Το άρθρο 3 του ν. 3213/2003 αντικαθίσταται ως ακο- λούθως: «Άρθρο 3 Όργανα και διαδικασία ελέγχου των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης 1. Οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης των υπό- χρεων προσώπων της παραγράφου 1 του άρθρου 1 υπο- βάλλονται και ελέγχονται ως ακολούθως: α) των προσώπων που αναφέρονται στις περιπτώσεις α΄ έως και κδ΄, κζ΄, λα΄ έως και μγ΄, με΄, μστ΄ και μζ΄ στην Επιτροπή του άρθρου 3A, β) των προσώπων που αναφέρονται στις περιπτώσεις λ΄ και μδ΄ στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, γ) των προσώπων που αναφέρονται στις περιπτώσεις κε΄, κη΄ και κθ΄ στον εποπτεύοντα την Υπηρεσία Εσωτε- ρικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας εισαγγελι- κό λειτουργό της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, ο οποίος επικουρείται προς τούτο από την οικεία υπηρεσία, δ) των προσώπων που αναφέρονται στην περίπτωση κστ΄ σε εισαγγελικό λειτουργό της Εισαγγελίας Εφετών Πειραιά, ο οποίος ορίζεται από τον Προϊστάμενο της οι- κείας Εισαγγελίας, και επικουρείται προς τούτο από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού Σώμα- τος - Ελληνικής Ακτοφυλακής. 2. Ο έλεγχος της αρχικής δήλωσης αφορά στη διαπί- στωση του αληθούς περιεχομένου για τα υφιστάμενα κατά το χρόνο υποβολής της περιουσιακά στοιχεία. Για τα μετέπειτα έτη ο έλεγχος, πέραν της διαπίστωσης του αληθούς περιεχομένου της δήλωσης, περιλαμβάνει, σε κάθε περίπτωση, τη διακρίβωση, εάν η απόκτηση νέων περιουσιακών στοιχείων ή η επαύξηση υφιστάμενων, δι- καιολογείται από το ύψος των πάσης φύσεως εσόδων, σε συνδυασμό με τις δαπάνες διαβίωσης των υπόχρεων σε δήλωση προσώπων. Η δήλωση δεν θεωρείται ανακρι- βής ή ελλιπής σε περίπτωση επουσιώδους ανακρίβειας ή έλλειψης ή εφόσον, ύστερα από πρόσκληση του οργά- νου ελέγχου, αποδεικνύεται η νομιμότητα της πηγής προέλευσης του ανακριβώς δηλωθέντος στοιχείου. 3. Σε περιπτώσεις δειγματοληπτικού ή στοχευμένου ελέγχου, το αρμόδιο όργανο ελέγχου λαμβάνει υπόψη του και τεχνικές ανάλυσης επικινδυνότητας με τη χρήση πληροφοριακών συστημάτων. Το όργανο ελέγχου μπο- ρεί να καταρτίζει πρόγραμμα συνοπτικών ή/ και ειδικών - θεματικών ελέγχων, δίχως να θίγεται η δυνατότητα επέ- κτασής τους σε τακτικούς (κατά την παράγραφο 2 εδά- φια α΄ και β΄εφόσον συντρέξει προς τούτο περίσταση). 4. Κατά τη διάρκεια του ελέγχου, το όργανο ελέγχου μπορεί να καλεί τους ελεγχόμενους για να δώσουν δι- ευκρινίσεις ή να προσκομίσουν συμπληρωματικά παρα- στατικά στοιχεία, εντός προθεσμίας, η οποία μπορεί να παραταθεί. 5. Τα αναφερόμενα στο άρθρο 5 του ν. 3691/2008 πρόσωπα έχουν υποχρέωση να ενημερώνουν αμελλητί τα αρμόδια όργανα ελέγχου της παραγράφου 1, όταν γνωρίζουν ή έχουν σοβαρές ενδείξεις ή υποψίες ότι διαπράττεται, επιχειρείται να διαπραχθεί, έχει διαπρα- χθεί ή επιχειρήθηκε να διαπραχθεί οποιαδήποτε παράβα- ση των υποχρεώσεων των ελεγχόμενων που απορρέουν από τον παρόντα νόμο ή τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτού υπουργικές αποφάσεις. Άρθρο 225 Μετά το άρθρο 3 του ν. 3213/2003 προστίθεται άρθρο 3A ως ακολούθως: «Άρθρο 3Α Επιτροπή Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης 1. Ο έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης των ανα- φερομένων στην περίπτωση α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3 προσώπων ανατίθεται σε επιτροπή ελέγχου, η οποία ενεργεί ως ειδικό όργανο. Η Επιτροπή είναι ανε- ξάρτητη, διαθέτει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και αποτελείται από επτά (7) μέλη με ισάριθμους ανα- πληρωτές. Η έδρα της καθορίζεται με απόφαση του Προ- έδρου της Βουλής. 