και καταγράφει στοιχεία αναφορικά με τη συμμετοχή σε προγράμματα κατάρτισης ανά περιφέρεια, μεγάλα αστικά κέντρα ή οικονομικούς κλάδους με στόχο την προσαρμογή των προσόντων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στις μεταβολές του τεχνολογικού και παραγωγικού περιβάλλοντος, κ) αναπτύσσει συνεργασία με άλλους δημόσιους φορείς με στόχο τη σύνταξη μελετών και εκθέσεων σχετικά με την πιστοποίηση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς και για το σχεδιασμό και εφαρμογή κοινών προγραμμάτων ή δράσεων στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του και κα) συμμετέχει σε ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα με σκοπό την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και εμπειρίας ή πληροφοριών που έχουν σκοπό την επαγγελματική κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Οι πόροι του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. προέρχονται από: α) τον τακτικό Κρατικό Προϋπολογισμό, και ειδικότερα από τακτικούς πόρους που εγγράφονται κατ’ έτος υπέρ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ειδικά για το Ε.Ι.Ε.Α.Δ., β) τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων, γ) επιχορήγηση του Οργανισμού Εργατικής Εστίας, σε ποσοστό 2% στα έσοδά του από εισφορές, δ) χρηματοδότηση Κοινοτικών Κονδυλίων (ΕΣΠΑ), Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών Ταμείων, προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διεθνών οργανισμών, ε) παροχή υπηρεσιών προς τρίτους εφόσον συνάδουν με τους σκοπούς και στόχους του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. και στ) από κάθε άλλη νόμιμη πηγή. Οι πόροι του Ε.Ι.Ε.Α.Δ., ειδικά για το έτος 2011, θα προέλθουν και από τον εγκεκριμένο τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης του έτους 2011 (φορέας 33−110) και συγκεκριμένα από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του ΚΑΕ 2599 (επιχορήγηση σε λοιπά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και Οργανισμούς).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

α) Όργανα διοίκησης του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. είναι: α) το Διοικητικό Συμβούλιο και β) ο Γενικός Διευθυντής. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. είναι επταμελές με θητεία τριών (3) ετών. Τα μέλη και οι αναπληρωτές τους διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Αποτελείται από: − Τον Γενικό Διευθυντή του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. ως Πρόεδρο. Αναπληρωτής του ορίζεται από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ένας από τους Διευθυντές του Ε.Ι.Ε.Α.Δ.. − Έναν ανώτατο ή ανώτερο υπάλληλο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. − Έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), ο οποίος υποδεικνύεται με τον αναπληρωτή του από τον Πρόεδρο της ΕΛ.ΣΤΑΤ.. − Έναν επιστήμονα νομικών, οικονομικών, κοινωνικών ή πολιτικών επιστημών, με εξειδίκευση και εμπειρία στο αντικείμενο του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. − Έναν ανώτατο ή ανώτερο υπάλληλο του Οργανισμού της Εργατικής Εστίας, ο οποίος υποδεικνύεται με τον αναπληρωτή του από τον Πρόεδρο του Οργανισμού. − Έναν εκπρόσωπο της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ) και − Έναν εκπρόσωπο των Εργοδοτικών Οργανώσεων που υποδεικνύεται από κοινού από το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ), από την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), από τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), από το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) ύστερα από συμφωνία μεταξύ τους. Αν διαφωνήσουν ο εκπρόσωπος ορίζεται από τον εποπτεύοντα Υπουργό ύστερα από πρόταση ενός εκπροσώπου από καθεμία από τις τέσσερις παραπάνω εργοδοτικές οργανώσεις. β) Με την απόφαση συγκρότησης του διοικητικού συμβουλίου ένα από τα μέλη του ορίζεται Αντιπρόεδρός του. Γραμματέας ορίζεται με απόφαση του Προέδρου ένας από τους υπαλλήλους του Ε.Ι.Ε.Α.Δ.. Το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελεί το ανώτατο διοικητικό όργανο του Ε.Ι.Ε.Α.Δ., ασκεί όλες τις αρμοδιότητες και ρυθμίζει όλες τις λειτουργίες του, εκτός από αυτές που ανατίθενται στον Γενικό Διευθυντή σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου. γ) Η αποζημίωση του Προέδρου και των μελών και του Γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις καθορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3205/2003 (Α΄297). δ) Για την υποστήριξη του Διοικητικού Συμβουλίου συνιστάται επιστημονική και κοινωνική επιτροπή γνωμοδοτικού χαρακτήρα. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθορίζεται ο αριθμός των μελών και η σύνθεση της επιτροπής και κάθε σχετικό θέμα. Η συμμετοχή σε αυτήν είναι τιμητική και άμισθη.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

α) Ο Γενικός Διευθυντής του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. διορίζεται με τριετή θητεία, η οποία μπορεί να ανανεωθεί για μία ακόμη φορά συνεχόμενη ή μη με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, προκηρύσσεται η θέση του Γενικού Διευθυντή του Ε.Ι.Ε.Α.Δ., με την οποία καθορίζονται τα προσόντα, ο τρόπος επιλογής και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την επιλογή του. Η προκήρυξη αυτή δημοσιεύεται σε δύο ημερήσιες εφημερίδες. Γενικός Διευθυντής του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. μπορεί να διορίζεται και ένας από τους Διευθυντές που υπηρετούν σε αυτό. Αν ως Γενικός Διευθυντής επιλεγεί υπάλληλος ή λειτουργός του δημόσιου τομέα αναστέλλεται η άσκηση καθηκόντων του σε αυτόν και ο χρόνος υπηρεσίας του λογίζεται ως πραγματικός χρόνος υπηρεσίας στον φορέα από τον οποίο προέρχεται για κάθε συνέπεια. Ο Γενικός Διευθυντής του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. β) Ο Γενικός Διευθυντής είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, παράλληλα αποτελεί μονομελές διοικητικό όργανο του Ε.Ι.Ε.Α.Δ., προΐσταται όλων των Υπηρεσιών του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. και του πάσης φύσεως προσωπικού, του οποίου είναι πειθαρχικώς προϊστάμενος, εκπροσωπεί το Ε.Ι.Ε.Α.Δ. δικαστικώς και εξωδίκως, ενώπιον κάθε Αρχής, Δικαστικής ή Διοικητικής, σε όλες γενικά τις σχέσεις και συμβάσεις του προς τρίτους και σε κάθε δημόσια εκδήλωση και ενεργεί γενικά κάθε πράξη διοίκησης και εκπροσώπησης, υπογράφει τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής και εξόδων και θεωρεί τις αποδείξεις εσόδων. γ) Ο Γενικός Διευθυντής και Πρόεδρος του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. μπορεί να μεταβιβάζει μέρος των αρμοδιοτήτων του με σχετική πράξη του. δ) Αν Γενικός Διευθυντής ο οποίος συμπληρώσει μία (1) θητεία και μετά τη λήξη της θητείας του δεν επιλεγεί εκ νέου ως Γενικός Διευθυντής τοποθετείται υποχρεωτικά σε θέση Διευθυντή του Ε.Ι.Ε.Α.Δ., εφόσον είναι υπάλληλός του. Αν διακοπεί η θητεία του Γενικού Διευθυντή με οποιονδήποτε τρόπο δεν γεννάται απαίτηση καταβολής αποζημίωσής του. ε) Οι αποδοχές του Προέδρου−Γενικού Διευθυντή του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. είναι ίσες με τις πάσης φύσεως αποδοχές Γενικού Διευθυντή Κεντρικής Υπηρεσίας Υπουργείου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Η οικονομική διαχείριση του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. υπόκειται σε ετήσιο κατασταλτικό έλεγχο από ορκωτούς ελεγκτές, οι οποίοι υποβάλλουν έκθεση στο Διοικητικό Συμβούλιο και στον εποπτεύοντα Υπουργό. Ο προϋπολογισμός και απολογισμός εγκρίνεται από τον εποπτεύοντα Υπουργό ύστερα από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

α) Η Κεντρική Υπηρεσία του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. βρίσκεται στην έδρα του και μπορεί να διαρθρώνεται γεωγραφικά με τη λειτουργία έως 13 Περιφερειακών Γραφείων στις έδρες των Περιφερειών, ως ακολούθως: − Διεύθυνση Διοικητικών, Οικονομικών Υπηρεσιών και Διαχείρισης Περιφερειακών Γραφείων − Διεύθυνση του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης (Ε.Φ.Δ.) − Διεύθυνση Επαγγελματικής Κατάρτισης − Διεύθυνση Ανάλυσης Αγοράς Εργασίας και Εργασιακών Σχέσεων − Διεύθυνση Ενεργητικών Πολιτικών και Διεθνών Δικτύων − Υπηρεσίες, Τμήματα και Γραφεία υπαγόμενα στον Πρόεδρο − Γενικό Διευθυντή. αα) Γραφείο Προέδρου − Γενικού Διευθυντή ββ) Νομική Υπηρεσία γγ) Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου δδ) Γραφείο Ποιότητας εε) Γραφείο Κοινοτικών Προγραμμάτων στστ) Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων. β) Με απόφαση του Διοικητικού Συβουλίου, που λαμβάνεται ύστερα από σχετική εισήγηση του Προέδρου −Γενικού Διευθυντή, προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες κάθε Διεύθυνσης, καθώς και η εσωτερική τους διάρθρωση και μπορεί να δημιουργούνται νέες Διευθύνσεις, Τμήματα και Γραφεία.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