2. Η Επιτροπή συγκροτείται από: α) Αντιπρόεδρο της Βουλής, ως Πρόεδρο, με τον ανα- πληρωτή του, που ορίζεται με απόφαση του Προέδρου της Βουλής, β) τον Δ΄ Αντιπρόεδρο της Βουλής, ως μέλος, με τον αναπληρωτή του, εκ των Ε΄, ΣΤ΄ και Ζ΄ Αντιπροέδρων, ο οποίος ορίζεται με απόφαση της Διάσκεψης των Προέ- δρων της Βουλής, γ) Αρεοπαγίτη ως τακτικό μέλος, με τον αναπληρωτή του, και δ) Σύμβουλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ως τακτικό μέλος, με τον αναπληρωτή του, που ορίζονται με απόφα- ση των Ανωτάτων Δικαστικών Συμβουλίων των οικείων δικαστηρίων μετά από ερώτημα του Υπουργού Δικαιοσύ- νης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ε) Υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, ως τακτικό μέλος, με τον αναπληρωτή του, που ορίζονται με απόφα- ση του Διοικητή της, μετά από ερώτημα του Προέδρου της Βουλής. στ) Τον Πρόεδρο της Αρχής Καταπολέμησης της Νομι- μοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης ως τακτικό μέλος με τον αναπληρωτή του. ζ) Τον Πρόεδρο της Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ως τακτικό μέλος με τον ανα- πληρωτή του. Οι δικαστές τακτικά μέλη της Επιτροπής είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και απολαμβάνουν, μαζί με τα υπόλοιπα μέλη, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας. Γραμματέας της Επιτροπής ορίζεται υπάλληλος που υ- πηρετεί στην υπηρεσία της παραγράφου 4 με απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής. Με απόφαση του Προέδρου της Βουλής που δημοσιεύ- εται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται η α- ποζημίωση των μελών που δεν είναι πλήρους και απο- κλειστικής απασχόλησης, καθώς και του Γραμματέα της Επιτροπής, η οποία δεν δύναται να υπερβαίνει το όριο που προβλέπεται από την παρ. 2 του άρθρου 21 του ν. 4024/ 2011 (Α΄ 226). Οι πιστώσεις για τη λειτουργία της Επιτροπής και της υπηρεσίας της παραγράφου 4 εγ- γράφονται στον προϋπολογισμό της Βουλής υπό ίδιο φορέα. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής είναι ο κύριος διατά- κτης των οικείων δαπανών. Θέματα οικονομικής διαχείρι- σης ρυθμίζονται με ειδικό κανονισμό οικονομικής διαχεί- ρισης που καταρτίζεται από την Επιτροπή και εγκρίνεται από τον Πρόεδρο της Βουλής. 3. Η Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Προέ- δρου της Βουλής. Οι δικαστές μέλη της Επιτροπής ορί- ζονται για θητεία δύο (2) ετών, που δύναται να ανανεω- θεί έως δύο (2) ακόμη έτη. Κατά την πρώτη εφαρμογή, ο Αρεοπαγίτης τακτικό μέλος και ο αναπληρωτής του ο- ρίζονται για θητεία τριών (3) ετών. Ο Υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος ορίζεται για θητεία τεσσάρων (4) ετών. Σε περίπτωση γενικών βουλευτικών εκλογών, η Ε- πιτροπή ανασυγκροτείται ως προς τα κοινοβουλευτικά μέλη εντός μηνός από την εκλογή του Προεδρείου της νέας Βουλής. Τυχόν προαγωγή των δικαστών μελών δεν επηρεάζει τη συμμετοχή τους. Σε περίπτωση κενώσεως θέσης τακτικού μέλους, ο αναπληρωτής ασκεί τα καθή- κοντα του τακτικού μέλους έως τον ορισμό νέου τακτι- κού μέλους. 4. Την Επιτροπή υποστηρίζει ειδική υπηρεσία επιπέδου διεύθυνσης υπαγόμενη στον Πρόεδρο της Επιτροπής. Με απόφαση του Προέδρου της Βουλής καθορίζεται η διάρθρωσή της και το επιστημονικό, διοικητικό και βοη- θητικό προσωπικό που το στελεχώνει, οι θέσεις, ο αριθ- μός και οι αρμοδιότητες. Οι θέσεις τους πληρούνται και με αποσπάσεις από το δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δη- μοσίου δικαίου και την Τράπεζα της Ελλάδος, οι οποίες διενεργούνται, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 4024/ 2011, με απόφαση του Προέδρου της Βουλής, ύστερα α- πό πρόταση του Προέδρου της Επιτροπής και, στην τε- λευταία περίπτωση, του Διοικητή της Τραπέζης. Η διάρ- κεια της απόσπασης είναι τριετής, μπορεί να ανανεώνε- ται για ισάριθμα χρονικά διαστήματα, και είναι υποχρεω- τική για την υπηρεσία προέλευσης του υπαλλήλου. Οι υ- πηρετούντες λαμβάνουν το σύνολο των αποδοχών και ε- πιδομάτων της οργανικής τους θέσης που δεν συνδέο- νται άμεσα με την ενεργό άσκηση των καθηκόντων τους. 5. Με απόφαση του Προέδρου της Βουλής, που δημο- σιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ρυθμίζεται κάθε θέμα που αφορά στην οργάνωση και λειτουργία της Επιτροπής Ελέγχου και της ειδικής υπηρεσίας.»