α) Για τη λειτουργία του Ε.Ι.Ε.Α.Δ., συνιστώνται εβδομήντα πέντε (75) οργανικές θέσεις προσωπικού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ενιαίες για τις κατηγορίες− εκπαιδευτικές βαθμίδες ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ, καθώς και τρεις (3) θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή. Στις πιο πάνω θέσεις, συμπεριλαμβάνονται οι θέσεις προϊσταμένων διευθύνσεων και τμημάτων, καθώς και οι απαραίτητες για τη στελέχωση των Περιφερειακών γραφείων του Ε.Ι.Ε.Α.Δ.. Τα προσόντα για όλες τις κατηγορίες του προσωπικού είναι εκείνα που προβλέπονται στο π.δ. 50/2001 (Α΄ 39). Η κατανομή των θέσεων κάθε κατηγορίας κατά κλάδους, ειδικότητες και η κατάταξη προσωπικού σε κατηγορίες, κλάδους, ειδικότητες, βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο, καθώς και η τοποθέτησή του, γίνονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από τη συγκρότησή του σύμφωνα με τις ισχύουσες για κάθε περίπτωση διατάξεις. β) Για την επιλογή προϊσταμένων διευθύνσεων και τμημάτων εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των άρθρων 85 και 86 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3228/2007, Α΄26). γ) Κατά την πρώτη εφαρμογή και για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των έξι (6) μηνών η επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένων διευθύνσεων και τμημάτων γίνεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, ύστερα από πρόταση του Προέδρου − Γενικού Διευθυντή. δ) Για κάθε ζήτημα που αφορά την υπηρεσιακή κατάσταση, τη μισθολογική και βαθμολογική ένταξη και εξέλιξη, τις άδειες, την υπηρεσιακή εκπαίδευση, την πειθαρχική διαδικασία και τα γενικότερα δικαιώματα και υποχρεώσεις των εργαζομένων του Ε.Ι.Ε.Α.Δ., εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του κεφαλαίου Α΄ του ν. 3801/2009 (Α΄ 163 ) και των άρθρων 2 έως 26, της παραγράφου 2 του άρθρου 27 και του άρθρου 28 του ν. 3205/2003 (Α΄297). Οι πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές και ειδικά επιδόματα οποιασδήποτε ονομασίας δεν διατηρούνται ως προσωπική διαφορά.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10

α) Η πρόσληψη του προσωπικού του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. διενεργείται σύμφωνα και κατ’ αναλογία με τα οριζόμενα στις διατάξεις του ν. 2190/1994 (Α΄28), καθώς και του π.δ. 50/2001, που αφορούν τα προσόντα διορισμού. β) Το Ε.Ι.Ε.Α.Δ. μπορεί να προβαίνει σε νέες προσλήψεις εφόσον έχει εξεταστεί προηγουμένως η δυνατότητα να καλυφθούν οι συγκεκριμένες ανάγκες με μετακίνηση ή μετάθεση πλεονάζοντος σε άλλες υπηρεσιακές μονάδες προσωπικού ή με μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού άλλης κατηγορίας, εφόσον το προσωπικό αυτό διαθέτει ή μπορεί με μέριμνα του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. να αποκτήσει τα απαιτούμενα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα, με εκπαίδευση, μετεκπαίδευση ή επανακατάρτιση.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 11

Συνιστώνται δύο (2) ενιαίες θέσεις για τις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο γραφείο του Προέδρου − Γενικού Διευθυντή. Η πρόσληψη στις ανωτέρω θέσεις γίνεται με σχετική πράξη του Προέδρου − Γενικού Διευθυντή. Οι αποδοχές του προσωπικού που προσλαμβάνεται στις προαναφερόμενες θέσεις είναι αντίστοιχες με αυτές του προσωπικού της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 2623/1998 (Α΄ 139 ). Το προσωπικό αυτό αποχωρεί αυτοδικαίως ταυτόχρονα με την αποχώρηση για οποιονδήποτε λόγο του Πρόεδρου − Γενικού Διευθυντή χωρίς άλλη διαδικασία. Αποχωρεί επίσης οποτεδήποτε με σχετική πράξη του ΠρόεδρουΓενικού Διευθυντή. Η παροχή υπηρεσίας στις θέσεις της παρούσας παραγράφου δεν γεννά οποιοδήποτε δικαίωμα αποζημίωσης ή άλλη αξίωση. Οι ανωτέρω θέσεις επιτρέπεται να καλύπτονται και με απόσπαση υπαλλήλων υπηρεσιών και φορέων που ορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (Α΄28), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 2527/1997 (Α΄ 206). Η απόσπαση διενεργείται ύστερα από αίτημα του Προέδρου − Γενικού Διευθυντή του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. με κοινή απόφαση των αρμόδιων Υπουργών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 12

Για τις μετακινήσεις του Πρόεδρου−Γενικού Διευθυντή, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και του προσωπικού του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για τους δημοσίους υπαλλήλους (ν. 2685/1999, A΄35 ). Για κάθε μορφής προμήθειες του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. εφαρμόζονται οι διατάξεις περί προμηθειών του Δημοσίου και ελέγχου (ν. 2362/1995 Α΄247, ν. 2286/1995 Α΄19, π.δ. 118/2007 και π.δ. 60/2007 Α΄64 περί προσαρμογής στην Οδηγία 2004/18/ΕΚ ).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 13

Από 1.9.2011 καταργούνται οι ανώνυμες εταιρείες «Παρατηρητήριο Απασχόλησης Ερευνητική – Πληροφορική (ΠΑΕΠ) Α.Ε.» και «Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΚΑΕ) Α.Ε.», οι οποίες ιδρύθηκαν με τα άρθρα 9 και 10 του ν. 2956/2001 ( Α΄ 258) και το Ε.Ι.Ε.Α.Δ. καθίσταται καθολικός διάδοχος και υπεισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καταργούμενων ανωνύμων εταιρειών. Τα πάσης φύσεως περιουσιακά στοιχεία των καταργούμενων εταιρειών «Παρατηρητήριο Απασχόλησης Ερευνητική − Πληροφορική (ΠΑΕΠ) Α.Ε.» και «Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΚΑΕ) Α.Ε.» περιέρχονται στο Ε.Ι.Ε.Α.Δ.. Η ακίνητη περιουσία τους μεταβιβάζεται στο Ε.Ι.Ε.Α.Δ. από την ημερομηνία μεταγραφής των πράξεων μεταβίβασής της στα βιβλία μεταγραφών του οικείου Υποθηκοφυλακείου/Κτηματολογικού Γραφείου, ενώ η κινητή από την ημερομηνία παράδοσής της στο Ε.Ι.Ε.Α.Δ.. Οι ως άνω μεταβιβάσεις, καθώς και κάθε άλλη συμφωνία ή πράξη που απαιτείται για τα ανωτέρω απαλλάσσεται παντός φόρου, τέλους χαρτοσήμου ή άλλου τέλους, εισφοράς δικαιώματος υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου, συμπεριλαμβανομένων των αμοιβών των παγίων και αναλογικών δικαιωμάτων, επιδομάτων ή άλλων τελών υπέρ υποθηκοφυλάκων. Το προσωπικό που υπηρετεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος στις καταργούμενες εταιρείες, μεταφέρεται με την ίδια σχέση εργασίας αυτοδικαίως στο Ε.Ι.Ε.Α.Δ. και κατατάσσεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Το προσωπικό και οι δικηγόροι που υπηρετούν κατά τη δημοσίευση του παρόντος στις καταργούμενες εταιρείες, μεταφέρονται με την ίδια σχέση εργασίας αυτοδικαίως στο Ε.Ι.Ε.Α.Δ. και κατατάσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Όπου σε νόμο, διάταγμα ή υπουργική απόφαση αναφέρεται κάποια από τις καταργούμενες εταιρείες νοείται ότι αναφέρεται το Ε.Ι.Ε.Α.Δ.. Οι εκκρεμείς δίκες των καταργούμενων εταιρειών συνεχίζονται από το Ε.Ι.Ε.Α.Δ..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 14

Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος ο Γενικός Διευθυντής του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. ορίζεται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των έξι μηνών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 15

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται κάθε άλλο σχετικό θέμα και λεπτομέρεια.